Single man met kinderwens

02-09-2014 11:35 186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben een man van 31, happy single, hoogopgeleid heb een kinderwens.

Nu lijkt de meest logische weg naar kinderen een leuke vrouw zoeken en kinderen maken, maar dat is voor mij niet perse zo. Ik ben blij met mijn leven hoe het is, heb het erg druk met mijn baan en sociaal leven en volledig settelen met vrouwlief is niet voor mij.

Waar misschien een mogelijkheid ligt zijn single vrouwen of lesbische stellen die ook met een kinderwens lopen en op zoek zijn naar een vader voor hun kind. Ik wil geen donor zijn, waarbij ik vanaf dag 1 buiten spel word gezet; ik wil er wel duidelijk zijn tijdens de opvoeding en wil echt hun vader worden. Het klinkt de meesten misschien een beetje onconventioneel in de oren, maar ik denk dat dit iets is dat het beste voor mij werkt.

Mijn vraag: zijn er hier mensen die aan bovengenoemd profiel voldoen of zijn er misschien samen-kids-maar-geen-relatie-dating sites? Hoe kan ik het beste te werk gaan om mijn ideale moeder te vinden?

Dank allemaal!

Een moderne toekomstige vader
quote:sandt2.0 schreef op 02 september 2014 @ 12:42:

Een kind krijgen met als doel co-ouderschap? Er zou toch geen kind zijn dat hier bewust voor kiest! Wonen in twee huizen is leuk tot de puberteit, daarna wordt het minder leuk!

Ik vind co-ouderschap het meest egoïstische dat er bestaat!Het is tamelijk onzinnig wat je zegt. Voor een kind zijn liefde , aandacht en veiligheid belangrijk. Als aan die voorwaarden wordt voldaan zie ik geen enkele reden waarom dat ''egoistisch'' zou zijn , laat staan schadelijk voor een kind.
Wonen in 2 huizen is nooit leuk, ook als je niet in de puberteit bent.

Co-ouderschap is fijn voor ouders (nou ja, fijn) maar voor een kind vind ik het een zeldzaam slecht iets. En zeker niet iets waar je de basis op gaat baseren.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:meelezer1984 schreef op 02 september 2014 @ 12:50:

[...]

Het is tamelijk onzinnig wat je zegt. Voor een kind zijn liefde , aandacht en veiligheid belangrijk. Als aan die voorwaarden wordt voldaan zie ik geen enkele reden waarom dat ''egoistisch'' zou zijn , laat staan schadelijk voor een kind.

Oh, maar liefde, aandacht en veiligheid kun je ook geven zonder dat je een kind elke week meermaals laat verhuizen.

Er komen nu meer en meer onderzoeken die aangeven dat Co-ouderschap voor een kind gewoon niet heel erg goed is.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
En hoe zouden gescheiden ouders de omgang dan moeten regelen als co-ouderschap zo slecht is voor een kind?
31? In 10 jaar kan er veel gebeuren, ik zou nog even wachten....
quote:saaaaar81 schreef op 02 september 2014 @ 12:53:

[...]

Oh, maar liefde, aandacht en veiligheid kun je ook geven zonder dat je een kind elke week meermaals laat verhuizen.

Er komen nu meer en meer onderzoeken die aangeven dat Co-ouderschap voor een kind gewoon niet heel erg goed is.Iedereen kan wel wat roepen over ''onderzoeken''. Bron graag !
quote:sugarmiss schreef op 02 september 2014 @ 12:21:

Ik vind het ronduit egoistisch om op die manier aan kinderen te beginnen. Zo leuk is co-ouderschap niet voor een kind. Na een scheiding kun je niet anders en een lesbieenne kan moeilijk met een man trouwen of een homoman met een vrouw omdat hij graag kinderen wil.

Maar een heteroman die wel op vrouwen valt maar geen zin heeft in een relatie maar wel een kind wil dat is wat mij betreft te egoistisch voor woorden.

Tref je een singlevrouw die wanhopig grag een kind wil bereid je er dan maar op voor dat ze het na dr geboorte niet meer zo n goed idee vind om haar baby met je mee te geven.Hier ben ik het eigenlijk wel een beetje mee eens, eerlijk gezegd betwijfel ik ook ten zeerste of veel vrouwen op zo'n constructie zitten te wachten. Ik denk dat als twee vrouwen samen een kind willen, ze het gewoon met z'n tweeën willen doen en dan dus liever gewoon een donor zoeken en ik denk dat als een single vrouw een kind wil, ze dat ook liever van een donor doet dan met een wildvreemde man aan wie ze de komende achttien jaar vastzit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:redhothead schreef op 02 september 2014 @ 12:55:

En hoe zouden gescheiden ouders de omgang dan moeten regelen als co-ouderschap zo slecht is voor een kind?

Bird nesting?

Persoonlijk vind ik dus dat co-ouderschap nooit het uitgangspunt kan zijn bij het krijgen van een kind. Het is in mijn ogen een noodoplossing voor ouders die niet langer samen verder kunnen.
quote:meelezer1984 schreef op 02 september 2014 @ 12:50:

[...]

Het is tamelijk onzinnig wat je zegt. Voor een kind zijn liefde , aandacht en veiligheid belangrijk. Als aan die voorwaarden wordt voldaan zie ik geen enkele reden waarom dat ''egoistisch'' zou zijn , laat staan schadelijk voor een kind.

Het is mijn mening hè, een mening is nooit onzinnig. Je kunt hoogstens mijn mening onzinnig vinden!

Ik ken, via mijn kinderen, best wel een paar kinderen die opgevoed worden in co-ouderschap. Ging best aardig, maar nu in de puberteit, komen er naast de puberteitsproblemen ook nog praktische en emotionele co-ouderschapsproblemen.
.
Justmaartje123: ben blij dat er gewoon een stel is die het helemaal voor elkaar heeft!

zonnetje1080: inderdaad, het is niet zo dat ik geen duurzame relaties aan kan of wil gaan en een toekomstige relatie sluit ik absoluut niet uit, al erken ik dat niet alle vrouwen er op zitten te wachten dat je al kids hebt bij bv een lesbisch stel. In eigen kringen zoeken zou ook kunnen, al bekijk ik eerst mijn opties bij onbekenden. Het komt op veel mensen toch een beetje kansloos of raar over heb ik het idee en wil voorlopig even geen scheve gezichten. Mocht co-ouderschap er inderdaad toe komen, dan kunnen alle bekrompen mensen wel lekker de boom in

sugarmiss: nou nou, een beetje zuur hoor, maar je hebt wel een punt. Er is een overschot aan vrouwen die gewoon een donor zoeken maar niet zo makkelijk kunnen vinden. Even intekenen voor co-ouderschap, maar zodra de zwangerschap aanslaat is de vogel gevlogen. Iemand tips hiervoor? Heb je überhaupt kans bij de rechter?

Penelope_/elfjetwaalfje/sandt2.0: Ik denk dat veel mensen hier het ouderschap ten onrechte enkel en alleen als man+vrouw+kind+(+kind+kind+boompje+beestje) zien. Ik ben zelf product van ouders die gescheiden zijn toen ik jong was, maar daarna altijd goede onderlinge relatie hebben onderhouden, dus ik weet dat het prima kan. Co-ouderschap kan echt wel goed zijn voor een kind, misschien in sommige gevallen zelf beter. Ouders die bv 'bij elkaar blijven voor het kind' in een gebroken relatie vind ik bijvoorbeeld een veel slechter idee.

fleur1988: thanks en doe ik welke sites doel je dan precies op?

Supersas09: je bedoelt dat je 31 jong vindt voor kinderen? Of denk je dat ik deze optie aangrijp omdat ik niet 'the real deal' kan vinden? Ik vind 31 een prima leeftijd en co-ouderschap is iets wat ik verkies boven het ideaalplaatje van veel andere mensen. En ongetwijfeld is mijn situatie compleet anders over 10 jaar, zeker met een kind van 9 :P. Maar dat is dan.

Ismene: ik denk dat een lange afstandsrelatie en co-ouderschap moeilijk te vergelijken zijn Plus, je kunt als ouders toch dicht bij elkaar (gaan) wonen?
quote:sandt2.0 schreef op 02 september 2014 @ 13:01:

[...]

Bird nesting?

Persoonlijk vind ik dus dat co-ouderschap nooit het uitgangspunt kan zijn bij het krijgen van een kind. Het is in mijn ogen een noodoplossing voor ouders die niet langer samen verder kunnen.Oke, dank voor je info. Ik ga er een topic over openen omdat ik dit topic niet wil vervuilen.
quote:saaaaar81 schreef op 02 september 2014 @ 12:53:

[...]

Er komen nu meer en meer onderzoeken die aangeven dat Co-ouderschap voor een kind gewoon niet heel erg goed is.Interessant. Kun je me verwijzen naar de desbetreffende onderzoeken?
@v-v

Ook al woon je dicht bij elkaar kun je co-ouderschap nog steeds vergelijken met die lange afstands relatie van Ismene. Kind moet elke keer 'verhuizen'. Iets wat je ineens nodig hebt, ligt in je andere huis! Je hebt niet twee huizen omdat je dat als kind zo leuk leek. Nee, die twee huizen worden je opgedrongen door je ouders, die wel een kind wilden, maar geen relatie. Die dus, in mijn ogen, hun eigen belang boven dat van jou als kind stelden. Je ouders willen een kind delen, dus het kind moet heen en weer tussen de ouders. Ik zou het mijn hond nog niet aan doen!
.
quote:Anthonius schreef op 02 september 2014 @ 12:29:

[...]

Nou en?

Als hij dat zo wil?

Dat is toch zijn vraag niet...Lijkt me leuk hoor, zo'n vader die doet alsof hij een complete vader is, maar zijn werk en sociale leven niet wil laten verwateren om te settelen. Dan heb je op zijn best dus een soort weekendvader die parttime een beetje inspringt bij het oppassen. Goed begin van je leven, met zo'n vader die razenddruk is maar zich wel een belangrijke vaderfiguur wil voelen. Je voelt de conflicten en het gevoel van halve verweesdheid al hangen bij het kind. Natuurlijk snap ik dat de moeder en haar partner dat prima op kunnen vangen en invullen, maar qua vaderschap vind ik het erg egocentrisch geredeneerd. Niet vanuit het belang van het kind, maar vanuit zijn eigen behoeften ingericht, dat vaderschap.
Je ouders zijn gescheiden. Jij vindt dat co-ouderschap prima is gegaan maar vervolgens durf/kan/ben je niet in staat om zelf een relatie aan te gaan.

Je bent er dus meer beschadigd uitgekomen dan je zelf denkt.

Nee ik wil een relatie niet idealiseren. Maar het gros van de mensen die geen relatie wil heeft dat toch besloten door nare ervaringen in het verleden.
Wel moeilijk toch? Een kind opvoeden met iemand die je nauwelijks kent? Die misschien absoluut niet bij elkaar passen?

Je moet dan van tevoren wel erg veel overleggen lijkt me.

Gescheiden ouders, en zo ook co-ouderschap is natuurlijk nooit leuk.

En als je een paar jaar wacht? Misschien wil je dan wel settelen met een vrouw en kind?
quote:Ismene schreef op 02 september 2014 @ 13:28:

[...]

Als je net dat ene boek wilt hebben, of net die ene trui wilt aantrekken, is het toch gemakkelijker om even de trap op te lopen naar je kamer, dan dat je je fiets moet pakken en naar een ander huis fietsen.

Leven in 2 huizen, zeker als kind, lijkt me verschrikkelijk moeilijk.

Je bent nog maar 31 jaar, ik zou toch nog even wachten en zien wat er verder in je leven gebeurt. Wie weet kom je over 4 jaar de liefde van je leven tegen.

Dit dus. Dan gaat school plots schaatsen in plaats van gymmen. Je woont vanddag bij moeder, maar je schaatsen zijn bij vader. Kun jij op je fietsje heen en weer om ze te halen.

En dan heb je twee ouders met ieder een rijbewijs, maar dit is dan jouw eigen probleem, je had die schaatsen ook vorige keer al mee kunnen nemen. Je wist toch dat het ging vriezen?
Misschien is het een idee om het boek van Sara Coster te lezen. Dit is dan wel vanuit een vrouw gezien, maar dat is dan vast ook interessant. Sara Coster geeft voor vrouwen ook workshops, misschien kun je haar als man ook wel mailen?

Kijk ook eens op : http://www.alleenmetkinderwens.nl/ Hier kun je begeleiding krijgen en je bezinnen in de mogelijkheden. Eigenlijk bedoelt voor vrouwen, maar waarom niet als man toch?

Zelf schrijf ik mee bij 'Kind in je uppie'. Er zijn veel vrouwen die dit zonder partner willen en doen. Als man lijkt het me wel een stuk lastiger eerlijk gezegd.
.
Een co-ouderschap vanuit een scheiding beschouw ik toch anders. Het kind heeft te maken met een scheiding, waar doorgaans nog een heel trauma bijkomt. Een kind die vanaf zijn geboorte met co-ouderschap opgroeit, zal niet beter weten. Natuurlijk zal het op enig moment beseffen dat het niet in een traditioneel gezin opgroeit, maar is dat per definitie slecht voor een kind?

Zolang het tradionele gezin nog als standaard wordt gezien, worden kinderen die in een andere samenlevingsvorm opgroeien in een uitzonderingspositie geplaatst, jammer vind ik dat.
klinkt als de ideale man voor El ninjo
quote:Ismene schreef op 02 september 2014 @ 13:28:

[...]

Als je net dat ene boek wilt hebben, of net die ene trui wilt aantrekken, is het toch gemakkelijker om even de trap op te lopen naar je kamer, dan dat je je fiets moet pakken en naar een ander huis fietsen.

Leven in 2 huizen, zeker als kind, lijkt me verschrikkelijk moeilijk.

Je bent nog maar 31 jaar, ik zou toch nog even wachten en zien wat er verder in je leven gebeurt. Wie weet kom je over 4 jaar de liefde van je leven tegen.Misschien heeft het in sommige opzichten nadelen (kut, ik heb m'n tandenborstel laten liggen..), maar het heeft ook zeker voordelen. Zelf had ik twee kamers: bij mijn vader en een kamer bij mijn moeder. Zowel vader als moeder hadden ook lange en goede relaties met aardige mensen (al is dat inmiddels ook weer over), dus eigenlijk had ik 4 ouders. Trek je het niet bij de een, dan kun je naar de ander. Plus ze zijn nooit ongelukkig samen geweest, ik heb nog nooit een ruzie van ze meegemaakt en je hebt als kind 'dubbele zekerheid', mocht 1 van je ouders failliet gaan of iets dergelijks, dan wordt het kind er niet in meegesleept.
Ik denk niet dat als TO zijn werk/sociale leven niet voor een partner opzij wil zetten het automatisch betekent dat hij het voor een kind ook niet zal doen.

Ik heb nooit minder gewerkt voor mijn partner, maar nu met kind erbij vind ik het geen probleem om te zeggen dat ik die dag vrij heb omdat [kind]. En om me heen zie ik dat veel meer, bij vrouwen èn mannen. Sociaal leven idem dito. Avonden uit/ stappen / sporten minderen zijn voor de meeste mensen om me heen eerder regel dan uitzondering zodra er kinderen zijn.

Dat heen en weer reizen lijkt me als kind dan weer niet prettig, tenzij je ouders echt zo'n beetje naast elkaar wonen. Ik ken (vaag) een gezin waar dat het geval was (gescheiden/ co-ouderschap) en die kinderen liepen gewoon in en uit en hadden twee huizen (en 2x zoveel sinterklaas . Ik hoorde laatst zelfs van een gescheiden paar die twee huizen naast elkaar hadden gekocht en een deur ertussen laten maken. Maar dat is wel zeldzaam denk ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven