vriendinnendag wordt huilen (?)
maandag 21 juli 2008 om 23:07
Dames,
Graag jullie mening.
Niet al te lang geleden is mijn relatie uit gegaan vanwege het feit dat ik erg graag kinderen wil en mijn (nu ex-)vriend niet. Ik ben er nog steeds erg verdrietig over. Nu dus het volgende dilemma. Binnenkort heb ik een met een vriendinnenclubje een dagje weg. We kennen elkaar van vroeger, sommigen zijn meer kennissen en anderen meer vriendinnetjes. Doordat we allemaal vrij ver uit elkaar wonen lukt het niet om vaak af te spreken, des te leuker als het wel lukt, zoals nu. Wat ik erg moeilijk vind is dat (echt! ) iedereen van dit 10 vriendinnen tellende groepje of net bevallen is, van nummer 1, 2 of zelfs 3, of zwanger is. Ik ben hartstikke blij voor iedereen, gun het ze van harte, en over het algemeen kan ik het ook prima hebben dat het gesprek vaak over zwanger zijn, baby's en peuters gaat. Alleen op dit moment eigenlijk gewoon niet. Ik ga het liefst niet. Ik weet bijna zeker dat ik het niet droog hou, wat ik bij sommigen niet zo erg vind, maar bij de ''kennissen' vind ik zo'n huilbui eigenlijk niet zo'n goed idee, met name omdat ik meestal wel een beetje gesloten ben en dingen graag voor me hou. Ik heb het er nu alleen gewoon echt erg moeilijk mee. Aan de andere kant wil ik ze juist wel zien, de zwangeren feliciteren (kraamvisites bij de pasgeborenen al gedaan), blij voor ze zijn, tenslotte kunnen zij er niets aan doen dat het bij mij niet (zo) loopt. En bovendien vind ik wel belangrijk om contact te houden met dit groepje, het zijn leuke meiden en ik ben blij dat we deze dingen plannen. Wat is wijsheid?
Graag jullie mening.
Niet al te lang geleden is mijn relatie uit gegaan vanwege het feit dat ik erg graag kinderen wil en mijn (nu ex-)vriend niet. Ik ben er nog steeds erg verdrietig over. Nu dus het volgende dilemma. Binnenkort heb ik een met een vriendinnenclubje een dagje weg. We kennen elkaar van vroeger, sommigen zijn meer kennissen en anderen meer vriendinnetjes. Doordat we allemaal vrij ver uit elkaar wonen lukt het niet om vaak af te spreken, des te leuker als het wel lukt, zoals nu. Wat ik erg moeilijk vind is dat (echt! ) iedereen van dit 10 vriendinnen tellende groepje of net bevallen is, van nummer 1, 2 of zelfs 3, of zwanger is. Ik ben hartstikke blij voor iedereen, gun het ze van harte, en over het algemeen kan ik het ook prima hebben dat het gesprek vaak over zwanger zijn, baby's en peuters gaat. Alleen op dit moment eigenlijk gewoon niet. Ik ga het liefst niet. Ik weet bijna zeker dat ik het niet droog hou, wat ik bij sommigen niet zo erg vind, maar bij de ''kennissen' vind ik zo'n huilbui eigenlijk niet zo'n goed idee, met name omdat ik meestal wel een beetje gesloten ben en dingen graag voor me hou. Ik heb het er nu alleen gewoon echt erg moeilijk mee. Aan de andere kant wil ik ze juist wel zien, de zwangeren feliciteren (kraamvisites bij de pasgeborenen al gedaan), blij voor ze zijn, tenslotte kunnen zij er niets aan doen dat het bij mij niet (zo) loopt. En bovendien vind ik wel belangrijk om contact te houden met dit groepje, het zijn leuke meiden en ik ben blij dat we deze dingen plannen. Wat is wijsheid?
maandag 21 juli 2008 om 23:15
Ik zou wel gaan als ik jou was.
Is er een mogelijkheid dat je met een aantal, of al is het maar met één, van de vriendinnen voorafgaand aan het uitje al een ontmoeting hebt? Waarin je eens verschrikkelijk je hart lucht, inclusief tranen?
Dat kan de druk voor je wegnemen van het uitje. Ze kan je ook af en toe apart nemen als ze ziet dat je het moeilijk hebt.
Is er een mogelijkheid dat je met een aantal, of al is het maar met één, van de vriendinnen voorafgaand aan het uitje al een ontmoeting hebt? Waarin je eens verschrikkelijk je hart lucht, inclusief tranen?
Dat kan de druk voor je wegnemen van het uitje. Ze kan je ook af en toe apart nemen als ze ziet dat je het moeilijk hebt.
maandag 21 juli 2008 om 23:16
maandag 21 juli 2008 om 23:17
Als ik jou was zou ik wel meegaan en aan het begin van het uitstapje aan iedereen vertellen (gewoon in de groep gooien) met welk probleem je worstelt. Ik durf te wedden dat niemand jou je tranen zal kwalijk nemen. Misschien is het juist goed om het bespreekbaar te maken, ook bij de 'kenissen'. Het lucht op en het klaart ook de lucht voor toekomstige uitstapjes. Als je nu wegblijft zal je dat een volgende keer misschien ook doen en dan wordt de drempel steeds hoger met als gevolg dat je misschien een hoop leuke dingen mist met deze meiden en dat zou toch zonde zijn. In ieder geval wens ik je heel veel sterkte want ik kan me wel enigszins voorstellen hoe je je voelt.
maandag 21 juli 2008 om 23:25
Eens met Fel, gewoon gaan meis, vriendinnen zijn belangrijk.
Ben er van overtuigd dat als je het van te voren gewoon verteld er niemand raar opkijkt als er een traan over je wangen loopt.
Ik wens je in elk geval heel erg veel plezier (en ik weet zeker dat dat gaat lukken)
Ben er van overtuigd dat als je het van te voren gewoon verteld er niemand raar opkijkt als er een traan over je wangen loopt.
Ik wens je in elk geval heel erg veel plezier (en ik weet zeker dat dat gaat lukken)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
maandag 21 juli 2008 om 23:31
Het van te voren uithuilen klinkt als een goed plan (wel even de oogdruppels tegen rode ogen mee dan). En misschien niet de hele dag gaan ook. Het in de groep gooien twijfel ik een beetje over, een vriendinnetje zal aankondigen zwanger te zijn (ik weet er al van), en ik wil voor haar echt niet de sfeer bederven. Misschien wat later op de dag. Op zich zijn er natuurlijk ook vaker minder leuke dingen gebeurd, en kon dat heel goed in de groep besproken worden. Mailen misschien ook wel een plan, beetje moeilijk wat ik dan zal mailen, wil ook weer niet al te melodramatisch overkomen. Zal eens nadenken over iets niet al te zwaars. Bedankt voor jullie meedenken..
anoniem_66154 wijzigde dit bericht op 21-07-2008 23:34
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd
maandag 21 juli 2008 om 23:36
Gewoon gaan het wordt vast een heel gezellig dagje zo'n meidendag. Misschien kan je met een hele goede vriendin een soort code afspreken dat als het je te moeilijk wordt dat zij dan subtiel probeert om het gesprek een andere wending te geven dan baby's.
Bovendien geeft het niet als je toch een keer in tranen uitbarst iedereen zal begrijpen dat dit nu moeilijk voor je is.
Bovendien geeft het niet als je toch een keer in tranen uitbarst iedereen zal begrijpen dat dit nu moeilijk voor je is.
dinsdag 22 juli 2008 om 09:21
Geef het van te voen aan, gewoon met een mailtje. Dat je het hartstikke leuk vind maar ook moeilijk. En waarom. En dat je dag niet wilt 'verpesten' en dat je het daarom eerst maar via de mail verteld.
Mijn ervaring is namelijk dat het echt oplucht als je het van te voren aangeeft, dan heb je het verteld en hoef je je daarom niet druk te maken.
En dan zal het heus wel ter sprake komen op die dag maar dan is de beladenheid eraf.
Mijn ervaring is namelijk dat het echt oplucht als je het van te voren aangeeft, dan heb je het verteld en hoef je je daarom niet druk te maken.
En dan zal het heus wel ter sprake komen op die dag maar dan is de beladenheid eraf.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
dinsdag 22 juli 2008 om 13:35
dinsdag 22 juli 2008 om 13:43
Ik wil me graag bij de rest aansluiten. Mocht het kunnen, bel of spreek er met een paar nog af van te voren. En mocht dat niet kunnen even een email sturen. Dan weten ze iig hoe het zit en zullen ze ongetwijfeld rekening met je houden.
Ik snap dat je er enerzijds ook tegenop ziet. Maar het zijn wel je vriendinnen. Als er iemand je kan steunen zijn zij het wel. En een traantje mag toch!!!!! Ik denk dat niemand dat raar zal vinden. En iedereen snapt dat je ze alles gunt. Maar het kan toch ook even pijn doen! Ik zou er wel heen gaan. Want die confrontatie komt toch een keer en ik denk dat de vriendschap van hun je net even over die drempel kunnen helpen. Alles met een lach en een traan.
Veel sterkte en ook veel plezier.
Ik snap dat je er enerzijds ook tegenop ziet. Maar het zijn wel je vriendinnen. Als er iemand je kan steunen zijn zij het wel. En een traantje mag toch!!!!! Ik denk dat niemand dat raar zal vinden. En iedereen snapt dat je ze alles gunt. Maar het kan toch ook even pijn doen! Ik zou er wel heen gaan. Want die confrontatie komt toch een keer en ik denk dat de vriendschap van hun je net even over die drempel kunnen helpen. Alles met een lach en een traan.
Veel sterkte en ook veel plezier.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.