Linker been langer dan rechter been,hoe kan dat ?!
dinsdag 26 augustus 2014 om 16:32
Eerder was het me nooit opgevallen maar , Ik merk de laatste tijden dat mijn linker been een cm of 2/3 schat ik, langer is dan mijn rechterbeen ,dit merk ik nu ook tijdens het lopen , Als ik ik mn benen recht naar voren strek zie je ook best wel duidelijk verschil ,Opzich loopt dit best irritant aangezien ik de stappen met de linkerbeen eerder maak zeg maar
Is dit normaal , hoe kan dat dit eigenlijk ? Is hier wat aan te doen
Alvast bedankt
Is dit normaal , hoe kan dat dit eigenlijk ? Is hier wat aan te doen
Alvast bedankt
dinsdag 26 augustus 2014 om 16:38
dinsdag 26 augustus 2014 om 17:10
Je bent bepaald niet de enige. Ik denk dat er meer scheve mensen zijn dan rechte .
Ik kwam er zelf achter door mijn vioolleraar. Mijn ene schouder staat ieeeetsie pietsie hoger dan de andere en dat komt voor uit scheve heupen inderdaad.
Ik ben nu 27 en heb er nog nooit last van gehad, ook niet bij het hardlopen ofzo. Zooltjes zijn idd een hele eenvoudige oplossing.
Ik kwam er zelf achter door mijn vioolleraar. Mijn ene schouder staat ieeeetsie pietsie hoger dan de andere en dat komt voor uit scheve heupen inderdaad.
Ik ben nu 27 en heb er nog nooit last van gehad, ook niet bij het hardlopen ofzo. Zooltjes zijn idd een hele eenvoudige oplossing.
dinsdag 26 augustus 2014 om 17:14
Niemand is 100% symmetrisch, vreselijk veel mensen hebben wel wat lengteverschil n hun benen. Als het echt om meerdere centimeters gat zou je weleens last kunnen krijgen van je gewrichten. Je zou eens langs een fysio of haptonoom langs kunnen gaan om te onderzoeken hoe het zit met je houding.
Zelf had ik op een gegeven moment vrij veel last van een heup en mijn rug, rond die tijd viel me plots een beenverschil op, ik ben toen gekraakt door een manueel en toen stond alles weer recht, weg beenverschil. Heel opmerkelijk vond ik dat. Misschien zou dat bij jou ook kunnen -gaan- spelen.
Zelf had ik op een gegeven moment vrij veel last van een heup en mijn rug, rond die tijd viel me plots een beenverschil op, ik ben toen gekraakt door een manueel en toen stond alles weer recht, weg beenverschil. Heel opmerkelijk vond ik dat. Misschien zou dat bij jou ook kunnen -gaan- spelen.
woensdag 27 augustus 2014 om 12:40
In de 25 jaar dat ik patiënten behandel heb ik echt nog NOOIT iemand ontmoet met 2 gelijke benen. Iedereen heeft wel een beenlengte verschil.
Het lichaam is gewoon niet symmetrisch. Probeer maar eens een ring om de je andere hand te doen. Schoen en cup maten die net iets anders zijn.
Wanneer de beenlengteverschil minder dan 2,5 cm is, dan kan het lichaam dit zelf heel goed compenseren. En bij zo'n verschil zie je dit echt wel in het lopen, dan ga je lopen waggelen.
Belangrijker is het, dat het allemaal goed functioneert. Dus gewoon lekker sporten en bewegen.
Je zegt dat je een "scheve rug hebt", waarschijnlijk bedoel je een scoliose. Dit komt veel voor, en statistisch hebben mensen met een scoliose niet meer of minder klachten dan iemand met een rechte rug. Behalve wanneer de scoliose heel groot is, dan kunnen de organen in de knel komen te zitten.
Het lichaam is gewoon niet symmetrisch. Probeer maar eens een ring om de je andere hand te doen. Schoen en cup maten die net iets anders zijn.
Wanneer de beenlengteverschil minder dan 2,5 cm is, dan kan het lichaam dit zelf heel goed compenseren. En bij zo'n verschil zie je dit echt wel in het lopen, dan ga je lopen waggelen.
Belangrijker is het, dat het allemaal goed functioneert. Dus gewoon lekker sporten en bewegen.
Je zegt dat je een "scheve rug hebt", waarschijnlijk bedoel je een scoliose. Dit komt veel voor, en statistisch hebben mensen met een scoliose niet meer of minder klachten dan iemand met een rechte rug. Behalve wanneer de scoliose heel groot is, dan kunnen de organen in de knel komen te zitten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover