Pijn in borst voor menstruatie
dinsdag 4 november 2014 om 14:46
Dat gevoelig, groter en zwaarder zijn en heb ik altijd wel gehad. Nu is het sinds een paar maanden dat het echt pijn doet en alleen aan de linkerkant. Had zelfs de huisarts gebeld maar die zei dat het niet nodig was om langs te komen, maak me toch een beetje zorgen. Zoek iemand die dit herkend.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
dinsdag 4 november 2014 om 14:56
In de borst echt en trekt door naar de tepel. Het is echt alleen een week voor de menstruatie. Huisarts stelde ook veel vragen en besloot toen dat ik niet hoefde te komen. Dus toch hormonaal? Omdat ik er echt pas sinds 3 maanden last van heb ben ik toch bang stel het is iets.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
dinsdag 4 november 2014 om 14:57
Ik heb er toen ik jonger was ook een tijd lang van gehad bij één borst.
Komt door de hormonen. Borstweefsel en klieren zijn dan gevoeliger ofzo.
Als het echt alleen rond je menstruatie is, dan hoef je je geen zorgen te maken hoor, tenzij het echt de hele maand door is. Dan zou ik alle risico's laten uitsluiten.
Komt door de hormonen. Borstweefsel en klieren zijn dan gevoeliger ofzo.
Als het echt alleen rond je menstruatie is, dan hoef je je geen zorgen te maken hoor, tenzij het echt de hele maand door is. Dan zou ik alle risico's laten uitsluiten.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
dinsdag 4 november 2014 om 14:57
Ga eens na hoe je slaapt. In welke houding? Duwt je arm ergens tegenaan, waardoor het aan de ene kant pijnlijker kan zijn dan aan de andere kant? Is je ene borst misschien sowieso iets groter waardoor je bh een beetje strak zit aan één kant?
Wat je zelf kunt (zou moeten!!) doen;
Ongeveer een week ná je menstruatie zijn je borsten het zachtst. Doe dan zelf een borstonderzoek. Schrik niet van bobbeltjes en knobbeltjes, je tieten zitten er vol mee, dat hoort zo. De bedoeling is dat je je borsten leert kennen, en daardoor eventuele afwijkingen herkent. Ga rechtop staan en ga met je handen stevig over je borst, in 3 kringen. Eerst langs de buitenste rand, dan het midden en tot slot direct rond je tepel. Niet te voorzichtig, je moet die rare knobbeltjes (voornamelijk melkklieren) echt kunnen voelen.
Rond je menstruatie raken je klieren wat opgezet. Het kan best zijn dat er eentje een beetje ontstoken is en dat je dat pas voelt doordat je ongesteld moet worden. Niks abnormaals, wel heel vervelend.
Wat je zelf kunt (zou moeten!!) doen;
Ongeveer een week ná je menstruatie zijn je borsten het zachtst. Doe dan zelf een borstonderzoek. Schrik niet van bobbeltjes en knobbeltjes, je tieten zitten er vol mee, dat hoort zo. De bedoeling is dat je je borsten leert kennen, en daardoor eventuele afwijkingen herkent. Ga rechtop staan en ga met je handen stevig over je borst, in 3 kringen. Eerst langs de buitenste rand, dan het midden en tot slot direct rond je tepel. Niet te voorzichtig, je moet die rare knobbeltjes (voornamelijk melkklieren) echt kunnen voelen.
Rond je menstruatie raken je klieren wat opgezet. Het kan best zijn dat er eentje een beetje ontstoken is en dat je dat pas voelt doordat je ongesteld moet worden. Niks abnormaals, wel heel vervelend.
dinsdag 4 november 2014 om 15:01
Wat Lilalinda zegt. In de 35 jaar dat ik een menstruatie heb (cyclus dus he.. niet continu ongesteld ) heb ik regelmatig verschillende klachten gehad. Dan weer een tijd erge buikpijn, dan weer rugpijn, dan weer hoofdpijn, dan weer pijnlijke borsten. En ook vaak verschillende klachten tegelijkertijd.
Later is nu
dinsdag 4 november 2014 om 15:59
dinsdag 4 november 2014 om 16:13
Twee weken terug kreeg ik last van enorme pijn mijn linkertiet en schouder.
Ik voelde ook een verdikking in mijn borst, ik ben toen naar de HA geweest, en deze stuurde mij onmiddelijk door naar de mammapoli voor het maken van een mammografie en andere rontgenfoto's. Ik bleek last te hebben van mastopathie. Een pijnlijke maar goedaardige kwaal.
Was wel erg geschrokken van de verdikking die ik in de borst voelde.
Ik voelde ook een verdikking in mijn borst, ik ben toen naar de HA geweest, en deze stuurde mij onmiddelijk door naar de mammapoli voor het maken van een mammografie en andere rontgenfoto's. Ik bleek last te hebben van mastopathie. Een pijnlijke maar goedaardige kwaal.
Was wel erg geschrokken van de verdikking die ik in de borst voelde.