Wat voor insect is dit?

10-09-2014 12:54 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week zag ik op mijn plastic brievenbus iets wat leek op een gedeelte van een afgevallen blad. Steeds het idee dit weg te halen, maar kwam er niet van. Nu zag ik dat het geen blad was, maar een soort eitjes die nu uitkomen.

Ik weet alleen niet of het iets schadelijks is voor de tuin planten/vruchtbomen zodat ik het beter kan verwijderen.

Het ziet uit als een heel klein grijs wormpje dat nauwelijks beweegt en zich makkelijk laat wegwaaien in de wind.

Het ei waar ze uitkomen heeft een beetje een hominggraat structuur en is wit van kleur, maar de buitenkant was bruin.

Ik Google me suf maar kan niets vinden wat er op lijkt.
Heb je een foto?
quote:larva schreef op 10 september 2014 @ 12:55:

Heb je een foto?http://s26.photobucket.co ... 4c747.jpg.html?sort=3&o=0

Ik kan geen foto's posten, maar hierboven is de link
Ik denk dat het maaien zijn!
maaien? Maden bedoel je? lijkt er wel wat op inderdaad
quote:pilatespas schreef op 10 september 2014 @ 13:08:

Ik denk dat het maaien zijn!

Bah wat een vieze plaatjes zijn dat als je er op googled.

Komen maden uit een hominggraat structuur oid?

Ze lijken er niet echt op. De wormpjes hier zijn veel grijzer en niet wittig/gelig
In nl komen ca 3000 soorten tweevleugelige (vliegen enz) die hebben bijna allemaal maden als tweede levensfase. Daar zitten dus heel veel verschillende tussen..
quote:larva schreef op 10 september 2014 @ 13:16:

In nl komen ca 3000 soorten tweevleugelige (vliegen enz) die hebben bijna allemaal maden als tweede levensfase. Daar zitten dus heel veel verschillende tussen..

A dat wist ik niet, waarschijnlijk dus vliegeneitjes.

De foto vertekend wel iets, ze zijn namelijk echt heel heel klein. Een paar de helft van de letter l op dit scherm.
Honingraatstructuur is ook vaak van wespen. Als je daarop googelt kom je ook grijze wormpjes tegen.
Whatever het is, het is goor dus hup kokend water erover.

Kill the bitches
Ja en?
Kill it with fire.
Wat zielug. Zit toch gewoon op de brievenbus? Kan toch geen kwaad. Zijn waarschijnlijk wespen of bijen. Best nuttige beesten.
Wespen ed komen niet buiten de korf.

Maar je hebt ook kleine vliegen (denk aan drosophila) dus zijn er ook kleine maden.

Zolang ze geen kwaad kunnen gewoon laten zitten.. Als we alle dieren die goor zijn vermoorden blijft er niet heel veel over he oO
Het lijkt inderdaad op een wesp of bij als ik plaatjes bekijk.

Heb ze al vermoord ging er vanuit dat het een of andere vieze vlieg was. Volgende keer zal ik ze laten leven, want er is inderdaad niets mus met bijen.

Maar ik dacht altijd dat bijen en wespen larven legden in hun nest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven