Gezondheid alle pijlers

emoties overnemen

20-10-2014 00:03 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Hoe kom je aan het idee van "een hele grote aura"? Hoe werkt dat dan volgens jou precies?
een gevoelens-opnemende aura.

dat is niet best
quote:sorende schreef op 20 oktober 2014 @ 00:07:

Hoe kom je aan het idee van "een hele grote aura"? Hoe werkt dat dan volgens jou precies?iemand die dit al heel erg lang bij mensen kan zien vertelde mij dit, mijn moeder kent hem al een lange tijd en ontmoette hem gisteren voor het eerst.
hoe ging dat dan?
quote:sabbaticalmeds schreef op 20 oktober 2014 @ 00:11:

hoe ging dat dan?Hij was bij ons in huis dingen aan het voelen ik weet ook niet precies was, ik vroeg er gewoon naar of ik dat ook kon, hij zei ja dat kan jij maar je moet meer voor jezelf houden. Dus ik vroeg wat hij ermee bedoelde en vertelde dat mijn aura erg groot is en ik dus veel emoties van mensen om mij heen ontvang zonder dat ik dit zelf in de gaten heb, ik heb dit blijkbaar als sinds mijn geboorte en ben nu 17 jaar. Hij vroeg ik vaak douche, ik zei ja best vaak meestal 2 keer per dag, en toen zei hij van ; ja dat is voor jou een onbewuste manier om die emoties 'van je af te spoelen' .
en waarom geloof je dat?
quote:sabbaticalmeds schreef op 20 oktober 2014 @ 00:16:

en waarom geloof je dat?omdat mijn moeder dit ook heeft en hier al bij verschillende mensen voor is geweest. En veel dingen die op internet staan komen overheen met wat ik heb
ik bedoel, het is allemaal nogal vaag hè? iedereen is wel eens moe en douchen is ook niet bepaald vreemd.

De verklaringen die hij ervoor geeft echter wel.
je kan vinden op internet wat je wil. als ik nu bedenk dat ik ontvoerd ben door aliens dan vind ik daar ook bewijs voor. je vindt namelijk dat wat je wilt vinden.

maar waar heb je last van?
quote:sabbaticalmeds schreef op 20 oktober 2014 @ 00:18:

je kan vinden op internet wat je wil. als ik nu bedenk dat ik ontvoerd ben door aliens dan vind ik daar ook bewijs voor. je vindt namelijk dat wat je wilt vinden.

maar waar heb je last van?ik heb nergens last van, maar dat zal zijn omdat ik het zo gewend ben. Ik wissel erg snel van humeur, veel dingen zijn mijn vaak te veel, om de paar weken heb ik dat ik thuis kom van school en gewoon alleen maar kan slapen omdat ik zo moe ben. maar verder wil ik alleen weten hoe ik me hier bewust van kan worden dat ik hier beter mee kan omgaan.
waar moet je dan beter mee om gaan? je hebt nergens last van. je laat je toch niks aanpraten door zo'n snuiter?
moeheid en humeurwisselingen zijn niet vreemd als je 17 bent. en mocht je daar aan twijfelen dan moet je naar je huisarts.
Die man maakt je maar wat wijs joh.

Het bestaat helemaal niet "een grote emoties opnemende aura".

Iedereen is wel eens moe en je wisselvallige humeur zal met je leeftijd te maken hebben.
Je hebt het nodig dat andere mensen je aardig vinden en bewonderen, maar toch ben je kritisch op jezelf. Hoewel je enkele persoonlijke zwakheden hebt, lukt het je doorgaans aardig om daarvoor te compenseren. Je bezit aanzienlijke ongebruikte capaciteiten die je nog niet in je eigen voordeel hebt ingezet. Aan de buitenkant lijk je gedisciplineerd en in controle over jezelf, maar van binnen ben je zorgelijk en onzeker. Soms twijfel je serieus of je het wel goed hebt gedaan, en of je wel de juiste beslissing hebt genomen. Je hebt het liefst een bepaalde hoeveelheid verandering en variatie in je leven, en wordt ontevreden als je wordt beperkt. Je schept er trots in dat je een onafhankelijke denker bent, en je gaat niet zomaar zonder bewijs af op wat anderen beweren. Toch heb je ontdekt dat het niet slim is om te open te zijn naar anderen. De ene keer ben je extravert, vriendelijk en sociaal, terwijl je de andere keer introvert, moe en gereserveerd bent. Sommige van je dromen zijn nogal onrealistisch. Zekerheid is een van de belangrijkste doelen in je leven.

Herken je je hierin TO?
quote:SpringDing schreef op 20 oktober 2014 @ 00:33:

Je hebt het nodig dat andere mensen je aardig vinden en bewonderen, maar toch ben je kritisch op jezelf. Hoewel je enkele persoonlijke zwakheden hebt, lukt het je doorgaans aardig om daarvoor te compenseren. Je bezit aanzienlijke ongebruikte capaciteiten die je nog niet in je eigen voordeel hebt ingezet. Aan de buitenkant lijk je gedisciplineerd en in controle over jezelf, maar van binnen ben je zorgelijk en onzeker. Soms twijfel je serieus of je het wel goed hebt gedaan, en of je wel de juiste beslissing hebt genomen. Je hebt het liefst een bepaalde hoeveelheid verandering en variatie in je leven, en wordt ontevreden als je wordt beperkt. Je schept er trots in dat je een onafhankelijke denker bent, en je gaat niet zomaar zonder bewijs af op wat anderen beweren. Toch heb je ontdekt dat het niet slim is om te open te zijn naar anderen. De ene keer ben je extravert, vriendelijk en sociaal, terwijl je de andere keer introvert, moe en gereserveerd bent. Sommige van je dromen zijn nogal onrealistisch. Zekerheid is een van de belangrijkste doelen in je leven.

Herken je je hierin TO?ja nogal !!
Als je vaak zo moe bent moet je je bloed eens laten prikken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Deze horoscoop klopt precies

Maar dat is niet het hele verhaal. Er is nog een reden waarom horoscopen eigenlijk

altijd kloppen. En om daar achter te komen wat dat is, herhalen we nu het

experiment dat Bertram Forer aan het eind van de jaren ’40 al bij zijn studenten

deed. Hieronder vind je een karakterbeschrijving. Lees het door, en besluit dan voor

jezelf hoe goed het op jouw persoonlijkheid slaat door de beschrijving een cijfer de

geven van 1 (slaat niet op mij) tot 5 (slaat precies op mij).

Je hebt het nodig dat andere mensen je aardig vinden en bewonderen, maar toch

ben je kritisch op jezelf. Hoewel je enkele persoonlijke zwakheden hebt, lukt het je

doorgaans aardig om daarvoor te compenseren. Je bezit aanzienlijke ongebruikte capaciteiten die je nog niet in je eigen

voordeel hebt ingezet. Aan de buitenkant lijk je gedisciplineerd en in controle over jezelf, maar van binnen ben je

zorgelijk en onzeker. Soms twijfel je serieus of je het wel goed hebt gedaan, en of je wel de juiste beslissing hebt

genomen. Je hebt het liefst een bepaalde hoeveelheid verandering en variatie in je leven, en wordt ontevreden als je

wordt beperkt. Je schept er trots in dat je een onafhankelijke denker bent, en je gaat niet zomaar zonder bewijs af op

wat anderen beweren. Toch heb je ontdekt dat het niet slim is om te open te zijn naar anderen. De ene keer ben je

extravert, vriendelijk en sociaal, terwijl je de andere keer introvert, moe en gereserveerd bent. Sommige van je dromen

zijn nogal onrealistisch. Zekerheid is een van de belangrijkste doelen in je leven.

Forer maakte deze beschrijving door tien willekeurige zinnen uit een astrologieboek achter elkaar te zetten. Hij gaf hem

aan al zijn studenten – zonder het te weten kreeg elke student dus precies dezelfde tekst te lezen. Aan het eind

ontdekte hij, tot zijn verbazing, dat maar liefst 87% de beschrijving een 4 of een 5 had gegeven. Bijna iedereen herkende

zich in dit astrologische stukje tekst.

Het Forer-effect

Het experiment is ondertussen zovaak – en met vergelijkbare resultaten – herhaald,

dat psychologen van het verschijnsel hebben vernoemd naar zijn ontdekker: het

Forer-effect (soms ook: Barnum-effect). Niet alleen astrologische

karakterbeschrijvingen maar ook dag- en jaarhoroscopen maken er handig gebruik

van. Het is verwant aan cold reading: een techniek die mediums gebruiken om

waarzeggingen te doen.

Het enige wat ervoor nodig is, is een tamelijk algemene omschrijving, en je brein

maakt er automatisch iets van dat persoonlijk relevant is. Zodra je het woord

‘extravert’ leest, denk je terug aan dat feestje waar je steeds zo goed op dreef was. Maar als je ‘moe’ ziet staan, dwalen

je gedachten naar een ander feestje, waar je bekaf in een hoekje hebt gezeten. Lees je in de krant dat je die dag een

“opmerkelijke ontmoeting” hebt gehad, dan schiet je ineens de in het roze geklede dakloze bij de supermarkt te binnen.

Waarop je hersenen triomfantelijk concluderen: zie je wel, het klopt precies!
quote:SpringDing schreef op 20 oktober 2014 @ 00:33:

Herken je je hierin TO?

Wie niet?

Bijna iedereen herkent zich daarin, TO. Google maar. (Wat een goede reactie btw!)

Je mag natuurlijk geloven wat je wil geloven, maar de "symptomen" voor je grote aura, zijn hele normale dingen passend bij je leeftijd die bijna iedereen zo ervaart. Je kan eraan willen werken dat je je misschien te veel aantrekt van anderen, maar laat je niet zomaar een grote zuigende aura aanpraten.

Wat is er nu precies problematisch volgens jou?
http://www.henw.org/archi ... 202-vermoeide-pubers.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven