man wil scheiden, ik niet

16-07-2008 14:04 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik niet meer weet wat te doen, heb ik besloten een berichtje op het forum te plaatsen(nooit eerder gedaan).

Kort gezegd wil mijn man scheiden. Zijn gevoel is weg, zegt hij.

Het kromme is dat 4 maanden ons dochtertje is geboren ( we hebben ook nog een zoon van 6). Volgens mij zit hij met zichzelf in de knoop, hij zegt tegenstrijdige dingen. Het lastige is ook nog eens dat zijn eerste ex van 17 jaar geleden contact met hem heeft gezoch(zij is onlangs gescheiden). Hij zegt dat hij, nu nog niet, uit is op een relatie met haar. Een tijdje opzichzelf wonen om na te denken, wil hij niet. Wat moet ik doen? Hoe kan ik hem laten inzien dat we ervoor moeten vechten, voor onszelf en omwillen van de kinderen, en dat we het weer gezellig en liefdevol kunnen hebben als vroeger. We zijn al met een professioneel iemand wezen praten, maar hij heeft daar geen vertrouwen meer in omdat hij geen toekomst meer ziet.
Als ik je titel lees, is het eerste wat in me opkomt: waarom zou je bij iemand willen zijn die niet bij jou wil zijn?
Als hij er geen toekomst meer in ziet, kan je hem niet dwingen. Vind het wel een beetje vreemd dat hij daar nu zo plotseling mee komt, want dat zu dan al langer moeten hebben gespeeld. Heb je al eerder iets aan hem gemerkt?

En in hoeverre speelt die ex een rol?

quote:Hoe kan ik hem laten inzien dat we ervoor moeten vechten, voor onszelf en omwillen van de kinderen, en dat we het weer gezellig en liefdevol kunnen hebben als vroeger.

Als hij dit niet meer wil, wil hij dit niet. Misschien is inderdaad een tijdje apart wonen om na te denken een goede optie. Raar dat hij dit niet wil.

Maar je kunt hem niet dwingen. Ga dit ook niet proberen, want dan kan de boel wel eens escaleren en je wilt juist het beste voor je kinderen.

Jij kent je man het beste. Zou hij daad bij woord voegen? Zijn de papieren al aangevraagd? Heeft hij naast dat 'zijn gevoel weg is' nog een andere reden genoemd? Misschien komt het wel doordat hij nu minder aandacht van je krijgt nu er zowel voor de oudste als voor de baby gezorgd moet worden...

In ieder geval veel sterkte
Is hij nog wel lief naar je toe? En 'gedraagt' hij zich nog wel al je echtgenoot. Kortom, is hij nog 'de oude'? Of is hij zelf ook veel veranderd?

Wat revival zegt: Waarom bij een man blijven die niet bij jou wil blijven?

Ik denk dat het komt omdat je twijfelt aan zijn uitspraak. Misschien moet je eerst eens uitzoeken in hoeverre hij het meent... Het kan eventueel ook een schreeuw om hulp/aandacht zijn...
Wat een rotsituatie voor je. Maar het is natuurlijk het belangrijkste om de kinderen een stabiel gezin te geven. Dat moet je duidelijk maken naar hem toe.

Hebben jullie nog wel dingen samen? Als je nooit samen uitgaat, of als je seksleven is ingedut, of als je geen lieve dingen meer voor elkaar doet, dan sterft zo'n huwelijk. Probeer het eens op te frissen.
Als jij een man was geweest die niet wilde scheiden van zijn vrouw, was je nu op uiterst duidelijk wijze te kennen gegeven je neer te leggen bij de feiten. Ik denk helaas dat er niks anders opzit. Hetgeen niet wil zeggen dat hij bij jou terug mag komen op zijn besluit.
Draai het eens om; zeg dat het zijn keuze is en dat jij niks anders kan doen dan erin meegaan. Dat het niet is wat je wit, maar dat je iemand wilt die voor jou gaat. Dat je wilt dat hij dan stappen onderneemt. En dan afwachten wat er gebeurt.

Je hebt niks te verliezen, toch? Maar je erin berusten en wachten totdat hij een keer een knoop doorhakt, trek je niet lang. Als jij de grens stelt, zal hij gedwongen worden om eens echt goed na te denken.
Ik vind het trouwens heel typisch, dat hij hiermee komt op het moment dat zijn ex in beeld is. Zal vast met elkaar te maken hebben. Dat hij nu even in de war is, dat is menselijk. Maar hij komt nogal met een bom; dat zijn gevoel weg is. En vervolgens...niks. Hij is het kwijt en jij mag ermee dealen.

Nee, ik zou stellling nemen. Zeg dat hij daar ergens anders over na mag denken, dat recht heb je. En of hij wilt of niet, zo dwing je wel wat af.
je kan niet iemand dwingen om van je te houden...gevoelens gaan niet van de 1 op de andere dag weg lijkt mij...

je kan je best doen voor je relatie maar meer kan je ook niet doen... hoe moeilijk het ook zal zijn, denk dat je toch afscheid moet nemen
Maar, hij kan toch even in de war zijn? Het allemaal even niet meer zo helder zien? Dat kon Marlisa zelf ook overkomen. Dan is het toch niet zo gek, om daar even heel goed bij stil te staan. Waarom dit gebeurt, en daar de tijd voor te nemen?

Ik zou het niet zomaar laten zitten, ze hebben wel net een kleintje.
Hoi Hoi,

Ik weet precies wat je doormaakt, lees maar op: kruipen voor mijn man..

Maar ik denk dat je het niet gelijk moet opgeven, vertel hem dat je er echt voor wilt gaan en vraag hem waar het fout is gegaan en wat zijn evt. ex hem zou kunnen bieden wat jij niet kan...hij is tenslotte de eerste x niet voor niks van haar af gegaan toch..

Nou meid, ik wens heel veel sterkte en liefde toe
Lekker dan, dat hij er 4 maanden na de geboorte van jullie kind mee aan komt kakken. Je maakt mij niet wijs dat er niet eerder iets " scheef" heeft gezeten bij hem, en het zou attent zijn geweest als hij dat netjes zou hebben gemeld aan jou.

En hoezo " nu nog niet" uit zijn op een relatie met zijn pas weer vrije ex?? NOG niet?? Wat een slappeling zeg, om dit op zo'n verkapte manier weer te geven.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Toeval is vaak te toevallig om toeval te zijn.. met andere woorden: die ex heeft er alles mee te maken. En ik ben het helemaal eens met Very Cherry: NOG niet, dat is laf gezegd. Dus het gaat wel gebeuren. Om jou te sparen, om jou te doen geloven dat hij op dit moment toevallig ook na wil denken over wat hij wil, dat het los staat van opdoemende ex, zegt hij het woordje NOG.

Ga niet voor hem denken door te zeggen dat ie in de war is.. ach gut.. dan moet jij het maar helder voor hem maken, denk je, dan moet jij hem dingen laten inzien... iemand iets aan het verstand brengen waar ie geen belang bij heeft... onbegonnen werk! Hij wil het niet inzien.

Dingen weer zoals vroeger laten worden? Soms komen ze niet meer terug.

Trek je grenzen. Maak heel duidelijke afspraken. ALs ie wil nadenken: ook geen sex meer met jou. Niet zomaar binnen komen vallen. Duidelijke afspraken over de kinderen. Laat hem voelen wat het is: scheiden.
Wat een klote situatie Marlisa!

Eens met bitterandsweet. Ik zou verder niet gaan benoemen wat jij hem wel kan bieden en zijn ex niet, want het is geen competitie tussen 2 vrouwen.

Hij moet bij je willen zijn, om wie jij bent en omdat hij van je houdt. Als dit voor hem niet zo is, dan kan hij beter gaan. (natuurlijk is dit makkelijk gezegd)

Je moet dit niet willen voor jezelf. Je verdient een man die helemaal voor jou gaat en de vrouw aanbidt die voor zijn gezin zorgt.
Dit is natuurlijk zwaar k%^&*^&*%^&*t voor je. Vooral omdat je je wel heel machteloos moet voelen. Hij neemt immers nu alle beslissingen voor jullie allemaal. Toch heb ik nog een paar vragen:

Je hebt een kleintje van 4 maanden. Als deze gepland was, wat waren dan zijn overwegingen voor een kleintje? Had hij toen nog wel hoop op een goede relatie? Was het gevoel er toen wel nog? Want als dat zo is dan betekent dat, dat sinds de zwangerschap er iets essentieels is gebeurd waardoor hij het gevoel kwijt is. Naast minder tijd voor hem met twee kleintjes kan dit ook echt een relatie probleem zijn.

Dan de ex: zij benadert hem na 17 jaar en hij wil er gelijk (nog niet...) mee verder? Beetje vreemd verhaal. Heeft hij haar niet stiekem al vaker ontmoet tussendoor en is de vlam niet gewoon aangewakkerd....Waardoor is het toentertijd tussen hen uitgegaan? Kan dit opnieuw gebeuren of waren het omstandigheden als ouders en familie die nu niets meer te zeggen hebben over een relatie? Is bij hem niet gewoon het hoofd op hol geslagen?

Voor jou geld helaas maar een ding: doorgaan, wat er ook gebeurd en proberen de schade zoveel mogelijk voor de kinderen te beperken. Het is natuurlijk verschrikkelijk maar zou jij kunnen blijven bij een man die je dit geflikt heeft? Oh, we zetten vrouw en kind even aan de kant voor mijn ex? Zou je, zelfs als hij het zou willen, het echt opnieuw kunnen proberen of zal het wantrouwen jullie altijd opbreken.

Wel blijkt dat er natuurlijk niet genoeg gepraat is onderling, want als meneer eerder had aankondigd dat zijn gevoel weg was dan hadden jullie er wat aan kunnen doen.

Heel veel sterkte....
quote:Julus schreef op 16 juli 2008 @ 14:39:

Draai het eens om; zeg dat het zijn keuze is en dat jij niks anders kan doen dan erin meegaan. Dat het niet is wat je wit, maar dat je iemand wilt die voor jou gaat. Dat je wilt dat hij dan stappen onderneemt. En dan afwachten wat er gebeurt.

Je hebt niks te verliezen, toch? Maar je erin berusten en wachten totdat hij een keer een knoop doorhakt, trek je niet lang. Als jij de grens stelt, zal hij gedwongen worden om eens echt goed na te denken.ik vind dit wel een goede tip
quote:marlisa5 schreef op 16 juli 2008 @ 14:04:

Een tijdje opzichzelf wonen om na te denken, wil hij niet. Wat moet ik doen?

Als jij je er beter door zou voelen als hij een tijdje weg gaat, dan vind ik dat je dit best mag afdwingen. Hij is dit begonnen, dan moet hij ook rekening houden met jouw gevoelens.

Ik kan me namelijk zo voorstellen dat het erg zwaar is om met een zogenaamd nadenkende man elke avond op de bank te zitten.

Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven