wie wil er even kletsen?

22-07-2008 09:45 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik heb net ons tweede (en laatste) kindje voor het eerst naar het kdv gebracht. Ze is nu 6 maanden en ik ben er licht emotioneel onder. Ze gaat vanaf nu net zoals haar zusje twee dagdelen per week.

Ik kan nu dus voor het eerst sinds bijna een jaar weer werken, dat is wel fijn (opstart van mijn eigen bedrijf). Maar omdat ik thuis werk heb ik nu dus even geen collega's die me kunnen afleiden met wat prietpraat want ik zit toch niet helemaal lekker in mijn vel door het "verstoten' van de baby.

Ik zoek dus prietpraters voor deze ochtend! Wie wil?

Pips
Haha mijn meisje is ruim 5 maanden en gaat vrijdag voor het eerst en zie er best wel tegenop... Ook al heb ik zin om weer te werken straks (onderwijs) mijn kleine meisje...

Herkenbaar!!!
Heb er ook echt moeite mee dat meisje dan groot is. Dit is waarschijnlijk ook hier ons laatste kindje, en de gedachte dat ik nooit meer zo'n klein hummeltje heb, geen dagen meer met haar alleen (zonder haar broer die al naar kdv gaat) etc., daar word ik week van.

Gelukkig zal ze het wel naar haar zin hebben daar, leuk verblijf,lieve leidsters maar toch...

Welke dagdelen gaat ze?
Mijn meisje is 4,5 maand en gaat al bijna twee maanden met veel plezier naar het kdv Die baby's vinden het helemaal niet erg joh, die vinden het juist leuk om tussen de andere babys en kindjes te zijn!

Maareuh: sterkte Pips

(En Bridges alvast! )
Volgens mij ben jij een heel erg liefdevolle moeder.
Ha, lotgenoten

Bridges, zo voelde ik mij afgelopen week dus ook. Had er minder last mee met de eerste maar die ging mee naar mijn werk tot ze 11 maanden was. Ging dus vrij laat naar het kdv.

Jouw afsluittekst is dus precies de reden waarom ik het zo moeilijk vind! Fijn om dat er nog weer eens ingewreven te krijgen

Sarah S. Je hebt vast gelijk (dramatische zucht)...
hihi sorry...

Ja zoon ging vanaf 3 maanden en heb eerste keren echt even flink moeten slikken bij weggaan en kon niet wachten tot ik kon ophalen. vond het echt vreselijk ontaard van mezelf dat mijn kind naar kdv ging (al stond ik er helemaal achter hoor0. Nu met meisje klein is dat het niet zozeer maar meer inderdaad het afsluiten van de periode...

Maar het wordt zoveel leuker nu! Binnenkort gaat ze terugrollen (man wat zal ik blij zijn als ze dat kan, scheelt bergen frustratie!!!), vaste voeding, wie weet komt er ooit een moment dat ze aan doorslapen gaat denken en voor ik het weet is ze 16 en niet haar bed uit te branden 's ochtends!
Tnx, Aruba :-)
(Zegt zij allemaal dapper haha... jullie spreken mij vrijdag wel...)
Bridges, ik sta er rationeel gezien, duh... uh voor 70% achter. Emotioneel gezien met - 100 %. Ik ben nogal een weekdier geworden na de geboorte van deze baby.

Hmm.. Popsie slaapt min of meer door sinds ze 5 maanden is. Ze heeft nog wel eens een hele vroege ochtendfles nodig (4.30/5.30 uur....). Maar sinds vorige week krijgt ze ook een warme hap als bijvoeding en sindsdien is ze niet meer zo vroeg wakker geweest. Nu is het iedere ochtend keurig om 7.00 uur.

Pffffft... Ik ben zo'n mietje geworden! Krijg nu ik over Popsie schirjf zelfs last van een knoop in mijn maag. Belachelijk! Dat had ik eerder nooit! Laat ik dit ook maar op de hormonen gooien (grijnz, toch handig dat je daar alles op kunt gooien!).
Vrijdagochtend werk ik (deels) weer thuis. Zal ik donderdagavond dit topic dan maar even uppen voor je? Kunnen alle "zielige" moeders die afleiding zoeken dit topic gebruiken :-)
whahahaha ik ben ook een mietje!!! Vertelde aan vriendin een "mooi" moment van na de geboorte 9eerste moment met 4 saampjes) en zat gewoon te huilen daar!!!

En moest gisteren fles en speen kopen voor kdv en stond te slikken in de winkel... Hihi, geweldig! ben niet de enige!!!
Pips!

Hier ook een " lotgenoot" mijn kleine meid is bijna 9 maanden en gaat nu al 5 maanden naar het KDV voor 1 dag in de week. De eerste paar keren idd met een knoop in mn maag weg wanneer ik haar weer " afgegeven" had! Maar hoe ouder ze wordt hoe meer ik zie dat ze al die kinderen prachtig vindt.

Maar nu de afgelopen 2 keer kreeg ik haar oververmoeid mee. Ze slaapt daar amper. Ook mede omdat ze gewoon alles wil meemaken. En toch bekruipt mij dan het gevoel dat ze het beter moeten doen. Ik vind de groep eigenlijk te groot voor het aantal leidsters. Soms valt ze daar gewoon op de grond in slaap en ligt ze daar een tijd te slapen. Zij heeft er geen last van. Maar ik begin daar wel mn bedenkingen bij te krijgen.

Morgen " moet" ze weer. Ik ga t toch aankaarten voor zover dat kan. Ik weet de verzorging die ze thuis krijgt kan je niet vergelijken met een KDV.

Kvind t best moeilijk!

Groetjes
En over mietjes gesproken. Win ik misschien wel de hoofdprijs. Soms vraag ik mij af of de zwangerschapshormonen me blijven " pesten"
Zo, ik heb net 10 hele minuten gewerkt! Tijd voor pauze mijn gedachten zijn alweer elders en ik kijk toch wel erg vaak naar de telefoon....

Bibi, boehoe..... juist ja, dat soort dingen daarvan wordt je gelijk weer onzeker of je wel de juiste keuze hebt gemaakt. Pipsie (2.3 jaar) was altijd nogal "bewerkelijk" (veel slaap nodig, weinig prikkels anders drie dagen later nog last etc.) daarom gaat zij niet langer dan een dagdeel naar het kdv. Ik wil/kan dus niet een hele dag werken omdat Pipsie dat niet trekt. Nu is Popsie een totaal ander kind, maar goed. Zij wil ook alles meebeleven en dat is dus nu ook wat mijn angst dat ze daardoor te lang wakker blijft. Ach, eigenluks gezeur. KInderen gaan maar twee dagdelen per week, dat overleven ze vast wel

Ik zou het wel aankaarten hoor! En zeker ook in haar schrift zetten (er vanuit gaande dat jullie ook zoiets hebben). Dan heb je het dubbel duidelijk gemeld!
haha goed gewerkt!!!

Hier ook twee kids die weinig prikkels nodig hebben. ze hebben er geen 3 dagen last van, maar slapen die dag en nacht dan slecht en op een gegeven moment zijn ze eraan gewend. (althans dat ging zo bij zoon, dus hopelijk went dochter ook snel...) En dat slapen is toch nog niet ideaal dus ach...

En ja dat ze daar minder goed "zorgen" dan ik, is ook zo. Maar daar probeer ik nog maar helemaal niet aan te denken!!!

(zoon heeft maanden gehuild bij weggaan, man wat voelde ik me slecht!)

ik zou het wel aankaarten in ieder geval. Kijk ze wordte r niet slechter van op zich, maar het is niety zoals je het graag ziet en zoals je het thuis doet (neem ik aan ) dus bespreken...
Oeh, maanden gehuild bij vertrek.... Ik geloof niet dat ik dat had volgehouden. Knap hoor dat je wel hebt doorgezet!

Ben momenteel allemaal gegevens van het CBS aan het bekijken die ik vrijdag dan ga verwerken. Ik snap niet eens hoe ik ze gedownload of gecopieerd krijg naar een Wordbestand... Waarom wil ik ook zo nodig een eigen bedrijf! Hier had ik vroeger secretaresses voor (sprak zij nuffig .

Damn... zit nu al "de hele ochtend" met die stats te klieren. Helpt natuurlijk ook niet dat ik nu iets doe wat ik niet leuk vind. Is het al bijna tijd voor een bakkie thee?
Mijn dochter is nu 5 weken en nog niet aan het kdv toe, maar ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik het voordeel heb deze keer dat ik zelf op die locatie werk. Toen mijn zoontje naar het kdv ging, werkte ik nog in een andere stad en zat ik dus echt ver weg, moest ik kolven 2x per dag en dan nog met openbaar vervoer naar huis. Ik kan nu gewoon ook zelf voeden, mijn angst is nu juist dat ik teveel zie wat me niet bevalt zeg maar van mijn collega's en dan ben ik nu moeder en collega. Mijn zoontje zit ook op mijn eigen locatie, maar die is zo gewend en geniet zo dat hij mij niet mist als ik er niet ben en het heel gewoon vind dat ik er wel ben. (heeft wel even moeten wennen afgelopen januari hoor, nieuwe creche en zijn moeder die er ook werkt)

Maar ik begrijp je wel hoor

En Bridge, je moet het niet accepteren hoor slapen op de grond, kom nou, gewoon eisen dat ze een beetje beter op signalen van je dochter letten. Er is een maximum aantal kinderen dat je op de groep mag hebben het leidster/kindratio. Moet je even navragen anders!

Groetjes en sterkte allemaal
Hi Ukkie, goed dat je nog bv geeft :-) (ging hier mis jammergenoeg).

Doordat oudste wat "bewerkelijk" is, hang ik wel eens wat langer rond op het kdv daarnaast doe ik zo nu en dan wat hand- en spandiensten. Dan zie ik ook dingen gebeuren met andere kinderen en dochterlief waarvan ik denk "slik". Vind het erg lastig om dan niets te zeggen of te laten merken maar doe dat met opzet niet. Laatst vertelde een leidster dat ze dat juist zo wardeerde, dat ik me ondanks dat ik er wat vaker ben, ik me niet met hen bemoei. Wellicht ook een tip voor jou. Wel gaaf hoor, dat je je dochter mee kunt nemen!
Ik ga even naar de keuken een kopje thee scoren. Kom ik wel langs een lege box een leeg speelkleed...

Heb vanochtend het speelkleed dat op mijn werkkamer lag maar opgeruimd zodat ik er niet mee geconfronteerd werd als ik weer thuis kwam.
Als ik dit allemaal zo lees voel ik me een beetje een ontaarde moeder. Ik heb er nl totaal geen moeite mee om mijn 9 maanden oude dochter naar de opvang te brengen. Het scheelt natuurlijk wel dat ze het daar heel goed naar haar zin heeft. Ze gaat 2,5 dag per week. Afgelopen drie weken heb ik vakantie gehad en in die weken heb ik haar ook af en toe gebracht. Ik vond het heerlijk om even tijd voor mezelf te hebben
Hebbes, ooooooit was ik ook zoals jij. Maar ik ben ongelofelijk veranderd afgelopen jaren...

Toen oudste nog alleen was bracht ik haar ook een dagdeel weg als ik vrij was :-)

Ben alleen momenteel een groot weekdier (dramatische zucht).

Moet wel zeggen dat het me goed doet dat ik weer eens aan het werk kan zonder kinderen op de achtergrond te horen! Kan me nu veel beter focussen en heb zowaar twee rapporten gescand vanochtend :-)

Nu even beneden opruimen en dan op naar het kdv. Als ze dan vanmiddag thuis slapen kan ik weer lekker werken :-)
quote:Pips schreef op 22 juli 2008 @ 12:00:

Hebbes, ooooooit was ik ook zoals jij. Maar ik ben ongelofelijk veranderd afgelopen jaren...

Toen oudste nog alleen was bracht ik haar ook een dagdeel weg als ik vrij was :-)

Ben alleen momenteel een groot weekdier (dramatische zucht).

Moet wel zeggen dat het me goed doet dat ik weer eens aan het werk kan zonder kinderen op de achtergrond te horen! Kan me nu veel beter focussen en heb zowaar twee rapporten gescand vanochtend :-)

Nu even beneden opruimen en dan op naar het kdv. Als ze dan vanmiddag thuis slapen kan ik weer lekker werken :-)

haha dus wie weet staat me nog iets te wachten als we (hopelijk) een tweede kindje krijgen.

Maar ik denk idd ook dat je beter kan werken zonder kinderen op de achtergrond. Minder afleiding.

Hoewel zo'n forum ook wel afleidt
Ja ga het zeker aankaarten! Had er altijd een goed gevoel bij. Ook omdat als ze daar geweest was ze weer allemaal nieuwe dingen geleerd had. Gelukkig herstelt ze wel snel na zo'n dag hoor en slaapt ze alle indrukken de hele nacht weg. De volgende dag merk je eigenlijk al niets meer.

Denk dat mams ook dingen in haar hoofd haalt. En dat helpt helemaal niet.
Mijn dochtertje (bijna 7 maanden) gaat nu 1,5 maand naar het kdv... en heeft het er echt prima naar haar zin! Alleen heb ik het iets minder naar mijn zin op mijn werk, ik mis haar gewoon! Pfffff wat een dilemma... ik wil eigenlijk ook niet stoppen met werken, want financieel is het erg lekker, nu heeft papa ook een papa-dag en voor mijn dochter vind ik het juist heel goed en ze vindt het ook echt leuk. Toch maar blijven werken... denk ik .

Laatst kwam ik haar halen, zat ze in de wipper te huilen, het was een beetje spitsuur, dus ja, kan soms even niet anders. Ze zeiden ook dat op dat moment even niets leuk vond. Ik tilde haar op en rook meteen dat ze een poepluier had. Kon het ergens wel begrijpen, maar ze huilt eigenlijk nooit, dus het deed echt pijn haar zo te zien, zeker omdat ze dus niet zomaar huilde, de poep zat tot op haar rug! Heb het de keer erna aangekaart (was toen het gebeurde een beetje te emotioneel) en ze begrepen het wel (ik heb ook uitgelegd dat ik het wel snapte, maar dat ik het niet leuk vond om te zien). De keren erna zaten ze bij haar of hadden haar op schoot toen ik haar kwam halen (ze weten hoe laat ik kom), denk dat ze toch een beetje meedenken. Ik heb er namelijk geen problemen mee als ze af en toe even moet huilen als het spitsuur is, maar ik moet het niet zien (hoezo ontaard? ). En verder denken ze altijd ook zo goed mee en zijn ze zo lief voor haar!

Nou goed, dit was mijn prietpraat voor deze middag inmiddels!

Bridges, mijn dochtertje rolt zich om sinds ze 4 maanden is, maar rolt nog steeds nauwelijks terug . Nu vindt ze het meestal wel leuk om op haar buik te spelen en wat te tijgeren, maar als ze het zat is, draait ze haast nooit terug. Ze kan het wel trouwens, heb het een paar keer gezien. Is misschien ook wel gewoon een vraag om aandacht .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven