Geld & Recht alle pijlers

inkomstenbelasting vergeten

07-10-2014 10:48 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stomme trut als ik ben, ben ik vorig jaar helemaal vergeten dat er aangifte inkomsten belasting gedaan moest worden.

Het gaat hier om inkomsten van mijn man als zzper.

Ik doe altijd de administratie thuis en aangiftes.

En nu, vandaag een brief op de mat om aangifte te doen.

Eerste wat er door mn hoofd ging was o shit ik ben vorig jaar helemaal vergeten dat geld opzij te zetten.

We praten hier over ongeveer 30.000 euro aan belasting.

Door ziekte van mijzelf , veel andere problemen en het feit dat we mijn schoonouders ook proberen te onderhouden is het me helemaal ontgaan.

Ik weet het geen excuus en ik voel me ook ontzettend schuldig en klote.

Maar wat nu.. ik ben zo bang dat ik door dit mn man kwijt raak.

Samen hebben we ook nog een erg groot gezin.

Pfff het is allemaal zo'n puinhoop op het moment
quote:Tristania24 schreef op 07 oktober 2014 @ 10:48:

Maar wat nu.. ik ben zo bang dat ik door dit mn man kwijt raak.

Shit, kan me voorstellen dat je je rotschrikt. Ik heb geen belastingverstand, maar als je meteen aan de bel trekt, zou er dan geen betalingsregeling te treffen zijn?

Enne, ik snap bovenstaande zin niet? Waarom ben je daar bang voor?
Vergeten het opzij te zetten?

Reserveer je niet automatisch elke maand de btw en de belasting?

Waar is het geld gebleven?
Ehm...het is de inkomstenbelasting van je man. Lief dat jij dat doet maar hij is hier zelf verantwoordelijk voor. Hij had dus zelf moeten checken of het allemaal geregeld was, als hij boos zou worden dan zou ik dat op zijn minst zeer onredelijk vinden...
30.000 aan belasting? Of 30.000 euro die je bent vergeten op te geven bij de aangifte? Want dat zit nogal een verschil tussen.
Mijn man vertrouwt al jaren de administratie en aangiftes aan mij toe.

Hij is nu weg maar ik zal hem vanavond natuurlijk wel moeten vertellen dat ik de aangifte vorig jaar vergeten ben en wat ons te wachten staat.

Logisch als hij erg boos zou zijn, hij vertrouwt mij hier op.

En als ik dan verder nadenk kan ik me voorstellen dat zijn vertrouwen in mij dan weg is en dat hij bij mij weg wil.

Betalingsregeling heb ik ondertussen wel gevonden , maar dat moet dus schijnbaar in 1 jaar terugbetaald zijn.

Met ons netto inkomen dit jaar wat een heel stuk lager ligt als vorig jaar word dat bijna onmogelijk
Inderdaad, onmiddelijk de belastingdienst bellen, situatie uitleggen en vragen om betalingsregeling.

Alleen snap ik niet wat zieke schoonouders, groot gezin en man kwijtraken hiermee te maken heeft, en ik heb zo'n idee dat de Belastingdienst daar ook allemaal geen boodschap aan heeft.

Als jouw man zoveel inkomen heeft gegenereerd dat hij ca. ¤ 30.000,-- aan inkomstenbelasting moet afdragen heeft hij een goed gedraaid in ieder geval!
30k extra te besteden valt wel op lijkt me.
Het gaat om zo'n 30.000 euro aan belasting (maand inkomen 6000 euro)

En ja vergeten.. geen excuus ik weet het.

Maar ik ben zelf reuma patient , hebben een erg ziek kind dus mn hoofd zit vaak vol.

Daarnaast hebben we het afgelopen jaar zo'n beetje mijn schoonouders onderhouden die sinds hun pensioen de vaste lasten al nauwelijks meer kunnen betalen.

Dus met 2 gezinnen boodschappen , vervanging van spullen en ook regelmatig een rekening betalen voor schoonouders gaat het geld snel op.

Onze vaste lasten zijn al 2000 exclusief de rsst wat een gezin met 4 kids verbruikt en daar komt dan ook nog zo'n 2000 per maand overheen het afgelopen jaar voor schoonouders.
En je man heeft natuurlijk helemaal geen brief gekregen met het verzoek aangifte te doen?

Het is zijn verantwoordelijkheid. Hoezo kwijtraken? Ben jij zijn slaaf?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ruk, maar het is zoals het is. Heb je nog spaargeld?
Hoe kan het dan je zo'n groot bedrag vergeet? Ik snap dat je veel aan je hoofd hebt maar dit is wel erg slordig.

Waarom zou je je man hierdoor kwijtraken?
Wauw, als ik ooit 30k inkomstenbelasting moet betalen gaat de vlag uit. Dan heb ik kennelijk teringjantje veel inkomsten gehad.
Hoe komt het dat jullie maandinkomen dit jaar zo enorm naar beneden is gegaan tov ¤6000 (bruto/netto?) per maand vorig jaar?
quote:kerol schreef op 07 oktober 2014 @ 11:05:

Wauw, als ik ooit 30k inkomstenbelasting moet betalen gaat de vlag uit. Dan heb ik kennelijk teringjantje veel inkomsten gehad.Nou ja, volgens mij zit je daar al snel aan in de 52% schaal.
Ja hoor 'vergeten'... Als je man zzp'er is vind ik het ook enorm dom dat hij blijkbaar zelf geen kaas heeft gegeten van belastingzaken en administratie. Ja, als zzp'er kun je dat soort werk uitbesteden maar je moet altijd zelf een vinger aan de pols houden, geldt als je het bijv. uitbesteedt aan een administatiekantoor en net zo goed voor je partner.
Als je stopt je schoonouders te onderhouden, kan je de belasting aflossen in een jaar. Je kon het je anders toch niet veroorloven. (Immers was dat bedrag toch anders naar de belasting gegaan.
¤ 2.000,00 per maand voor gepensioneerde schoonouders? Wat doen die mensen met hun geld? Ze krijgen samen al zo'n ¤ 1.450,00 aan AOW, er zal toch allicht een pensioentje zijn, daar moeten ze toch van kunnen rondkomen zonder op de zak van hun zoon te teren? En als dat niet het geval is zoeken ze maar een baantje .... Ik ken genoeg gepensioneerden die nog wat bijklussen om extra inkomen te genereren: post/folders rondbrengen, krantenwijk, oppaswerk, schoonmaken, strijken.
30.000 aan inkomsten belasting. Ergens gaat iets verkeerd. Ga naar een accountant. Investeer want nu betaal je veel te

Veel!!
Terugkijken en verwijten heeft nu geen zin meer. Schouders eronder en niet wegkruipen. Eerlijk zijn naar je man en een regeling treffen. Niet te lang mee wachten, anders werkt de bd echt niet meer mee. Ik weet zeker dat het je bedoeling niet is geweest. Maar vergeten kan natuurlijk niet. Het voor je uit hebben geschoven ivm je persoonlijke problemen klinkt veel geloofwaardiger.

sterkte, kan me voorstellen dat je er nu doorheen zit.
Raarrrrrrr verhaal
quote:Zusenzoo schreef op 07 oktober 2014 @ 11:09:

30.000 aan inkomsten belasting. Ergens gaat iets verkeerd. Ga naar een accountant. Investeer want nu betaal je veel te

Veel!!Als je meer dan 60.000 bruto verdient, betaal je dat wel aan inkomstenbelasting hoor.
Spaargeld is hoogstens 3000 dus bijna niks.

zoals ik al zei , met 2 gezinnen is 6000 euro erg snel op.

Ik praat niet goed dat ik het vergeten ben , leg de schuld ook compleet bij mijzelf.

Maar doordat ik zelf een groot deel van de dag gedwongen ben op bed te liggen en zware medicatie heb is het me in combinatie met veel zorgen voor een ernstig ziek kind en 2 gehandicapte ( en nu inmiddels gepensioneerde) schoonouders totaal ontgaan.

Mijn man werlt als zzper in de thuiszorg met veel nachtdiensten vandaar dat hoge loon.

Hij heeft van huis uit nooit meegekregen zelf administratie te doen en vanwege licht autistische kenmerken op sommige vlakken is dat ook niks voor hem.

Al vanaf het begin heb ik altijd de administratieve dingen gedaan en daar vertrouwt hij op.
Yeah right. Wat een kul. Vergeten 30.000K opzij te zetten. Gewoon , terwijl je man zzp-er is . Alle jaren daarvoor vergat je het niet ? Echt , wat een onzin.
Wat een nalatigheid van jullie beiden zeg, ongelooflijk. En het excuus dat je gebruikt is ongeloofwaardig. Er zijn 2 zekerheden in het leven en dat is dat je belasting moet betalen en dat je dood gaat. Dus "goh vergeten" wordt voor jullie een duur geintje.

Daarnaast als je nu een jaar uitstel hebt ontvangen dan is het mogelijk om het na dat jaar te verlengen. Je moet alleen laten zien dat je je schuld ook echt wilt inlossen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven