Hoe eng is de Islam?

15-05-2014 14:05 1978 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... er_dood_dan_moslim__.html

Kippenvel toen ik dit bericht las... hoe gestoord kan een geloof zijn!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:doeline schreef op 14 september 2014 @ 23:06:

[...]

Jij bent precies een voorbeeld van onwetendheid! Er staat niks in de koran letterlijk over homo zijn!

Lol.

quote:En kafirs zijn onze vrienden! Oom van de profeet Mohammed was een kafir en die heeft hij altijd in zijn waarde gelaten!Weet je waarom het zo bekend is dat de oom van Mohammed een kafir was?
quote:dreams2006 schreef op 14 september 2014 @ 22:23:

@ pientjexxx

ik ga de discusie met jou niet eens aan

ik vind je namelijk nogal discriminerende uitspraken doen met je steekje los

zijn genoeg moslims gwn gekleed en moslimas gewoon gekleed met hoofddoek.

Maar mijn nek haren gaan bij alle soorten van discriminatie overeind staan of je nou zwart wit paars groen of oranje bent we zijn allemaal van vlees en bloed

Leef en laat leven

Ik heb het nergens over moslima's met een hoofddoek. Het ging over extreme moslims met strenge kledingvoorschriften, lees maar even terug. Ik heb het ook helemaal niet over de kleur van mensen. Het gaat erom dat als je in Nederland wilt wonen, je de plicht hebt om ook een bijdrage aan deze maatschappij te leveren.

Dat kan niet als je levenswijze haaks op de westerse levenswijze staat, doordat je je totaal anders gedraagt (bijv. het niet handenschudden bij vrouwen, het niet accepteren van homo's), of dat je je zodanig kleedt dat je nergens een baan krijgt.

En ja, ik vind dat als je je als Nederlandse bekeert tot de Islam en je vervolgens van top tot teen in het zwart hult, er een steekje aan je los zit. Ik begrijp gewoon niet dat je niet dankbaar bent voor de vrijheden die wij hier als vrouw hebben en dat je dat zomaar voor een geloof inlevert.

Het grootste bezwaar van de islam is dat veel aanhangers van dit geloof een ander hun vrijheden niet gunnen. Het begint met Nederlandse vrouwen een hoer noemen, omdat zij geen hoofddoek dragen of dat in praatprogramma's op tv er geen wijntje op tafel komt omdat er een moslim aanschuift. Ik vraag mij af waar het eindigt op het moment dat de niet-moslims in de minderheid zijn.

In vrijwel alle landen waar de islam de grootste godsdienst is (o.a. Turkije is een uitzondering dankzij Atatürk) worden andersdenkenden vogelvrij. Dan word ik soms toch bang voor de toekomst van mijn kinderen en kleinkinderen in Nederland.
quote:doeline schreef op 14 september 2014 @ 23:06:

[...]

Jij bent precies een voorbeeld van onwetendheid! Er staat niks in de koran letterlijk over homo zijn! Oh dat is waar

SURA LII:24

"And there shall wait on them [the Muslim men] young boys of their own, as fair as virgin pearls."

En kafirs zijn onze vrienden! Oom van de profeet Mohammed was een kafir en die heeft hij altijd in zijn waarde gelaten!Ok, klein jokkebrokje. Of je jokt dat je de koran gelezen hebt, of dat kafirs vrienden zijn. En hou even de chronologie goed aan aub.
quote:dreams2006 schreef op 14 september 2014 @ 23:11:

Nogmaals alleen god allah zoals wij hem noemen mogen de mensen op hen acties veroordelen en niet ik dus drm ben ik ook tegen discriminatie zo duidelijk genoeg

En sommige kunnen mij reacties nier rijmen dat kan ik ook niet over die van jullie

dus dan kunnen we het eens worden dat we het oneens zijnWat zegt de koran over homo's en wat vind je daarvan?
Hoe ik over homos denk

laat ik het duidelijk zeggen dat ik al voor dat ik bekeerd was daar dezelfde mening voor me eigen over heb gehad

een man is voor een vrouw gemaakt en een vrouw voor een man zo ben ik ook op gevoed

wat een ander doet in ze leven moet diegene hellemaal zelf weten want ik ben niet op de wereld om mensen te veroordelen

en als ik homos of lesbische zie lopen behandel ik ze met even veel respect als een hetro

hun doen mij niks fout dus ik hun ook niet
quote:dreams2006 schreef op 14 september 2014 @ 22:19:

[...]

