Gezondheid alle pijlers

Iemand ervaring met een tenseapparaat(bij pijn)

08-08-2014 17:44 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand die mij ervaringen kan vertellen over een Tense apparaat? Ivm chronische -pijn in de onderrug.

De Neurochirurg vertelde mij dat pijnbehandeling in de vorm van blokkades of spuiten bijna niet meer vergoed worden door de zorgverzekering. Alleen de eerste behandelingen worden vergoed. Nu heeft de arts met mij gesproken over een tens apparaat. Dit is goedkoper en als ik het niet vergoed krijg dan is het nog te betalen.

Iemand ervaring hiermee
Ik heb er veel baat bij gehad voor pijn in mijn nek en tussen de schouderbladen. Bij de juiste afstelling (kwestie van uitproberen) vind ik het haast weldadig aanvoelen.

Voor ik de Tens kreeg van de zorgverzekering kon ik er eentje lenen van mijn fysio om uit te proberen. Via de pijnpoli had ik er ook eentje kunnen lenen daarvoor.
Ik heb het langdurig gebruikt ivm knieklachten en had er toen baat bij. Het leidt af en je lichaam maakt zelf endorfine aan (werkt pijnstillend).
Een vriend van mij heeft na een ongeluk zo'n apparaat gekregen voor zijn rug. Hielp echt enorm, binnen een paar weken was hij weer de oude.
Bedankt voor jullie berichtjes. Goede berichten dus.

Maar werkt het alleen als je het apparaat aan hebt, of werkt het ook nadat je het uit hebt gezet?
Ik ken twee mensen die het gebruiken. De een gebruikt het al jaren en is erg tevreden. De andere is enkele weken terug gestart, nog bezig met opbouwen (tijdsduur en kracht van de stroomstootjes) en merkt er nog weinig van.

Voor zover ik weet, geeft het weinig tot geen bijwerkingen, dus allicht het proberen waard. De plekken waar de stickers zitten kunnen wat gaan irriteren, maar dat is met vettige zalf goed op te lossen.

Of het ook werkt als dat apparaatje uit staat weet ik niet. Volgens mij gebruik je het meerdere keren per dag voor een (paar) uur.
quote:spaghettikop schreef op 08 augustus 2014 @ 21:11:

Bedankt voor jullie berichtjes. Goede berichten dus.

Maar werkt het alleen als je het apparaat aan hebt, of werkt het ook nadat je het uit hebt gezet?

Het werkt alleen als het apparaat aan staat, maar je mag het naar behoeven gebruiken als je het gebruikt voor pijnstilling. Die ik heb slaat na 30 minuten vanzelf uit en soms merk ik dat niet en zet ik 'm niet opnieuw aan (dan heb ik dus ook niet zoveel last van de pijn) en soms merk ik dat meteen en dan zet ik 'm gelijk weer aan.

Tens kan ook gebruikt worden om spieren te trainen, en dan moet je 'm idd niet de hele dag aanzetten.
ik heb zo'n apparaat weleens gekocht tegen nekklachten maar het deed niets. Was ook een akelig gevoel trouwens als je hem wat verder opendraaide (kleine petsjes) en de heel kleine zachte stroomstootjes waren niet effectief. Maar degene die hem van me overgenomen heeft was er weg van.

De klachten zijn over trouwens.
it's a big club and you ain't in it
Ook ik hem hem gehad voor de dystrofie van de benen en ook bij mij hielp het.

Nu heb ik een neurostimulator geïmplanteerd gekregen zelfde idee als een tens maar da. In het lichaam geïmplanteerd en ik ben er enorm op voorruit gegaan!
Leef vandaag, niet morgen!
Ik heb tens jaren geleden gebruikt, ik heb fibromyalgie.

Het bood wel iets van verlichting, maar voor mij niet voldoende helaas...

Maar het is het proberen waard!
My way or the highway!
Ik heb hem gebruikt bij mijn lage rugklachten

Had er echt baat bij.

Vond het wel wennen hoor in het begin maar daarna alleen maar positief
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb al van alles geprobeerd om van de pijn af te komen. Nu gebruik ik oxynorm die haalt de piek van de pijn weg. Maar heeft zoveel bijwerkingen. Maandag heb ik een afspraak bij de pijnpoli, ik ga het zeker aankaarten. Wie weet heb ik er baat bij.
Silver gebruik je m nog of ben je inmiddels pijn vrij?

Hielp de tens alleen als je m aan had, of werkte het ook door?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven