Mode & Beauty alle pijlers

Rood haar behouden

27-07-2014 19:53 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn haar pasgeleden van bruin naar rood laten verven bij een kapper op vakantie, ik ben erg blij met het resultaat en wil deze kleur ook behouden. Nu merk ik wel dat het aan de onderkant al wat aan het vervagen is, met wassen spoel ik er ook steeds verf uit.

Ik wil mijn haar niet te vaak verven, maar heb dit weekend een festival en dan wil ik dat het mooi rood is. Ik zit er aan te denken om een spoeling te gebruiken, weet iemand wat een goede is? En of ik die kan halen bij de etos of de kruidvat, of moet ik daarvoor naar een speciale kapperswinkel?
Als je het eruit spoelt, weet je zeker dat het geverfd is? Is je haar dan niet met een kleurspoeling gedaan?

Geen tips voor verven, ik hou van mijn eigen haarkleur.
Henna bij de natuurwinkel kopen
quote:ikdus2010 schreef op 27 juli 2014 @ 20:04:

Als je het eruit spoelt, weet je zeker dat het geverfd is? Is je haar dan niet met een kleurspoeling gedaan?

.Ja het was zeker weten haarverf.. Bij de kapper zeiden ze ook dat het kan afgeven maar vind het sonde dat het aan de onderkant al aan het vervagen is. De rest is nog wel erg mooi.
Mijn haar houdt ook de verf niet vast. Alles vanaf mijn nek spoelt er uit.

Ik zou nu een spoeling doen en er voortaan rekening mee houden dat de kleur bij jou snel vervaagt.

Ik heb de oplossing nog niet gevonden en geen kapper die een oplossing weet.
Ik heb al jaren rood haar, en rood is het meest lastige om te onderhouden omdat het zo snel vervaagd, daar is niks aan te doen, wil je rood dan zit je vast aan het vaak moeten kleuren, andere smaken zijn er niet

Een spoeling is dus al helemaal niet wat je wilt, want dan blijf je aan de gang.

Weet je zeker dat je een rode gloed wil behouden en het jarenlang zo wilt houden dan kun je voor echte henna gaan, dat vervaagd amper en is heel gezond voor je haar.

Maar let wel, je kunt niet over henna heen verfen, dan slaat je haar of groen uit of het pakt gewoon helemaal niet. Dus kies je voor henna, dan moet je zeker weten dat je het voor een lange tijd zo wilt houden.

De andere optie is pravana in rood, een hele sterke rode permanente verf die in verhouding met andere verf ontzettend lang blijft zitten, maar ook die moet je eens in de zoveel maanden blijven herhalen.
quote:savetheday schreef op 27 juli 2014 @ 20:05:

Henna bij de natuurwinkel kopenDaar heb ik iets over gelezen inderdaad, maar er stond bij dat als je haar chemisch is geverfd je het beter niet met henna kunt verven. Je moet dan wachten tot het weer helemaal is uitgegroeid anders kan het groen worden
quote:-moedersmooiste- schreef op 27 juli 2014 @ 20:09:

Ik heb al jaren rood haar, en rood is het meest lastige om te onderhouden omdat het zo snel vervaagd, daar is niks aan te doen, wil je rood dan zit je vast aan het vaak moeten kleuren, andere smaken zijn er niet

Een spoeling is dus al helemaal niet wat je wilt, want dan blijf je aan de gang.

Weet je zeker dat je een rode gloed wil behouden en het jarenlang zo wilt houden dan kun je voor echte henna gaan, dat vervaagd amper en is heel gezond voor je haar.

Maar let wel, je kunt niet over henna heen verfen, dan slaat je haar of groen uit of het pakt gewoon helemaal niet. Dus kies je voor henna, dan moet je zeker weten dat je het voor een lange tijd zo wilt houden.

De andere optie is pravana in rood, een hele sterke rode permanente verf die in verhouding met andere verf ontzettend lang blijft zitten, maar ook die moet je eens in de zoveel maanden blijven herhalen.Bedankt voor de tips! Het is dus niet zo dat henna niet over geverfd haar heen kan? Want dat heb ik dus net ergens gelezen.
Bedenk wel dat je erg lang bezig bent om de Henna weer uit te laten groeien. Vooral als je ook nog eens lang haar hebt.
quote:Istar_ schreef op 27 juli 2014 @ 20:15:

Bedenk wel dat je erg lang bezig bent om de Henna weer uit te laten groeien. Vooral als je ook nog eens lang haar hebt.Dat geeft niet, ben nog nooit zo tevreden geweest met mijn rode haarkleur dus wil het nog lang zo houden!
Iemand enig idee waar je goede henna op internet kunt bestellen? Moet namelijk helemaal naar de stad voor een natuur winkel en dat is niet echt om de hoek :/
Ik heb van nature rood haar. Bij mij werken de speciale shampoos voor roodhaar met een beetje kleur erin prima. Deze zijn alleen moeilijk te krijgen. Soms bij van 1 euroland achtige winkel. Online nog wel te koop oa van Henna, meestal gebruik ik er ook een conditioner bij voor roodhaar. Je houdt daarmee wel een tijdjes de kleur mooi. Veel in de zon is funest, het bleekt de kleur uit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je zou nog in een Turkse/Marokkaanse supermarkt kunnen vragen.

Let er iig op dat je echte henna hebt en verdiep je even in hoe er mee te verven, tis nl heel anders dan met "gewone" verf.

Met zwarte henna mengen kan de kleurintensiteit donkerder gemaakt worden.
quote:viva-amber schreef op 27 juli 2014 @ 20:21:

Ik heb van nature rood haar. Bij mij werken de speciale shampoos voor roodhaar met een beetje kleur erin prima. Deze zijn alleen moeilijk te krijgen. Soms bij van 1 euroland achtige winkel. Online nog wel te koop oa van Henna, meestal gebruik ik er ook een conditioner bij voor roodhaar. Je houdt daarmee wel een tijdjes de kleur mooi. Veel in de zon is funest, het bleekt de kleur uit.De Tuinen verkoopt die van Henna.
Naar een goldwell kapper gaan en daar om elumen vragen rr@all ... Elumen is een super zuur product en sluit daardoor de haar schubben beter geeft meer glans daar door heeft het een super houdbaarheid elumen bevat en geen ammonia en waterstofperoxide dus geeft het geen beschadiging aan je haar
Thank Istar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb nu Henna besteld bij de Tuinen van Jacob Hooy, hoop dat het snel binnen is dan kan ik het gaan proberen. Ben benieuwd!

Bedankt voor de tips allemaal
Geen Henna gebruiken als je ooit je haar weer met normale verf wil verven. Dan zul je moeten wachten tot het id uitgegroeid.

Ik houd mijn felrode haar fel met stargazer verf.
oef kijk wel heel erg uit met van die merken die het als kant en klare verf verkopen, zitten vaak chemicalien in of hulpstoffen, en is dus geen pure henna.

je kunt het beste googelen welke pure henna het beste voor jou is en hoe je het moet mengen ( citroensap, vaak 12 uur laten staan in de koeling etc)

iraanse henna is bijvoorbeeld heel rood, andere namen zijn weer meer oranje, je moet je dus een beetje inlezen op het internet voordat je begint maar het is het zeker waard, het geeft ook zon prachtige glans!
quote:-moedersmooiste- schreef op 27 juli 2014 @ 21:17:

oef kijk wel heel erg uit met van die merken die het als kant en klare verf verkopen, zitten vaak chemicalien in of hulpstoffen, en is dus geen pure henna.

je kunt het beste googelen welke pure henna het beste voor jou is en hoe je het moet mengen ( citroensap, vaak 12 uur laten staan in de koeling etc)

iraanse henna is bijvoorbeeld heel rood, andere namen zijn weer meer oranje, je moet je dus een beetje inlezen op het internet voordat je begint maar het is het zeker waard, het geeft ook zon prachtige glans!

Ik heb veel informatie opgezocht, inderdaad mengen met citroensap ipv gekookt water.. maar nergens staat hoeveel, iemand enig idee?

De henna van de Tuinen is natuurlijke henna
Is er hier iemand die verft met henna en die ik wat vragen kan stellen? Ik wordt niet echt wijzer op internet
quote:tijger1993 schreef op 27 juli 2014 @ 20:36:

Ik heb nu Henna besteld bij de Tuinen van Jacob Hooy, hoop dat het snel binnen is dan kan ik het gaan proberen. Ben benieuwd!

Bedankt voor de tips allemaal Is dat wel pure henna?
Mijn moeder verft met henna. Ze gaat eerst een half uur onder de droogkap, zodat het wat indroogt en wikkelt het dan in plastic folie en laat dit een avondje intrekken en wast het dan uit.

Ze doet het al mijn hele leven zo en heeft altijd mooi resultaat
Ik heb mijn haar jaren lang met henna geverfd. Ik gebruik altijd pure henna (de tuinen of een natuurwinkel), en ik kook het water, maak er een papje van zo dik als yoghurt, en smeer het zo warm mogelijk in het haar.

Het stinkt wel en je moet handschoenen aandoen, het resultaat is heel mooi, en je haar raakt niet beschadigd.
quote:Istar_ schreef op 27 juli 2014 @ 22:09:

[...]

Is dat wel pure henna?Ik had het nog niet betaald, heb nog verder gezocht op internet en heb nu andere besteld. Henna Acajou op de website www.santi-shop.nl Weet niet of het 100% natuurlijke henna is, maar deze schijnt een felrode kleur te geven en dat wil ik. Wil niet alleen een gloed.. Maar kan er niks over vinden hoe het uitpakt als je al rood haar hebt.

Daarnaast staat op de ene website dat je het niet moet gebruiken op pas geverfd haar, ergens anders staat dat het niets uitmaakt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven