ik ga op vakantie en neem niet mee...

22-07-2008 21:54 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een paar dagen vertrekken we voor een vakantie in Frankrijk en ik maak me dus al druk om "wat er allemaal mee moet".

Wat is het stomste wat je ooit vergeten bent om mee te nemen op vakantie?

(natuurlijk vooral voor de lol om dat te lezen, maar stiekem vormt het voor mij een belangrijke-dingen-om-niet-te-vergeten-lijstje)

Ik zal meteen beginnen: de cadeautjes voor stiefdochter die tijdens de vakantie tien werd....
Ik kan me zo snel geen grappige anekdote bedenken. Ik neem altijd erg weinig mee, want alles wat je nog mist kun je vaak ter plaatse ook nog wel kopen.

Toch kwam ik ooit een keer bedrogen uit op een vakantie. Ik heb al jaren de gewoonte om altijd 2 hij/zij koffers te pakken, in plaats van 1 hij koffer en 1 zij koffer. Je weet wel, voor het geval 1 van de 2 zoek raakt. De eerste de beste keer dat ik het door haast een keer niet deed... je raad het al... juistum!
Vergeet niet om op de terugweg naar huis je jassen mee te nemen...

Wij kwamen van een vakantie in Italie terug in onze woonplaats, rijden onze straat in en inenen bedenk ik me dat onze jassen nog netjes in de 'verborgen' garderobekast van onze huurtent hingen

Gelukkig stuurde de reisorganisatie ze op, en was het in de tussentijd niet echt jassenweer, anders hadden we toch echt een probleem gehad!
Twee jaar geleden stond ik op Schiphol met een verlopen paspoort. Ik had het vergeten te verlengen.

Wonder boven wonder, hij is maar liefst 4 keer gecontroleerd, maar niet ongeldig bevonden...ik heb hem wel geknepen.
De tentstokken! Heel onhandig als je gaat kamperen
quote:maroon5 schreef op 22 juli 2008 @ 22:04:

Vergeet niet om op de terugweg naar huis je jassen mee te nemen...

Wij kwamen van een vakantie in Italie terug in onze woonplaats, rijden onze straat in en inenen bedenk ik me dat onze jassen nog netjes in de 'verborgen' garderobekast van onze huurtent hingen

Gelukkig stuurde de reisorganisatie ze op, en was het in de tussentijd niet echt jassenweer, anders hadden we toch echt een probleem gehad!was pas echt heul rot geweest als je huissleutels nog in die jas zaten...
quote:laulau83 schreef op 22 juli 2008 @ 22:25:

[...]

was pas echt heul rot geweest als je huissleutels nog in die jas zaten... Precies wat mij is overkomen...zucht. En ook het verlopen paspoort op schiphol. Gelukkig kon ik een noodpaspoort laten maken ter plaatse.
Zoontje bijschrijven in paspoort.
Ik had dus geen verlopen paspoort maar was het gewoon domweg vergeten mee te nemen. Zou op reis gaan naar Zuid-Afrika en op Schiphol kwam ik er achter dat mijn paspoort thuis lag, op tafel. Altijd, echt altijd controleer ik alles wel tig keer of ik niets vergeten ben maar toen niet. Ik kon geen noodpaspoort krijgen en moest terug naar huis. Andere vliegreis was geen optie, was een groepsreis. Gelukkig kon ik twee maanden later nog wel met een andere groep mee. Sindsdien stop ik mijn paspoort in een tasje om mijn middel bij verre reizen zodat ik het noooooooit meer vergeet.
Pillen. Niet alleen 'De Pil' maar ook pillen tegen 'Ooveriche kwaalen ende Gebreecken'.....

Zaten in een apart tasje zodat ik ze allemaal bij elkaar had. Op het aanrecht.....Grumble!
wel gehoord van iemand, met auto naar schiphol, en er dan als je weer op schiphol staat bedenken dat je de autosleutels voor de veiligheid in het kluisje hebt gestopt. En ze daar hebt laten liggen,

Dus dat was de taxi om de reservesleutels op te halen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
.
quote:Soundpost schreef op 22 juli 2008 @ 22:24:

De tentstokken! Heel onhandig als je gaat kamperen Haha, kreeg afgelopen weekend een telefoontje uit Italië van zus: die had dat probleem dus. Overhaast een tent moeten kopen (half uur voor sluitingstijd) en die tent blijkt te lekken... Best sneu...
quote:Soundpost schreef op 22 juli 2008 @ 22:24:

De tentstokken! Heel onhandig als je gaat kamperen Hé, dat was mijn zin! Die zijn we dus echt een keer vergeten
Oh. En alle toiletspullen voor ons vijf leden tellende gezin. Stond nog in tas in de badkamer.
Of zwager ging op fietsvakantie. Fiets op het dak gehesen en op weg... maar na 500 km bedacht hij dacht hij zijn fietssleutel thuis had vergeten... (overigens is zwager de vriend van zus, van onderstaand verhaal... lekker stelletje!)
Ben zelf een tijdje terug mijn pil vergeten. Was ook niet leuk: de hele maand was ontregeld.
Ik maak me nooit druk over wat er allemaal mee moet. Ik pak m'n koffers de avond van vertrek en als ik iets vergeet dan halen we het daar wel.

Toiletspullen koop ik altijd ter plekke (behalve m'n make up) zonnebrand, badkleding is allemaal niet zo'n ramp.

Paspoorten en medicijnen daar ben ik wel een beetje neurotisch mee, verder niet.

Ben in een grijs verleden weleens gaan kamperen zonder buitentent
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Hier ook, wel de tent, geen tentstokken.

(leen nooit een tent uit en denk dat je alles gewoon terug hebt gekregen)

Tandenborstel vergeet ik standaard.

Ben wel eens op vakantie gegaan zonder onderbroeken. Ook niet handig.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 23 juli 2008 @ 08:29:

Ik maak me nooit druk over wat er allemaal mee moet. Ik pak m'n koffers de avond van vertrek en als ik iets vergeet dan halen we het daar wel.

Toiletspullen koop ik altijd ter plekke (behalve m'n make up) zonnebrand, badkleding is allemaal niet zo'n ramp.

Paspoorten en medicijnen daar ben ik wel een beetje neurotisch mee, verder niet.

Same here.

Als we hier vertrekken zeggen we altijd:

'Geld bij? Paspoorten bij? Telefoon plus oplader bij? Oke dan! Alles wat we vergeten zijn kopen we daar wel.'

Altijd hetzelfe riedeltje...
ik neem idd altijd genoeg medische rotzooi mee. Vooral als je naar landen gaat waarvan je de taal niet goed spreekt. Best genant om in gebarentaal uit te moeten leggen dat je diareeremmers nodig heb..... hahaha!

Een schaartje komt ook altijd van pas (moet je alleen niet met het vliegtuig gaan....)
Ben weleens bh's vergeten, ga in azië maar eens op zoek naar bh's in maat 85D.....
Op het laatste moment een andere tas (grotere) ingepakt en er in Azie (pre-pinperiode) achterkomen dat je travellers cheques nog in dat geheime vakje van je andere tas zaten... grrr....

Een vriendin (die bij bedrijf werkt waar ze wel DHL en dergelijke gebruikten) naar mijn buren gestuurd voor de sleutel van mijn huis, maar die wilden ze niet zomaar geven (terecht). De buren hebben dus allerlei strikvragen gesteld aan de vriendin, of het echt wel pluis was, en zijn mee gegaan naar mijn huis om de TC uit het geheime vak te laten halen.

Die via DHL op laten sturen naar het hotel waar ik op dat moment zat, zodat Himalaya tenminste geld had om dat mooie souvenir te kopen, waar ze tenslotte die grotere tas voor had meegenomen...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mijn Opa is een keer zijn koffer vergeten mee te nemen
Ik las de topictitel trouwens eerst anders. Mijn kinderen waren vanmorgen stierlijk vervelend en volgende week gaan we op vakantie. Dus toen ik de topictitel zag dacht ik: "mijn kinderen, die neem ik mooi niet mee."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven