buren hebben vlooien

02-08-2014 22:15 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet de katten van de overburen verzorgen. Nu was ik daar vanavond, en dacht wat zit er allemaal op mijn benen?? Vlooien Bah, ik heb zelf ook katten (die ik heel goed behandel en heb nog nooit een vlo in huis gezien). Ik heb mezelf helemaal nagekeken of ik vlovrij was en gelijk al mijn kleding in de was gedaan en ben onder de douche geweest. Maar ja, morgen moet ik weer..... Wat kan ik er aan doen dat ik die vlooien niet mee naar huis neem??? En hoe bestrijdt ik ze daar....
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
Ik zou de katten druppelen met anti-vlooien spul. Dat ten eerste en een paar dagen stofzuigen.
ik ben bang dat ik ze meeneem naar huis of springen ze niet over naar katten die wel behandeld tegen vlooien zijn?
Oei daar moet je echt heel voorzichtig mee zijn. De vlooien zelf is nog niet zo'n probleem, maar denk ook aan de eitjes e.d. die je mee kunt nemen.

Zielig voor de katten ook! Mijn katten hebben ook een keer vlooien gehad, gelukkig bleef dat beperkt tot de slaapkamer. Ze weigerden om ook maar in de omgeving van mijn slaapkamer te komen. Een week op de bank gebivakkeerd en me een ongeluk gesprayed en gestofzogen. Daarna gelukkig nooit meer last gehad.

Daar bestrijden is echt een heel gedoe. Je moet de katten regelmatig druppels geven, dat zal geen probleem zijn, maar eigenlijk ook heel vaak stofzuigen en de aangedane ruimtes sprayen. Ik zou even met je buren overleggen.

Hoe lang blijven de buren nog weg?
Tjezus, wat vals
Ik zou bijvoorbeeld op slippers die kant op gaan en die ook buiten laten staan, en eerst goed schoonmaken zodat je geen eitjes e.d. meeneemt.
Tjezus, wat vals
Stofzuigen. Stofzuiger buiten of in schuur zetten. Spuitbus.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Buren blijven nog 2 weken weg. Ik heb ze nog gevraagd of de katten druppels hadden gehad? Nee, dat hadden ze niet want ze hadden nooit vlooien gehad.
En pipetjes dus.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
0 vlo-ervaring hier, maar weet je zeker dat het vlooien waren? Waarom bespringen ze jou als ze een veel lekkerder hapje hebben aan de katten? Dacht dat ze pas aan mensen begonnen bij gebrek aan beter.
pipetjes in de nek en het huis sprayen en stofzuigen
quote:Fame schreef op 02 augustus 2014 @ 22:49:

Stofzuigen. Stofzuiger buiten of in schuur zetten. Spuitbus.een vlooienband opzuigen dan kan de stofzuiger in huis blijven staan
quote:pollen schreef op 02 augustus 2014 @ 23:10:

0 vlo-ervaring hier, maar weet je zeker dat het vlooien waren? Waarom bespringen ze jou als ze een veel lekkerder hapje hebben aan de katten? Dacht dat ze pas aan mensen begonnen bij gebrek aan beter.Het waren zwarte kleine beestjes die tegen me op sprongen dus ik ga er maar vanuit dat het vlooien waren.... Wat kunnen het anders zijn?
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 augustus 2014 @ 23:18:

[...]

een vlooienband opzuigen dan kan de stofzuiger in huis blijven staanGoeie tip!!
Mijn ergste nachtmerrie. Op vakantie gaan en bij terugkomst een huis vol vlooien. ( of als je oppast een huis vol vlooien.

Alles in sprayen, iedere dag alles stofzuigen en de katten behandelen.

En de rekening voor de buren bewaren.
met deze hitte en katten? Vlooien natuurlijk.

Lief dat je dit wilt behandelen, want als de buren thuiskomen en het huis is niet behandeld kunnen ze eerst wel een nachtje naar een hotel
Roxasect tegen vlooien. Daarmee het huis van de buren sprayen.

Let op dat je het zelf niet inademt, want dat is niet fijn. Maar als je het huis daarmee sprayt is het zo vlooivrij.
TJa, ben je bereid om er wat aan uit te geven? Dan zou ik vlooienpoeder strooien. En eventueel pipetjes in hun nek doen.

Misschien kun je contact opnemen met de buren dat je het geld terug krijgt? En anders... ik kan niet in je portemonnee kijken.
quote:jo12345 schreef op 02 augustus 2014 @ 23:50:

Roxasect tegen vlooien. Daarmee het huis van de buren sprayen.

Let op dat je het zelf niet inademt, want dat is niet fijn. Maar als je het huis daarmee sprayt is het zo vlooivrij.Dan moet je de vlo houdende katten dus mee naar huis nemen? Of weg laten lopen? Dat mag je niet spuiten met katten In huis .
Btw als je poeder strooit, het even een paar uur laat liggen en daarna stofzuigt hoef je geen vlooienband in de zuigerzak te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven