Jongensnamen topic
donderdag 25 september 2014 om 17:49
Normaal heb ik hier helemaal nix te zoeken, maar ik moet het toch even kwijt.
Wat heb je toch een afschuwelijke namen tegenwoordig. Men doet maar wat!!
Een Engelse of Amerikaanse jongensnaam is BRAD (Pitt bij voorbeeld.)
Nou zag ik laatst ergens op een voordeur de naam BRATT staan.
Moet je weten dat BRAT (met één T) zoiets betekent als een klierig ventje/rotjochie... Zetten we er gewoon een T achter... Moet ie ook z'n hele leven zeggen : met twee T's.
Wat heb je toch een afschuwelijke namen tegenwoordig. Men doet maar wat!!
Een Engelse of Amerikaanse jongensnaam is BRAD (Pitt bij voorbeeld.)
Nou zag ik laatst ergens op een voordeur de naam BRATT staan.
Moet je weten dat BRAT (met één T) zoiets betekent als een klierig ventje/rotjochie... Zetten we er gewoon een T achter... Moet ie ook z'n hele leven zeggen : met twee T's.
zondag 28 september 2014 om 07:44
Hier de laatste weekjes aangebroken en nog drie namen over.
Dexter
Nolan
Ferris
Jullie nog eventuele suggesties/associaties bij naam om wel/niet voor een van deze te kiezen, waardoor we knoop misschien kunnen doorhakken?! We wonen niet in NL, grote broer heet L.ennox en achternaam is (helaas) te kort (zoiets als 'Kwis') om bijv. alleen Dex te doen.
Dexter
Nolan
Ferris
Jullie nog eventuele suggesties/associaties bij naam om wel/niet voor een van deze te kiezen, waardoor we knoop misschien kunnen doorhakken?! We wonen niet in NL, grote broer heet L.ennox en achternaam is (helaas) te kort (zoiets als 'Kwis') om bijv. alleen Dex te doen.
zondag 28 september 2014 om 09:21
@misshopping spannend!
Mijn reactie op de namen:
Ferris: leuk, origineel, ik vind de naam lief en stoer, in het nl doet het me we wat denken aan 'ver is' maar daar heb je dus geen last van in het buitenland
Nolan: mwah, beetje een slome naam, meer iets voor een hond. Niet echt pittig, stoer of lief.
Dexter: leuk, ook Dex als korte versie (ik ken een dexter, een hele leuke, hij heet echt dexteraar toch wordt hij door vriendjes en binnen huis regelmatig Dex genoemd), dexter vind ik een ondeugende naam, stoer ook.
Bij l.ennox vind ik ferris en dexter beide mooi. Ik zou denk ik toch net iets meer voor dexter gaan, stoere combi met de andere naam.
Succes!
Mijn reactie op de namen:
Ferris: leuk, origineel, ik vind de naam lief en stoer, in het nl doet het me we wat denken aan 'ver is' maar daar heb je dus geen last van in het buitenland
Nolan: mwah, beetje een slome naam, meer iets voor een hond. Niet echt pittig, stoer of lief.
Dexter: leuk, ook Dex als korte versie (ik ken een dexter, een hele leuke, hij heet echt dexteraar toch wordt hij door vriendjes en binnen huis regelmatig Dex genoemd), dexter vind ik een ondeugende naam, stoer ook.
Bij l.ennox vind ik ferris en dexter beide mooi. Ik zou denk ik toch net iets meer voor dexter gaan, stoere combi met de andere naam.
Succes!
zondag 28 september 2014 om 09:30
quote:MissShopping schreef op 28 september 2014 @ 07:44:
Dexter
Nolan
Ferris
Ik kan Dexter nog steeds niet los zien van de seriemoordenaar Dexter, sorry
Als ik L.ennox en Ferris achter wil uitspreken begin ik te struikelen, dan wordt het soms L.ennox en Ferrix. Dus ik zou kiezen voor Nolan.
Dexter
Nolan
Ferris
Ik kan Dexter nog steeds niet los zien van de seriemoordenaar Dexter, sorry
Als ik L.ennox en Ferris achter wil uitspreken begin ik te struikelen, dan wordt het soms L.ennox en Ferrix. Dus ik zou kiezen voor Nolan.
Ik spreek toch geen Chinees?!
zondag 28 september 2014 om 13:56
MissS, je weet het, want we hebben dezelfde smaak, maar ik vind ze dus alle drie heel leuk. Als ik hardop L. uitspreek met de andere drie namen, dan vind ik Ferris het minst van de drie. Nolan en Dexter vind ik allebei erg leuk en prima passrn bij L.! Nolan vind ik iets liever klinken en Dexter wat stoerder en daardoor wat meer in dezelfde 'sfeer' als L. want dat vind ik ook een stoete naam.
zondag 28 september 2014 om 20:16
L. en Dexter vind ik erg leuk. De afkortingen passen ook goed bij elkaar vind ik. L.en en Dex. Nolan past ook wel, maar vind ik iets te zacht. Van zowel Ferris als Nolan vind ik ook de afkortingen niet heel geslaagd. Maar als je niet geneigd bent om snel af te korten is dat natuurlijk geen probleem.
Succes met kiezen!
Succes met kiezen!
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
maandag 29 september 2014 om 14:46
maandag 29 september 2014 om 14:49
maandag 29 september 2014 om 19:52
Fedde; leuk, stoer, niet te veel voorkomend maar toch duidelijk.
Liam; te veel 'pfaffs' en heeft vaak een nederlandse uitspraak van een engelse naam en dat vind ik niet mooi.
Tygo; stoer, leuk, prima naam.
Dex; ook erg leuk, de laatste twee jaar in mijn omgeving wel opeens veel gebruikt.
Ravi, naam die een tijdje erg in de mode is geweest, maar inmiddels alweer een beetje passé.
Silvan; minder stoer en mannelijk.
Lennox; ook een hele leuke, stoere naam!
Andere aanvullingen;
Ferran
Jerre
Mitch
Connor
Roan
Kian
Levin
Nando
Quint
Flynn
James
Liam; te veel 'pfaffs' en heeft vaak een nederlandse uitspraak van een engelse naam en dat vind ik niet mooi.
Tygo; stoer, leuk, prima naam.
Dex; ook erg leuk, de laatste twee jaar in mijn omgeving wel opeens veel gebruikt.
Ravi, naam die een tijdje erg in de mode is geweest, maar inmiddels alweer een beetje passé.
Silvan; minder stoer en mannelijk.
Lennox; ook een hele leuke, stoere naam!
Andere aanvullingen;
Ferran
Jerre
Mitch
Connor
Roan
Kian
Levin
Nando
Quint
Flynn
James
maandag 29 september 2014 om 19:54
Bedankt voor de reacties! Denk dat we er daardoor wel eentje kunnen wegstrepen. Maar bijf t toch maar lastig vinden dit keer.
@b100, je weet vast wel welke ik de allerleukste uit je rijtje vind
Dex en Tygo op plaats 2. Allebei heel leuk.
Liam hadden we ook op ons lijstje, Maar vind ik op zn nederlands uitgesproken een beetje een asiatische klank hebben ofzo.
Bij Ravi kan ik me gewoon geen volwassene voorstellen en bijvoorbeeld al helemaal geen zakenman (mocht ie dat ooit worden)
Silvan en Fedde vind ik de minst leuke en persoonlijk een beetje soft
Misschien zit hier nog wat voor je tussen:
Viggo
Xavi
Levin
Ferren / Ferron
Fender
Tiago
Nilo
Ilay
Mas
@b100, je weet vast wel welke ik de allerleukste uit je rijtje vind
Dex en Tygo op plaats 2. Allebei heel leuk.
Liam hadden we ook op ons lijstje, Maar vind ik op zn nederlands uitgesproken een beetje een asiatische klank hebben ofzo.
Bij Ravi kan ik me gewoon geen volwassene voorstellen en bijvoorbeeld al helemaal geen zakenman (mocht ie dat ooit worden)
Silvan en Fedde vind ik de minst leuke en persoonlijk een beetje soft
Misschien zit hier nog wat voor je tussen:
Viggo
Xavi
Levin
Ferren / Ferron
Fender
Tiago
Nilo
Ilay
Mas