Gezondheid alle pijlers

Griepprik

23-10-2014 12:32 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie krijgt er allemaal een oproep en waar kijken ze naar?

Hoeveel kost zo'n prik eigenlijk, als je geen oproep hebt gekregen.
Leef je leven alsof het je laatste dag is
Ik heb een oproep maar wat bedoel je met waar kijken ze naar?

Ze kijken helemaal nergens naar, mouw omhoog, prik en klaar. Voor je het weet sta je weer buiten.

Wat zo'n prik kost weet ik niet.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Google is je beste vriend:

http://www.rivm.nl/Onderw ... s_de_jaarlijkse_griepprik

Alle info die je wil hebben.
Ik krijg een oproep omdat ik in een ziekenhuis werk. Maar je kan ook een oproep krijgen als je een aandoening/ziekte hebt waarbij griep potentieel gevaarlijk is.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Op mijn werk bieden ze hem jaarlijks aan.

Geen haar op mijn hoofd...

Ik begin er niet aan in ieder geval.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
ik, mensen die opgeroepen worden zijn mensen met suiker/astma/reuma en dat soort dingen
Ik word opgeroepen maar ik ga niet. Ik heb hem 1 keer braaf genomen ik zat na een paar uur te ijlen van de koorts en ben dat jaar verder nog goed ziek geweest ook van de griep. Daarna niet meer gehaald en geen griep meer gehad.
Grappig, ik heb het andersom. Als ik de griepprik niet neem krijg ik geheid griep. Zonder nooit. Dus ik ben blij dat het ziekenhuis mij de mogelijkheid biedt.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Ik krijg altijd een oproep omdat ik vroeger astma had.... moet zeggen dat ik hem 1 keer heb genomen... Die ene keer dat ik hem wel heb genomen was ik 3 keer zwaar verkouden en heb 1 keer griep gehad... Geloof dat ie maar bij een aantal soorten van griep werkt en de meeste waarbij die niet werkt, krijgen mensen het meeste... hahahahaa...
Ik krijg m via werk. Vorige keer wel wat verhoging gehad.
Ik krijg hem vanwege een luchtwegaandoening, maar hij is dit jaar niet zo lekker geland.. Voel me al een paar dagen erg beroerd. Nou ja, longontsteking is erger, denk ik dan maar
Ik krijg een oproep omdat ik een chronische ziekte heb. Ga hem nooit halen. Krijg namelijk met of zonder prik toch de griep.
Carpe Diem!
Hoe weet je dat dan als je hem nooit haalt MissPatrice? ;)
Ik ken inderdaad verschillende mensen om mij heen die geen griep meer hebben gekregen, nadat ze gestopt waren met de griepprik. Met griepprik was het elke winter raak.
Of ie wel of niet zijn werk doet weet ik niet, maar wel weet ik dat ik de afgelopen jaren geen griep heb gehad. Ik haal em dus wel.

Niet geschoten is altijd mis.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Ik ga hem halen.

Heb sinds ik de griepprik haal nooit meer echt griep gehad.
Heb ook geen griep meer sinds ik hem haal. Heb astma dus een griep kan dan sneller een longontsteking worden.
Je mag in elk geval niet allergisch zijn voor kippeneiwit. Kennelijk is dat een bestanddeel van de griepvaccinatie.
Mijn ex krijgt hem wegens hoge bloeddruk tabletten (why) en mijn dochter van 9 krijgt er ook elk jaar een (een oproep dan) omdat ze ooit op haar 4e een bronchitisaanval heeft gehad. en daar pufjes voor had. Deze gebruikt ze nu al twee jaar niet meer (niet nodig) maar krijgt nog steeds een oproep elk jaar.
Puck
Ik krijg m vanwege longaandoening. Mijn man kan m via z'n werk krijgen. Moest hij zelf ophalen bij de apotheek, en krijgt het terug met z'n volgende salaris. Hij betaalde er ongeveer ¤ 25 voor.
Wij kregen altijd twee oproepen, een voor werk en een voor een chronische ziekte. Wij hebben nooit overwogen om er een te halen.
Ik neem m elk jaar. Krijg oproep omdat ik vroegahh als kind eens een puffer heb gehad. Nooit geen griep meer gehad. Dit jaar haal ik hem niet omdat ik zwanger ben.
Okay, bedankt mensen voor de info, maar ik heb een zwakke weerstand en dat weet mijn huisarts en ben al tig keer langs geweest vanwege longontsteking, maar ik krijg geen oproep en moet dus zelf voor de griepprik betalen.
Leef je leven alsof het je laatste dag is
quote:depressief schreef op 23 oktober 2014 @ 16:33:

Okay, bedankt mensen voor de info, maar ik heb een zwakke weerstand en dat weet mijn huisarts en ben al tig keer langs geweest vanwege longontsteking, maar ik krijg geen oproep en moet dus zelf voor de griepprik betalen.Waarom heb je dan een zwakke weerstand? En wat zegt de huisarts van je longontstekingen?
als je zwanger bent kan je griepprik halen, staat in het foldertje wat je hebt gehad. ik krijg hem ook, omdat ik zowel astma als suiker heb, maar ik heb het al een paar keer niet gehaald, toen gevraagd of ik uit systeem kon, nou mooi niet, ik krijg ieder jaar weer opgestuurd. kaart ligt geloof ik ergens in de blauwe papier container

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven