Welke naam past bij .......
maandag 13 januari 2014 om 12:35
vrijdag 26 september 2014 om 21:45

vrijdag 26 september 2014 om 23:39
zondag 28 september 2014 om 14:28

maandag 29 september 2014 om 06:37
zondag 5 oktober 2014 om 20:09
quote: Hebben jullie nou ook dat een tweede naam veel moeilijker is dan een eerste?
Ik heb een zoon en een dochter en beide keren wisten we zodra een van ons de naam voor het eerst opperde gelijk allebei dat dat dè naam was. Daarna niet eens meer andere namen overwogen en nog steeds vind ik beide namen echt de allerbeste namen die er bestaan.
En nou krijgen we een tweede meisje en het lukt niet. We hebben wel een lijstje, maar dat gevoel dat ik bij de namen van de oudste kinderen had, heb ik niet.
En ergens denk ik: dit meisje krijgt een tweederangs naam. Want de beste naam is al vergeven. Straks blijf ik haar hele leven haar naam stiekem minder mooi vinden dan die van haar zus.
Is dit enigszins herkenbaar of zit ik nodeloos te stressen?
Update: we denken dat we er uit zijn.
Een naam die wij bij onze 1e (zoon) als meisjesnaam hadden bedacht, maar bij onze 2e (meisje) niet gebruikt hebben. En nu was deze naam niet gelijk in één keer DE naam (zoals dat wel bij zoon en dochter het geval was) maar langzamerhand begint het wel steeds meer als DE naam te voelen.
Ik denk ook nu al over haar als die naam.
En het voelt helemaal niet meer tweede keus.
Dus jullie hadden gelijk: het komt goed.
Ik heb een zoon en een dochter en beide keren wisten we zodra een van ons de naam voor het eerst opperde gelijk allebei dat dat dè naam was. Daarna niet eens meer andere namen overwogen en nog steeds vind ik beide namen echt de allerbeste namen die er bestaan.
En nou krijgen we een tweede meisje en het lukt niet. We hebben wel een lijstje, maar dat gevoel dat ik bij de namen van de oudste kinderen had, heb ik niet.
En ergens denk ik: dit meisje krijgt een tweederangs naam. Want de beste naam is al vergeven. Straks blijf ik haar hele leven haar naam stiekem minder mooi vinden dan die van haar zus.
Is dit enigszins herkenbaar of zit ik nodeloos te stressen?
Update: we denken dat we er uit zijn.
Een naam die wij bij onze 1e (zoon) als meisjesnaam hadden bedacht, maar bij onze 2e (meisje) niet gebruikt hebben. En nu was deze naam niet gelijk in één keer DE naam (zoals dat wel bij zoon en dochter het geval was) maar langzamerhand begint het wel steeds meer als DE naam te voelen.
Ik denk ook nu al over haar als die naam.
En het voelt helemaal niet meer tweede keus.
Dus jullie hadden gelijk: het komt goed.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
vrijdag 10 oktober 2014 om 23:47
Al even weten wij dat we in verwachting zijn van onze 3e dochter...
Erg leuk! Maar sjonge, nog een meisjesnaam bedenken!
Onze andere dochters heten L.ieke en A.nouk
Namen met een A aan het einde vallen af, we wonen in het noorden van NL en de manier waarop die namen hier worden uitgesproken vinden we vreselijk
Ik ben heel benieuwd naar jullie ideeën!
Erg leuk! Maar sjonge, nog een meisjesnaam bedenken!
Onze andere dochters heten L.ieke en A.nouk
Namen met een A aan het einde vallen af, we wonen in het noorden van NL en de manier waarop die namen hier worden uitgesproken vinden we vreselijk
Ik ben heel benieuwd naar jullie ideeën!

zaterdag 11 oktober 2014 om 02:21
quote:twin_mom schreef op 29 september 2014 @ 06:37:
Bedankt voor jullie reacties! Grappig dat eigenlijk iedereen voor Nora kiest. Wij gaan nog even brainstormen maar ik denk dat ik mijn keuze nu stiekem al gemaakt heb.
Het voelt inderdaad heel speciaal om een dochter en een zoon te krijgen, helemaal na twee miskramen.
Een fijne dag allemaal!
Nora uiteraard!
Klinkt echt mooi Seth en Nora
Bedankt voor jullie reacties! Grappig dat eigenlijk iedereen voor Nora kiest. Wij gaan nog even brainstormen maar ik denk dat ik mijn keuze nu stiekem al gemaakt heb.
Het voelt inderdaad heel speciaal om een dochter en een zoon te krijgen, helemaal na twee miskramen.
Een fijne dag allemaal!
Nora uiteraard!
Klinkt echt mooi Seth en Nora
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
zaterdag 11 oktober 2014 om 13:08
quote:polala schreef op 11 oktober 2014 @ 01:19:
@missminnie:
De eerste naam die meteen in me opkomt is Karlijn.
Verder:
Cato Leuk
Esmee In omgeving
Milou In omgeving
Marit leuk!!
Kirsten Nee nare assiociatie
Mirte Mwa
Birgit ook leuk
Benthe nee
Fenna (oh nee, geen -a. Maar vind m wel goed passen Vind ik ook leuk! Wij hebben het accent alleen niet
Anderen wel...
Hester In omgeving
Jolien in omgeving
Dionne mwa
Eline mwa
Zit dit in de richting?
Je zit zeer zeker in de richting! Marit en Karlijn scoorden de vorige keer bij mij ook al hoog, haha, maar vond manlief niet zo... Helaas is dat niet echt verandert, al heb ik die 2 namen al wel weer eens genoemd, soms moet een naam ook even wennen...
Dank je voor je reactie!
@missminnie:
De eerste naam die meteen in me opkomt is Karlijn.
Verder:
Cato Leuk
Esmee In omgeving
Milou In omgeving
Marit leuk!!
Kirsten Nee nare assiociatie
Mirte Mwa
Birgit ook leuk
Benthe nee
Fenna (oh nee, geen -a. Maar vind m wel goed passen Vind ik ook leuk! Wij hebben het accent alleen niet

Hester In omgeving
Jolien in omgeving
Dionne mwa
Eline mwa
Zit dit in de richting?
Je zit zeer zeker in de richting! Marit en Karlijn scoorden de vorige keer bij mij ook al hoog, haha, maar vond manlief niet zo... Helaas is dat niet echt verandert, al heb ik die 2 namen al wel weer eens genoemd, soms moet een naam ook even wennen...
Dank je voor je reactie!