Zal ik een droger aanschaffen? En waarom??
woensdag 23 juli 2008 om 16:08
Hoi, de titel zegt al dat ik met het idee zit te spelen. Een beetje nav een andere pijler (waar laat ik toch mijn was?) zijn bij mij de radertjes gaan draaien. Ik heb an sich wel de ruimte om het op te hangen, want een werkkamer. Alleen is mijn werkkamer meer een waskamer geworden met al die kleren die daar dagenlang hangt te drogen, wat de voortgang van wassen ook weer beperkt, want waar laat ik de 2e trommel dan?
Nu is mijn grote vrees met droogtrommels (nog los van de aanschafprijs en het energieverbruik > istveel??) dat mijn kleren allemaal naar de mallemoeren gaan. Ik heb geen geweldig bijzondere kleren, maar ik zit zeker niet te wachten op kleren waar 2 x zo snel de gaten invallen dan zonder droger (want zie maar eens wat voor plukken vezels ik uit het filter haalde toen ik in mijn studententijd gebruik kon maken vanzo'n ding).
Zijn de drogers van tegenwoordig beter en minder vezelhappend ingesteld? Zijn er dingen waar ik op moet letten? Zijn er slechte merken waar ik uberhaupt niet aan moet beginnen? Zijn er kortom ervaringstips?
Thanx!
Nu is mijn grote vrees met droogtrommels (nog los van de aanschafprijs en het energieverbruik > istveel??) dat mijn kleren allemaal naar de mallemoeren gaan. Ik heb geen geweldig bijzondere kleren, maar ik zit zeker niet te wachten op kleren waar 2 x zo snel de gaten invallen dan zonder droger (want zie maar eens wat voor plukken vezels ik uit het filter haalde toen ik in mijn studententijd gebruik kon maken vanzo'n ding).
Zijn de drogers van tegenwoordig beter en minder vezelhappend ingesteld? Zijn er dingen waar ik op moet letten? Zijn er slechte merken waar ik uberhaupt niet aan moet beginnen? Zijn er kortom ervaringstips?
Thanx!
woensdag 23 juli 2008 om 16:13
woensdag 23 juli 2008 om 16:30
ik ben niet dol op de werking van een droger, feit is dat het behoorlijk heet wordt in zo'n ding en daar worden kleren/stoffen gewoon niet mooier van. Maar het is zeker handig voor badhandoeken/theedoeken, beddegoed, sokken en (oude) onderbroeken. Die nemen veel ruimte in op het wasrek, dus handig om deze snel droog te hebben. Maar voor al je kleren vind ik het zonde, op spijkerbroeken na dan, die zitten weer mooi als je ze in de droger doet.
woensdag 23 juli 2008 om 16:31
Het interesseert me geen klap of mijn kleren sneller ouder worden van de droger, dat ding is fantastisch en ik zou 'm niet meer willen missen. En hele mooie kleding hang ik evengoed op een waslijntje, dan slijt het niet.
Maar die zachte handdoeken... en in een middag de hele stapel was weggewerkt... daar kan toch niks tegenop?
Maar die zachte handdoeken... en in een middag de hele stapel was weggewerkt... daar kan toch niks tegenop?
woensdag 23 juli 2008 om 16:33

woensdag 23 juli 2008 om 16:35
Ik droog alles in de droger, behalve bovenkleding en lingerie. Dat hang ik over een wasrek of 's winters even over de verwarming.
Ik heb de droger in de schuur staan, zodat ik geen condensdroger aan hoefte te schaffen. Hij schat zelf nav de hoeveelheid was en natheid in hoe lang hij moet draaien. Ideaal
Ik heb de droger in de schuur staan, zodat ik geen condensdroger aan hoefte te schaffen. Hij schat zelf nav de hoeveelheid was en natheid in hoe lang hij moet draaien. Ideaal
woensdag 23 juli 2008 om 16:38
woensdag 23 juli 2008 om 16:45
Toen mijn kinderen jonger waren, gebruikte ik de droger wel, maar de laatste jaren gebruiken we hem amper. Beddegoed vind ik gemakkelijker om aan de lucht te drogen, dan is het ook meteen glad. Ik vind zachte handdoeken helemaal niet fijn, drogen minder goed dan handdoeken die aan de lucht gedroogd zijn. Ik denk dat wanneer de wasdroger ooit stuk gaat, we geen nieuwe droger zouden kopen.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss

woensdag 23 juli 2008 om 16:56
Ik heb bij de komst van mijn dochter ook meteen een droger aangeschaft en ik weet inmiddels niet meer hoe ik het ooit zonder deed.
Van mijn voornemen om alleen handdoeken, beddegoed en babyspul in de droger te mikken is weinig terecht gekomen: álles gaat in de droger. En er zijn nog geen kledingstukken verpest dus...
Ik heb een droger van AEG aangeschaft, de enige condensdroger in de A-klasse voor energiegebruik (vorig jaar). In aanschafkosten is dat wat duurder, maar dat verdient zich in energiekosten weer terug.
Driek, een droger zal niet goed zijn voor het milieu, maar een vochtig huis is dat óók niet. Denk aan de stookkosten die dat kost om warm te houden: vochtige lucht koelt sneller af.
Van mijn voornemen om alleen handdoeken, beddegoed en babyspul in de droger te mikken is weinig terecht gekomen: álles gaat in de droger. En er zijn nog geen kledingstukken verpest dus...
Ik heb een droger van AEG aangeschaft, de enige condensdroger in de A-klasse voor energiegebruik (vorig jaar). In aanschafkosten is dat wat duurder, maar dat verdient zich in energiekosten weer terug.
Driek, een droger zal niet goed zijn voor het milieu, maar een vochtig huis is dat óók niet. Denk aan de stookkosten die dat kost om warm te houden: vochtige lucht koelt sneller af.
woensdag 23 juli 2008 om 16:58
Oh, lingerie wordt intussen dus ook met droge ogen in de droger gegooid. Nadat ik 't op 60 graden of hoger heb gewassen vanwege de spruw. Zelfs fijne stofjes kunnen véél hebben, heb ik ontdekt. Mijn beha's (met kant, van synthetisch materiaal, de hele rataplan) doen het nog steeds prima na kookwas en droger. Ze zullen misschien geen tien jaar meegaan zo maar zo lang was ik toch niet van plan om borstvoeding te geven, dus dat maakt niet uit.
woensdag 23 juli 2008 om 16:58
Die jaarrekening zou me ook niet zo boeien, maar meegenomen is het natuurlijk wel als je niet zo'n groot inkomen hebt. Het milieu-aspect spreekt me meer aan en ook dat kleren die gewoon drogen vaak mooier blijven dan kleding uit de droger. Ik zie het bij mijn zus, die doet op beha's na alles de droger in en de kleren zien er heel snel heel oud uit. Wat ik heel jammer zou vinden, want ik ben vrij zuinig met kleren. Met kleine kinderen vond ik een droger wel ideaal, want dan heb je toch echt megaveel was. En als je kleinbehuisd bent, kan het ook praktisch zijn. Maar als je de ruimte hebt en je kunt het 's zomers allemaal buiten hangen, gaat de was ook lekker ruiken,
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
woensdag 23 juli 2008 om 17:00
Hier nog een tevreden wasdroger-gebruiker! Ik heb erg weinig plek om de was op te hangen. Vanmiddag 2 volle wasmachine met handdoeken e.d. gedraaid en die liggen nu schoon in de kast . Ook andere kleding gaat in de droger, behalve echt 'delicaat' spul.
Op de volgende site kun je een soort van test doen voordat je een wasdroger aanschaft, misschien een tip? http://www.milieucentraal.nl/pagina?onderwerp=Wasdroger
Op de volgende site kun je een soort van test doen voordat je een wasdroger aanschaft, misschien een tip? http://www.milieucentraal.nl/pagina?onderwerp=Wasdroger
woensdag 23 juli 2008 om 17:01
quote:intiem schreef op 23 juli 2008 @ 16:08:
Thanx!
De vezels die je uit het filter haalt, worden niet in het geheel veroorzaakt door de droger, maar zijn ook de vezels die zijn gaan los zitten door het wassen. Natuurlijk slijt het iets sneller, maar ik gooi echt alles wat enigszins in de droger kan, er ook daadwerkelijk in en ik heb geen extreme slijtage.
Ik heb een onvoorstelbare hekel aan hangend wasgoed in huis en buiten drogen vind ik erg armoedig staan, dus gaat hier echt zo veel mogelijk in de droger.
Thanx!
De vezels die je uit het filter haalt, worden niet in het geheel veroorzaakt door de droger, maar zijn ook de vezels die zijn gaan los zitten door het wassen. Natuurlijk slijt het iets sneller, maar ik gooi echt alles wat enigszins in de droger kan, er ook daadwerkelijk in en ik heb geen extreme slijtage.
Ik heb een onvoorstelbare hekel aan hangend wasgoed in huis en buiten drogen vind ik erg armoedig staan, dus gaat hier echt zo veel mogelijk in de droger.

woensdag 23 juli 2008 om 17:02
quote:Appelsientje schreef op 23 juli 2008 @ 16:31:
Het interesseert me geen klap of mijn kleren sneller ouder worden van de droger, dat ding is fantastisch en ik zou 'm niet meer willen missen. En hele mooie kleding hang ik evengoed op een waslijntje, dan slijt het niet.
Maar die zachte handdoeken... en in een middag de hele stapel was weggewerkt... daar kan toch niks tegenop?Dat is precies hoe ik er over denk. Dat stomme gedoe met je was ophangen, het neemt heel veel plaats in en het is rotwerk. Ik gooi echt bijna alles in de droger. Als het er niet meer uitziet koop ik wel wat nieuws.
Maar die zachte handdoeken... en in een middag de hele stapel was weggewerkt... daar kan toch niks tegenop?Dat is precies hoe ik er over denk. Dat stomme gedoe met je was ophangen, het neemt heel veel plaats in en het is rotwerk. Ik gooi echt bijna alles in de droger. Als het er niet meer uitziet koop ik wel wat nieuws.

woensdag 23 juli 2008 om 17:10
Groot voordeel van een doger vinden wij dat je de grote lappen beddengoed niet meer boven het trappegat hebt hangen 
Kattenharen, pluisjes e.d. kun je er makkelijk verwijderen door even een paar minuten de kleding in de droger te gooien (evt met koude lucht). Donkere kleding e.d. worden vaal in de droger, vind ik althans en sommige kleding wordt er gewoon niet mooier op.Van (veel) wassen ook niet natuurlijk. Lingerie gaat in een zakje de machine in, er zou maar zo'n beugel loskomen en in je machine gaan 'wandelen' haha Handdoeken worden lekker zacht, veel kleding kun je zonder strijken (mits snel uit de droger gehaald én goed droog) zo wegvouwen (ook beter voor je kleding) plus bergen kinderkleding zijn zo weer droog. Zeker als gezin en dus veel was zien wij de voordelen van een droger absoluut.

Kattenharen, pluisjes e.d. kun je er makkelijk verwijderen door even een paar minuten de kleding in de droger te gooien (evt met koude lucht). Donkere kleding e.d. worden vaal in de droger, vind ik althans en sommige kleding wordt er gewoon niet mooier op.Van (veel) wassen ook niet natuurlijk. Lingerie gaat in een zakje de machine in, er zou maar zo'n beugel loskomen en in je machine gaan 'wandelen' haha Handdoeken worden lekker zacht, veel kleding kun je zonder strijken (mits snel uit de droger gehaald én goed droog) zo wegvouwen (ook beter voor je kleding) plus bergen kinderkleding zijn zo weer droog. Zeker als gezin en dus veel was zien wij de voordelen van een droger absoluut.