Vragen omtrent emigratie

08-03-2011 15:34 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn man kan een baan krijgen in het buitenland.

Nou ben ik redelijk in Engels, maar dit kan altijd nog beter. Dus ben ik mij aan het oriënteren voor een cursus Engels. Nou zie ik dat Amerika en Australie werken met de Ielts test. Ik heb een instituut gevonden die mij hier les in gaat geven. hij vertelde mij dat ik wel even moest uitzoeken welk niveau er wordt geëist in beide landen. Dit kan per persoon verschillen.

Ik zoek mij eigen rot , maar kan echt niets concreets vinden. Hebben jullie misschien ervaring hierin? Of tips hoe ik dit het beste kan uitzoeken?

Daarnaast ben ik natuurlijk ook heel erg benieuwd naar jullie emigratie-ervaringen!!

Bedankt,

Siamese
Beste Kris: Bedankt voor je reactie. Ja ik snap het. Je wilt gewoon niet die teleurstelling. Ik ben benieuwd waar je gaat belanden. Als het bevalt in Californie, dan laat ik het je weten, misschien is het ook wat voor jou:)

Mijn man heeft open gesolliciteerd bij zijn vorige werkgever, waar hij een hele goede reputatie heeft. Ze willen hem daar graag hebben, dus waarschijnlijk valt dat onder de noemer intercompany visum? I hope so.

@ racoon, super dat je zo goed je plekje hebt gevonden daar!

Alles zit nog in de beginfase, ik hoop dat alles door kan gaan. In de tussentijd blijf ik heel nieuwsgierig naar jullie ervaringen en zal ik jullie natuurlijk ook op de hoogte brengen.
quote:LotjeCZ schreef op 09 maart 2011 @ 09:00:

vergeet de belastingdienst niet...en bedenk of je echt gaat emigreren of voor een tijd in het buitenland gaat wonen. Je moet je uitschrijven bij de gemeente, maar zeker als je weet dat het voor bepaalde tijd is, zou ik dat dus niet doen.

Er bestaan ook boekjes met tips als je gaat emigreren, dat gaat dan meestal over de Nederlandse kant van het verhaal, dus over de belastingdienst, pensioen etc etc. (heb ik pas gelezen toen we geemigreerd waren )

Tja en verder is het handig om te kijken of je diploma's geldig zijn in het land waar je naartoe emigreert.

Succes in ieder geval, het is een aardige papierwerk.

Ja, en dat uitschrijven bij de gemeente heeft weer invloed op de verplichting een ziektekostenverzekering te hebben in NL en opbouw van AOW. Voor ons was het zo dat we ons beter konden uitschrijven, omdat we anders maandelijks de ziektekostenverzekering moesten betalen, terwijl die alleen voor lange vakantie geldig was (3 maanden) en vanaf dat moment dus nutteloos. We berekenden dat ziektekosten nu opwoog tegen verlies van 2% AOW later. Nu hoeven we ook geen belastingaangifte te doen in NL.

Wat je wel en niet moet opzeggen is afhankelijk van hoe lang je gaat. Ge je definitief dan is het duidelijk, maar ook het meeste papierwerk idd.

Succes!
[quote][message=8626283,noline]siamese schreef op 10 maart 2011 @ 12:52[/
anoniem_64603 wijzigde dit bericht op 31-08-2014 14:50
Reden: X
% gewijzigd
Hoe was het?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven