waarom word ik uitgelachen als ik boos ben??

maandag 14 juli 2008 om 00:07

Ik word 'gehinderd' door een knuffelig uiterlijk. Het staat wel stom om dat van jezelf te zeggen, maar door mijn niet geringe omvang, wel geringe lengte en het feit dat ik een vriendelijk, open gezicht heb, maakt dat als ik boos ben, ik ook niet altijd gelijk serieus genomen wordt. Een vriendin van mij is goog en heeft mij letterlijk gezegd dat mijn uiterlijk bedrieglijk is: mensen denken dat ze een loopje met me kunnen nemen en komen van een koude kermis thuis. Bovendien schijn ik nogal eens een furie te kunnen zijn als ik boos ben, ben het niet zo vaak (gaan we weer...) en ALS ik het dan ben....
Misschien is het dat wel, dat je karakter en/of uiterlijk helemaal geen 'aanleiding' is om achter jou een boze bui te vermoeden.
En ja, Extrahalo, op zo'n moment zit je dan helaas verlegen om een stekelige opmerking als giraffepiemel of apenlul ofzo......
                    Misschien is het dat wel, dat je karakter en/of uiterlijk helemaal geen 'aanleiding' is om achter jou een boze bui te vermoeden.
En ja, Extrahalo, op zo'n moment zit je dan helaas verlegen om een stekelige opmerking als giraffepiemel of apenlul ofzo......

maandag 14 juli 2008 om 00:13

maandag 14 juli 2008 om 00:14

maandag 14 juli 2008 om 00:30

Oei,ik zou ook gekrenkt zijn als mensen gingen lachen als ik boos wordt.
Alleen bij mij haalt echt niemand het in zijn hoofd om te lachen als ik boos wordt .
Dat is dan weer het andere uiterste.
Maar de opmerking dat je een te lieflijk uiterlijk kan hebben kan meespelen.
Of misschien is jou boosheid niet indrukwekkend doordat je nooit echt boos bent,niet boos over komt.
Tsja....een te lieflijk uiterlijk klinkt heel aannemelijk.
Ik moet ook weleens lachen om mijn boze peuter.Omdat het zo'n klein snotkoppie is om te zien en het er zo aandoenlijk uitziet.
Ook heel ongepast van mij eigenlijk (ga ik eens beter op letten).
Niet dat ik je nu vergelijk met een peuter,zo bedoel ik het niet.
Wellicht toch eens bij je vriend neerleggen als het vaker gebeurd.
Hij moet toch wel weten en zien dat je echt boos bent op jouw manier en mag je van hem verwachten dat hij het serieus neemt.
                    Alleen bij mij haalt echt niemand het in zijn hoofd om te lachen als ik boos wordt .
Dat is dan weer het andere uiterste.
Maar de opmerking dat je een te lieflijk uiterlijk kan hebben kan meespelen.
Of misschien is jou boosheid niet indrukwekkend doordat je nooit echt boos bent,niet boos over komt.
Tsja....een te lieflijk uiterlijk klinkt heel aannemelijk.
Ik moet ook weleens lachen om mijn boze peuter.Omdat het zo'n klein snotkoppie is om te zien en het er zo aandoenlijk uitziet.
Ook heel ongepast van mij eigenlijk (ga ik eens beter op letten).
Niet dat ik je nu vergelijk met een peuter,zo bedoel ik het niet.
Wellicht toch eens bij je vriend neerleggen als het vaker gebeurd.
Hij moet toch wel weten en zien dat je echt boos bent op jouw manier en mag je van hem verwachten dat hij het serieus neemt.

maandag 14 juli 2008 om 00:31

Je vindt het vast grappig dat ik dit zeg, maar misschien zie je eens aan je non-verbale communicatie moeten werken. Als het verbale en non-verbale niet congruent is, dan kan dat lachwekkend zijn. Als iemand tegen mij zegt dat hij of zij zeer zelfverzekerd is, maar met een toonhoogte of houding van het tegenovergestelde, dan kan dat lachwekkend overkomen. 
Misschien heb je wel een heel 'snoezig' gezichtje wat niet echt in je voordeel werkt wanneer jij je boosheid wilt uiten.
*edit* je beweert dus al een lief uiterlijk te hebben... my bad.
                    Misschien heb je wel een heel 'snoezig' gezichtje wat niet echt in je voordeel werkt wanneer jij je boosheid wilt uiten.
*edit* je beweert dus al een lief uiterlijk te hebben... my bad.

maandag 14 juli 2008 om 00:36

maandag 14 juli 2008 om 00:38

Evenal,
Boos is boos.
ookal heb je puppyoogjes.zie je eruit als knofje,ben je klein of heb je twee paardenstaartjes in.
Als je duidelijk zegt dat je boos bent of iets niet leuk vindt, hoor je serieus genomen te worden.
Alle uiterlijkheden ten spijt.
Maar ik zou er inderdaad gewoon op terug komen bij je vriend.
Lang boos blijven lost niets op.
Uitpraten en (als het goed is) weer lekker samen onder de wol kruipen.
                    Boos is boos.
ookal heb je puppyoogjes.zie je eruit als knofje,ben je klein of heb je twee paardenstaartjes in.
Als je duidelijk zegt dat je boos bent of iets niet leuk vindt, hoor je serieus genomen te worden.
Alle uiterlijkheden ten spijt.
Maar ik zou er inderdaad gewoon op terug komen bij je vriend.
Lang boos blijven lost niets op.
Uitpraten en (als het goed is) weer lekker samen onder de wol kruipen.

maandag 14 juli 2008 om 00:42

Nou jaa leeuwenkut?! Rare opmerking idd, verkracht "mijn" mooie filmpje er ook nog eens mee 
Nee maar misschien dat je eens in de spiegel boos naar jezelf zou kunnen kijken. Misschien zie je er wel heel guitig en koddig uit terwijl er uit je mond dan "boze" woorden komen. Is voor toeschouwers misschien een lollige combi?
SUper irritant als mensen juist in je boosheid beginnen te lachen. PFff zou daar nog heel veel bozer van worden (doe je dus blijkbaar ook) maar ja als jou gezicht er dan (geen idee hoor maar stel) nóg koddiger en guitiger uitziet, wordt het steeds erger natuurlijk. En misschien ben je wel veel te lief of zo (ken je helemaal niet) zodat wanneer je boos "doet" het gewoon niet serieus overkomt?
Of kun je echt mega pissig worden om dingen?
                    Nee maar misschien dat je eens in de spiegel boos naar jezelf zou kunnen kijken. Misschien zie je er wel heel guitig en koddig uit terwijl er uit je mond dan "boze" woorden komen. Is voor toeschouwers misschien een lollige combi?
SUper irritant als mensen juist in je boosheid beginnen te lachen. PFff zou daar nog heel veel bozer van worden (doe je dus blijkbaar ook) maar ja als jou gezicht er dan (geen idee hoor maar stel) nóg koddiger en guitiger uitziet, wordt het steeds erger natuurlijk. En misschien ben je wel veel te lief of zo (ken je helemaal niet) zodat wanneer je boos "doet" het gewoon niet serieus overkomt?
Of kun je echt mega pissig worden om dingen?

maandag 14 juli 2008 om 00:50

Soms kan een opmerking ook een beetje verkeerd vallen. Ik denk dat de vriend van Extrahalo geen boze bijbedoelingen had. Maar als je sjaggie bent, dan kan het verkeerd vallen. Ik krijg vanwege mijn riante omvang vaak opmerkingen. Nu pakte ik laatst snoepgoed voor de traktatie van Muizelien. En zei iemand achter mij: zou je dat nou wel doen? Ik wilde al giftig reageren (zo van omdat ik dik ben mag ik geen snoepje zeker) totdat ik zag dat het een hele lieve buuv was die echt geen kwaad in de zin heeft, en het ook bij de wasmiddelen zou hebben geroepen. Soms kan het effe verkeerd vallen....

maandag 14 juli 2008 om 01:08

Is grappig want ik heb ook een lief gezicht en een vriendelijke stem. Maar als ik boos ben, echt goed boos, wat heel zelden voorkomt, dan is dat duidelijk. Dan zakt mijn stem een octaaf. Word ik nog bozer, dan komt er een grom in. 
Dus geen idee waarom jij uitgelachen wordt. Hou je je lieve stem? Neem je jezelf serieus? Durf je vanuit je tenen boos te zijn als je daar 's zin in hebt (voor zover je daar zin in kunt hebben )?
Ik begrijp dat je het niet leuk vindt. Dat je je niet serieus genomen voelt. En dat je vriend daar wel een beetje rekening mee kan houden aangezien het voor jou iets pijnlijks is. Ik vind het trouwens een rare opmerking. Als iemand dat tegen mij zou zeggen zou ik enigszins perplex zijn.
                    Dus geen idee waarom jij uitgelachen wordt. Hou je je lieve stem? Neem je jezelf serieus? Durf je vanuit je tenen boos te zijn als je daar 's zin in hebt (voor zover je daar zin in kunt hebben )?
Ik begrijp dat je het niet leuk vindt. Dat je je niet serieus genomen voelt. En dat je vriend daar wel een beetje rekening mee kan houden aangezien het voor jou iets pijnlijks is. Ik vind het trouwens een rare opmerking. Als iemand dat tegen mij zou zeggen zou ik enigszins perplex zijn.

maandag 14 juli 2008 om 01:09

quote:Muis66 schreef op 14 juli 2008 @ 00:07:
Ik word 'gehinderd' door een knuffelig uiterlijk. Het staat wel stom om dat van jezelf te zeggen, maar door mijn niet geringe omvang, wel geringe lengte en het feit dat ik een vriendelijk, open gezicht heb, maakt dat als ik boos ben, ik ook niet altijd gelijk serieus genomen wordt. Een vriendin van mij is goog en heeft mij letterlijk gezegd dat mijn uiterlijk bedrieglijk is: mensen denken dat ze een loopje met me kunnen nemen en komen van een koude kermis thuis. Bovendien schijn ik nogal eens een furie te kunnen zijn als ik boos ben, ben het niet zo vaak (gaan we weer...) en ALS ik het dan ben....Wel een beetje herkenbaar, al is het bij mij niet zozeer dat ze me uitlachen, maar meer dat ik het idee heb dat mensen maar denken altijd over me heen te kunnen lopen. Die zien me dan als een soort 'jonkie' of 'groen blaadje'. Het is ook niet bij allerlei mensen gelukkig, meer bij mensen uit een bepaalde hoek. Die een dubbele moraal hanteren: het moet allemaal leuk en gezellig en vrij zijn, maar ondertussen stiekem behoorlijk dogmatisch zijn. Ik kan kritisch zijn en dan verstoorde ik dus dat leuke en gezellige ideaal. Als ik uitleg probeerde te geven of dingen probeerde aan te kaarten kwam het niet aan omdat het niet in hun groepsidee paste of zo. Tja en na een paar keer rustig aankaarten enzo barst de bom een keer he. En dan ben je ineens een boeman want snappen ze er helemaal niks van waar dit nu op slaat. Zucht.... Ik weet niet waarom de wisselwerking met sommige mensen zo verloopt (of verliep... ben er gelukkig weg) Maar misschien heeft het naast met mijn leeftijd (ik was daar de jongste) ook met mijn lengte te maken. Dat leeftijd + lengte tot dat gedrag leidden. Behoorlijk idioot hoor. Ze lijken het zelf niet eens door te hebben.
                    Ik word 'gehinderd' door een knuffelig uiterlijk. Het staat wel stom om dat van jezelf te zeggen, maar door mijn niet geringe omvang, wel geringe lengte en het feit dat ik een vriendelijk, open gezicht heb, maakt dat als ik boos ben, ik ook niet altijd gelijk serieus genomen wordt. Een vriendin van mij is goog en heeft mij letterlijk gezegd dat mijn uiterlijk bedrieglijk is: mensen denken dat ze een loopje met me kunnen nemen en komen van een koude kermis thuis. Bovendien schijn ik nogal eens een furie te kunnen zijn als ik boos ben, ben het niet zo vaak (gaan we weer...) en ALS ik het dan ben....Wel een beetje herkenbaar, al is het bij mij niet zozeer dat ze me uitlachen, maar meer dat ik het idee heb dat mensen maar denken altijd over me heen te kunnen lopen. Die zien me dan als een soort 'jonkie' of 'groen blaadje'. Het is ook niet bij allerlei mensen gelukkig, meer bij mensen uit een bepaalde hoek. Die een dubbele moraal hanteren: het moet allemaal leuk en gezellig en vrij zijn, maar ondertussen stiekem behoorlijk dogmatisch zijn. Ik kan kritisch zijn en dan verstoorde ik dus dat leuke en gezellige ideaal. Als ik uitleg probeerde te geven of dingen probeerde aan te kaarten kwam het niet aan omdat het niet in hun groepsidee paste of zo. Tja en na een paar keer rustig aankaarten enzo barst de bom een keer he. En dan ben je ineens een boeman want snappen ze er helemaal niks van waar dit nu op slaat. Zucht.... Ik weet niet waarom de wisselwerking met sommige mensen zo verloopt (of verliep... ben er gelukkig weg) Maar misschien heeft het naast met mijn leeftijd (ik was daar de jongste) ook met mijn lengte te maken. Dat leeftijd + lengte tot dat gedrag leidden. Behoorlijk idioot hoor. Ze lijken het zelf niet eens door te hebben.