Ik ben honderd procent nederlands me hele familie is nederlandsJe taalbeheersing is niet bepaald optimaal.....
quote:tekenis schreef op 14 september 2014 @ 23:04:

[...]

Mooi. Dan kan jij vast bevestigen dat alle gewelddadige teksten in de Koran in het Arabisch niet bestaan? Je mag liegen van Mohammed tegen een kafir. Barst los.Tuurlijk staan die er wel in, maar niet zoals die hier worden geinterpreteerd! net zoals de gewelddadige teksten die in de bijbel staan en in de thora. Waar blijven de topics over ''hoe eng is het jodendom of het christendom''?
Kan iemand mij uitleggen waarom het in de meeste islamitische landen altijd zo'n puinhoop is, armoede, kinderarbeid, oorlogen, primitieve omstandigheden, onderdrukking van vrouwen, ik kan me geen god voorstellen die wil dat zijn volgelingen zo moeten leven.
verba volant, scripta manent.
quote:julius schreef op 14 september 2014 @ 23:11:

[...]

Lol.

[...]

Weet je waarom het zo bekend is dat de oom van Mohammed een kafir was?vertel
quote:MarianneDavids schreef op 14 september 2014 @ 23:15:

Kan iemand mij uitleggen waarom het in de meeste islamitische landen altijd zo'n puinhoop is, armoede, kinderarbeid, oorlogen, primitieve omstandigheden, onderdrukking van vrouwen, ik kan me geen god voorstellen die wil dat zijn volgelingen zo moeten leven.Dat is een makkelijke vraag. Het is de schuld van de Joden. En het westen.
quote:doeline schreef op 14 september 2014 @ 23:14:

[...]

Tuurlijk staan die er wel in, maar niet zoals die hier worden geinterpreteerd! net zoals de gewelddadige teksten die in de bijbel staan en in de thora. Waar blijven de topics over ''hoe eng is het jodendom of het christendom''?Doe je best, open een topic, je trekt vast volle zalen.
verba volant, scripta manent.

[...]

Tuurlijk staan die er wel in, maar niet zoals die hier worden geinterpreteerd! net zoals de gewelddadige teksten die in de bijbel staan en in de thora. Waar blijven de topics over ''hoe eng is het jodendom of het christendom''?

Doe dat! Vooral.

Enne, vertel eens wat meer over de liefdevolle verhouding van de Islam met kafir oompje?
quote:dreams2006 schreef op 14 september 2014 @ 23:11:

Nogmaals alleen god allah zoals wij hem noemen mogen de mensen op hen acties veroordelen en niet ik dus drm ben ik ook tegen discriminatie zo duidelijk genoeg

En sommige kunnen mij reacties nier rijmen dat kan ik ook niet over die van jullie

dus dan kunnen we het eens worden dat we het oneens zijnIn Nederland hebben wij nog altijd wetten die wij gebruiken om mensen op hun acties te veroordelen. Dat is precies waar het met veel moslims fout gaat. De wet in Nederland staat nog altijd boven Allah's wetten. De Nederlandse wet geldt voor iedereen die hier woont, dus ook voor alle moslims.
quote:tekenis schreef op 14 september 2014 @ 23:11:

[...]

Ok, klein jokkebrokje. Of je jokt dat je de koran gelezen hebt, of dat kafirs vrienden zijn. En hou even de chronologie goed aan aub.Oh wauw een hele sura waar jij me maar 1 zin van geeft. Overtuigend!

[...]

Tuurlijk staan die er wel in, maar niet zoals die hier worden geinterpreteerd! net zoals de gewelddadige teksten die in de bijbel staan en in de thora. Waar blijven de topics over ''hoe eng is het jodendom of het christendom''?Tja, die zijn de laatste tijd niet in het nieuws geweest m.b.t. het onthoofden van onschuldige mensen. Ik noem maar wat.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Doeline, zwijgen is goud he. Je maakt de Islam alleen maar belachelijk op deze manier. Hou dan je mond, is geloofwaardiger.
quote:pientjexxx schreef op 14 september 2014 @ 23:14:

[...]

Je taalbeheersing is niet bepaald optimaal.....

Tja dat kan alle oorzaken hebben he

dislectie ja dat heb ik
quote:pientjexxx schreef op 14 september 2014 @ 23:14:

[...]

Je taalbeheersing is niet bepaald optimaal.....Wel heel doorsnee Nederlands
quote:dreams2006 schreef op 14 september 2014 @ 23:19:

[...]

Tja dat kan alle oorzaken hebben he

dislectie ja dat heb ikOok een heel doorsnee Nederlands excuus voor belazerde beheersing van het Nederlands
quote:doeline schreef op 14 september 2014 @ 23:18:

[...]

Oh wauw een hele sura waar jij me maar 1 zin van geeft. Overtuigend!

Oh, dat dingetje dat er jonge jongetjes op je wachten. Graag gedaan.

Maar overtuig jij eens? Maar dan wel in de chronologische volgorde die de Islam hanteert. Waar staat dat we vriendjes zijn? Niet pre Medina quotes gebruiken he. Ik ben niet gek.
quote:doeline schreef op 14 september 2014 @ 23:16:

[...]

vertel

Het lijkt toch niet de moeite van het vermelden waard dat een mens zo groot en heilig als Mohammed al zijn familieleden in zijn waarde laat. Waarom moest dan wel worden vermeld dat hij zijn ongelovige oom 'in zijn waarde liet'?

Zou dat te maken hebben met de dingen die Mohammed en zijn volgelingen normaliter met kafirs deden?

[...]

Tuurlijk staan die er wel in, maar niet zoals die hier worden geinterpreteerd! net zoals de gewelddadige teksten die in de bijbel staan en in de thora. Waar blijven de topics over ''hoe eng is het jodendom of het christendom''?Landen waar het christendom de boventoon voert zijn vele malen verdraagzamer naar andersdenkenden dan moslimlanden. Kijk maar naar de westerse landen. Jammer dan weer wel dat daar dan gelijk misbruik van gemaakt wordt....
quote:MarianneDavids schreef op 14 september 2014 @ 23:17:

[...]

Doe je best, open een topic, je trekt vast volle zalen.Waarom zou ik? Als ik onwetend was misschien wel. Maar ik open geen topic op basis van onwetendheid.

[...]

Tuurlijk staan die er wel in, maar niet zoals die hier worden geinterpreteerd! net zoals de gewelddadige teksten die in de bijbel staan en in de thora. Waar blijven de topics over ''hoe eng is het jodendom of het christendom''?

In Israël en christelijke landen is kritiek op de religie heel normaal. Ik ben zelf christen en ben voor kritiek op het christendom, om dat dat ook nodig is, en voor scheiding van kerk en staat, om dat dat nodig is. Jezus was seculier trouwens, christenen bedrijven hun religie seculier (en de joden ook).

Er zijn ontzettend veel kritieken geweest op het christendom, waar uit de Verlichting is voort gekomen. Er is openlijk kritiek op het katholicisme, in oosters orthodoxe landen wordt de lokale patriarch met gemak bespot en zijn uitspraken bekritiseerd.

Maar waar deze topic titel uit voort komt is bij voorbeeld de Twin Towers, bommen in London, Madrid, het dood schieten van joodse meisjes in Parijs, bedreigen met de dood van Deense cartoonist, Boston bombings, vermoorden van een NL pastoor in Syrië, het kruisigen van kinderen en christenen in Irak, het op sluiten in bordelen van yezidi vrouwen in Irak, het onthoofden van journalisten, kinderen en het algemeen vermoorden van anders denkenden, en dat mensen uit westerse landen zich vrijwillig ondanks precies de zelfde kansen als iedereen hier en met alle toezeggingen als gebedsruimten, rekening houden met gebruiken als ramadan en suikerfeest, op richten van meer moskeeën in 40 jaar dan er staan in gebieden die 500 jaar zijn overheerst door moslims, bij die moordenaars aan sluiten.

DAAROM.
quote:dreams2006 schreef op 14 september 2014 @ 23:14:

Hoe ik over homos denk

laat ik het duidelijk zeggen dat ik al voor dat ik bekeerd was daar dezelfde mening voor me eigen over heb gehad

een man is voor een vrouw gemaakt en een vrouw voor een man zo ben ik ook op gevoed

wat een ander doet in ze leven moet diegene hellemaal zelf weten want ik ben niet op de wereld om mensen te veroordelen

en als ik homos of lesbische zie lopen behandel ik ze met even veel respect als een hetro

hun doen mij niks fout dus ik hun ook niet

Wat zegt de profeet hier over?

Je leeft in een land waar moslims in de minderheid zijn dus je mag je legaal aanpassen. Wat als de moslims in de meerderheid zijn? Wat dan? Mag het moslim recht dan toegepast worden? Sta je daar dan achter of trek je dan wel je mond open dat zij met respect behandeld moeten worden? Of sla je dan je oogjes toe richting grond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven