Napraattopic

15-07-2014 12:30 3054 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren, openen we dit topic.

Wat mag wel:

- bans bespreken

- beleid bespreken

- trollhinten

- even stoom afblazen

Wat mag niet: alles wat in de huisregels staat

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, staf dan je posting even of stuur een mailtje naar forum@viva.nl

Net alshet Bantopic is dit een test tot eind september en behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het experiment te beëindigen.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Jonari schreef op 14 augustus 2014 @ 02:01:

Is onze aanbidder nu al weer weg?

Heathcliff, Gone With The Wind.....

2 klassiekers door elkaar.
Geen bijzonderheden
quote:wutheringheights3 schreef op 14 augustus 2014 @ 02:01:

Yasmijn heb je een vriend? Ik niet.tellen kinderen mee?
quote:wutheringheights3 schreef op 14 augustus 2014 @ 02:01:

Yasmijn heb je een vriend? Ik niet.

Ow!

Ik ben een keurige getrouwde vrouw!

Oo I dare say....
Geen bijzonderheden
nnou dames veel plezier met de hete kliffen. Ik ga de scootmobiel aan de lader leggen en naar beddepet
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 augustus 2014 @ 02:06:

nnou dames veel plezier met de hete kliffen. Ik ga de scootmobiel aan de lader leggen en naar beddepet

Me too. Ik ga mijzelve te ruste leggen in de bedstede.

Nighty night!
Geen bijzonderheden
Ik heb m'n rollator toch om de hoek gezet?

Stom dat ik dat elke keer weer vergeet.......

Anyway, goedenacht dames en wuddering. Succes met je zoektocht!
Slaap lekker dames van zekere leeftijd.

Ik blijf nog even. Rust roest.
Ben ik de enige die twijfels heeft over het topic waarin de TO het zoontje van haar overleden zus wil meenemen naar de VS?
Nope... Triest verhaal, en zoiets zal ongetwijfeld iemands waarheid zijn helaas. Maar die baantjes/banen van TO, erg apart allemaal. Icm de duur van de verblijfsvergunning een typisch verhaal. En ik mag toch aannemen dat iemand die al zo lang in een land woont de adviezen en informatie over scholen en vergunningen gaat halen op een forum waar mensen uit juist dàt land komen?
quote:Capibara_ schreef op 14 augustus 2014 @ 08:09:

Ben ik de enige die twijfels heeft over het topic waarin de TO het zoontje van haar overleden zus wil meenemen naar de VS?Ben wel benieuwd waarom? Kreeg gisteren ook ineens beetje vreemd gevoel erbij.

Ik heb onder een steen gelegen, maar het beleid mag besproken worden? En er mag getrollhint worden?? OMG!
En dat trollhinten, ik weet het niet hoor. Ik lees net die postings over die zus, maar stel je nou voor dat wel gewoon waar is? Dan zit je dat dus hier in twijfel te trekken. Ik zou in zulke gevallen maar gewoon niks zeggen dan.
quote:jippie55 schreef op 14 augustus 2014 @ 08:48:

[...]

Ben wel benieuwd waarom? Kreeg gisteren ook ineens beetje vreemd gevoel erbij.

Ik dus ook, want hoe oud is ze, misschien 35 en dan schrijven dat ze

Al 20jaar een green card heeft.....is dan dus op haar 15de in haar eentje naar Amerika gegaan?

En dan die baantjes, boekrecensent, maar ook piloot die moet gaan walvisspotten?!?!?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:bij_zonder schreef op 14 augustus 2014 @ 08:45:

Nope... Triest verhaal, en zoiets zal ongetwijfeld iemands waarheid zijn helaas. Maar die baantjes/banen van TO, erg apart allemaal. Icm de duur van de verblijfsvergunning een typisch verhaal. En ik mag toch aannemen dat iemand die al zo lang in een land woont de adviezen en informatie over scholen en vergunningen gaat halen op een forum waar mensen uit juist dàt land komen?Dat, en als zoiets gebeurt, ben je als familie volkomen kapot, je gaat je dan echt geen zorgen maken over de uitstapjes van een bepaalde school.
quote:Capibara_ schreef op 14 augustus 2014 @ 08:09:

Ben ik de enige die twijfels heeft over het topic waarin de TO het zoontje van haar overleden zus wil meenemen naar de VS?

Nee, daarom kwam ik naar dit topic. Volgens mij is het niet waar.

Ze is boekenscout, bandmanager (en daar kan ze bijna van rondkomen, wat al zeldzaam is) en ook nog inkoper en óók nog piloot. En haar zus is zaterdag overleden en het kind heeft al proefgedraaid op een school in de VS, ze heeft het erover dat hij een broertje of zusje krijgt, in plaats van een neefje of nichtje, alsof het opeens haar eigen kind is ipv haar neefje, de vader doet wel erg rap afstand van de voogdij en dat is wel érg snel geregeld.

De manier waarop ze schrijft, de vragen die ze stelt... Het klopt niet.
Bijzonder hoe dingen worden uitgelegd terwijl wat ze zegt imho consistent is.

Die banen kan ze prima van rondkomen, haar man heeft immers een goede baan? Kind heeft proefgedraaid op een school in Nederland, die TO is nu in Nederland, dus bedoelt ze met 'hier' ook Nederland. De vader van het kind was al eeuwen uit beeld. Allemaal informatie die je uit haar posts zelf kan halen.
quote:waarbij schreef op 14 augustus 2014 @ 09:06:

En dat trollhinten, ik weet het niet hoor. Ik lees net die postings over die zus, maar stel je nou voor dat wel gewoon waar is? Dan zit je dat dus hier in twijfel te trekken. Ik zou in zulke gevallen maar gewoon niks zeggen dan.

Viva-forum hè...

(en persoonlijk vind ik dat simpelweg het risico van de keuze om op een openbaar forum te schrijven)
conversation = awareness
Ze zegt dat ze alleen van haar baan als bandmanager kan rondkomen als ze er nog een band bij neemt, waar ze ook al een aanbieding voor had gehad.

Het zijn allemaal bijzondere banen, die veel mensen willen, maar die maar weinig mensen krijgen, en zij is én piloot én boekenscout én bandmanager. Dat lijkt me op z'n minst opvallend. En al die info is totaal niet relevant voor het topic.
Zo Waarbij... Eindelijk wakker geworden?
Alleen de opleiding voor piloot al is ontzettend duur, de meeste piloten zijn jaren bezig om allen maar uit de schulden te komen. En dan ook nog 'als bijbaantje' op walvisspottripjes, ook al zo bijzonder. En voor een baan als boekenscout zul je wel behoorlijk kennis van de Engelse taal moeten hebben, ik neem aan dat ze dat daar doet, en dan zul je vast iets van literatuur gestudeerd moeten hebben en inzicht moeten hebben in trends en of iets te verkopen is. Dat is druk geweest, tijdens die opleiding als piloot. En dan ook nog manager van een band, waar je weer totaal andere dingen voor moet kunnen. En ik ken best wat mensen die zoiets erbij doen, maar die verdienen er nauwelijks iets mee, dan zit je toch echt een niveau hoger. Net als dat ik een aantal piloten ken en een aantal mensen die literatuur gestudeerd hebben, en werk vinden is voor allemaal lastig. En to lukt dat op ál die fronten en dát in het buitenland.
Ik ben op dat topic afgehaakt bij baan nummer vier. Piloot, naast boekenscout, bandmanager en wat was nummer drie ook weer. Bijzonder.

Dan kan het nog best zo zijn dat ze voogd is, neefje in huis krijgt en zwanger is, maar de snelheid van dingen regelen is wel heel hoog, en er zitten wel rare dingen in. Niet weten dat ze in vs vanaf vijf naar school gaan bv. Kind heeft in nl alleen proefgedraaid, zal dus nog geen vier zijn of net wel. Die is in december nog geen vijf dan. En al die scholen, de gemiddelde forummer weet niet veel van hoe dat werkt in de vs, dat heeft toch geen zin om daar zo tot in de details te gaan beschrijven? Buiten dat het nog lang niet aan de orde is. Nee, ben niet overtuigd, noch van het een, noch van het ander.
Kun je dan niet beter die TO vragen hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen in plaats van haar verdenken van liegen?
Ginger, ze zegt zelf ergens dat hij vier jaar is. Kan dus best in december vijf jaar worden.
quote:Thordis schreef op 14 augustus 2014 @ 09:42:

Ze zegt dat ze alleen van haar baan als bandmanager kan rondkomen als ze er nog een band bij neemt, waar ze ook al een aanbieding voor had gehad.

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die hier allemaal twijfels bij heeft.

Ik had geloept en deze twee topics waren de enige die ze ooit geschreven heeft. Ook vind ik het vreemd dat ze geen engels door haar schrijven haspelt, ik heb zelf lang in het buitenland gewoond, maar ben nu al 15 jaar terug in Nederland, maar ik betrap mezelf erop dat ik het nog steeds doe.
Ik mag toch verdenken wat ik wil? Ik ben helemaal niet zo geinteresseerd in hoe ze dat voor elkaar gekregen heeft. Ik forum al zo'n 12 jaar, ik heb een aardige alarmbel ontwikkeld voor verhalen die verzonnen zijn. En verhalen met teveel heel bijzondere details zijn vaak nep. Ze gaat nauwelijks in op het overlijden van zus, uitgebreid op alle scholen in de buurt en zelfs regelingen die ze met vriendinnen heeft om te brengen en halen, enz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven