Nijn komt terug!!
dinsdag 22 juli 2008 om 22:43
quote:eleonora schreef op 22 juli 2008 @ 22:27:
Ik ga bij jullie op dialectcursus Loom en Shi......Heb je wel eens verstandkiezen laten trekken en dat je dan met van die grote dotten watten achter in je mond en de verdoving nog lang niet uitgewerkt tóch probeerde te praten? Dá's dus drents. Iedereen kan het!
Ik ga bij jullie op dialectcursus Loom en Shi......Heb je wel eens verstandkiezen laten trekken en dat je dan met van die grote dotten watten achter in je mond en de verdoving nog lang niet uitgewerkt tóch probeerde te praten? Dá's dus drents. Iedereen kan het!
dinsdag 22 juli 2008 om 22:47
quote:eleonora schreef op 22 juli 2008 @ 22:43:
*noteert*
Veel komma's op plekken waar een klinker dan wel medeklinker zou moeten staan.....halve woorden inslikken.
Ja, ja....nou dat gaat me wel lukk'n inderdaad.
plekken = plekk'n
moetenj= moet'n
woorden= woord'n ( alhoewel 'woorn' misschien beter is, met een soort lange oo en de een r die je niet helemaal uitspreekt, maar toch ook weer een beetje wel)
inslikken= inslikk'n
En ak een tip mag geem, doej niet aans voor dan aj bent, daar holt wij hier nie zo arg van.
*noteert*
Veel komma's op plekken waar een klinker dan wel medeklinker zou moeten staan.....halve woorden inslikken.
Ja, ja....nou dat gaat me wel lukk'n inderdaad.
plekken = plekk'n
moetenj= moet'n
woorden= woord'n ( alhoewel 'woorn' misschien beter is, met een soort lange oo en de een r die je niet helemaal uitspreekt, maar toch ook weer een beetje wel)
inslikken= inslikk'n
En ak een tip mag geem, doej niet aans voor dan aj bent, daar holt wij hier nie zo arg van.
dinsdag 22 juli 2008 om 23:41
woensdag 23 juli 2008 om 01:38
Bedankt Meef, ik ga je mailen. Morgen.
Sarah: toevallig hadden wij 7huizen ook aangeprikt. PP had het onderwerp vanavond in de buurtsauna aangekaart en de groep besloot dat dat wel een leuke optie was. Wordt dus meegenomen in de lijst.
Demo, die Elsevier hadden wij in huis een maand ofzo geleden en toen zagen we Woerden op nummer 8 staan van de woongenotranglijst van ca. 450 plaatsen. Dus vandaar dat we dachten van hee. Niet slecht.
Het plan, dat met de minuut verandert, staat er nu alsvolgt voor: we gaan het eerste half jaar huren in Woerden, als het bevalt blijven we en als het de spuigaten uitloopt vertrekken we naar zuiderlijkere oorden.
Wordt vervolgd.
Sarah: toevallig hadden wij 7huizen ook aangeprikt. PP had het onderwerp vanavond in de buurtsauna aangekaart en de groep besloot dat dat wel een leuke optie was. Wordt dus meegenomen in de lijst.
Demo, die Elsevier hadden wij in huis een maand ofzo geleden en toen zagen we Woerden op nummer 8 staan van de woongenotranglijst van ca. 450 plaatsen. Dus vandaar dat we dachten van hee. Niet slecht.
Het plan, dat met de minuut verandert, staat er nu alsvolgt voor: we gaan het eerste half jaar huren in Woerden, als het bevalt blijven we en als het de spuigaten uitloopt vertrekken we naar zuiderlijkere oorden.
Wordt vervolgd.
woensdag 23 juli 2008 om 11:11
[quote]Nijntje schreef op 23 juli 2008 @ 01:38:
Ja is echt leuk wonen daar hoor, en centraal, veel grote wegen waar je zo op zit.
veel recreatie, en dichtbij allerlei grote steden en sauna Elyssium is heel dichtbij, (bleiswijk)
Je moet alleen rekening houden met voortgezet onderwijs, hebben ze niet in het dorp, dat wordt dan Gouda en Waddinxveen.
Ikzelf ging naar Waddinxveen.
Gouda is ook super dichtbij en een vreselijke leuke stad, zo gezellig.
Wijzelf gaan overigens weg uit Nederland.
Voorgoed.
Ja is echt leuk wonen daar hoor, en centraal, veel grote wegen waar je zo op zit.
veel recreatie, en dichtbij allerlei grote steden en sauna Elyssium is heel dichtbij, (bleiswijk)
Je moet alleen rekening houden met voortgezet onderwijs, hebben ze niet in het dorp, dat wordt dan Gouda en Waddinxveen.
Ikzelf ging naar Waddinxveen.
Gouda is ook super dichtbij en een vreselijke leuke stad, zo gezellig.
Wijzelf gaan overigens weg uit Nederland.
Voorgoed.
woensdag 23 juli 2008 om 12:08
Ha Nijn, dus je komt weer terug? Ik wilde me nog verontschuldigen dat ik je niet meer heb gemaild. Ik vind het een beetje lastig om zulke persoonlijke info te gaan delen (zoals wat ik daar deed, wie ik kende e.d.) en tegelijk anoniem te blijven. En ik vind het toch wel erg prettig om hier anoniem mijn verhaal te kunnen blijven doen. En als ik geen namen en zo wil noemen, schiet jij er ook niet veel mee op Dus vandaar.
Veel succes met alle voorbereidingen!
liefs,
dubio
Veel succes met alle voorbereidingen!
liefs,
dubio
Ga in therapie!
woensdag 23 juli 2008 om 15:29
Nou maak je me el erg nieuwsgierig, Duup. Maar we kennen waarschijnlijk toch niet dezelfde mensen hoor. Ik ken daar welgeteld 2 NLse stellen en die zijn in jan 2008 aangekomen. Verder wat lokaal volk. Maar ik snap je punt, terecht hoor.
Yas! Wat de fok! Heb ik weer wat gemist? Jemig meid. Ben je en beetje senang erover?
Sarah: jij liever dan ik. Vandaag met vriendinnen en kinderen naar het strand geweest, nou, echt 10 x zo relaxed als naar het strand gaan in CR hoor (dodenrit door de bergen, zwart zand, huizenhoge golven, maargoed, ja, wel palmbomen, dat is dan wel weer leuk). Lekker broodje kroket erbij. Yesss!
Yas! Wat de fok! Heb ik weer wat gemist? Jemig meid. Ben je en beetje senang erover?
Sarah: jij liever dan ik. Vandaag met vriendinnen en kinderen naar het strand geweest, nou, echt 10 x zo relaxed als naar het strand gaan in CR hoor (dodenrit door de bergen, zwart zand, huizenhoge golven, maargoed, ja, wel palmbomen, dat is dan wel weer leuk). Lekker broodje kroket erbij. Yesss!
woensdag 23 juli 2008 om 19:45
Ben ik toch gvd 12 jaar weggeweest, en wie is er nog steeds op de buis?
- Gerard Cox met nep-rotterdams accent
- Joke Fokking Bruis, idem dito met een sterretje
- volgens mij is Ron Brandsteder er ook nog steeds
- Die zoon van Jeroen Krabbe ook ben ik bang.
- op de radio hoorde ik De Raadplaat, en je mocht een slogun maken die begon met "Me opa heb jeuk aan ze ster". Nee echt.
Kortom, waar beginnen we aan!!!
- Gerard Cox met nep-rotterdams accent
- Joke Fokking Bruis, idem dito met een sterretje
- volgens mij is Ron Brandsteder er ook nog steeds
- Die zoon van Jeroen Krabbe ook ben ik bang.
- op de radio hoorde ik De Raadplaat, en je mocht een slogun maken die begon met "Me opa heb jeuk aan ze ster". Nee echt.
Kortom, waar beginnen we aan!!!
donderdag 24 juli 2008 om 01:43
Tjeee Yasmijn! Weggevlucht, goed besluit dan lijkt me, komt goed.
Waar gaan jullie dan heen Sarah, als je het vertellen wilt. (heb zelf ook weleens plannen, maar hang teveel aan m'n familie).
Mmmm, kroketten, lekker.... ben net naar voorstelling op de Parade geweest,ging over frika(n)dellen, hahaha, hilarisch, en we kregen nog een stukje frika(n)del ook, lekker!!!!
Enneh, verder gewoon bij voorkeur de tv niet op Ned 1 of 2 ofzo zetten, dan vermijd je al die ellende.
Waar gaan jullie dan heen Sarah, als je het vertellen wilt. (heb zelf ook weleens plannen, maar hang teveel aan m'n familie).
Mmmm, kroketten, lekker.... ben net naar voorstelling op de Parade geweest,ging over frika(n)dellen, hahaha, hilarisch, en we kregen nog een stukje frika(n)del ook, lekker!!!!
Enneh, verder gewoon bij voorkeur de tv niet op Ned 1 of 2 ofzo zetten, dan vermijd je al die ellende.
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.