verhuizen naar emmen

03-11-2014 14:40 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik krijg de kans om naar emmen te verhuizen om daar full time aan het werk te gaan,

nu heb ik een paar vragen.

welke wijk kan ik het beste kopen ( max.150.000)?

wat is een daar een goede basisschool in de wijk?

wat is een goede middelbare school ( havo nivo) ?

wat is een goed gastouderburo/ gastouder?

en zijn er goede voorzieningen in de wijk?

een hoop vragen dus hopelijk kan iemand me helpen...

alvast bedankt iedereen

gr
Ik denk dat je veel aan dit topic zult hebben:

http://forum.viva.nl/forum//wonen-in-em ... es/12573/0
Ligt er aan in wat voor soort wijk je wilt wonen(nieuwbouw, oudere nieuwbouw, oud), hoe groot het huis moet zijn, aantal slaapkamers?

Basisschool en middelbare school net zo. Wil je openbaar, christelijk, katholiek?

Ik heb zelf in Emmen gewoond en ken de stad vrij goed, maar een beetje specifieker zou wel handig zijn.
ik woon in emmen.

de wijken verschillen erg veel. voorheen woonde ik in bargeres. ik vond dit niet echt fijn wonen. veel buitenlandse mensen met drugs enz. ik vond ook regelmatig achter onze tuin lege drugszakjes enzo. rare figuren als ik 'savonds mijn hond wou uitlaten. weinig tot geen contact met de buurt. (kan ook aan ons deel van de straat liggen zal vast wel verschil in zitten)

ik woon nu in de rietlanden en het bevalt super. waarschijnlijk ligt de huizenprijs hier wel hoger maar we wonen nu ook in een groter huis. er zijn hier ook gewoon rijtjes huizen. de mensen zijn hier veel netter. en ik durf prima de hond in mijn eentje uit te laten 's nachts.

winkelcentrum zijn 2 supermarkten, slager, drogist, bakkerij, en nog wel heel wat winkeltjes. (geen kleding enz.) dan moet je echt naar de stad. (10 minuten rijden/20 minuten fietsen)

basisschool weet ik niet. maar ik geloof dat ze hier allemaal wel goed zijn. vriendin van mij heeft geloof ik op de diedeldoorn gezeten dacht ik. en altijd tevreden over geweest.

er wonen hier veel kinderen.

emmermeer is ook mooi. dichter bij het centrum. maar er zit veel verschil in de straten in wat voor soort milieu je komt. dus als je huizen wil bezichtigen let goed op de omgeving! mijn vriend woont in een super mooi deel er van maar deze prijzen liggen ook weer een stukje hoger. ook in deze wijk genoeg supermarkten drogisterij, bakker, slager, kleine kleding winkel enz.

naar het centrum is dan lopend te doen.

emmerhout en angelso zou ik persoonlijk niet doen. dit is grotendeels voor buitenlanders ( waar opzich niks mis mee is) maar veel ruzie's, geweld, drugs, lawaai 'snachts enz. vooral met kinderen lijkt me dit niet fijn om te wonen.

middelbare scholen zijn hier goed. ik zelf heb altijd op het hondsrug college gezeten. maar ook het esdal en carmelcollege zijn goed!

succes!
http://www.emmen.nu/nieuw ... e-stad-van-nederland.html

Al heb je daar vrij weinig aan.
@Lughnasadh

mag gewoon een rijtjes huis zijn als er maar vier slaapkamers zijn.

liefst openbare school maar als er een christelijke goede school is mag ook

geldt voor zowel basis als middelbare school

kids zijn 4, 10, 12 jaar dus iets te doen in de buurt als een speelveld zou leuk zijn,

plek om de hond uit te laten, verder niet zoveel eisen

@itwillberight

dank je wel, mijn oude werkgever woont in bargeroosterveld,

als je nog tips waar wel of juist niet altijd welkom
ik zou persoonlijk dan voor de rietlanden gaan. genoeg speelveldjes voor de kinderen. en zoals ik het nu snel even zag op funda is er genoeg keuze in rijtjes huizen. hond uitlaten kan hier heel erg mooi bij de rietplas! ook altijd leuk om met de kinderen heen te gaan. is een speeltuin bij. en het is er heerlijk wandelen!!
Ik zou ook in de Rietlanden gaan zoeken, hebben wij zelf ook gewoond. Genoeg keus in scholen, er is een openbare daltonschool, een gewone openbare, een christelijke en een katholieke. Geldt ook voor de middelbare scholen.

De Rietplas is altijd leuk, er is een manege om de hoek en je bent op de fiets in een minuut of 20 in het centrum.

Ik zou voor geen goud in Emmermeer willen wonen, ik heb daar op kamers gezeten. Er zijn stukken flink opgeknapt, maar de sfeer heb ik er nooit fijn gevonden. Geldt ook voor Angelso en Emmerhout. Geen wijken waar ik mijn kinderen op zou willen laten groeien. Bargeres is de laatste jaren ook steeds meer verpauperd, althans sommige stukken.

De Delftlanden ken ik niet, is opgezet toen wij al weg waren, maar wat ik van mijn schoonouders begrepen heb komt het niet echt van de grond en is er nog weinig tot niets aan faciliteiten.

Parc Sandur zou ook nog kunnen, maar dan zit je wel een behoorlijk eind van het centrum van Emmen.
Lughnasadh klopt wat je zegt. Rietlanden is denk ik echt met mooiste wonen en vooral voor de kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven