Eerste date: niet leuk genoeg. En dan?

18-07-2008 22:44 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja .. bij het afscheid nemen gewoon zeggen dat het gezellig was maar dat je het hierbij wil laten. Onduidelijkheid is nooit

prettig!

Vind je dit te direct dan zeggen we mailen nog . In je mail je

gevoel verwoorden klaar.
Geen ervaring met daten...maar wat denk je van het idee om voortaan aan het eind van de date eerst aan de ander te vragen of hij er een vervolg in ziet en waarom wel of niet. Vervolgens geef je jouw mening hierover...Als hij eerst zijn zegje doet, durf jij vast ook.
quote:leefnu schreef op 18 juli 2008 @ 22:58:

Geen ervaring met daten...maar wat denk je van het idee om voortaan aan het eind van de date eerst aan de ander te vragen of hij er een vervolg in ziet en waarom wel of niet. Vervolgens geef je jouw mening hierover...Als hij eerst zijn zegje doet, durf jij vast ook.ja of juist niet, ik heb weleens gehad dat er een jongen zo verliefd was op mij en ik durfde niet tegen hem te zeggen dat ik hem heel aardig vond maar verder niks. (hij was helemaal vanuit groningen naar mij gekomen(noord-holland)) uiteindelijk heb ik hem een mail gestuurd met wat ik vond en dat ik geen toekomst zag tussen ons (hij wou me iedere dag bellen en werd er op een gegeven moment beetje gek van) vlak nadat ik hem dat duidelijk had gemaakt kwam ik weer terug bij mn ex en we zijn nu nog steeds samen!
@GoOw

En ja, als de ander dus inderdaad als eerst zegt hoe hoteldebotel hij is, dan kan je zoiets zeggen van: "Wauw joh, ik voel me een gevleid. Wat knap dat je je gevoel nu al zo kan uiten. Zelf heb ik daar wat meer moeite mee om mijn gevoelens te verwoorden zo face to face. Maar ik ga het toch proberen. Ik ervaar nu al dat ik niet hetzelfde voor je voel, als dat jij voor mij voelt. Maar ik weet zeker dat je wel een leuke meid gaat tegenkomen.Bla bla..."...

Je kan hierin groeien hoor, om wat duidelijker te worden zodat je minder energie kwijt bent aan mensen. Die angst om de waarheid te zeggen valt af te leren. Ik heb dat ook afgeleerd in andere menselijke relatievormen.
He, het was gezellig.

Nog eens afspreken? mmm, nee, ik denk dat ik het hier maar bij laat.

Nee, "gezellig" vind ik niet genoeg voor een tweede date.

Nee, ik vind niet dat je het verdient dat ik je aan het lijntje hou.

Ja, dat weet ik zeker.

Jaha.

Ja, hallo, slik Prozac en hou op man!
En als je echt te bang bent om de gevolgen en verantwoordelijkheid te dragen van het geven van je ware mening...kan je altijd nog zeggen:

"Sorry ik moet gaan, ik moet voor tienen terug zijn in de kliniek"
quote:bunny schreef op 18 juli 2008 @ 23:48:

Ik moet zeker niet eerst zijn mening horen, want als hij positief over mij is, durf ik al helemaal niet meer.

Is het dan niet eens tijd dat je daar serieus werk van gaat maken, om te leren je mening te geven ? Heb je die angst alleen met daten, of ook in andere situaties?

Werk aan de winkel...lijkt me.

Je moet niet zo bang zijn dat je iemand kwetst als je gewoon beleefd zegt dat je van een vervolg afziet. Mensen moeten leren dealen met zulke 'normale afwijzigen'.

Een vriendin van mij is ook aan het daten. Aleen was zij laatst de 'afgewezene' in het verhaal. Ze vertelde me dat ze het zeer irritant vond dat hij niet meteen na de eerste date had gezegd dat hij geen interesse had. Pas na een aantal afspraken gaf hij aan dat hij het sowieso in het begin al niet echt vond klikken. En ze was al drie weken verder. Nogal tijdverspilling...
quote:bunny schreef op 18 juli 2008

Ik had me voorgenomen om in ieder geval niet meteen een tweede afspraak te maken. En om te zeggen dat we wel zouden mailen, dat ik 't eerst even wilde laten bezinken. Dus wat dat betreft ging 't niet slecht. Nu nog oefenen met de rest.

Ik moet zeker niet eerst zijn mening horen, want als hij positief over mij is, durf ik al helemaal niet meer.

Ik heb afgesproken om nog te bellen, dus via een mail het contact beëindigen doe ik niet. Dat vind ik niet zo netjes. Dus moet me maar goed voorbereiden op 'n telefoongesprek....... Aaaaargh!

Was het een blind date, of iemand die je al kent via via? Dat beinvloedt wel een beetje hoe je dit wilt aanpakken natuurlijk. Hoewel in beide gevallen echt eerlijkheid het beste werkt: voor mij is dit niet wat ik ervan had verwacht, ik wil hier niet verder mee gaan. Ik voel dat jij en ik niet..., jammer maar helaas, etc...

Na een 2e date kun je dit nog best zeggen hoor, je bent niets verplicht aan hem. Wees gewoon eerlijk, het kan best zijn dat hij het *** vindt dat jij er een eind aan maakt, maar het is wel zo eerlijk als jij er met gevoel veel minder inzit dan hij.
Als een date mij niet bevallen is. Of niet goed genoeg bevallen is voor een tweede keer zeg ik dat eerlijk. Ik zal dan ook gewoon zeggen: ik heb een fijne avond gehad maar er zal geen vervolgdate van mijn kant komen. Ik ben liever eerlijk dan dat ik mensen aan het lijntje hou. Je hebt een klik of niet met die ander. Is die er niet dan houdt het op.

Het lijkt prettiger voor jezelf als je zekerder wordt/ bent van je eigen gevoel en gedachtes. Natuurlijk niemand wil afgewezen worden. En het is ook rot. Maar niets zeggen en het dus uitstellen (in jouw geval) maakt het alleen maar erger voor jezelf. En voor hem blijft de boodschap hetzelfde (er komt geen date). Terwijl hij misschien nu nog hoopt op een vervolgdate met jou.

Hij zal het niet leuk vinden om geen vervolgdate met je te hebben. Maar ik denk wel dat hij je eerlijkheid zou waarderen. Keer het eens om. Hoe zou jij je voelen als iemand je pas na dagen vertelt dat er geen date meer komt terwijl jij nog altijd in de veronderstelling bent dat die date er wel gaat komen?

Succes!
Ik kan me wel voorstellen dat je op het moment van afscheid dingen eruit floept. Misschien is het daarom handig om een standaard antwoord te oefenen, waarbij je bijvoorbeeld alleen zegt dat je het een gezellige avond vond en dat je mailt (of belt) over een eventueel vervolg. Dan laat je het voor dat moment gewoon in het midden, en kan je eerst even rustig nadenken en laten bezinken, voordat je uberhaupt nadenkt over een eventuele volgende date.

Ik heb een tijdje een date fase gehad, en vond het juist prettig om achteraf na de date te mailen over wel of niet doorgaan. Dan hebben beide partijen toch duidelijkheid, maar hoef je het niet face to face te vertellen/aan te horen.
Wees eerlijk, vooral naar jezelf toe!

Ik heb ooit na een blind-date gezegd; wij gaan elkaar dus nooit meer zien, want ik heb geen enkele klik kunnen ontdekken...

Maar ja, dat was ook echt overduidelijk.

Spreek altijd af op neutraal terrein, dat praat makkelijker. Ik heb ook wel eens die 'fout' gemaakt door met een date voor de tweede keer af te spreken omdat hij mij zo leuk vond. Na die tweede date was het voor mij nog veel duidelijker dat hij het niet was. En hij was mij alleen nog maar leuker gaan vinden. Aargh!Toen heb ik hem opgebeld en gezegd dat het niet ging werken.

De eerste indruk is voor mij al heel erg belangrijk, (zoniet hèt belangrijkst) maar zegt niet altijd alles, een tweede date kan soms meer duidelijkheid geven voor jezelf. Volg je gevoel...

It takes two to tango!!
quote:bunny schreef op 19 juli 2008 @ 19:22:

Dus een uurtje geleden heb ik 'em gebeld zoals we hadden afgesproken. Na een kort koetje en kalfje gezegd dat ik eigenlijk belde met vervelend nieuws. Gezegd dat ik dacht dat een tweede date geen zin zou hebben. En toen was 't gauw klaar. Pfffffffffffff........

Goed van je bunny! Zie je wel dat je het gewoon kan? En dat je het hebt overleefd? Al die heftige angsten zijn in dit soort onschuldige/gangbare date relaties niet echt noodzakelijk.

Ik hoop dat je de gedachte blijft vasthouden dat je geen dingen hoeft te doen die je gewoon NIET WILT! En dat dat niet asociaal of persé kwetsend is voor de ander. Het is gewoon duidelijk. Er wordt praktisch ruimte gemaakt zodat beiden weer verder kunnen 'kijken'.

En natuurlijk moet je een date ook weer niet zo emotieloos behandelen alsof hij een wegwerpproduct is . Maar zover zal het met jou vast niet komen.

Succes verder. Laat af en toe eens weten hoe het gaat met de 'afwijzingen'. (Of hopelijk voor jou is het binnenkort niet meer nodig! )
Dat is waar ook... je kan zelf ook nog eens te horen krijgen dat je geen relatiemateriaal bent. Ik zou wel altijd even vragen naar het waarom.

Je kiest dus meestal voor een Mr. Save in plaats van een Mr. Risky? Bewust?
quote:bunny schreef op 21 juli 2008 @ 21:25:

Dat zou fijn zijn zeg, als 't niet meer nodig was om af te wijzen........ Blijkbaar heb ik 't op dit moment wel nodig om dat te leren.

Ik denk trouwens dat ik maar eens 't risico moet gaan nemen om zelf afgewezen te worden. Want misschien kies ik wel wat te veilige typjes uit, waarbij ik de touwtjes in handen heb. Dat zal de volgende fase misschien wel zijn: om leren gaan met zelf afgewezen worden.

En als ik dat onder de knie heb, dan is 't tijd voor Mr. Right!

ik snap de instelling niet helemaal,,,als je eenmaal een paar keer afgeweszen wordt ,,dan is het tijd voor mister right? hoezo??\

Omdat je dan ineens wel genoegen gaat nemen met mindeR???

hmmm lijkt me geen goede instelling,,,toch,,,,??? Waarom nie tmeteen voor grote vivangst gaan?
quote:Dushi74 schreef op 19 juli 2008 @ 06:47:

Als een date mij niet bevallen is. Of niet goed genoeg bevallen is voor een tweede keer zeg ik dat eerlijk. Ik zal dan ook gewoon zeggen: ik heb een fijne avond gehad maar er zal geen vervolgdate van mijn kant komen. Ik ben liever eerlijk dan dat ik mensen aan het lijntje hou. Je hebt een klik of niet met die ander. Is die er niet dan houdt het op.

Het lijkt prettiger voor jezelf als je zekerder wordt/ bent van je eigen gevoel en gedachtes. Natuurlijk niemand wil afgewezen worden. En het is ook rot. Maar niets zeggen en het dus uitstellen (in jouw geval) maakt het alleen maar erger voor jezelf. En voor hem blijft de boodschap hetzelfde (er komt geen date). Terwijl hij misschien nu nog hoopt op een vervolgdate met jou.

Hij zal het niet leuk vinden om geen vervolgdate met je te hebben. Maar ik denk wel dat hij je eerlijkheid zou waarderen. Keer het eens om. Hoe zou jij je voelen als iemand je pas na dagen vertelt dat er geen date meer komt terwijl jij nog altijd in de veronderstelling bent dat die date er wel gaat komen?

Succes!

weet je dan meteen waar je aan toe bent? Dat je meteen een beslissing kan maken? Je kent de persoon in kwestie maar een paar uur , misschien is het een schat van een vent ?

Is het niet beter om thuis nog alles te laten bezinken en dan een beslissing te maken?
Ik vind MR Risky vaak veel aantrekkelijker als MR Save...

ook weet ik vaak na 1date of de betreffende man een potentieel relatieman is of een gezellige vriend man....
Lets face it you are just a pussy
???
quote:badmeester schreef op 22 juli 2008 @ 11:53:

Lets face it you are just a pussy

Die reatie snap ik dan weer niet. Ben je een watje als je het moeilijk vindt om iemand af te wijzen? Als dat zou is, zou meer dan de helft van de inwoners van Nederland een watje zijn....

Iemand afwijzen is niet leuk maar ik denk dat eerlijkheid bij zoiets wel het allerbelangrijkste is. Niet alleen weet die andere persoon waar hij of zij aan toe is maar je plaatst jezelf in een lastige situatie als je niet eerlijk bent. En dat is nergens voor nodig denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven