Reactie- en bugtopic nieuwe forum
woensdag 29 oktober 2014 om 14:32
Beste forummers,
Zoals jullie zien is het forum in een geheel nieuw jasje gestoken. Aan de hand van jullie feedback van eerder dit jaar zijn we hard aan de slag gegaan om het forum te verbeteren.
De overzichtspagina is een stuk overzichtelijker geworden en ook nieuw is het overzicht van je persoonlijke topics, reacties en favorieten als je ingelogd bent.
We horen graag wat jullie vinden.
In dit topic kun je terecht met alles wat jullie van het vernieuwde VIVA-forum vinden.
Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!
met vriendelijke groet,
Moderatorteam Viva
edit: Zouden jullie bij bugs willen vermelden of dit geldt voor mobiel, tablet of pc/laptop en met welke browser jullie forummen? Wij kunnen dan sneller dkingen doorgeven aan de TD
Veelvoorkomende vragen of problemen:
- linkjes maken werkt niet goed >>>>> opgelost
- niet iedereen blijft ingelogd > deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.
- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.
- avatars geanonimiseerde forummers blijven online zichtbaar deels opgelost
- linkjes naar afbeeldingen werken niet altijd deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.
- teksten verdwijnen soms achter toetsenbord deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.
- bij scrollen ontstaat er soms een zwabbereffect deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.
- geen melding bij ontvangst pb > staat op to-do lijst
- voorkeuren instellen werkt niet goed> werkt wel op pc, nog niet op mobiel en tablet. Wordt nog aan gewerkt! >>>> opgelost
- de optie om een linkje een andere naam te geven (dus bijvoorbeeld 'klik hier' in plaats van de link) werkt niet meer. opgelost
- cursief duidelijker ten opzichte van de gewone letter
- zoekfunctie werkt niet goed
- beeld verspringt bij het laden van grote reclames
- snelkoppeling iPhone opent niet in safari, maar in een onbekende browser
- er kan geen reactie bij de blogs worden gepost
- de blokjesaanduiding grijs/zwart werkt niet optimaal
- advertenties lopen over de tekst heen
- postings van na 18 november zijn voor sommigen niet terug te vinden
- smiley-icoontje zorgt ervoor dat een post gelijk geplaatst wordt
- verschil in aantal postings/tijd tussen actieve en nieuwe topiclijst
- favorieten instellen werkt niet opgelost
- link naar posting werkt niet goed op iPad en Windowssmartphone
Layoutklachten
- advertenties met hele grote stukken wit over alle pagina's heen, waardoor de helft niet kan worden gelezen of aangeklikt.
- bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.
- bij lange topictitels vallen de laatste letters over de naam van de topicopener in de lijsten nieuwe en actieve topics > staat op to-do lijst
- roodpaarse V-tje wazig door lage resolutie > staat op to-do lijst
- OP alleen op de eerste pagina bij mobiele site > Gaan we naar kijken
- mobiele site vraagt teveel data en trekt de batterij snel leeg > Gaan we naar kijken.
- geen verschil tussen OP en reacties > Staat op to-do lijst
- op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt > Staat op to-do lijst
- de mogelijkheid terug om bij heel veel pagina’s aan te kunnen geven dat je naar een bepaalde pagina kunt, dus pijl veranderen in die mogelijkheid > staat op to-do lijst
- app terug (zie ook http://www.viva.nl/app/ ) > We gaan kijken of dit mogelijk is. Zodra hier meer duidelijkheid over is laten we het weten.
- letters zijn te klein bij de link 'naar beneden'
- paginanummers boven het reactieschermpje
- graag de knop ‘mijn laatste’ terug > Deze functie staat nu op de homepage, maar we gaan kijken of we de oude vorm kunnen herstellen.
- je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic
- graag de mogelijkheid om zelf topics te blocken op de overzichtspagina > fgcolor=#f01111]Is een functionaliteit die we nu niet ondersteunen, maar we gaan de mogelijkheden uitzoeken.[/fgcolor]
- in de topiclijst staat alleen de forummer die als laatste heeft gereageerd, niet de TO > verschilt bij type device, we moesten keuzen maken omdat niet alles op een klein scherm past. Nemen we echt wel mee in de evaluatie van design later dit jaar.
- graag lijst met actieve topics rechts terug > staat standaard op home, maar we gaan kijken of we deze standaard onderaan de pagina kunnen laten tonen.
Zoals jullie zien is het forum in een geheel nieuw jasje gestoken. Aan de hand van jullie feedback van eerder dit jaar zijn we hard aan de slag gegaan om het forum te verbeteren.
De overzichtspagina is een stuk overzichtelijker geworden en ook nieuw is het overzicht van je persoonlijke topics, reacties en favorieten als je ingelogd bent.
We horen graag wat jullie vinden.
In dit topic kun je terecht met alles wat jullie van het vernieuwde VIVA-forum vinden.
Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!
met vriendelijke groet,
Moderatorteam Viva
edit: Zouden jullie bij bugs willen vermelden of dit geldt voor mobiel, tablet of pc/laptop en met welke browser jullie forummen? Wij kunnen dan sneller dkingen doorgeven aan de TD
Veelvoorkomende vragen of problemen:
- linkjes maken werkt niet goed >>>>> opgelost
- niet iedereen blijft ingelogd > deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.
- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.
- avatars geanonimiseerde forummers blijven online zichtbaar deels opgelost
- linkjes naar afbeeldingen werken niet altijd deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.
- teksten verdwijnen soms achter toetsenbord deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.
- bij scrollen ontstaat er soms een zwabbereffect deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.
- geen melding bij ontvangst pb > staat op to-do lijst
- voorkeuren instellen werkt niet goed> werkt wel op pc, nog niet op mobiel en tablet. Wordt nog aan gewerkt! >>>> opgelost
- de optie om een linkje een andere naam te geven (dus bijvoorbeeld 'klik hier' in plaats van de link) werkt niet meer. opgelost
- cursief duidelijker ten opzichte van de gewone letter
- zoekfunctie werkt niet goed
- beeld verspringt bij het laden van grote reclames
- snelkoppeling iPhone opent niet in safari, maar in een onbekende browser
- er kan geen reactie bij de blogs worden gepost
- de blokjesaanduiding grijs/zwart werkt niet optimaal
- advertenties lopen over de tekst heen
- postings van na 18 november zijn voor sommigen niet terug te vinden
- smiley-icoontje zorgt ervoor dat een post gelijk geplaatst wordt
- verschil in aantal postings/tijd tussen actieve en nieuwe topiclijst
- favorieten instellen werkt niet opgelost
- link naar posting werkt niet goed op iPad en Windowssmartphone
Layoutklachten
- advertenties met hele grote stukken wit over alle pagina's heen, waardoor de helft niet kan worden gelezen of aangeklikt.
- bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.
- bij lange topictitels vallen de laatste letters over de naam van de topicopener in de lijsten nieuwe en actieve topics > staat op to-do lijst
- roodpaarse V-tje wazig door lage resolutie > staat op to-do lijst
- OP alleen op de eerste pagina bij mobiele site > Gaan we naar kijken
- mobiele site vraagt teveel data en trekt de batterij snel leeg > Gaan we naar kijken.
- geen verschil tussen OP en reacties > Staat op to-do lijst
- op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt > Staat op to-do lijst
- de mogelijkheid terug om bij heel veel pagina’s aan te kunnen geven dat je naar een bepaalde pagina kunt, dus pijl veranderen in die mogelijkheid > staat op to-do lijst
- app terug (zie ook http://www.viva.nl/app/ ) > We gaan kijken of dit mogelijk is. Zodra hier meer duidelijkheid over is laten we het weten.
- letters zijn te klein bij de link 'naar beneden'
- paginanummers boven het reactieschermpje
- graag de knop ‘mijn laatste’ terug > Deze functie staat nu op de homepage, maar we gaan kijken of we de oude vorm kunnen herstellen.
- je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic
- graag de mogelijkheid om zelf topics te blocken op de overzichtspagina > fgcolor=#f01111]Is een functionaliteit die we nu niet ondersteunen, maar we gaan de mogelijkheden uitzoeken.[/fgcolor]
- in de topiclijst staat alleen de forummer die als laatste heeft gereageerd, niet de TO > verschilt bij type device, we moesten keuzen maken omdat niet alles op een klein scherm past. Nemen we echt wel mee in de evaluatie van design later dit jaar.
- graag lijst met actieve topics rechts terug > staat standaard op home, maar we gaan kijken of we deze standaard onderaan de pagina kunnen laten tonen.
vrijdag 31 oktober 2014 om 12:04
quote:JuniorModeratorViva schreef op 31 oktober 2014 @ 11:53:
[...]
Nee hoor, bij mij iig maar 1 keer. Zou je het willen proberen dan weet ik of dat idd de oplossing is. Zo niet, speel ik door naar de TD
met vriendelijke groet,
JuniorNee, werkt bij mij uberhaupt niet. Het enige wat werkt is de cookies resetten, maar dat moet ik dus steeds opnieuw doen, word er simpel van.
[...]
Nee hoor, bij mij iig maar 1 keer. Zou je het willen proberen dan weet ik of dat idd de oplossing is. Zo niet, speel ik door naar de TD
met vriendelijke groet,
JuniorNee, werkt bij mij uberhaupt niet. Het enige wat werkt is de cookies resetten, maar dat moet ik dus steeds opnieuw doen, word er simpel van.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!

vrijdag 31 oktober 2014 om 12:10
vrijdag 31 oktober 2014 om 12:14
Whuuuuuuuuut?
Eindeloos heeft gelijk.
Ik heb ineens 2700zoveel postings terwijl ik er volgens mij bijna 40.000 heb
Zonde, tien jaar hard werken naar de klote
==========================================
Ik snap ook niet waar dit nieuwe aantal vandaan komt, het lijkt wel natte vinger werk.
Mareltje.
Eindeloos heeft gelijk.
Ik heb ineens 2700zoveel postings terwijl ik er volgens mij bijna 40.000 heb
Zonde, tien jaar hard werken naar de klote
==========================================
Ik snap ook niet waar dit nieuwe aantal vandaan komt, het lijkt wel natte vinger werk.
Mareltje.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
vrijdag 31 oktober 2014 om 12:19
vrijdag 31 oktober 2014 om 12:26
vrijdag 31 oktober 2014 om 12:28
vrijdag 31 oktober 2014 om 12:29
Ik heb opeens ook maar 2253 berichten dat kan nooit goed zijn en als ik een reactie in een topic heb geplaatst en ik wil weer in dat desbetreffende topic iets posten krijg ik een foutmelding.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
vrijdag 31 oktober 2014 om 12:32
quote:nina1966 schreef op 31 oktober 2014 @ 12:28:
Ik vind trouwens de knoppen bij reageren niet duidelijk, te zwart wit. Kunnen daar geen andere gifjes voor gebruikt worden? De B en I etc gaan nog maar wat die druppel is? of dat grafiekje En dan die handboeien (weet geen andere beschrijving)
Maar goed, ik vind ze dus niet zo geweldig
Beste Nina1966,
De druppel is de bovenkant van een verfkwastje en hiermee kun je je tekst van een kleurtje voorzien. De handboeien is het icoontje om linkjes te kunnen plaatsen en met het grafiekje kun je een tabel plaatsen. Als je met je muis op het icoontje gaat staan, geeft ie waar het voor bedoeld is.
met vriendelijke groet,
Junior
Ik vind trouwens de knoppen bij reageren niet duidelijk, te zwart wit. Kunnen daar geen andere gifjes voor gebruikt worden? De B en I etc gaan nog maar wat die druppel is? of dat grafiekje En dan die handboeien (weet geen andere beschrijving)
Maar goed, ik vind ze dus niet zo geweldig
Beste Nina1966,
De druppel is de bovenkant van een verfkwastje en hiermee kun je je tekst van een kleurtje voorzien. De handboeien is het icoontje om linkjes te kunnen plaatsen en met het grafiekje kun je een tabel plaatsen. Als je met je muis op het icoontje gaat staan, geeft ie waar het voor bedoeld is.
met vriendelijke groet,
Junior

vrijdag 31 oktober 2014 om 12:49
Hai mods, heb niet het hele topic doorgespit maar ik zie em volgens mij niet in de lijst van de OP staan - met mijn mobiele devices forum ik thuis via wifi maar dus ook (duh) mobiel. Elke keer als ik van mobiel naar wifi, vice versa verhuis en dat gebeurt vaak op een dag, krijg ik foutmeldingen en moet ik mijn geschiedenis wissen om daarna weer opnieuw aan te loggen. Dat is ontzettend irritant! Kan dit verholpen worden?

vrijdag 31 oktober 2014 om 12:49
Ik kan op de website en via de app geen pagina-nummer in een topic vinden. Kan alleen op volgende of vorige klikken, maar niet naar bv pagina 4 oid in 1 keer.
Bij de app komt bovenin een cookie-melding, maar je kan niet op akkoord klikken, want die button staat achter een soort doorzichtige balk met pijltjes en <Terug enzo.
De icons van de pijlers zijn gevlekt. Zitten van die wittige vlekken op, beetje vervaagd. Heel irritant, lijkt alsof je scherm vies is.
Bij de app komt bovenin een cookie-melding, maar je kan niet op akkoord klikken, want die button staat achter een soort doorzichtige balk met pijltjes en <Terug enzo.
De icons van de pijlers zijn gevlekt. Zitten van die wittige vlekken op, beetje vervaagd. Heel irritant, lijkt alsof je scherm vies is.
vrijdag 31 oktober 2014 om 13:15
Mijn mening: te veel reclame tussendoor en te ruim opgezet, maar die weten jullie inmiddels wel. Verder ziet het er mooi uit!
Wat ik vooral vervelend vind: ik kan niet meer goed quoten! Ik gebruik een laptop (met touchscreen) en wat ik ook probeer, ik kan alleen een heel bericht van iemand overnemen zonder daar wijzigingen in aan te brengen en zonder er zelf iets bij te schrijven. Dat kan de bedoeling niet zijn! Ook gebeurt er niets als ik 'smiley toevoegen' aanklik (of aanraak). Smileys zijn voor mij nu dus ook even verleden tijd.
Tips?
Wat ik vooral vervelend vind: ik kan niet meer goed quoten! Ik gebruik een laptop (met touchscreen) en wat ik ook probeer, ik kan alleen een heel bericht van iemand overnemen zonder daar wijzigingen in aan te brengen en zonder er zelf iets bij te schrijven. Dat kan de bedoeling niet zijn! Ook gebeurt er niets als ik 'smiley toevoegen' aanklik (of aanraak). Smileys zijn voor mij nu dus ook even verleden tijd.
Tips?
Had ik maar een motto.
vrijdag 31 oktober 2014 om 13:17
Ik moet zeggen...
Ik heb de achtergrond veranderd naar iets dat geen pijn doet aan mijn ogen en het begint te wennen.
Voorlopig vind ik het nog niet zo slecht in gebruik, het nieuwe forum.
Ik vind het fijn dat je veel meer overzicht van topics op de nieuwe startpagina hebt.
Die bovenste drie topics bij elke pijler vind ik echt een verbetering.
Ik heb de achtergrond veranderd naar iets dat geen pijn doet aan mijn ogen en het begint te wennen.
Voorlopig vind ik het nog niet zo slecht in gebruik, het nieuwe forum.
Ik vind het fijn dat je veel meer overzicht van topics op de nieuwe startpagina hebt.
Die bovenste drie topics bij elke pijler vind ik echt een verbetering.
668, the neighbour of the Beast
vrijdag 31 oktober 2014 om 13:17
quote:Purpie schreef op 31 oktober 2014 @ 13:15:
Veel te veel reclame tussendoor en te ruim opgezet, maar die weten jullie inmiddels wel. Verder ziet het er mooi uit!
Tips?
Zoals je in de OP kunt zien, zijn dat bekende bugs. Er wordt echt heel hard aan gewerkt om het op te lossen, dus nog even een beetje geduld
met vriendelijke groet,
Junior
Veel te veel reclame tussendoor en te ruim opgezet, maar die weten jullie inmiddels wel. Verder ziet het er mooi uit!
Tips?
Zoals je in de OP kunt zien, zijn dat bekende bugs. Er wordt echt heel hard aan gewerkt om het op te lossen, dus nog even een beetje geduld
met vriendelijke groet,
Junior
vrijdag 31 oktober 2014 om 13:20
quote:Desperate_Housewive schreef op 31 oktober 2014 @ 12:49:
Ik kan op de website en via de app geen pagina-nummer in een topic vinden. Kan alleen op volgende of vorige klikken, maar niet naar bv pagina 4 oid in 1 keer.
Het klopt dat er nog geen pagina's worden aangegeven als je via je mobiel forumt, dat is ook bekend bij de TD.
Welke app bedoel je? Als het goed is, is die namelijk niet meer actief.
met vriendelijke groet,
Junior
Het klopt dat er nog geen pagina's worden aangegeven als je via je mobiel forumt, dat is ook bekend bij de TD.
Welke app bedoel je? Als het goed is, is die namelijk niet meer actief.
met vriendelijke groet,
Junior
vrijdag 31 oktober 2014 om 13:21
quote:Phoolan schreef op 31 oktober 2014 @ 13:19:
Mods, i.h.k.v. Verwachtingsmanagement een vraag: is er een kans dat het topicmenu rechts weer terugkomt?
Ik heb daar nog niks over gehoord, wel weet ik dat er wat dingen aangepast gaan worden, maar nog niet welke dingen. Even afwachten dus
met vriendelijke groet,
Junior
Mods, i.h.k.v. Verwachtingsmanagement een vraag: is er een kans dat het topicmenu rechts weer terugkomt?
Ik heb daar nog niks over gehoord, wel weet ik dat er wat dingen aangepast gaan worden, maar nog niet welke dingen. Even afwachten dus
met vriendelijke groet,
Junior