Uitgerekend 15-30 juni 2015

08-10-2014 15:33 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren was mijn NOD en mijn test was positief! Een paar dagen geleden was het een heel licht streepje maar nu kan ik er niet meer om heen: ik ben zwanger! Volgens mijn eigen berekening ben ik rond 16 juni uitgerekend, als alles goed gaat.

Het lijkt me leuk om ervaringen te delen met anderen die in dezelfde fase zitten. Wie schrijft mee? Ik ben nieuw (lang geleden wel onder een andere nick actief geweest) maar geen idee hoe zoiets werkt met een groepstopic en tabel?
Gefeliciteerd pinadien!

Ik ben zelf aangesloten bij het topic van 1-15 juni maar er zullen vast snel meerdere dames je topic in stromen!

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap en een gezellig topic toe!
Jaaaa gisteren inderdaad gelezen in het andere topic maar die was al vol.

Ik heb vorige week woensdag een positieve test gedaan, veel te vroeg,zaterdag was pas MBD (maybe baby day)

Ik durfde het niet te geloven dus ook niks gezegd tegen vriend. Ik had ook wat spotting, innesteling????

Zaterdag twee testen gedaan en allebei positief, zelfs toen durfde ik het niet te geloven, maar spotting is sinds vrijdag weg en niet ongesteld. Dus het begint eindelijk door te dringen.

Ik ben zwanger, durf het nog niet echt uit te spreken, in juli was ik ook zwanger maar dat werd n miskraam met 8 weken.

Volgens mijn berekeningen ben ik 13 juni uitgerekend.
Hoi pinadien!

Ik heb vandaag positief getest en ben volgens berekeningen 21 juni uitgerekend!

Ik schrijf heel graag met je mee! Voel jij al veel? Zelf heb ik het constant erg koud, moe en moet ik veel plassen! Het moet nog even doordringen omdat ik hier erg lang op gewacht heb. In januari ben ik zwanger geweest en heb ik een miskraam gehad met 8 weken. Daarna nog een aantal keren vroege miskramen. Maar nu voelt alles anders! Dit voelt goed! En ik hoop dat dit kindje er mag komen!!!
@kleinemeid: dankjewel en jij ook gefeliciteerd! Ik heb alvast wat gelezen in jullie topic, leuk om te zien hoe iedereen vordert maar ook heel verdrietig natuurlijk dat er een aantal zijn bij wie het niet goed is gegaan. Ik hoop dat jouw zwangerschap voorspoedig gaat!

@jodi: gefeliciteerd! Ik kon het ook maar moeilijk geloven eerst. Maar het klinkt toch wel heel echt bij jou, haha. Maar ik heb zelf ook steeds meer het gevoel van eerst het hartje maar eens horen kloppen, ben best bang dat er iets niet helemaal goed is of zal gaan ergens. Wat naar dat je eerder een miskraam hebt gehad. Ik kan me voorstellen dat je dan nog niet superenthousiast durft te zijn. Voelt het deze keer anders dan vorige keer? En heb jij al zwangerschapsverschijnselen?

@Lotus87: Gefeliciteerd! Ik heb het soms ineens koud, maar verder vooral vrij warm. Wel moet ik ook enorm vaak plassen en heb ik pijnlijke, zware borsten en heel vaak honger/vlagen van misselijkheid. Wat me wel een beetje zorgen baart is dat ik een paar keer per dag hevige buikkrampen heb rond mijn baarmoeder en dat ondertussen mijn borsten minder zeer gaan doen. Ook heb ik veel last van mijn darmen, maar ik heb nu eenmaal erg prikkelbare darmen. Maar ik ben er niet helemaal gerust op dat het goed gaat. Ook jij hebt dus al een miskraam gehad, meerdere zelfs, wat naar zeg. Op welke manier voelt het nu anders voor jou? Je heb in elk geval dus ook duidelijke verschijnselen :-).

Zelf heb ik jaren geleden een miskraam gehad, een zogenaamd "windei" waarschijnlijk (niet aan echo toegekomen want ik had pas laat door dat ik ongepland zwanger was). Overigens was het zeker niet ongewenst maar door gezondheidsproblemen hebben we het lang uit moeten stellen.

Ik hoop echt dat wij hier over een maand of acht kunnen vertellen dat het allemaal is goedgekomen met de zwangerschappen. Wat zou dat mooi zijn. Hebben jullie al gebeld met huisarts of verloskundige? Ik moet eigenlijk onder controle bij de gynaecoloog maar vind dat niet zo leuk. Bij een verloskundige lijkt me toch wat gemoedelijker en minder ziekenhuis-achtig.
Gefeliciteerd dames! Ik heb 8-10 positief getest en ben volgens berekingen 17 juni uitgerekend. Ik ben nieuw hier, maar lijkt mij leuk om ervaringen te delen. en dit is mijn 2e zwangerschap
Hallo,

Wil ook mee schrijven vandaag getest zwanger vrijdag voor de zekerheid bloedtest doen. Ik denk dat ik 20 juni uitgerekend ben ongeveer.

Zal bevallen rond 7 juni. Krijg een keizersnee.

Dochter van 2 en 9 maanden allebei met keizersnee geboren.

Vind weer zo spannend haal je twaalf weken, wordt jongen of meisje. 20 weken echo.

Van hartelijk gefeliciteerd. Dat we in juni :Imao:

Allemaal mooi wonder krijgen
De positieve testen druppelen binnen. Wat fijn

Ik durf nog steeds niet echt enthousiast te zijn, ik denk dat dit pas komt na een mooie echo met n kloppend hartje.

Vandaar dat ik nog niet mega veel schrijf, ik ben bang dat ik mezelf jinx :(

Hoop dat we snel vol overgave alles met elkaar kunnen delen.

Hebben jullie al kwaaltjes?
Mag ik ook met jullie meeschrijven? Vrijdag positief getest en rond 17 juni uitgerekend van ons eerste kindje!
Hallo allemaal Gefeliciteerd! Na een miskraam afgelopen Juni ben ik weer zwanger. Kijk heel erg uit naar de hopelijk positieve echo! Ik kan niet wachten en als alles goed gaat ben ik rond de 15e uitgerekend. Borsten zeer gevoelig, heerlijk humeurig en deze keer ook beetje misselijk. Dit was vorige keer niet het geval dus hoop dat het een goed teken is!!!
Ooohhhhh is het al zover? vorig jaar had ik een positieve test en op 10 juni is mijn meisje geboren. Gek hoor dat er nu alweer een volgende ronde aan de beurt is!

Gefeliciteerd allemaal en geniet ervan.
Hoi bibi en annabella, gefeliciteerd, leuk jullie erbij

Wat vervelend annabella, bij mij dus precies hetzelfde, durf nog steeds niet echt blij te zijn.

Ben erg benauwd, zit erg snel vol met eten, erg snel emotioneel.
@cupcake, hier hetzelfde! Vorig jaar een positieve test, was 19 juni uitgerekend, maar ons meisje kwam 3 wkn te vroeg.

Voor de zwangere, gefeliciteerd!!
Hi all! Wil heel graag meeschrijven. Gistermiddag positief getest en volgens eigen berekening rond 23 juni uitgerekend. We zijn er al een tijd mee bezig maar het voelt best erg onwerkelijk. Bang om heel blij te zijn, voor het geval dat het misgaat. Maar toch wil ik 't het liefst van de daken schreeuwen! Zere borsten hier, moe en heel gek; baarmoederkrampen. Hoop dat t laatste geen teken is... Ga later vandaag de dokter bellen ivm schildkliermedicatie. Ik heb een traagwerkende schildklier en lees online veel over aanpassen dosering. Iemand toevallig ervaring mee?
@ Jodi: heel herkenbaar, ik ben ook steeds snel vol, meer benauwd en emotioneel. Hoort er gelukkig allemaal bij.

@ dota: Een vriendin van mij is zwanger geworden nadat ze schildklierkanker heeft gehad, haar schildklier is toen verwijderd en ik weet dat ze rondom de zwangerschap een andere dosering heeft gehad. Maar ik denk dat de dokter bellen de beste oplossing is.

@ hier: Inmiddels weten mijn beste vriendin, mijn ouders en schoonouders van de positieve test. Ik kan echt heeeel slecht mijn mond houden.

Verder heb ik veel buikklachten (heb ook PDS) en blijf het toch elke keer weer spannend vinden als ik naar het toilet moet. Nog steeds best wel heel bang dat het mis zal gaan.

Doen jullie trouwens mee met moeders voor moeders?

Ik ga ze zo bellen om een afspraak te maken.
Hoi allemaal,

Hier ook gisteren positief getest! Heel blij, maar ook wel wat terughoudend. Ben denk ik pas echt blij na de eerste echo, Als alles dan goed is! Zal ook rond 21 juni dan uitgerekend zijn naar eigen berekeningen.

Ik lees bij jullie al wat symptomen. Hier vorige week heel slecht slapen, gaat nu gelukkig beter. Gevoelige borsten en vaker plassen. En wat buikpijn ljnks boven in buik. Niet heel erg maar zit er wel. Iemand een idee hoe dat kan?

Schrijven jullie je in voor moeders en moeders? Ik twijfel. Denk dat de buurt het gelijk door heeft.. T is nog Kaal hier op nieuwbouw stuk en op onze oprit valt t dus erg op. En moet je dan ook op je werk je plas opvangen?
@ zuultje, brigitte074, bib86, annabelle22, dota ,rzz82: welkom, leuk dat jullie meeschijven! Iedereen is duidelijk nog best gespannen over het prille stadium, gaat het allemaal wel goed? Voor degenen die eerder een miskraam hebben gehad is het helemaal een dubbel gevoel natuurlijk. Konden we de tijd maar vast vooruit zetten hè? Zelf merk ik dat ik het ene moment vol vertrouwen ben en het me het andere moment nauwelijks kan voorstellen dat alles ok is.

@hier: Ik heb net als bib86 (oa) PDS maar ook een gekantelde baarmoeder en ik heb echt aanvallen van best hevige baarmoederkramp die overgaan in enorme buikkrampen. Ben zelfs al een keer flauw gevallen, maar dat heb ik ook nogal eens gehad rond mijn menstruatie. Sowieso meerdere keren per dag en vooral 's avonds flinke baarmoederkrampen. Ik heb daardoor al verschillende keren gedacht dat het gedaan was, maar ben nog steeds zwanger. Vanmorgen nog even getest , ik kon het niet laten. De testlijn was deze keer zelf donkerder dan de controlelijn dus dat zit wel goed . Verder voel ik me best ok. Slaap al weer wat beter en nog wel last van maagzuur maar niet vaak misselijk.

@ rrz82: ik had daar volgens mij ook wat pijn toen het maagzuurbranden in mijn keel begon, net bij de ribben. Nu niet meer en geen idee hoe het komt.

@jodi: sterkte met je zorgen...

@cupcakegirl en femke: bedankt en wat fijn om te horen dat het bij jullie goed is gegaan! Geniet van jullie kleintjes!
Oja, over moeders voor moeders: ik weet het nog niet. Ben bang dat het hier erg opvalt. Misschien later in de zwangerschap en ook afhankelijk van wat je er precies voor moet doen. Ik verwacht geen probleemloze zwangerschap (oa verhoogd risico op complicaties, miskraam, vroeggeboorte, verzakking) omdat ik een chronische ziekte en wat lichamelijke beperking heb, dus ik wil het niet zwaarder maken dan het misschien sowieso wordt. Maar ik moet me er nog in verdiepen, dus misschien a week 12 als iedereen het mag weten. We willen het nu nog niet vertellen. Wanneer vertellen jullie het en aan wie allemaal? Ik ben soms een beetje bang dat ik een vervelende reactie krijg omdat ik niet helemaal gezond ben.
Snap ik Pinadien dat je dan nog wacht voor moeders en moeders. Ik heb er vanochtend wel naar toe gebeld, omdat ik wilde weten of je de flesjes ook ergens in kon leveren. Ik wil ook niet dat buren etc. het al zien. Als het goed is word ik daarover teruggebeld.

Wij hebben het nog niemand verteld en willen dat pas doen vanaf de echo. Heb vanochtend de verloskundige gebeld en een afspraak gemaakt voor 19 november. Spannend.

het is inderdaad nog zo pril. En soms ben ik zo bang, terwijl ik niet wat voel of zo dat de indruk wekt dat het mis gaat... Maar je leest alleen zoveel op internet, maar volgens mij moet ik dat gewoon niet te veel doen..

hebben jullie al contact gehad met de verloskundige?

Pienadien wel spannend voor jou, hopelijk valt het allemaal mee ondanks je chronische ziekte!
@ bibi86, dank voor je antwoord over schildklier ed. Ik heb mijn dokter gesproken; moet nu al een iets hogere dosering en morgenochtend meteen bloedprikken om het allemaal goed te monitoren.

Verder had ik er echt niet op gerekend dat ik nu zwanger zou kunnen zijn. We proberen het denk nu zo'n 5 maanden en mijn vader is 3 weken geleden overleden. Daardoor heb ik het hele zwanger worden even opzij geschoven en we zouden het deze maand weer oppakken. Echter, een dag voor de crematie door mijn rug gegaan waardoor ik pijnstillers met morfine heb gekregen om die dag goed door te kunnen komen. Dokter weet van kinderwens af en vroeg of het misschien al gelukt was en ik zo 'nee'. Maar ja, ergens rond die tijd dus wel. Dus ik ben er echt niet gerust op. En heb vorige week ook nog steak tartaar en veel wijn gedronken. Echt zo STOM!

Kan nu niets anders doen dan afwachten (dokter is op de hoogte hiervan)...

@ rzz82, heb je al iets gehoord over moeders voor moeders en flessen? Ik wil het op zich ook wel doen, maar liever lever ik het zelf in.

@ pinadien; ik zou me echt geen zorgen maken om de al dan niet vervelende reacties. Belangrijk is om je te omringen met positiviteit voor jou en je kindje.
Dota: ik had vanmiddag al telefoon terug. Kan het inderdaad inleveren bij punt hier in de buurt. Volgende week woensdag een afspraak en dan kan ik die week daarop op donderdag beginnen. Als het allemaal goed gaat natuurlijk! Ik zou gewoon ook even navragen in jouw geval!
Hoooi meiden!

Allemaal gefeliciteerd!! Mijn man (25) en ik (23) zijn nog op onze reis van 3,5 week en komen donderdag thuis. Op 10 juli laatste pil geslikt en 10 oktober positieve test! Was afgelopen dinsdag 3x aan het overgeven, dus dacht wat verkeerds gegeten, maar de dagen erna bleef ik maar misselijk en besloten we een test te doen! 2 dikke vette strepen, zo blij!!! op 22 september toen we weggingen uit Nederland namelijk nog een negatieve test.. dus dit hadden we niet verwacht! Een laat ei denkt de verloskundige, we hebben meteen contact gezocht! Ook omdat ik dus wijn gedronken heb, rood vlees e.d. zij zei dat ik me daar niet druk om moet maken, belangrijk is dat je er mee stopt, dus ben wel relaxt daaronder. Verder ook omdat we geen idee hebben hoe lang ik zwanger ben. De verloskundige denkt a.d.h van mijn verhaal zo'n 4/5 weken. Aanstaande vrijdag hebben we al een intakegesprek, spannend!! Voor echo's moeten we naar het ziekenhuis waar ze mee samenwerken, dus prima! Ik schrijf mee in het juli topic, maar zou me ook graag hier bij aansluiten!:-)

We zijn erg positief! Denken niet aan een miskraam, stress zou ik er van krijgen en dat is niet goed voor mij als stresskip:p voor de dames die dat hebben meegemaakt lijkt het me erg spannend! Ik duim dat er in juni mooie baby's mogen zijn van ons allemaal!

@moedersvoormoeders: weet ik nog niet! Thuis inlezen en wil ook niet dat heel de buurt het weet!

@vertellen: ouders aanstaande donderdag. De mijne komen ons van Schiphol halen. We hebben hier kleine schoentjes gekocht en gaan die geven en dan nog niks zeggen, gewoon hun reactie afwachten! En mijn schoonouders proberen we die avond te doen. Onze broers/zussen pas met een goede echo, net als onze vrienden. De reden dat we hen er zo vroeg bij betrekken is dat we het fijn vinden om steun te hebben als het misgaat!
Ach Dota, wat erg dat je vader is overleden. Gecondoleerd. Moet een dubbel gevoel zijn om nu zwanger te zijn, ook nu je je onzeker voelt over de medicijnen en wijn die je hebt gebruikt. Ik heb wel eens gehoord dat de baby de eerste weken middels het dooierzakje wordt gevoed en dat wijn etc het embryo daardoor dan nog niet bereikt. Ik weet niet of dat klopt. Ik hoop dat de vk of gynaecoloog je gerust kan stellen, misschien kun je die alvast bellen om te vragen of je je zorgen moet maken? Je hebt trouwens gelijk dat ik me niet op negativiteit van anderen moet richten, maar ik vind het wel eens lastig om me er niets van aan te trekken.

Rzz, ik moet bij de gyn ipv naar de vk. Ik heb de huisarts een verwijzing gevraagd maar die is nog niet klaar. Ik hoop zsm te kunnen bellen voor een eerste afspraak!

babbel1990, welkom en gefeliciteerd! Wat een mooi einde van de huwelijksreis :-). Fijn dat je er onbezorgd in staat!

@vertellen, ik denk dat we tot 12 weken wachten als we het zo lang stil kunnen houden.
@babbel wat een heerlijke vakantie dan, echt super nieuws. Goed dat je van het positieve uit gaat, is belangrijk.

@ mvm ik weet t nog niet met moeders voor moeders, ik ga daar in ieder geval hu nog niet mee starten, denk wel over n paar weken.

@ pinadien wat spannend voor je dan

Ik ga voor ons allemaal duimen

Wij wachten in ieder geval tot een goede echo en dan kijken we hoe t voelt wanneer we t gaan vertellen. We kijken wanneer t goed voelt.

Eerst die echo afwachten.

Ik heb volgende week dinsdag al een echo, wel spannend. Volgens telling vk ben ik dan 7 w 3 d. Ik denk echter 6w 3d aangezien mijn cyclus een week langer duurde. We zullen zien.
@dota gecondoleerd.

@bibi86 hier nog een. Mijn ouders, schoonouders en beste vriendin weten het al. Kan ook heel slecht mijn mond houden.

Met mijn eerste zwangerschap heb ik zwangerschapseczeem gehad. Dat was behoorlijk heftig. Vooral na mijn bevalling. Alleen op mijn gezicht en mijn borst had ik het niet. Hoop dat ik het dit keer niet krijg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven