Midden-Portugal

18-09-2014 11:20 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende maand gaan we voor een week naar Portugal. Mijn eerste bezoek aan dit land, dus ik ben erg benieuwd! We hebben een appartementje in de buurt van de kust ongeveer halverwege tussen Porto en Lissabon.

Ik zoek nog leuke bestemmingen voor dagtochtjes (we hebben een huurauto), mag best een eindje rijden zijn (tot 200 km afstand), we vinden het ook gewoon leuk om een beetje in de auto rond te toeren en van het landschap te genieten.

Ik had al op mijn lijstje staan:

- dagje Lissabon of Porto (of allebei)

- kort bezoek aan Nazaré (daar zitten we vlakbij)

- middag naar Coimbra

- middagje strand/zwemmen gaan we ook zeker doen, als het weer het toelaat

Over Porto is al een heel topic geopend zag ik, dus daar lees ik ook mee. Ook over Lissabon heb ik al veel informatie gekregen van familie. Ik zoek vooral nog tips voor de rest van de regio.

Weet iemand schattige dorpjes of mooie plaatsen die we echt niet moeten missen? Een bijzonder kasteel of klooster? Of mooie natuurgebieden, ergens met een kabelbaantje de bergen in of mooie grotten of watervallen of zoiets?

Tips voor goede restaurants zijn ook altijd welkom!

Is Sintra de moeite waard? Vergelijkbaar met Alhambra in Spanje, of totaal anders?

Mijn dochter heeft nog 2 extra wensen:

- paardrijden (het liefst op het strand, maar in elk geval een buitenrit), waar zou dat kunnen?

- dolfijnen kijken, al denk ik dat we daarvoor te noordelijk zitten. Ik kom wel veel tegen over dolfijnen kijken in de Algarve, maar zijn die er ook ten noorden van Lissabon? In het wild dan, niet in een dierentuin.
Ik voeg hier nog aan toe Evora , en Tomar.
dank, ik ga vanavond even googlen
Wandelen in het tropische regenwoud van Portugal! Genaamd Bussaco!!

Porthuis bezoeken in porto + proeverij. Ga niet met de bootjes mee = teleurstelling.

Zout velden en boottocht bij avoiro.

Etc! Ps. De zee is ijskoud!!
Nog vergeten Obidos met mooi kasteel.
Aveiro idd,venetie van portugal

Costa nova,strand en google maar even voor de schattige huisjes

Braga,met bom jesus,mooi

Guimareas,middeleeuws plaatsje

En zeker sintra doen,allemaal bezoeken de kastelen,maar de tuin van quinta da regaleira,is erg leuk,met ondergrondse gangen,torens,geheime deur etc
All of the above.

Absoluut Sintra doen!

Sintra:

Je zou ook nog naar de Berlenga eilanden kunnen. Vanuit Peniche (wat niet ver is van Nazare) gaat een boot.

http://visit-berlenga.blogspot.nl/

Dolfijnen ben je te noordelijk voor trouwens.
Bussaco,ken ik niet,klinkt gaaf!
Ik vergeet nog Fatima.

En als je googelt op Nazaré en paardrijden kom je vanzelf al een manege in de buurt tegen.
http://www.oceanario.pt Prachtig oceaneum.
Oceanario is zeker leuk,maar dat is heel lissabon en porto
Leuk, leuk, leuk, ik heb er al helemaal zin in! Alles ziet er echt zo mooi uit op de foto's.

Ik heb zo onderhand denk ik wel genoeg uitstapjes om een paar weken te kunnen vullen, helaas gaan we maar een week. Dus we gaan ons vast goed vermaken. Ben nu mijn top 5 aan het samenstellen :-)

chantal880, Is de zee echt zo koud daar? Ik had opgezocht dat het zeewater in oktober rond de 19 graden zou moeten zijn. Dat vind ik wel acceptabel (wij zijn geen van allen koukleumen in de familie). Echt super zonnig strandweer zal het wel niet worden, maar we hopen toch wel een middagje naar zee te kunnen.

Is het qua golven en stroming eigenlijk een beetje te doen om te zwemmen (ik ga sowieso nooit verder de zee in dan tot borsthoogte) of is dat te gevaarlijk? Ik had al Sao Martinho do Porto gevonden als plaats met wat minder sterke stroming, maar misschien zijn andere plekken ook prima te doen?
Je moet altijd bedacht zijn op onderstromen in de oceaan.

Ik vind zwemmen aan de westkust altijd wat engig. En koud.

In elk geval altijd een strand met vlag opzoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven