Kinderfiets

20-07-2008 12:02 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter wordt over 2 maanden 3 en voor haar verjaardag willen we haar een fietsje geven.

Gister waren we in de fietsenwinkel, even kijken wat ze zoal hebben en welke maat bij haar past. Nu zat ze op een 12 1/2 inch fiets en die leek mij goed alleen zei de verkoper dat ze beter een 16 inch kon hebben. Kledingmaat 92/98 staat gelijk aan 12 1/2 inch en maat 104/110 aan 16 inch. Nu draagt ze maat 104 dus zou ze idd 16 inch moeten kunnen hebben, maar die was zo groot... Verkoper zegt dat ze zó de 12 1/2 inch ontgroeit is en dat is natuurlijk ook zonde. Vooral omdat 2e kindje een zoon is en dochter graag een roze-met-glitter-en-prinsessen-fiets wil. Zoon vindt dat vast minder.

Hoe oud en groot zijn jullie kindjes en hoeveel inch wielmaat heeft hun fiets dan? En hoelang doe je er dan ongeveer mee?
Mijn zoon heeft voor zijn 3e verjaardag een 12,5 inch gekregen. 16 inch pastte hij nog niet op en ik vond het sneu als hij iets kreeg waar hij op dat moment niets aan heeft.
Eens met fietsenverkoper hoor, tenzij je binnen een paar jaar twee fietsen wil kopen.

De zijwieltjes houden haar wel rechtop.

Leren fietsen is wel fijn -voor een vierjarige- op een 12 inch fietsje, maar ze groeit er dan heel snel overheen, dus zul je dan toch een 16 inch aanschaffen. En na een jaar of drie een 20 inch. Ga er maar aanstaan, drie fietsen in vier jaar.

Pak anders een tweedehands 12 inch fietsje. Die kleintjes beschadigen hun fietsen nog niet zo snel, en jij hebt een lekker oefenfietsje voor je kleine meid.
Dochter is 2,5 jaar en heeft nu ook het kleinste fietsje. is wel zo veilig ook. een te grote fiets is veel gevaarlijker! Ik heb voor mijn dochter een superluek tweedehands fietsje gekocht biij de kringloopwinkel. Rose met paars, voor 7 euro. Nieuwe bandjes erom heen gedaan, mandje en nieuwe bel, slingertjes en ze heeft echt een superfiets, voor bij elkaar 30 euro denk ik. ga dus gewoon even tweedehands kijken, scheelt echt zo veel!!! Dan is het ook niet zo erg als ze er snel uitgegroeid is!
Hier ook een 12 inch voor mijn dochter toen ze 3 was, en zij was toch ook behoorlijk groot voor haar leeftijd.Heeft ze toch bijna 2 jaar mee gedaan, maar nu is ie echt te klein en krijgt ze een 16 inch. Vlgd diverse sites zou ze nu eigenlijk een 20 inch "moeten", maar daar vind ik ze weer te klein voor, vooral aangezien ze nog steeds niet zonder zijwieltjes kan fietsen.....

Ik zou dus zeker een 12 inch kopen als ik jou was, succes!
O ja, 2e hands zou ook kunnen! Tot welke leeftijd kunnen ze ongeveer op een 12 1/2 inch?
Mijn dochter wordt bijna 4 over twee weken en wij hebben een 16 inch gekocht voor haar verjaardag. Ze fietst bij mijn ouders op een tweedehands 16 inch en moet zeggen dat gaat prima. Voor de 12 inch wordt ze echt te groot, het is wel lekker dat ze met de voeten goed bij de grond kan, maar ik zou als ik jou was wel voor de 16 inch gaan. (volgens mij bestaan er ook 14 inch fietsen, misschien is dat anders een beter idee??).
Bedankt Roos, 2 jaar vind ik nog wel de moeite. Ik ga eens kijken voor en mooi 2ehandsje.
ooh Mcshabba, 12 1/2 is bij jouw dochter dus al te klein?

*twijfel, twijfel*

Lastig hoor.
Ja maar dan heb je het toch over een jaar. Als de fiets te groot is en je kindje er een jaar niet lekker op kan fietsen....

Ze moet ook een beetje normaal kunnen opstappen en afstappen!

Ik zou lekker gaan voor een goedkoop klein fietsje waar ze lekker met haar voetjes bij de grond kan. Heb je geen vrienden of buren met een kindje met zo'n fiets? dan kun je eens kijken waar ze het beste op kan fietsen!
Nu een goedkoop tweedehandsje (12 inch) kopen waar ze op kan leren fietsen, en als ze vier wordt (of met sinterklaas) een mooie roze prinsessenfiets kopen (16 inch)?
Ik zit even voor je te kijken op marktplaats. weet natuurlijk niet waar je woont, maar als je fiets of fietsje in typt krijg je echt superleuke rose fietsjes voor niet zoveel geld! Succes!
Nou te klein... het is zo'n kruidvat fietsje, heel goedkoop en volgens mij is het meer dat eigenlijk. Het is echt een onding. Ze past er nog wel op, maar moet zeggen dat het fietsen bij mijn ouders op die 16 inch nu gewoon beter gaat. Ze kan helemaal de trappers rond trappen en met haar tenen bij de grond. Het op en afstappen gaat ook gewoon goed. Maar inderdaad anders nu een goedkoop tweedehandsfietsje en met haar 4e een "echte" fiets.
En ik zit nu naar buiten te kijken, hoe ze erop fietst en ja, ze is wel te groot ervoor. Buiten dat het een onding is haha.
Die fietsjes van het kruidvat zijn hartstikke leuk hoor, maar die zijn vaak zelfs maar 10 inch. Ze hadden ze nu ook staan, et duwstang en glitters, maar dus echt wel nog kleiner.
Waarom geen 14 inch??
Marktplaats heeft geen meisjesfietsen van 14 inch binnen een straal van 50 km.

Bij de fietsenwinkel hadden ze ook geen 14 inch... Ik ga eens wat internetwinkels afstruinen, het lijkt me namelijk wel een mooie maat.
mijn dochter is 2,5 en heeft sinds een paar weekjes een 12,5 inch fietsje. voor 3 tientjes op marktplaats. Even een roze spuitbus eroverheen en klaar!... ze fietst nu prima.

ze is ook niet zo groot trouwens, 94 cm
14" werd ons gister afgeraden in de fietswinkel omdat het een maat is waar bijna geen banden voor te krijgen zijn. Bovevndien is de overstap daarna naar een 16" te klein en een 20" te groot. Dan moet je naar een 18" en je raadt het al, dat is al helemaal geen gangbare maat.

Dochter wordt 5 woensdag en krijgt een 16" voor haar verjaardag. Toen ze drie werd kreeg ze een 12" en die is ze nu aan het ontgroeien. Ze kan sinds een paar maanden los fietsen en op de 16" kon ze goed met haar voeten bij de grond. Nu is zij een klein meisje (ook maat 104-110).

Wat ik je eigenlijk zou aanraden is een Puky van 20". De Puky fietsen hebben namelijk een hele lage instap. Voor onze dochter kon dat ook prima (alleen vond ze de geboden fietsen niet mooi). Je hebt van de Puky een roze Prinses Lillifee uitvoering. Wellicht wat voor jouw dochter?

Zoon had voor zijn 2e verjaardag een 12,5 inch fietsje gekregen en voor zijn 4e verjaardag een 18 inch. We hebben een groot kind, dus de 16 overgeslagen. Hij rijdt nog met zijwieltjes en oefent nog wel eens op het kleine fietsje om zonder zijwieltjes te leren rijden.

Dochter van 2 heeft nu het kleine fietsje met K3 mandje.

Wij kopen 'neutrale' fietsen voor onze kinderen en kleden die aan met bijvoorbeeld een mandje. Loekie heeft bijvoorbeeld best leuke fietsen voor meisjes en als je daar dan de stickers af haalt, zijn ze prima geschikt voor jongens.
En oh, als ze nog niet los kan fietsen is het niet erg als een fiets iets te groot is want de wieltjes houden haar wel recht.
De eerste fiets is een gele Loeki, hele uni. Daar zetten we de zijwieltjes weer op en dan kan zoon er op verder fietsen.
Pammie, ik zal eens kijken voor zo'n Puky, maar ik denk dat die nog te groot is. Ze is wel redelijk groot maar moet nog 3 worden.

Bij de fietsenwinkel hadden ze ook een hele mooie 2e hands van Loekie, beetje prinsessenfiets met mandje enzo. Die was 12 " en ¤ 80.- Ik denk dat we dan toch die nemen, als ze 'm snel ontgroeid is zet ik 'm op Marktplaats.

Bedankt voor het meedenken iig.
Mijn zoon van bijna 4 leert nu los fietsen op zijn 12 inch.

Los fietsen is vaak moeilijker op een 16 inch omdat ze dan moeilijker met hun voeten op de grond kunnen.

Al mijn kinderen kregen een 20 inch op hun 5e verjaardag en sloegen dus de 16 inch over net als de dochter van Bertje!
Mijn dochter is praktisch even oud (25 september wordt ze ook drie). Wij hebben haar een week geleden een fiets gegeven van 12,5 inch (omdat ze zindelijk is geworden en ze er zo aan toe is, we willen haar er deze zomer ook lekker op laten spelen). Zij is alleen wel kleiner denk ik, want ze heeft maat 92/98. De verkoper zei echter dat ze hier prima twee jaar mee kan doen (Loekie, verstelbaar zadel en stuur). En dat lijkt ook heel realistisch. 16 inch is in ieder geval nog veel te groot. Ik zou zeker niet een te grote fiets kopen (maar een die nu al precies past en dus wel te verstellen is).

Succes met je keuze. Het is wel heel leuk hoor, zo met elkaar naar

de fietsenwinkel! Heb mooie foto's gemaakt.

Groetjes,

Madelief

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven