Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Viv we vroegen ons laatst af hoe het met je gaat!!! Vertel!
En ja na het trouwen willen we beginnen!
Spannend Mat! Er gaat heel wat gebeuren voor jullie op een korte tijdspanne!

Eva: Daar had je zo naar uitgekeken hé, om je familie te kunnen vertellen! Kan me voorstellen dat het emotioneel was.

Hier: 32 weken zwanger, en het gaat goed met de buikman . Zwanger zijn is nog steeds niet mijn hobby, al is dit wel een hemel in vergelijking met het begin natuurlijk. Behalve een stijf bekken snachts heb ik eigenlijk weinig klachten.

We kijken heel erg naar hem uit, al ben ik me ook bewust dat we echt de laatste periode met z'n tweeën ingaan.
Ik hoop maar dat het allemaal goed loopt, we willen ook nog beide van baan wisselen binnen een jaar

Jeetje 32 weken al! Spannend, en bijzonder inderdaad nog even met zn 2en. Fijn dat je je ondertussen beter voelt dan in het begin!
@viv Fijn dat je je beter voelt inderdaad al is het nog steeds niet top dan... geniet er nog even van met zijn tweetjes inderdaad!

Ik had inderdaad lang naar dit moment uitgekeken ;).

@matroesjka Wordt een spannende periode voor jullie dus! Andere banen, trouwen en daarna beginnen, woehoe! Zijn er al concrete andere baanvooruitzichten of het is alleen een voornemen?
Hey Dames even een update..

de bruiloft is nog paar nachtjes slapen dus de zenuwen gieren door onze lijfen hihih..

Voor ons is de babywens even weggeschoven naar over pas een jaar.. Dus eind 2015 of pas 2016.

Omdat we eigenlijk een heel jaar bezig zijn geweest voor onze bruiloft. Veel spanning heeft gezorgd. We willen eerst even met ze tweetjes nog leuke dingen doen.. Anders is het weer zoveel spanning

Nou damess succes allemaal.. enne de dames die zwanger zijn een dikke kus!!
@EvaViva, vriend heeft inmiddels een nieuwe baan (vandaag te horen gekregen!) en ik heb vooruitzicht op een langere opdracht die mij tijd geeft om weer verder te solliciteren. Hoe ver ben jij nu?

@bezigebij misschien zie ik je dan wel in een zwanger worden topic volgend jaar :D
@Eva: Hoe lang ben je precies zwanger nu?

@Matt: wat fijn van het nieuwe werk van je vriend. Als ik het goed voor de geest haal ging het al langere tijd bergaf op zijn vorige werk, toch? Dan is dit vast een opluchting (ook financieel). Wanneer trouwen jullie precies?

@bezigebij: Veel plezier op jullie grote dag!
Viv, wauw 32 weken al! Lijkt me zo spannend worden die laatste weken! Geniet nog lekker met z'n tweetjes en daarna van jullie kleine mannetje! Blijf je ons af en toe updaten?

Evaviva, wat leuk dat jullie ouders zo enthousiast waren. Leuk om te vertellen he?

Bezigebij, wat spannend al bijna jullie bruiloft! Veel plezier alvast!
@matroesjka: Wat goed van je vriend! En fijn ook dat jij weer wat ruimte hebt om ge zoeken. Is de baan van je vriend eigenlijk ook wat hij zocht, of meer iets omdat hij toch íets moest?

@bezigebij: Wat een fijne gedachte! Wel prettig als je met een goed gevoel je kinderwens nog even vooruit kan schuiven

@eva & sealight: Bedankt voor jullie lieve woorden! Waarschijnlijk kijk ik er tegen die tijd zo tegen aan ja. Het stomme is ook dat we rond juni ons huis uit moeten zijn, en dat voelt voor mij veel te snel. Rond die tijd zouden we dus misschien ook gaan beginnen met proberen en dat voelt veel langer weg

Succes verder voor alle zwangere dames hier!

Lukt het jullie (de dames die nog niet zwanger zijn) trouwens om nu echt te genieten van de dingen die je niet meer (zo makkelijk) zal kunnen met een kindje? Ik heb me bedacht dat ik dat dus maar moet gaan doen, met misschien een aantal plannen die ik ook echt nog wil gaan uitvoeren. Extra veel sporten, uitslapen, op de bonnefooi iets gaan doen. Lastige is alleen dat we het wel allemaal budget moeten doen hier ;)
@understatement Haha, ja wij hebben de afgelopen maanden echt heel bewust veel dingen gedaan "die nu nog kunnen". Verre reis, veel concerten, festivals, spontane uitjes, dat soort dingen inderdaad. Qua budget moeten we daar inderdaad wel voor boeten nu ja . Nog flink veel bijsparen voor de uitgerekende datum...

Ik zie mijn leven echt een beetje als VOOR en NA de baby ;). Iedereen blijft er maar over doorgaan dat alles verandert en dat we ons leven echt niet meer zo kunnen blijven leven als we nu doen enz. Dus het zal mij benieuwen!

@sealight Ja, ik vond het een van de leukste dingen ooit, onze familie vertellen dat ik zwanger ben

@bezigebij Spannend zeg! Heeeeele fijne trouwdag gewenst!!!

@matroesjka Gefeliciteerd, wat een goed nieuws voor je vriend!

Ik ben gisteren weer bij de verloskundige geweest en blijk nu 8 weken en nog wat ver te zijn (eerst dacht ze 7 weken). Hartje weer gehoord... alles in orde.
Viv!!!!! Wat leuk dat je er weer bent Wauw wat ben je al ver...het is echt aftellen bij jullie nu. We kijken uit naar een update af en toe..krijg jij de eerste wachten-baby?

@bezigebij: heeeeel veel plezier tijdens jullie bruiloft! Laat je weten hoe jullie dag is geweest! Hoop dat de storm een beetje gaat liggen tijdens jullie grote dag..Al maakt het de dag misschien wel extra memorabel

@ mat: gefeliciteerd met het werkgerelateerde nieuws! Hier ook goed nieuws. Nog niet voor mij, maar vriend heeft (zoals het er nu uit ziet..maar contract is nog niet getekend) een baan gevonden! Ik hou jullie op de hoogte welk effect dit alles heeft op zijn rammelende..nouja jullie snappen m

@eva: wat bijzonder dat jullie het hebben verteld. Lijkt me een mooi moment.

@sealight: fijn dat het zo goed gaat. En ook een jongetje dus. Leuk! Succes nog even.

@understatement: Het lukt mij vooral om te genieten van het uitslapen. Zeker nu ik even geen werk heb, neem ik het er even van en ben ikbijna niet voor 9 mijn bed uit. Heeeerlijk! Bedenk me regelmatig als ik s morgens een boekje in bed lees dat ik dit nog wel eens zal gaan missen met kinderen. (Neemt trouwens niet weg dat ik ook sta te springen om weer aan het werk te gaan). Rot dat jullie het financieel niet breed hebben. Hoe komt dat ook alweer..vanwege studie?

@eva: fijn dat alles weer in orde was.Wanneer heb je de volgende echo, bij 12 ofzo toch?
@flora Bij 11 weken volgende echo

Wat fijn dat je vriend waarschijnlijk een nieuwe baan heeft! Gefeliciteerd!

Geniet nog even van het uitslapen ;-)!
Uitslapen is denk ik echt het enige dat ik heel erg ga missen straks met kind.
Ga ik ook erg missen Matroesjka... überhaupt lang/ongestoord kunnen slapen. Die gebroken nachten lijken me echt heel erg wennen...
Volgens mij wen je helemaal niet aan het weinig slapen

@flora: Wij hebben het niet zo breed aangezien vriend in februari afstudeert en ik momenteel een master doe. Ik krijg hier wel voor betaald (¤1000 in de maand), maar moet er ook mijn eigen reiskosten van vergoeden, dus er blijft niet zo veel over na de vaste lasten. Maar ik moet zeggen dat we het evengoed heel leuk hebben, want er zijn ook veel goedkope dingen te doen, daarnaast recenseren vriend en ik voor een muziekwebsite en loopt vriend ook stage in de evenementenorganisatie, dus concerten e.d. kunnen we vaak gratis heen.

Wat fijn ook van je vriend trouwens! Al enig idee wat voor effect dit heeft op jullie plannen?

Wij gaan woensdag bij een appartement kijken, met andere gegadigden ook helaas, maar vriend zei opeens: Als we daar zitten, kunnen we ook al wel beginnen. Dus ik vroeg voor de zekerheid: Maar, je bedoelt dat als we daar zitten, dat we evengoed wachten tot de zomer? Zei vriend: Nee, we kunnen dan misschien wel eerder beginnen. Oeioei!

Nu heb ik zelf juist zoiets van: Beter wachten we sowieso tot het punt dat ik meer zekerheid heb over mijn PhD, of totdat ik in ieder geval niet in augustus of te snel na augustus zou moeten bevallen, want dan zou mijn PhD beginnen in het positieve scenario.

Overigens heb ik daar wel aangegeven dat we waarschijnlijk blijven wonen waar we nu wonen en hoe flexibel ik dan zou kunnen werken. M'n begeleider zei: Ik vertrouw jou helemaal, dus doe lekker wat je zelf wilt. Heel fijn!

@Eva: Was jij trouwens de eerste in de familie of het gezin die zwanger is? Misschien heb je dat al ergens verteld, maar dan lijkt het me in ieder geval helemaal speciaal.
Hallo Wachten-wachten-dames,

Vijf maanden geleden schreef ik hier nog mee, maar door een verre en lange reis was ik even van de radar. Ik ben nog steeds niet terug, maar zag hier zoveel goed nieuws dat ik even wilde reageren.

Sorry als ik naar dingen vraag die al lang zijn verteld. Vijf maanden aan forumposts teruglezen is best veel.

Sealight en Eva: gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik heb toch een tijdje jullie wachten gevolgd en dan is het erg leuk om opeens te lezen dat het zover is! En zo te zien verloopt de zwangerschap goed? Snel gegaan bij jou, Eva!!

Matroesjka: leuk dat jullie na het trouwen willen beginnen! Wanneer is dat ook alweer? Nog gecondoleerd met je schoonmoeder.

Flora: hoe was jullie reis? Ook best lang weggeweest toch? Wat jammer dat je vriend nog geen echte startdatum kan aangeven. Het maakt het wachten zoveel makkelijker als je weet of het nog 2 jaar, 1 jaar of ?? jaar gaat duren. Die onzekerheid... poeh.

Bezigebij: hoe was je bruiloft?? Gefeliciteerd!

Understatement: welkom! Succes met wachten. Wel fijn dat er soort van een startdatum is afgesproken!

Sunshine: welkom! Leuk dat jij ook een verre reis in her vooruitzicht hebt. En wie weet daarna..?

Inspiratieloos: najaar 2015 staat nog steeds?

Hier: jullie zijn waarschijnlijk mijn situatie vergeten na al die tijd. Het 'probleem' hier was vooral het leeftijdsverschil tussen mij en mijn vriend. Ik bijna 35 en echt klaar voor kinderen, al is het deels omdat ik simpelweg niet meer alle tijd heb. Mijn vriend is 8 jaar jonger en hij zou nog jaren willen wachten. Hij kon en wilde ook steeds geen startdatum geven. Het was te ver van zijn bed voor hem en moest erg aan het idee wennen om 'jong' vader te worden. Ik heb het een tijdje laten rusten (de reis was een mooie afleiding), maar toen ik er een paar maanden geleden toch weer over begon, zei mijn vriend opeens dat hij na onze reis meteen wil beginnen! Inmiddels was hij langzaamaan toch aan het idee gewend geraakt. Ik ben heel erg blij! Over een maand gaat de mirena eruit en hoef ik niet meer te wachten. Dan nog hopen dat het lukt natuurlijk...
@drika: Wat leuk om te lezen dat je vriend nu ook al wil beginnen! Waar zijn jullie eigenlijk heen geweest op reis? Oh, en je bent nog steeds op reis dus Waar zijn jullie nu? Klinkt wel geweldig om zo lang weg te zijn.

Overigens zei mijn vriend hetzelfde als de jouwe, maar dan ook in de trant: Waarom wil ik dat al, terwijl mannen in omgeving dat nog niet doen? Misschien vooral een beetje verwarrend voor de heren?

Enig idee wat jouw vriend nu van mening heeft doen veranderen?
Ha meiden!

Tot een aantal maanden geleden, schreef ik hier ook vaak mee, maar had er even wat minder behoefte aan en ben een maand op vakantie geweest. Nu weer terug dus. Onze reis was geweldig! Enorm genoten ! Wat betreft wachten: Vorige week een afspraak in het ziekenhuis gehad om bloed te laten testen, want ik ben mogelijk drager van een erfelijke ziekte, die alleen overgedragen kan worden op het kind als beide ouders drager zijn. Ze hebben nu eerst alleen mij getest en ik krijg over een week of 6 de uitslag. Als blijkt dat ik drager ben, moet ook mijn vriend nog worden getest. Ons startpunt hangt dus eigenlijk nu vooral van die test af. Nog even afwachten dus en dat is ook wel prima.

Het voelt hier ook als rust na een hele drukke tijd; ik ben dit jaar bij mijn vriend gaan wonen, heb een nieuwe baan, heb mijn eigen huis verkocht en we hebben net een verre reis gemaakt. Nu even genieten van de rust in de tent

@EvaViva; Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat leuk dat je het ook al aan je ouders hebt verteld!

@Viv; je bent echt al ver in je zwangerschap, spannend hoor! Idd nog even met zijn tweetjes genieten!

@Flora, heel veel succes met het vinden van een nieuwe baan! Wat fijn dat je vriend al een baan heeft gevonden.

@Drika, wat leuk dat je vriend er nu wel voor wil gaan!
@ukkie Wat gaaf dat je een maand weg bent geweest! Veel gebeurd bij jou zeg, verhuisd, nieuwe baan etc.

Sterkte met wachten op de bloed uitslagen...

@drika Het is inderdaad snel gegaan bij mij ;) en ja alles verloopt tot nog toe prima.

Hé wat een goed nieuws dat je vriend er opeens wel aan toe is!! Wow dus jullie gaan ook al over een maand beginnen, geweldig :D!

@understatement In mijn gezin/familie ben ik de eerste die een kind krijgt inderdaad. Aan de kant van mijn man zijn er wel al veel kindjes.

Succes bij het appartement kijken, hopelijk is het wat!
He dames!

Mijn bruiloft was een super dag.

De mooiste dag van je leven is het zeker weten!

Morgen lekker op huwelijksreis..

Tot snel dames!!

Groet

Bezigebij22
@bezigebij Wat mooi om te horen dat jullie trouwdag zo super was :D.

Geweldige huwelijksreis gewenst!!!
@understatement: Tnx voor je uitleg. Klinkt wel alsof jullie er goed mee om gaan (met het niet breed hebben bedoel ik dan). Hier momenteel ook niet erg breed.Maar naast dat vriend nu werk heeft; ik heb ook een gesprek gehad waar ik een super goed gevoel bij heb. Ik hoor vanmiddag meer...

Wat bedoel je precies met de situatie dat jullie blijven wonen waar jullie nu wonen? Woon je dan ver weg van je Phd plek ofzo? Dat vertrouwen van je baas zal je vast goed doen, fijn!

@drika: welkom terug! Goed dat je ons weer even opfrist over hoe het bij jou zat want het was inderdaad inmiddels weggezakt! Maar goed nieuws dus voor jou. Spannend zeg dat de Mirena er nu zo snel uitgaat! Nog maar heel even wachten dus voor jou. Wat heeft jouw vriend doen inzien dat langer wachten niet meer nodig was?

Over onze reis: ja die was geweldig!! We hebben een zeer afwisselende reis gemaakt, zon, zee, strand, woestijn, bergen,natuur parken, steden. En dat allemaal in 1 land: de VS. Ik wist niet dat het zo'n veelzijdig land was wat betreft natuur... Echt een aanrader! Ben ook benieuwd waar jullie zijn (geweest)!

Het niet hebben van een datum is wel moeilijk ja. Maar ik ben me er ook van bewust dat het wel hebben van een datum helemaal niet zoveel zekerheid brengt. Zie toch vaak om mij heen en zelfs op t forum dat er allerlei omstandigheden kunnen ontstaan waardoor uitstellen toch handiger blijkt. Nouja eerst even allebei wat maandjes aan de slag. Ik heb voor mezelf bedacht dat ik ergens in februari weer een serieus met vriend in gesprek ga hierover.

@ ukkie: jaaaa dacht laatst nog aan je! Wat een jaar heb jij achter de rug. Waar ben jij ookalweer geweest? Spannend dat bloedonderzoek. Maar er is toch iets in gang gezet, denk dat dat het wachten ook wel dragelijker maakt. Hou ons op de hoogte, wij duimen dat je geen drager bent.

@ bezigebij: fijne huwelijksreis!!!
Hier zoals altijd mijn tweede bericht.. Teveel baby foto's en echo foto's op fb...whaaaaaaaaaaah!!!!!!!! Okay ik hoop dubbeldubbel dat ik word aangenomen. Dat zou voor onze financiele situatie al zoveel beter zijn en het wachten hopelijk enigszins inperken.
@flora: Heb je al meer gehoord over het gesprek? Ik hoop het zo voor je! Omdat het gewoon fijn is om weer een leuke werkplek te hebben, en omdat het het wachten hopelijk verminderd. Dan kan het volgens mij opeens snel gaan hoor.

Mbt onze woonsituatie: we wonen nu op een campuscontract, in Amsterdam en ik studeer/werk in Rotterdam. We moeten voor juni 2015 verhuizen en willen dan wel in Amsterdam blijven. Ik woon er nu 6 jaar en hoewel ik het soms een rotstad vind, wil ik toch eigenlijk niet naar Rotterdam, aangezien A'dam ook dichterbij mijn ouders is. En vriend heeft hier een vast contract met groeimogelijkheden.

Over die datum heb je trouwens wel gelijk. Dingen kunnen zo maar weer veranderen, en wachten doe je toch: tot je gaat beginnen, tot je zwanger bent, tot het kind er is. Ik probeer in ieder geval zo min mogelijk echt bezig te zijn met dat wachten.

Tegelijkertijd denk ik ook: We zijn waarschijnlijk niet plotsklap zwanger (ik vermoed zomaar gewoon dat dit bij ons niet in de eerste cyclus zal zijn), dus waarom niet gewoon nu al relaxed beginnen. Ik ben bang dat als je pas gaat proberen als je alles op een rijtje zet, je er zo geforceerd mee bezig gaat zijn. Ovulatietesten en dergelijke, zit ik dus totaal niet op te wachten.

@bezigebij: Veel plezier op jullie huwelijksreis, geniet lekker van elkaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven