Jongensnamen topic
vrijdag 29 augustus 2014 om 21:01
dinsdag 2 september 2014 om 11:45
Ik lees een paar pagina's terug en daar worden de namen Leo en Johan genoemd, in combinatie met zielig.
Ik snap dat niet , waarom zijn normale Nederlandse namen ineens 'zielig' en Boet/Beer/Biem (vind ik weer vreselijk bedacht) niet?
Als ik helemaal Nederlands zou zijn, en partner ook, (nu buitenlandse ouders en buitenlandse achternaam) zou ik mijn kind echt een 'gewone' / ouderwetse Nederlandse naam geven, zoals Jan/Hendrik o.i.d.
Vind ik de laatste jaren steeds mooier, hoe meer maffe namen voorbij komen.
Wat is de schaamte voor eigen/ouderwetse namen?
Onze ouders komen uit Servie en hebben onze dochter naar mijn moeder vernoemd. Dat is daar een hele normale/ouderwetse naam. Maar komt daar veel vaker voor, vernoemen en 'ouderwetse' namen, maar niemand die dat raar/ouderwets of zielig vind.
Lijkt wel of Nederlanders zich schamen voor hun eigen cultuur en namen, vind ik echt raar..
Ik snap dat niet , waarom zijn normale Nederlandse namen ineens 'zielig' en Boet/Beer/Biem (vind ik weer vreselijk bedacht) niet?
Als ik helemaal Nederlands zou zijn, en partner ook, (nu buitenlandse ouders en buitenlandse achternaam) zou ik mijn kind echt een 'gewone' / ouderwetse Nederlandse naam geven, zoals Jan/Hendrik o.i.d.
Vind ik de laatste jaren steeds mooier, hoe meer maffe namen voorbij komen.
Wat is de schaamte voor eigen/ouderwetse namen?
Onze ouders komen uit Servie en hebben onze dochter naar mijn moeder vernoemd. Dat is daar een hele normale/ouderwetse naam. Maar komt daar veel vaker voor, vernoemen en 'ouderwetse' namen, maar niemand die dat raar/ouderwets of zielig vind.
Lijkt wel of Nederlanders zich schamen voor hun eigen cultuur en namen, vind ik echt raar..
dinsdag 2 september 2014 om 13:28
dinsdag 2 september 2014 om 14:35
Npu ja, als je je kin nu Jan of Willem noemt, weet je zeker dat 'ie later een originele naam heeft. Alle 'aparte' namen van nu zijn dan heel normaal, en de 'ouderwetse' namen zullen dan juist weer opvallen.
De verandering en kwestie van smaak begrijp ik,maar ik zie in NL opvallend veel Engelse/anderstalige namen, terwijl dit veel andere landen volgensmij veel minder is.
Ik begrijp de 'schaamte' (weet even geen beter woord) voor de oude Nederlandse namen niet.
Eerder vond ik ze ook niet zó, maar met alle maffe/vergezochte namen tegenwoordig begin ik de 'normale' namen echt steeds mooier te vinden.
De verandering en kwestie van smaak begrijp ik,maar ik zie in NL opvallend veel Engelse/anderstalige namen, terwijl dit veel andere landen volgensmij veel minder is.
Ik begrijp de 'schaamte' (weet even geen beter woord) voor de oude Nederlandse namen niet.
Eerder vond ik ze ook niet zó, maar met alle maffe/vergezochte namen tegenwoordig begin ik de 'normale' namen echt steeds mooier te vinden.
dinsdag 2 september 2014 om 15:17
quote:Catooo schreef op 01 september 2014 @ 18:29:
Oké dus zonder Olivier. Even denken.
Ps. Wil je niemand vernoemen?
Julian Maarten
Julian Samuel
Of toch drie: Julian Samuel Elai, Julian Reza Laurens
Julian Ralf David
Julian Ruben
Julian Victor
Hahaha... ja dat wilde ik. vandaar de naam Olivier.
Elai, of Eli en zelfs Elijah vonden wij ook een mooie combi. De andere namen zijn het voor ons net niet... weet niet zo goed hoe ik uit moet leggen waarom.
We zitten zelf een beetje met de Franse/ Engelse 'vorm'.
Oké dus zonder Olivier. Even denken.
Ps. Wil je niemand vernoemen?
Julian Maarten
Julian Samuel
Of toch drie: Julian Samuel Elai, Julian Reza Laurens
Julian Ralf David
Julian Ruben
Julian Victor
Hahaha... ja dat wilde ik. vandaar de naam Olivier.
Elai, of Eli en zelfs Elijah vonden wij ook een mooie combi. De andere namen zijn het voor ons net niet... weet niet zo goed hoe ik uit moet leggen waarom.
We zitten zelf een beetje met de Franse/ Engelse 'vorm'.
Two roads diverged in a wood and I - I took the one less traveled by, and that has made all the difference. ~R. Frost