Gescheiden

24-10-2014 20:32 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nee, geen treurige verhaal, helaas. Eigenlijk wil ik jullie aan het lachen krijgen. Geen zielige gedoe of zo. Gewoon, de ludieke kant van een scheiding. Want die bestaat echt.

Een jaar geleden begonnen we aan de scheiding. Na veel heen en weer trekken was mijn ex (ja, hij is al officieel ex, jieppieeeee!) eindelijk weg. Het huis was van mij, en zo ook alle half afgemaakte klussen.

Het is een leerzaam periode. De meeste lessen heb ik bij de plaatselijke bouwmarkt geleerd. Volgens mij heb ik al een naam daar opgebouwd, van een niet al te slimme vrouw (ik ben een vrouw, mocht dat nog iemand zijn ontgaan).

De douche kop was al jaaaaaren kapot. De slang was in een geel plakband gewikkeld en de kop liet overal water stromen, behalve waar het hoort te stromen. Het was een klus om nat te worden. Ik heb toen alles gemeten wat te meten viel en ging naar de desbetreffende afdeling van de bouwmarkt. Vol moed vroeg ik een leuke medewerker: meneer, ik moet de douche kop en slang vervangen. Welke gereedschap heb ik nodig en hoe weet ik dat het de juiste kop en slang is? Hij keek naar mij alsof ik een buitenaards wezen was (of kwam het door mijn stilleto's en korte rok?). Daarna keek hij om zich heen, waarschijnlijk denkend dat hij in banaansplit zat. Dan vroeg hij: wat bedoelt u? De moed zakte tot aan mij schoenen. Het ik mijn vraag niet technisch genoeg gesteld? Diep zuchtend deed ik weer mijn verhaal: ik moet de douchekop en slang vervangen. Wat heb ik nodig? Hij zei, een douchekop en een douche slang. Hij liet het assortiment zien en vroeg welke ik wou. Uiteindelijk begreep ik dat alles standaard is en ik kon gewoon de leukste kiezen. En ik had niet eens gereedschap nodig! Los draaien, vast draaien en voilà! Ik wist niet dat ik zo’n technisch klus zou met zo veel succes vol kon brengen.

Vol moed begon ik aan mij volgende klus: Behangen! Ik deed eerst ruim onderzoek. Zo leerde ik dat ik vlies behang moest kopen. Met mijn net opgedane kennis en een boodschappen lijst ging ik weer naar de bouwmarkt. Ik kwam binnen en zag al de medewerkers lachen (of verbeelde ik het me?). Ik kocht alles wat ik nodig had. Twee dagen was ik bezig met een kamer van 5x6 m. Ik kan niet zeggen dat het netste behang is, maar een kast op de juiste plek en veel lijm kan wonderen doen en de schade veel beperken.

En dan waren de gordijnen aan de beurt. Ik zal jullie besparen het voorafgaand werk en zal ik direct de laatste deel vertellen. Ik had de gordijnen, het roedel, een hamer (ja, echt, een hamer) en schroeven. Ik had geen schroevendraaier om het roedel vast te maken. En wat doe je dan? De gewone mens zou bij de buren een schroevendraaier halen. Maar ik ben niet normaal. Ik hamerde de schroeven vast en nu hangt mijn gordijn, een beetje scheef, maar die hangt!

Nu begint wel een treurige deel van het verhaal (mag ik wel even zielig doen?). Mijn ex is wat men een moeilijke ex zou kunnen noemen. Totdat ik de toeslagen ontvang en hij beslist dat hij aan zijn financiële verplichtingen mag doen, mag ik gebruik van de voedselbank maken. De meeste mensen zouden het verschrikkelijk vinden, maar ik zie er de voordelen van. Niet dat het gratis is. Oke, dat is ook leuk, maar niet het grootste voordeel. Jaren lang probeer ik gezonder te eten en die extra pontjes kwijt te raken, maar gemakzucht, kant en klaren maaltijden en een frituur stonden me in de weg. En nu is het me toch gelukt! Geen wonder diëten waarvan je verhongert. Ga naar de voedselbank! Ik heb nooit zo gezond en vers gegeten. Echt luxe! Zo veel groenten die ik krijg, zo veel fruit! En vaak biologisch. Eigenlijk begon ik te denken, waarom geven ze zo veel goede eten bij de voedselbank? Jaren geleden had ik gelezen dat de onderste lagen van de maatschappij de ongezondste zijn, met de ongezondste eetgewoonten. Worden de voedselbanken gebruikt om de gezondheid van arme mensen op te krikken zodat hun gezondheidszorg minder kost? Of is het een samenzwering om de allochtonen bij de voedselbanken in te burgeren met drie keer per week stamppot te laten eten? Ik ga voor optie A, want allochtonen zijn een kleine minderheid bij de voedselbank waar ik ga.

Dit zijn een beetje mijn belevenissen na mijn scheiding. Gewoon, een andere kijk op het leven, want dat kan best, hoe zwaar het dan ook soms is. Ik hoop dat jullie vooral een beetje hebben kunnen lachen.

Groetjes
Als t echt is, jeez wat n domme muts ben jij.

O en waarom. Omdat je blijbaar te eigenwijs ben om met t goede gereedschap aan een klus te beginnen. Blijbaar pas bedenkt dat je n schroevendraaier nodig heb als je al op de ladder staat. Enz enz.

Als t niet echt.is: idem. Waarom denk je.dat dit.grappig is?
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:celine2906 schreef op 24 oktober 2014 @ 21:43:

Hoe oud ben je? Je gaat scheiden, je komt bij de voedselbank en je wacht op je toeslagen. Heb je geen opleiding of werkervaring? Misschien oordeel ik te hard maar je lijkt me nog hartstikke jong. Maar dat komt omdat ik nu iemand voor me zie twintig/midden 30 met stiletto hakken en een minirok.Ik werk, maar mijn salaris is net boven de bijstandsnorm. Ik zou misschien in aanmerking voor bijzondere bijstand komen, voor de woonlasten totdat de toeslagen komen.
En ik heb WO en HBO.
quote:Apatura schreef op 24 oktober 2014 @ 22:25:

Als t echt is, jeez wat n domme muts ben jij.

Als t niet echt.is: idem.Ik geef het toe, ik ben een domme muts. Leren kon ik altijd goed, maar klussen... Echt een muts. Hoor ik vaker, hoor. Wel een leuke muts, een beetje vintage, maar dat is nu zo in.
quote:ana_isabel schreef op 24 oktober 2014 @ 21:46:

Zo jammer van die onaardige, sarcastische reacties.... als to had gezegd dat ze van ellende dagelijks op straat op haar knieën kroop, omdat ze niet zonder haar ex kon, hadden de steunbetuigingen haar hier om de oren gevlogen.

is er eens een sterke vrouw, die zich niet laat kisten, zijn er uitgerekend vrouwen, die haar belachelijk maken. Onbegrijpelijk.

To, we kunnen wat van je leren en val al die andere sterke vrouwen ook, die hele gezinnen runnen zonder man.Wat valt er te leren? Behangen, douchekop er af draaien en nieuwe plaatsen en schroeven in het plafond rammen. En dat allemaal zonder man? Dit doen veel vrouwen toch allemaal zelf tegenwoordig. Als ik iets van to zou kunnen leren is hoe je moet lopen op stiletto hakken.
Trouwens, Celine, bedankt voor je compliment. Ik kom jong over en ik zie er 10 jaar jonger uit dan wat ik ben.
quote:ana_isabel schreef op 24 oktober 2014 @ 21:46:

Zo jammer van die onaardige, sarcastische reacties.... als to had gezegd dat ze van ellende dagelijks op straat op haar knieën kroop, omdat ze niet zonder haar ex kon, hadden de steunbetuigingen haar hier om de oren gevlogen.

is er eens een sterke vrouw, die zich niet laat kisten, zijn er uitgerekend vrouwen, die haar belachelijk maken. Onbegrijpelijk.

To, we kunnen wat van je leren en val al die andere sterke vrouwen ook, die hele gezinnen runnen zonder man.Het geeft niets. Als je hier iets schrijft, weet je dat er een aantal negatief zal reageren. Je kan niet bij iedereen in de smaak vallen.
quote:euridice2 schreef op 24 oktober 2014 @ 22:25:

[...]

Ik werk, maar mijn salaris is net boven de bijstandsnorm. Ik zou misschien in aanmerking voor bijzondere bijstand komen, voor de woonlasten totdat de toeslagen komen.

Kind zorg dat je wat uren erbij krijgt. Ipv aanspraak maken op toeslagen. Waarom ga je gelijk voor bijz bijstand en allerlei toeslagen.

Of wil je niet meer werken dan het weinige aantal uur dat je nu werkt?
Ja, ik heb gelachen

Op stilettohakken lopen wil ik niet leren. Als man lijkt me dat niks.

Dat klussen? Ik had een oudere broer, die deed alles.

Pas later ben ik dat zelf gaan doen. Inderdaad, vragen, eerst in de doe-het-zelf-garages, dan de bouwmarkten.

Tot nu toe gaat het best goed, Keuken inbouwen, dak vervangen, nu nog een serre overhuizen.

Een scheiding is vervelend, maar je ziet wel een nieuwe wereld.

Goed weekend, klus ze. Nu 20% korting bij de Praxis
Als je werk heb kom je zo ver ik weet niet in aanmerking voor bijstand. Vooral als je zelf meer uren.kan draaien.
quote:euridice2 schreef op 24 oktober 2014 @ 20:48:

Dat mag. Ik had nooit een schroevendraaier vastgehouden. En ik vind knap en stoer van mijzelf dat ik toch aan het klussen ben gegaan.En wanneer ik het verhaal goed gelezen heb dan heb je nu nog steeds nooit een schroevendraaier vastgehouden
Niet geschoten is altijd mis
quote:euridice2 schreef op 24 oktober 2014 @ 22:29:

Trouwens, Celine, bedankt voor je compliment. Ik kom jong over en ik zie er 10 jaar jonger uit dan wat ik ben.Het was niet als compliment bedoeld. Sorry ben erg verbijsterd over jouw handel- en denkwijze en het beeld dat je van jezelf oproept. Op stillettohakken naar de bouwmarkt, is vragen om aandacht. En dat doe je ook met je post. Hoog onderwijs genoten, sorry ik geloof het niet.
Meer uren draaien gaat op dit moment niet. Mijn werkgever is flink aan het bezuinigen. Ik zoek nu naar werk, maar het valt niet mee. Om geen recht op toeslagen te hebben, zou ik fulltime te werken, en dat gaat moeilijk op dit moment. Ik ben ook op zoek naar een bijbaan. Ik kan niet fulltime werken, want ik heb thuis twee kinderen, waarvan er een een zorg kind. Ik verdien gewoon te weinig per uur. De bijzondere bijstand is me voorgesteld, maar ik heb het niet aangevraagd. Ik heb mijn eigen redenen en wil er niet op in gaan. Ik ben echt geen profiteur. Niet iedereen kan 15 euro per uur verdienen. Als je een baan voor mij hebt voor 15 euro per uur hebt, kom ik bij jou werken, al is het vloeren schrobben.

En nu, zullen we het weer luchtig houden?
quote:Bitje93 schreef op 24 oktober 2014 @ 22:36:

[...]

En wanneer ik het verhaal goed gelezen heb dan heb je nu nog steeds nooit een schroevendraaier vastgehouden Ja hoor, ik heb zelfs een schroevendraaier gekocht! Die staat nu heel mooi in mijn kast, naast mijn nieuwe hamer en mijn dildo.
WoW wat een nijd hier zeg op de late avond.
Ik geloof er nu helemaal geen zak meer van. Ga een ander vervelen.
quote:celine2906 schreef op 24 oktober 2014 @ 22:37:

[...]

Het was niet als compliment bedoeld. Sorry ben erg verbijsterd over jouw handel- en denkwijze en het beeld dat je van jezelf oproept. Op stillettohakken naar de bouwmarkt, is vragen om aandacht. En dat doe je ook met je post. Hoog onderwijs genoten, sorry ik geloof het niet.

Ik was sarcastisch.

Je gelooft me niet? Geen probleem. We wonen in een vrije land.
Leuk, twee kinderen thuis en moeder die op stiletto hakken naar de bouwmarkt gaat, want daar heeft ze al naam opgebouwd. En een dildo in de kast, o o kijk mij eens lekker mal doen. Gekke muts dat ik er ben.

Tenenkrommend, echt waar. Wat ben jij op zoek naar bevestiging, pfff.
Last van PMS, Apatura? Je bent hier op vrijwillige basis. Als je het niets vindt, waarom lees je mijn berichten? Masochist misschien?
Hahahaha, JoniJoni, nee, bevestiging heb ik gelukkig niet nodig. Ik begrijp mensen als jullie niet. Wat is er zo leuk aan om zich om alles en iedereen te irriteren en nog te blijven lezen?
quote:euridice2 schreef op 24 oktober 2014 @ 22:39:

Meer uren draaien gaat op dit moment niet. Mijn werkgever is flink aan het bezuinigen. Ik zoek nu naar werk, maar het valt niet mee. Om geen recht op toeslagen te hebben, zou ik fulltime te werken, en dat gaat moeilijk op dit moment. Ik ben ook op zoek naar een bijbaan. Ik kan niet fulltime werken, want ik heb thuis twee kinderen, waarvan er een een zorg kind. Ik verdien gewoon te weinig per uur. De bijzondere bijstand is me voorgesteld, maar ik heb het niet aangevraagd. Ik heb mijn eigen redenen en wil er niet op in gaan. Ik ben echt geen profiteur. Niet iedereen kan 15 euro per uur verdienen. Als je een baan voor mij hebt voor 15 euro per uur hebt, kom ik bij jou werken, al is het vloeren schrobben.

En nu, zullen we het weer luchtig houden?

De manier waarop jij jezelf beschreef, kreeg ik niet het beeld voor mij van een moeder met 2 kinderen. Komt denk ik door de stilettohakken en het minirokje.

Maar ik ben ook alleenstaande moeder geweest, een autistisch kind, nu inmiddels 23 jaar. Toen ik ging scheiden was hij 5 jaar. Heb altijd 32 uur gewerkt en toegegeven het was heel zwaar. Ik verdiende ook geen 15 euro per uur ( deze uitspraak zegt ook wel weer wat over jou) en nog steeds niet. Maar heb nog nooit het recht gehad op bijzondere bijstand. Ben vaak verbaasd als mensen roepen waar ze recht op hebben en niet de plicht hebben om...... Er zijn uitzonderingen, groepen mensen die het nodig hebben maar ik denk dat deze groep echt veel kleiner zou kunnen zijn als iedereen ook eens gaat kijken naar zijn plichten. Maar meid veel sterkte met klussen
quote:JoniJoni schreef op 24 oktober 2014 @ 22:46:

Leuk, twee kinderen thuis en moeder die op stiletto hakken naar de bouwmarkt gaat, want daar heeft ze al naam opgebouwd. En een dildo in de kast, o o kijk mij eens lekker mal doen. Gekke muts dat ik er ben.

Tenenkrommend, echt waar. Wat ben jij op zoek naar bevestiging, pfff.Mijn idee ook!!
Ik ben ergens op visite, verveel me dood, mag niet drinken want zwanger, moe en last van mn hormonen.

Maar ik kan me seauqoiseau kapot ergeren aan 'hulpeloze vrouwtjes' die doen alsof ze nog nooie van schroefdraad hebben gehoort en een hamer pakken als ze n schroevendraaien nodig hebben en.het dan grappig vinden als de gordijnrail scheef hangt. Is niet grappig, dat is tenenkrommend.
Ja, ik heb smakelijk gelachen om je verhaal, maar met name om je gebruik van het woord 'roedel" Een roedel is een 'kudde' honden.

Het is 'gordijnroede', en ik zie zo maar voor me dat je in de winkel hebt staan vragen naar een roedel
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Nou meisjes meisjes. We kunnen er toch een leuk vrouwenklustopic van maken? En dan niet over baby's.

Ik heb nogal wat dingen waar ik tegenaan loop. Zouden jullie bijvoorbeeld zelf aandurven om een badkamerkraan te vervangen? Ik niet. Ik hoop dat ik via Tinder een vriendje krijg voor lang genoeg om al mijn achterstallige klusjes weg te laten werken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven