Zwanger na Mirena?

11-07-2008 23:08 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn mirena na 2 jaar laten verwijderen. geplaats na bevalling eerste kindje, toen niet ongesteld geweest. Werd met de Mirena na verloop van tijd helemaal niet meer ongesteld.

Tot afgelopen januari: pijn in mijn linkerborst en matige ongesteldheid met veel klonters (sorry :-) ). Dit bleef zo 3 maanden achter elkaar. In mei bij de gyn mirena verwijderd omdat de HA er niet bij kon. Volgens gyn geen bijzonderheden, maar wel een week matige bloeding. 2 juni werd ik keurig ongesteld, heb van dag 10 tot 17 ovulatietesten gedaan, maar geen positieve (tenminste... ik snapte niks meer van die streepjes, zag geen duidelijke verschillen). Hebben om de dag geklust en tot op heden blijft mijn menstruatie uit. Had deze rond 1 juli verwacht (28 dgn, nu dus al 38). 3 zw.testen gedaan op verschillende tijdstippen en meerdere dagen: allen duidelijk negatief. Wel heb ik sinds 28e dag last van pijnlijke borsten en menstr.krampen, een bloeding blijft echter uit.

voor mijn mirena had ik een vrij regelmatige cyclus (daarvóór lang de pil gebruikt). zwangerschap van 1e kindje verliep snel en zonder er veel over na te denken.

ik probeer er nu niet mee bezig te zijn, maar dit doe ik toch en ik ben bang dat het wel eens veel langer kon gaan duren dan ik dacht en daar baal ik van. Heb nu spijt dat ik de mirena niet veel eerder heb laten verwijderen om zo mijn lijf de tijd te gunnen weer op gang te komen.

ik weet dat ik nog niet in paniek hoef te raken, maar wachten op een menstr. niet wetend hoe lang het zal duren is erg frusti!

wie herkent dit?
Van klussen krijg je een mooie schutting, maar geen baby's ...

waarom meteen zo een stress, ovulatiestesten, berekeningen,

slijm drek en bloed analyses...

Het is volstrekt normaal als een zwangerschap binnen 1.5 jaar zich aandient. daarna is er genoeg tijd om je zorgen te maken.
wat flauw Yamuna

zijn er mensen die wel iets herkennen in mijn verhaal?

ik hoor het graag
.
Ik vind Yamuna niet zo flauw hoor. Je bent net een paar maanden bezig voor de tweede; geef het nog minstens een half jaar (tenzij je 43 bent ofzo). En op woorden als "klussen" om aan te geven dat je seks hebt om een kind te verwekken, wordt hier op het forum vaak niet goed gereageerd, dan weet je dat vast..
okee ... het duurde bij mij twee en half jaar eer ik zwanger was na het verwijderen van mijn mirenaspiraal, ik had eigenlijk direct weer een normale cyclus....

is dit wel een antwoord wat je horen wilt?

succes alvast!
Testen 19 dagen nadat je voor het laatst sex hebt gehad. Als de test dan nog negatief is en je bent ook nog niet ongesteld geworden zou ik even de gyn bellen.
Ik was na de 2e Mirena binnen 1 maand zwanger.

Het feit dat het wat 'langer' duurt voordat je zwanger bent, ligt dus niet aan de Mirena an sich.

Er is nou eenmaal veel verschil in tijd waarin vrouwen zwanger worden, of dat nou is na Mirena, pil of wat dan ook, de een moet meer geduld opbrengen dan de ander.
Het lijkt wel mijn verhaal.

Mijn Mirena is ook begin mei verwijderd. Na 3 dagen een kleine bloeding van ongeveer 3 dagen daarna 50 dagen stilte, toen pas de eerste menstruatie.

Ik heb dezelfde angst als jij (een beetje dan) maar ik wil nog niet met ovulatietesten en temp. aan de slag. Dat lijkt me een beetje overdreven.

Je lichaam moet gewoon even herstellen. Ik zou het eerst maar eens een paar maanden aanzien zonder te krampachtig er mee bezig te zijn (moeilijk!)

Succes!
quote:Pauline65 schreef op 12 juli 2008 @ 09:50:

Ik was na de 2e Mirena binnen 1 maand zwanger.

Het feit dat het wat 'langer' duurt voordat je zwanger bent, ligt dus niet aan de Mirena an sich.

Er is nou eenmaal veel verschil in tijd waarin vrouwen zwanger worden, of dat nou is na Mirena, pil of wat dan ook, de een moet meer geduld opbrengen dan de ander.

wat langer ????

in mei is het ding er uit gehaald twee maandjes ... waar hebben we het over ? nou in iedergeval niet over WAT LANGER!!!!
Daarom staat langer ook tussen ' '. En dat dan vooral in reactie op TO die het blijkbaar nu al lang vindt duren.
sorry pauline, vanuit mijn referentie kader kom ik soms wat fel uit de hoek.

dat is het nadeel van geschreven tekst, er zit geen intonatie in en daardoor is er makkelijker een misverstand ontstaan
Maakt niet uit! Ik snap dat als je zelf meer dan 2 jaar op een zwangerschap hebt moeten wachten, je wat iebel wordt van een topic als dit.
wat een heftige reacties...

ik proef een hoop frustraties, of heb ik dat mis?

sjoeky, rustig blijven lijkt me de beste optie maar natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.

Yamuna heb je inmiddels als een kindje of ben je nu nog zwanger?
na het verwijderen van mirena na 3 weken ongesteld, de cyclus erna was het raak. veerschilt per persoon denk ik. Gewoon geduld hebben en maak jezelf niet gek met al die testen.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
quote:timzalot schreef op 12 juli 2008 @ 13:59:

sjoeky, rustig blijven lijkt me de beste optie maar natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.

Yamuna heb je inmiddels als een kindje of ben je nu nog zwanger?

ben inmiddels 4 maanden zwanger

maar als na twee maanden mensen al in de stress schieten, vruchtbaarheidstesten er tegenaan knallen, drek, klonten, bloed en slijmanalyses gaan maken.....

pffffff dan wens ik ze veel succes als ze nog 6 maanden geduld moeten hebben. (binnen een jaar is 80 % van de vrouwen zwanger, dus ik zie geen enkele reden tot paniek)

en dan vinden ze mijn reactie ook nog flauw.... (wat ? zeg ik iets wat je niet horen wil?)
Ik kan wel begrijpen dat mensen snel in de stress schieten, maar als ik dan een verhaal hoor zoals van Yamuna, dan denk ik wel, jeetje geef het idd wat tijd (dan heb ik het dus ook tegen mijzelf)

Heb jij dat zelf in het begin niet gehad Yamuna?

Nog van harte met je zwangerschap!
Nee ik ging ervanuit dat binnen anderhalf jaar volstrekt normaal is. Nooit staan huilen op het toilet bij het aandienen van mijn menstruatie of anderzijds dingetjes die je hier op t forum wel eens leest.

Wie vrijd met zin groeit er tegenin , zei mijn moeder altijd.

Dus TO ga lekker naar een kekke lingeriezaak, hijs je zelf in een leuk nieuw marliesdekker pakkie...
Ja dat is natuurlijk ook zo, maar soms vergelijk je jezelf met de vrouwen hier die binnen no-time zwanger zijn.. (was ik bij de eerste 2 ook) en dan is het gelijk zwart of wit. Of je bent gelijk zwanger en anders ben je vast onvruchtbaar...terwijl waarschijnlijk het grootste gedeelte van de vrouwen er gemiddeld een jaar over doet.
quote:timzalot schreef op 12 juli 2008 @ 13:59:

Yamuna heb je inmiddels als een kindje of ben je nu nog zwanger?Frustraties? Waarover?
sommige reacties komen op mij over alsof het de TO niet gegund is zich zorgen te maken, inderdaad lijkt mij hiertoe ook nog geen echte reden maar zoals tiaraatje het schrijft zie ik het ook wel een beetje, ik lees op meerdere topics veel reacties van mensen die of heel snel zwanger raken of die er juist heel lang over doen en voor al die laatstgenoemden is een bericht als de TO niet fijn. Toch kan ik me er wel in verplaatsen dat je je afvraagt hoe het allemaal komt. Het lijkt wel of bijna niemand het meer op zijn beloop laat... terwijl ik dat nou wel van plan was.
In de eerste week was ik ook extreem er mee bezig, maar nu heb ik besloten om alles op zn beloop te laten.
Ik vind Yamuna ook niet flauw. Bedenk eens bij jezelf dat de Mirena een prima voorbehoedsmiddel was, en dat je nu weer alle kansen hebt om zwanger te worden. Probeer echt wat te onspannen en niet in de stress te schieten. Je doet het toch allemaal prima? Dat je menstruatie onregelmatig is komt waarschijnlijk door de Mirena, maar dat is met de gewone pil ook zo hoor (kan). Maak je zelf niet gek, geniet van deze tijd.....het maken van een nieuwe baby!! RELAX!!
Sjoeky, ben je er zelf nog?

Of heb je de tips tot je genomen en ben je een schutting aan het bouwen.............

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven