hoe vlinders trug krijgen

16-07-2008 10:30 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal

ik heb nu zo'n 4 jaar een relatie maar ik mis soms de vlinders die ik in het begin zo erg had! soms verlang ik ook terug naar die tijd.

weet iemand hoe ik die vlinders terug kan krijgen??? misschien is het een stomme vraag maar ik vroeg het me af
Vlinderstruik in je tuin planten...

(Oh nee, het is geen topic op 'wonen'! )

Serieuze poging: de echte vlindertijd is waarschijnlijk sowieso vorobij na 4 jaar, als het goed is heb je er andere dingen voor terug gekregen. De eerste vlinders van de onbekendheid en de spanning kán al niet meer want de relatie is inmiddels behoorlijk veranderd wat dat betreft. Maar wat let je om je eigen partner te blijven 'daten' en regelmatig iets leuks samen af te spreken en daar wat verrassingen in aan te brengen naar elkaar toe? Ik geloof dat je elkaar het hof moet blijven maken.
Met Tia eens....vlindertjes verdwijnen en de vlinders die je in het begin had, keren niet terug.

Blijf "triggeren" in je relatie, hou het spannend....en denk vooral positief over je vriend, ook met de gedachten: "wat heb ik toch geluk met zo'n leuke man" Misschien komt er dan weer een vlindertje om de hoek loeren
doe een cursus paaldansen, succes verzekerd!
bij tijd en wijlen ben ik nog steeds head over heels weg van yamman ... goddank niet continue, want dan zou ik moe van mezelf worden ... en hij ook van mij ....

die vlinders zijn leuk, voor even.
wat tia dalma zegt klopt eigenlijk wel...

wat leuks doen enzo en uit gaan en verassen. Ik doe ook vaak wel dingetjes zoals iets meenemen, of ik had bijvoorbeeld van de week een klein kaartje verstopt in zijn portemonnee en dat vond hij harstikke leuke enzo. Alleen hij is niet zo... ook nooit geweest eigenlijk...

maar hoe weet je eigenlijk of je in een sleur zit? en wat houd het precies in? want ik hoor dat zoveel mensen hier last van hebben enzo>?

festen een paaldanscursus is niets voor mij
Volgens mij bestaat er geen definitie voor een sleur, het is pas sleur als jij het zelf als zodanig ervaart. Dus een gevoel van saai, en is dit het nou? , er gebeurt niks spannends meer... dat soort dingen.

Ben het dus met de vorige posters eens, probeer elkaar weer eens te verrassen. Maak bijv. een afspraak in de kroeg, en spreek af te doen alsof je elkaar niet kent en laat je weer eens ouderwets door hem versieren.

Yamuna, eens met jou! Ik ben nu zelf verliefd sinds een paar weken, en word nu al helemaal moe van mezelf met dat gespring en hysterische gedoe
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
Ja dat gevoel heb ik soms inderdaad

dat wat je zei over afspreken en doen alsof je elkaar niet kent heb ik in GTST gezien (bij charley en jack) maar ik weet niet of dat iets is voor ons? kan het wel proberen...

maar hoe bespreek je zoiets? ik bedoel: ik verras hem weleens, maar hij is niet zo *romantisch* zegmaar...
Haha, grappig dat het ook bij GTST was, daar had ik het niet gezien (ik dacht nog wel dat ik origineel was )

Je kunt toch eerlijk zijn tegen je vriend, en zeggen dat je die vlinders van het begin zo heerlijk vond, en dat je die graag terug zou willen. En vragen hoe hij erover denkt. En dan zeg je toch gewoon dat je wat spannends bedacht hebt? Ik heb het vroeger weleens gedaan met een vriendje, succes gegarandeerd (althans bij mij), we hebben de hele avond in de kroeg om elkaar heen gedraaid, aantrekken en afstoten, en aan het eind vol vlinders en helemaal verliefd naar huis...!
Haha ja daar was het bij...

maar wat ik me afvraag, hoe doe je zoiets.. alsof je elkaar niet kent? ik bedoel... stel hij zou vragen:w at is je naam.. dan zou ik zeggen: dat weet je al..
Ja, je moet het natuurlijk wel een beetje meespelen, he?

(Hoe deden ze dat in GTST dan.... )
haha ja dat vind ik moeilijk:P toneelspelen is ni mijn ding;)

ik schiet ook vaak in de lach dan

ehm.. hun stelden zich voor en spraken wat af, vroegen dingen zoals werk en i nteresses enzo en toen wou jack haar een zoen geven en zei ze: ik zoen niet op de eerste date en liep weg haha was wel grappig om te zien..
nieuwe zoeken?

als je die vlinders mist is er blijkbaar niet genoeg voor terug gekomen, en als je met kunst en vliegwerk de vlinders terug wilt laten komen, houd je meer van de vlinders dan van je man.

als ik kijk naar mijn ouders( 40 jaar gelukkig getrouwd) en zus/zwager (8 jaar gelukkig bij elkaar) dan zijn "vlinders" of "spanning" of zo totaal geen issue voor hen. ze zijn gewoon graag bij elkaar.

ik daarentegen fladder al 25 jaar tot volle tevredenheid van de een na de ander, mijn langste relatie was 3 jaar, en dat was al 2 jaar te lang.

volgens mij is 't kiezen of delen, verliefdheid of geborgenheid
ik hou ook wel van mijn vriend en ben ook wel graag bij hem enzo, alleen soms als ik terugdenk aan die tijd dan heb ik zoiets van: had ik dat gevoel nu soms nog maar..
Nog even, Angelique, en dan ga ik weer aan het werk

Gewoon een keer proberen, wie weet waar het toe leidt!

Enne, als je echt nog van je vriend houdt, dan lijkt me dat jullie daar samen toch uit moeten komen? Ik denk niet dat het per definitie een kwestie van kiezen of delen (verliefdheid of geborgenheid) is, maar ik denk wel dat een relatie hard werken is. Als het nieuwe eraf is, moet er inderdaad iets anders voor in de plaats komen, maar ik denk wel dat geborgenheid en spanning naast elkaar kunnen bestaan. Er zal niet continu iedere dag spanning en verliefdheid zijn, maar dat is nou precies waar je aan moet werken!

Succes, ik check later nog wel een keer hier!
Meneer Nilsson en ik zijn en wonen 15 jaar samen en die vlinders van het 1e jaar zijn er echt nog wel hoor!

Niet meer zoals toen (dat zou ook te vermoeiend worden, want het 1e jaar van onze relatie hebben we amper geslapen ) maar nog wel regelmatig.

Ik kan naar hem kijken als ie iets heel sufs zit te doen (een oude Star Trek aflevering kijken of een spelletje op z'n pc of als ie doodmoe op de bank ligt te tukken) en de vlinders komen zomaar opeens opzetten. Dat ik weer helemaal terug ben bij 'toen' en dan nog mooier en leuker, want het is niet alleen meer die hoteldebotel verliefdheid, het is échte liefde geworden. Met regelmatig een aanval van ouderwetsche verliefdheid.

Meneer Nilsson zegt ook regelmatig dat ie verliefd op me is, al zegt ie vaker dat ie van me houdt :-)

Dus tot zover het fabelje over vlinders die verdwijnen, ze zijn bij ons nooit echt weggeweest.

Of je ze terug kunt krijgen? Geen idee.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
MissThang, voor mij is een relatie dus niet hard werken. Het gaat niet vanzelf, je moet investeren, maar dat heb ik nooit als werken gezien. Ook niet in de crisismomenten (en geloof me, die hebben we gehad)

Het kost me totaal geen moeite, geen energie, dus voor mij is het geen werk. Het geeft me juist energie.

Hard werken doe ik op het werk en op de sportschool, niet in mijn relatie.
Hoi Pippi,

Wat leuk om je verhaal te lezen! Ben blij dat het bij jullie zo gaat. Ik kom net uit een relatie van 10 jaar waarbij het heel anders gegaan is allemaal, vandaar misschien mijn enigszins 'negatieve' kijk. Maar ik vind het leuk om te zien dat het ook anders kan, geeft me hoop voor de toekomst

Met werken bedoelde ik trouwens ook meer investeren, denk ik, niet echt keihard werken. Wilde eigenlijk aangeven dat het allemaal niet vanzelf gaat, terwijl jij achterover op de bank ligt te wachten...
Bij ons (bijna 4 jaar samen) zijn ze nooit echt weggeweest, ik herken het verhaal van Pippi. Soms krijgt ik ineens weer kriebels als hij zijn tanden staat te poetsen ofzo, haha. Maar ik ben een jaar geleden een tijdje naar het buitenland geweest voor studie, en toen kwamen de vlinders van beide kanten weer in alle hevigheid op. We zagen elkaar om de maand, en waren weer helemaal "in love". Niet echt een oplossing voor TO, maar wij kregen daardoor echt de verliefdheid weer een beetje terug.

Als ze er niet is weet en man pas wat ie mist ...
Wilde eigenlijk aangeven dat het allemaal niet vanzelf gaat, terwijl jij achterover op de bank ligt te wachten...

Dat klopt.

(dat gaat alleen maar op na het eten, als Meneer Nilsson me een kop koffie komt brengen )
quote:HoiPippiLangkous schreef op 16 juli 2008 @ 13:04:

Wilde eigenlijk aangeven dat het allemaal niet vanzelf gaat, terwijl jij achterover op de bank ligt te wachten...

Dat klopt.

(dat gaat alleen maar op na het eten, als Meneer Nilsson me een kop koffie komt brengen )Ja, dan lijkt het me weer heerlijk!
Marietje dat herken ik in wel, maar dan weer anders. Zowel Meneer Nilsson als ik werken onregelmatig (ik nu niet, maar dat kan zomaar weer komen) Dus we zien elkaar niet alle avonden. Soms zien we elkaar 's ochtends als ik naar het station loop en hij terug komt uit de nachtdienst en speciaal om mij te zien een stukje omfietst. Om maar aan te geven dat wij niet elke avond uitgeblust samen op de bank hangen.

Dus de momenten dat we samen zijn, die zijn gewoon specialer. Ook niet altijd hoor, we kunnen ook heel suf op de bank hangen, maar dat doenw e eigenlijk maar weinig.
Ook ik en vriend zijn onregelmatig thuis, wij eten denk ik 3x per week samen (wonen samen). Dus heeel herkenbaar. Maar dat effect werd bij ons dus nog veel sterker toen ik echt langdurig weg was en we allebei elke nacht alleen sliepen. Zou het voorlopig niet meer willen trouwens, want zo'n afstand maakt het toch ook niet makkelijker...
Mijn vriend en ik zijn drie jaar samen, maar het jaar daarvoor hadden we al een soort van knipperlichtscharrelrelatie, dus het voelt wel als vier jaar. Bij ons gaat het eigenlijk altijd een beetje in fases: soms kabbelt alles gewoon een beetje voort en is de rode draad meer regelmaat, geborgenheid en een heel kalm soort liefde, soms zijn de vlinders er juist ook weer heel nadrukkelijk. De laatste tijd is dat laatste weer het geval - dan hoef ik maar naar hem te kijken om te smelten, en ben ik zo blij dat ik hém heb gevonden en dat we al zo lang bij elkaar zijn. Gisteren toevallig nog gesmst dat hij echt dé man voor mij is Dat zijn echter wel een ander soort vlinders dan in het eerste jaar, toen ik vaak letterlijk niet kon eten en slapen en aan niets anders kon denken dan hem. Deze meest recente vlinderfase werd eigenlijk ingeluid door een heel goed gesprek dat we een paar weken geleden hadden over wat we in de toekomst willen en dat we daarin veel meer op één lijn blijken te zitten dan ik dacht. Bovendien hadden we wat kleine probleempjes waar we nu ook wat aan proberen te doen en dat is hartstikke leuk eigenlijk, en dat maakt ook dat ik me weer veel meer verbonden voel met hem.

De conclusie is dus eigenlijk dat - bij ons - het feit dat de basis goed is, maakt dat er meer ruimte is voor vlinders. En verder helpt het voor ons heel goed om, als we een beetje indutten, een dagje weg te gaan of zo, omdat dan altijd weer blijkt hoezeer we dezelfde interesses hebben en hoe goed we ons met elkaar kunnen vermaken, en dat leidt ook weer tot vlinders. De dierentuin doet het altijd erg goed bij ons, of een onbekende stad.

Maar de echte verliefdheid van het begin, tja, die voelt anders... en soms kan ik ineens de kriebels krijgen van een andere man en is het wel lekker om die spanning weer eens te voelen. Ik ben echter nog nooit iemand tegengekomen die leuker is dan mijn huidige vriend en dat maakt dat ik ook weer verliefder op hém wordt
This was not judgment day - only morning. Morning: excellent and fair.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven