Zijn ex speelt nog steeds een grote rol

11-07-2008 20:59 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:Woezeltje schreef op 12 juli 2008 @ 16:35:

[...]

Ennn bedankt...

Nee dat gaat me weer te ver. Zo steekt het niet in elkaar, maar ik denk wel dat er iets gebeurd is de afgelopen twee weken, waardoor de relatie compleet verstoord is.Dat je ondergoed van zijn ex vindt, vind ik wel een kwalijke zaak.
quote:Woezeltje schreef op 12 juli 2008 @ 16:35:

[...]

Ennn bedankt...

Nee dat gaat me weer te ver. Zo steekt het niet in elkaar, maar ik denk wel dat er iets gebeurd is de afgelopen twee weken, waardoor de relatie compleet verstoord is.

Ik schreef hetzelfde als sennheiser. Wat is voor jou het grote verschil, in tussen hetgene hij schreef en wat ik schreef?

Want als je niet iemands ware bent, als iemand niet verliefd op je is, dan ben je toch in feite leuk voor nu?
soCiologisch
quote:sennheiser schreef op 12 juli 2008 @ 16:37:

[...]

Dat je ondergoed van zijn ex vindt, vind ik wel een kwalijke zaak.

Dat ondergoed vond je kortgeleden, maar lag er al veel langer..

dus dat betekent, even de lijn doortrekkend, dat dit niet is van de afgelopen twee weken..maar jij zag het waarschijnlijk niet.
quote:Julus schreef op 12 juli 2008 @ 16:38:

[...]

Ik schreef hetzelfde als sennheiser. Wat is voor jou het grote verschil, in tussen hetgene hij schreef en wat ik schreef?

Want als je niet iemands ware bent, als iemand niet verliefd op je is, dan ben je toch in feite leuk voor nu?eens
quote:Julus schreef op 12 juli 2008 @ 16:38:

[...]

Want als je niet iemands ware bent, als iemand niet verliefd op je is, dan ben je toch in feite leuk voor nu?

ik denk dat er in de afgelopen tijd iets is gebeurd waardoor zijn gevoelens naar mij toe zijn veranderd. niet dat ik in eerste instantie al maar leuk was for the time being.

ik ben er wel van overtuigd dat we iig iets hádden wat wel echt was.
Woezeltje, ik ben bang dat het hem niet zoveel uitmaakt dat jij dreigt met uitmaken. Hij heeft in zijn ogen niet zoveel te verliezen..het was leuk, totdat het niet leuk werd. En doordat jij nu op je strepen gaat staan zal hij besluiten dat het nu klaar is, iig is het voor hem niet de moeite om ervoor zijn principes overboord te gooien. Als zijn ware voorbij komt, zal hij wel serieus nadenken over die principes en zal hij ahw, kruipen om haar niet te verliezen. Dat zal hij nu niet doen, maar ik hoop voor jou dat ik het mis heb..
quote:Woezeltje schreef op 12 juli 2008 @ 16:41:

[...]

ik denk dat er in de afgelopen tijd iets is gebeurd waardoor zijn gevoelens naar mij toe zijn veranderd. niet dat ik in eerste instantie al maar leuk was for the time being.

ik ben er wel van overtuigd dat we iig iets hádden wat wel echt was.Natuurlijk was het echt, hij vond en vind je echt wel leuk! Maar tussen iemand leuk vinden, er een leuke tijd mee hebben, is iets heel anders dan een Ware liefde. Dan doe je nl alles om die liefde niet kwijt te raken, zelfs al dat betekent dat je je principes moet heroverwegen..
quote:Julus schreef op 12 juli 2008 @ 16:39:

[...]

Dat ondergoed vond je kortgeleden, maar lag er al veel langer..

dus dat betekent, even de lijn doortrekkend, dat dit niet is van de afgelopen twee weken..maar jij zag het waarschijnlijk niet.

oke.. mijn vriend is een sloddervos. er slingert vanalles door zn huis, want hij is gewoon geen ster in opruimen. ik weet dat dit nu ontzettend klinkt als iemand die zn kop in het zand wil blijven steken, maar ik wil wel dat de feiten duidelijk blijven.

Dat ik daar ondergoed van haar vind, zegt mij niet dat hij onlangs een avontuurtje daar met haar heeft gehad.

Ik heb daar nog wel meer dingen van haar gevonden. Ze hebben praktisch samen gewoond in dat huis en veel van haar dingen stonden daar gewoon nog.

Maar goed... ik denk niet dat ik zulke feiten kan overbrengen zonder dat ik overkom als iemand die perse niet wíl zien hoe het ziet.
quote:Julus schreef op 12 juli 2008 @ 16:43:

Woezeltje, ik ben bang dat het hem niet zoveel uitmaakt dat jij dreigt met uitmaken. Hij heeft in zijn ogen niet zoveel te verliezen..het was leuk, totdat het niet leuk werd. En doordat jij nu op je strepen gaat staan zal hij besluiten dat het nu klaar is, iig is het voor hem niet de moeite om ervoor zijn principes overboord te gooien. Als zijn ware voorbij komt, zal hij wel serieus nadenken over die principes en zal hij ahw, kruipen om haar niet te verliezen. Dat zal hij nu niet doen, maar ik hoop voor jou dat ik het mis heb..

Nee, ook dat is niet waar. Anders had hij daar gisteravond de kans voor. In plaats daarvan wilde hij niet accepteren dat het hierom stuk moet lopen. Hij blijft volhouden dat hij niet meer voor haar voelt en daarom ziet hij niet in waarom hij niet met haar zou moeten afspreken.

Hij vecht nu tussen zijn principe en mij. Als het hem niet uit zou maken, hoefde hij niet te twijfelen.
Dan zit er niks anders op dan hopen dat hij er nog op terugkomt, en jou tegemoet wil komen in wat jij wilt.

Toch heb ik mijn twijfels erover, maar ik ken jou en je vriend niet, en baseer ik het puur op wat jij schrijft. Hopelijk heb ik het mis, en kun je hier schrijven dat het goed is gekomen.

Kan ook zijn dat - omdat hij nogal van de principes is- het een principekwestie voor hem is dat hij niet wil dat het uitgaat, omdat jij daarvoor kiest. En dan zal hij zelf met de mededeling komen dat het maar beter is, om ermee te stoppen..dan heeft hij de touwtjes in handen gehad. Die heeft hij nu natuurlijk ook al in handen, want jij beslist niks.
quote:Woezeltje schreef op 12 juli 2008 @ 16:46:

[...]

oke.. mijn vriend is een sloddervos. er slingert vanalles door zn huis, want hij is gewoon geen ster in opruimen. ik weet dat dit nu ontzettend klinkt als iemand die zn kop in het zand wil blijven steken, maar ik wil wel dat de feiten duidelijk blijven.

Dat ik daar ondergoed van haar vind, zegt mij niet dat hij onlangs een avontuurtje daar met haar heeft gehad.

Ik heb daar nog wel meer dingen van haar gevonden. Ze hebben praktisch samen gewoond in dat huis en veel van haar dingen stonden daar gewoon nog.

Maar goed... ik denk niet dat ik zulke feiten kan overbrengen zonder dat ik overkom als iemand die perse niet wíl zien hoe het ziet.Ik bedoelde ook niet dat hij iets met haar heeft gehad in de afgelopen weken. Maar dat dat ondergoed daar al die tijd al lag. Alleen zag jij het pas kort geleden. En werd er iets bij jou getriggerd.
quote:Julus schreef op 12 juli 2008 @ 16:45:

[...]

Natuurlijk was het echt, hij vond en vind je echt wel leuk! Maar tussen iemand leuk vinden, er een leuke tijd mee hebben, is iets heel anders dan een Ware liefde. Dan doe je nl alles om die liefde niet kwijt te raken, zelfs al dat betekent dat je je principes moet heroverwegen..

Ik twijfel er geen seconde aan dat hij van mij houdt. Dat is niet het probleem. Het heeft niks te maken met 'leuk vinden'. We hebben een heel diepzinnige relatie met elkaar en voeren zeer diepe gesprekken en hebben samen het nodige meegemaakt. In onze relatie, maar ook in onze tijd als goede vrienden.

Zoals ik een paar reacties terug al zei: hij ís zn principes aan het heroverwegen. Juist omdat hij mij niet kwijt wil.

Het probleem is alleen dat hij het nog steeds moeilijk vindt om te zien waar hij fout zit. Dat betekent niet meteen dat hij er niet voor wil gaan.

En wat ik jammer vind, Julus, is dat jij in jouw reacties reageert alsof je zeker weet wat het probleem is. Alsof je hem/ons kent en al een tijdje bovenop deze relatie staat.

Ik geef hier een paar feiten, leg mijn gevoel op tafel en jij trekt een conclusie alsof dát dé conclusie is.

Ik kan met zekerheid zeggen dat wat er nu ook speelt tussen mij en mn vriend, wij écht wel echte liefde kennen/hebben gekend.
foutje
quote:Woezeltje schreef op 12 juli 2008 @ 16:57:

[...]

Ik twijfel er geen seconde aan dat hij van mij houdt. Dat is niet het probleem. Het heeft niks te maken met 'leuk vinden'. We hebben heel diepzinnige relatie met elkaar en voeren zeer diepe gesprekken en hebben samen het nodige meegemaakt. In onze relatie, maar in onze tijd als goede vrienden.

Zoals ik een paar reacties terug al zei: hij ís zn principes aan het heroverwegen. Juist omdat hij mij niet kwijt wil.

Het probleem is alleen dat hij het nog steeds moeilijk vindt om te zien waar hij fout zit. Dat betekent niet meteen dat hij er niet voor wil gaan.

En wat ik jammer vind, Julus, is dat jij in jouw reacties reageert alsof je zeker weet wat het probleem is. Alsof je hem/ons kent en al een tijdje bovenop deze relatie staat.

Ik geef hier een paar feiten, leg mijn gevoel op tafel en jij trekt een conclusie alsof dát dé conclusie is.

Ik kan met zekerheid zeggen dat wat er nu ook speelt tussen mij en mn vriend, wij écht wel echte liefde kennen/hebben gekend.Nou woezeltje, ik denk dat je je nu een beetje laat meeslepen. Met alle respect, jullie hebben 4 maanden wat en voor die tijd was hij nog gewoon met andere vrouwen onder wie De ex, dus laten we nou niet gaan overdrijven en doen alsof jullie een meeslepend filmhuwelijk van 35 jaar erop hebben zitten.

Ik begrijp dat je hartstikke verliefd op hem bent/was en daarvoor al gek op hem was als mens, hij was immers een vriend van je, maar maak er ook niet meer van dan dat het was/is.

Of doe dat wel maar dan heb je (sorry, hard gezegd) best een grote kans dat je de enige bent in je relatie die er zo diep in zit.

Verder vind ik het ook niet eerlijk om je irritatie af te reageren op Julus. Zij probeert hier, op geheel vrijwillige basis, ook maar een lichtje te laten schijnen op de kwestie die je tenslotte zelf voorgedragen hebt. Zie daar het aardige van in en reageer je boosheid op de veroorzaker ervan (wie of wat dat ook is, maar in ieder geval niet een forummer hier).
quote:CharlotteC schreef op 12 juli 2008 @ 16:36:

[...]

Ik geloof je op je woord wat het boek betreft.

Nou, dan zijn we er uit volgens mij!
Woezeltje, sorry als ik zo over ben gekomen, was niet de bedoeling. Zoals ik al zei, natuurlijk zijn jullie wel gek op elkaar, daar kan ik niks over zeggen natuurlijk.

Maar je hebt het hier over vier maanden, zoals spinster al zei.

En in het begin van een relatie (net iets meer dan de aftastfase), kunnen er dingen gebeuren waardoor je dingen in een ander licht gaat bezien. Dat is nu gebeurd, je leert elkaar op een ander vlak kennen. Zelfs na jaren ken je elkaar nog niet door en door. En kan de ander dingen doen die je niet van diegene had verwacht. Dit gedrag valt je tegen, en dat zal vaker gebeuren, hoe vervelend ook. Natuurlijk probeer je daar uit te komen, want je wilt je relatie niet opgeven. Maar soms liggen er feiten, en zoals jij ze omschrijft, komt eea niet zo positief op mij over, over zijn gedrag. Dat jij dat niet wilt, niet leuk vind snap ik heel goed!

Ik snap dat je wilt horen dat jullie hier uit gaan komen, dat hoop ik echt voor je! Ik reageer op de feiten, en door dit topic te openen wil je inzicht van anderen. Daar probeer ik aan te voldoen, óók al is het niet wat jij hoopt te horen..sorry.
quote:Spinster schreef op 12 juli 2008 @ 17:06:

[...]

Nou woezeltje, ik denk dat je je nu een beetje laat meeslepen. Met alle respect, jullie hebben 4 maanden wat en voor die tijd was hij nog gewoon met andere vrouwen onder wie De ex, dus laten we nou niet gaan overdrijven en doen alsof jullie een meeslepend filmhuwelijk van 35 jaar erop hebben zitten.

Ik begrijp dat je hartstikke verliefd op hem bent/was en daarvoor al gek op hem was als mens, hij was immers een vriend van je, maar maak er ook niet meer van dan dat het was/is.

Of doe dat wel maar dan heb je (sorry, hard gezegd) best een grote kans dat je de enige bent in je relatie die er zo diep in zit.

Verder vind ik het ook niet eerlijk om je irritatie af te reageren op Julus. Zij probeert hier, op geheel vrijwillige basis, ook maar een lichtje te laten schijnen op de kwestie die je tenslotte zelf voorgedragen hebt. Zie daar het aardige van in en reageer je boosheid op de veroorzaker ervan (wie of wat dat ook is, maar in ieder geval niet een forummer hier).

Allereerst wil ik zeggen dat ik absoluut niet boos óf geïrriteerd ben. Daar is wel heel wat meer voor nodig. Nee dat absoluut niet. Ik waardeer elke reactie hier, want daar heb ik juist om gevraagd. Ik wil weten hoe andere mensen erover denken, maar ik heb wel enigszins moeite met de manier waarop Julus schrijft. Dan ben ik nog niet boos. Bij lange na niet.

Over mijn tijd samen met mijn vriend. Nee... het zit zo. We zijn 4 maanden officieel samen. Toen hebben we het een naam gegeven. Daarvoor hebben we een jaar om elkaar heen gedraaid, maar gaven we het geen naam, omdat we ergens toch bang waren dat we misschien de vriendschap op het spel zouden zetten. In dat jaar was er geen contact met anderen. Dat weet ik zeker.

Het half jaar ervoor was een heel ander verhaal. Toen waren we vrienden as in: hij deed zn ding, ik mijn ding en we vertelden elkaar alles daarover.

Nee, we hebben idd geen filmhuwelijk van 35 jaar. Dat klopt.

Maar we ik zou het ook niet afdoen als "ja hij vindt je misschien wel leuk". Want zo zit het absoluut niet.

Nu wil ik ook niet zeggen dat ik de meest heldere kijk op deze zaak heb, want natuurlijk probeer ik mijn relatie te redden en ik kan er deels ook wel inkomen wat Julus, jij en misschien nog wel anderen schrijven.

Juist omdat ik weet dat ik er midden in zit, wilde ik reacties van anderen. En daar horen zulke ook bij.

Ik geef alleen mijn mening over de toon van die reactie. Het was verder niet mn bedoeling om iemand af te bekken.

Dus i guess i owe someone an apology... SORRY!!
Woezeltje, het onderwerp wat je aansnijdt is er een die we hier regelmatig op deze pijler tegenkomen. De ex(en) zijn nog in beeld en problemen die nieuwe partners daarmee (kunnen) hebben. Heel vaak is er echt niks aan de hand en dan is het mogelijk om de topicopenster gerust te stellen of op het hart te drukken er niet meer van te maken dan het is.

Wat jij beschrijft is óf een man die het lonken naar het verleden niet kan laten, óf een heel grote behoefte heeft aan zijn eigen dingen, en helaas zijn dat dingen die jou, als zijn geliefde, kwetsen.

Jullie liefde beschrijf jij heel lyrisch en omdat je zo verliefd bent geloof ik ook dat het zo is en toch voelt het helemaal niet goed. Bij wat jij beschrijft en dat voel je zelf ook. Je doet erg je best om het nu weer wat te ontkrachten maar voor een aantal mensen hier was jouw openingspost genoeg om de conclusie te trekken dat hier van zijn kant althans geen sprake kan zijn van een serieuze verhouding. Wel op zijn manier maar of die manier ook jouw manier is en hoeveel jij zult moeten toegeven en door de vingers zult moeten gaan zien om het leuk te houden tussen jullie, is nog maar zeer de vraag.

Omdat jullie elkaar al lang kennen zouden veel zaken, zeker op liefdesgebied, heel duidelijk moeten zijn tussen jullie maar het ziet er een beetje uit alsof hij een liefdesrelatie heeft met zijn beste vriendin en het moeilijk vindt om je nu als volwaardige partner te zien in plaats van als zijn vertrouwelinge die je voorheen was. Hij gaat nu ineens dingen voor je verbergen of onbespreekbaar maken waar jullie vroeger heel openlijk over konden zijn. Dat is op z'n zachtst gezegd heel jammer en niet bevorderlijk voor jullie nog prille relatie.

Ik hoop voor jou dat jullie daarin en modus gaan vinden en ik wil je op het hart drukken dat dat machtsverhaal, waar ik het eerder over had, niet een 'dingetje' gaat worden bij tussen jullie.

Zeggen dat je het probleem niet ziet en vervolgens precies doen waar je zelf zin in hebt maakt jou inderdaad machteloos. Hou je grenzen in de gaten wil ik je adviseren, als iemand daar te vaak overheen gaat en je laat dat gebeuren, dan heb je na verloop van tijd geen recht van spreken meer en als je dan omkijkt zie je heel in de verte de stip die ooit jouw grens was.

Geniet van je liefde maar laat het niet een molensteen om je nek worden, dan kun je maar weer beter beste vrienden zijn.
Dankjewel eleonora. Dat is het zeker waard om over na te denken.

Verder wil ik nog zeggen dat het iig niet mn bedoeling is om te ontkrachten wat ik voorheen gezegd heb. Ik vind nog steeds dat hij écht fout zit en dat ik niet terecht word behandeld. En ik blijf bij mijn topic. Daar sta ik nog steeds 150 % achter.
Woezel, meid, het is nogal niet wat hoor, zo'n topic openen en dan al die mensen die zich - goedbedoeld - met jouw relatie gaan bemoeien. Dat snapt iedereen die weleens een topic heeft geopend over een gevoelig onderwerp. Het is soms, vind ik dan, angstaanjagend hoe scherp anderen dingen zien die je zelf niet ziet, of waar je misschien wel een beetje bang voor bent om over na te denken.

De andere kant van het internet gebeuren is wel dat je gewoon uit de postings kunt halen waar je iets aan hebt en de rest gewoon laten voor wat het is.

Je vriend is vast een hele leuke man en ik zie dat je stapel op hem bent. Ik zou het alleen zo leuk voor je vinden als je je wat minder onzeker zou gaan voelen over de exen van je vriend en ik denk dat hij daaraan belangrijk kan bijdragen. Het zal voor hem ook wennen zijn dat zijn beste meisje nu zijn levensmeisje is geworden. Hij weet er zich misschien niet goed raad mee.

Wie weet reageer jij nu jullie een liefdesrelatie hebben ook wel heel anders dan toen jullie gewoon vrienden waren. Dat zou betekenen dat jullie allebei op zoek moeten naar die modus van vrienden/geliefde en dat dan samengevoegd.

Ik heb zelf een relatie met een man die eerst een 'gewone' vriend was en het is mijn beste relatie ooit. Ik word dit jaar 40 en ik heb een aantal relaties gehad, by far is dit de beste ooit voor mij en ik heb het concurreren met exen werkelijk nooit meegemaakt bij deze man. Niet toen ik een vriendin was, niet toen ik zijn geliefde werd. Juist zijn betrouwbaarheid en oprechtheid maakten mij zeker van mijn zaak toen we een relatie kregen.

Jij weet veel van je vriend. Ook dat hij nog eens naar bed ging met zijn ex terwijl zij al een andere relatie had. Dat zou voor jou en reden kunnen zijn om hem niet volkomen te vertrouwen, als partner. Ik zou dat niet gek vinden namelijk. Heb je moeite met hem vertrouwen?
Ik ga mijn best doen om eea wat anders te formuleren, afgesproken?

Want ik wil niemand kwetsen, ik weet zelf hoe het is als anderen dingen zeggen die je liever niet wilt horen.

Wat eleonora zegt, vind ik een hele goeie.

Jij hebt voorkennis, zeg maar. En bent misschien bang dat het weer gaat gebeuren nu jullie een relatie hebben.

En je wordt geconfronteerd met dingen, die in jouw hoofd een aanwijzing kunnen zijn voor iets waar jij bang voor bent.

Misschien kun je dit zo aan hem voorleggen? Dat hij begrijpt waar het vandaan komt?
Was hij ook zo luchtig met zijn ex-en in vorige relaties? Aangezien je een goede vriendin van hem was (en nog steeds ben) moet je hier makkelijk antwoord op kunnen geven.
Heb niet alles gelezen van vandaag en ben moe en dus wat kort door de bocht wellicht, maar ik blijf bij mn standpunt dat ik hem toch wel een egoist vindt. Kan ie misschien wel gelijk hebben en principieel (waar ik ook wel van ben trouwens), maar een beetje inlevingsvermogen zie ik niet terug.

En als je intuitie dan ook zegt dat het niet klopt... tsja als hij nu niet over de brug wil komen, zou ik er denk ik klaar mee zijn.

*note* altijd makkelijk gillen van de zijlijn hoor.
Wat vind je ervan als je dit uitprint(of anoniem plakt in worddocument) en dit alles aan hem laat lezen.

Als er dan nog geen schot in de zaak zit........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven