Warme slaapkamer
zondag 20 juli 2014 om 23:37
Hebben jullie nog tips om de hitte draaglijk te maken vannacht? Ik woon in een huis uit de 19e eeuw en slaap op zolder. Raam staat open, ventilator staat aan (slecht, ik weet het) maar het maakt het nog enigszins draaglijk.
Afgelopen nachten bij m'n ouders geslapen vanwege de hitte, daar is het natuurlijk ook warm zoals bij iedereen, maar daar is het gelukkig nog geen sauna. Kom maar op met de tips! Ik ben jullie erg dankbaar!
Afgelopen nachten bij m'n ouders geslapen vanwege de hitte, daar is het natuurlijk ook warm zoals bij iedereen, maar daar is het gelukkig nog geen sauna. Kom maar op met de tips! Ik ben jullie erg dankbaar!
zondag 20 juli 2014 om 23:46
Ijsklontjes in een afsluitbaar zakje doen en dat gebruiken als het tegenovergestelde van een kruik. Nat washandje of natte handdoek in je nek of op je voorhoofd leggen. Een natte theedoek voor de ventilator hangen: de verdamping zorgt voor extra afkoeling. Als je erg zweet, is het fijn een badhanddoek op de natte plek te leggen, zodat je niet aan de lakens plakt.
Sterkte!
Sterkte!
maandag 21 juli 2014 om 00:06
Hier ook warme lucht uit de ventilator, vreselijk.
Ben er afgelopen nacht misselijk van geworden, incl. 2 hijgende honden.
Heb een badlaken ijskoud gemaakt met water, en dat over mij heen gelegd.
I.c.m de ventilator goed te doen.
maar zie er nu al tegen op dadelijk naar boven te gaan, een hel.
Ben er afgelopen nacht misselijk van geworden, incl. 2 hijgende honden.
Heb een badlaken ijskoud gemaakt met water, en dat over mij heen gelegd.
I.c.m de ventilator goed te doen.
maar zie er nu al tegen op dadelijk naar boven te gaan, een hel.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
maandag 21 juli 2014 om 00:07
quote:lizzy1987 schreef op 20 juli 2014 @ 23:55:
-Fles bevroren water voor de ventilator zetten.
-Ventilator naar buiten laten blazen, dan 'zuigt' het de warme lucht uit de kamer.
-Koude douche voor het slapen gaan.
Zomaar wat tips die ik voorbij heb zien komen op internet. Slaap lekker!Lizzy, ik word van een koude douche juist harstikke warm
-Fles bevroren water voor de ventilator zetten.
-Ventilator naar buiten laten blazen, dan 'zuigt' het de warme lucht uit de kamer.
-Koude douche voor het slapen gaan.
Zomaar wat tips die ik voorbij heb zien komen op internet. Slaap lekker!Lizzy, ik word van een koude douche juist harstikke warm
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
maandag 21 juli 2014 om 00:11
maandag 21 juli 2014 om 00:20
Hoe stom het ook klinkt: warme douche (niet heet) en warme kruik naast (niet tegenaan) je. En bij voorkeur overdag thee drinken.
Van een koude douche koelt je lichaam af (al voelt dat niet zo) en zal je lichaam harder werken om op temperatuur (37 graden) te blijven.
Hetzelfde geldt voor veel koud drinken.
Op temperatuur blijven, is het beste. Bovenstaande tips vond ik raar toen ik ze hoorde. Maar ze werken wel!
Van een koude douche koelt je lichaam af (al voelt dat niet zo) en zal je lichaam harder werken om op temperatuur (37 graden) te blijven.
Hetzelfde geldt voor veel koud drinken.
Op temperatuur blijven, is het beste. Bovenstaande tips vond ik raar toen ik ze hoorde. Maar ze werken wel!
quote:Soulcats schreef op 21 juli 2014 @ 00:11:
[...]
Ja precies. Géén koude douche!
Een warme/lauwe douche nemen is beter, hiervan gaan de bloedvaten in je huid open staan en kan je lichaam de warmte beter kwijt.Dit dus, wat een ellende niet ?
[...]
Ja precies. Géén koude douche!
Een warme/lauwe douche nemen is beter, hiervan gaan de bloedvaten in je huid open staan en kan je lichaam de warmte beter kwijt.Dit dus, wat een ellende niet ?
quote:Gatti schreef op 21 juli 2014 @ 00:09:
Hier ook een drama, plat dak.
Wij hebben bij zoon warmtewerende folie op zijn ramen gedaan. Zijn slaapkamer is op 't westen, dus tot laat zon erop. Helpt beter dan ik had verwacht.
Gatti
Wat een goed idee! daar ga ik serieus eens over nadenken.
Hier ook een drama, plat dak.
Wij hebben bij zoon warmtewerende folie op zijn ramen gedaan. Zijn slaapkamer is op 't westen, dus tot laat zon erop. Helpt beter dan ik had verwacht.
Gatti
Wat een goed idee! daar ga ik serieus eens over nadenken.
maandag 21 juli 2014 om 00:35
maandag 21 juli 2014 om 23:44
quote:Soulcats schreef op 21 juli 2014 @ 00:35:
Die warmtewerende folie wil ik trouwens ook wel proberen hoewel ik het idee heb dat de meeste hitte echt door het (platte dak) komt.
Maar wie weet helpt het.
Liefst wil ik een groen dak, dat schijnt enorm goed te isoleren maar dat is nogal een investering.Een plat dak koelt af door water erop. Dus even met de tuinslang natspuiten kan een hoop warmte schelen. Verder denk ik dat alle beetjes helpen bij deze warmte, dus warmtewerende folie lijkt me ook een goed idee! Wel goed opletten of het binnen of buiten geplakt moet worden en of het wel combineert met dubbel glas....
Die warmtewerende folie wil ik trouwens ook wel proberen hoewel ik het idee heb dat de meeste hitte echt door het (platte dak) komt.
Maar wie weet helpt het.
Liefst wil ik een groen dak, dat schijnt enorm goed te isoleren maar dat is nogal een investering.Een plat dak koelt af door water erop. Dus even met de tuinslang natspuiten kan een hoop warmte schelen. Verder denk ik dat alle beetjes helpen bij deze warmte, dus warmtewerende folie lijkt me ook een goed idee! Wel goed opletten of het binnen of buiten geplakt moet worden en of het wel combineert met dubbel glas....