Wij gaan ervoor...............deel 3!!

20-03-2007 22:19 1066 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat dit maar weer een heel vruchtbaar topic mag gaan worden
Lekker Wil!! Leuk voor jullie. Dat kunnen jullie denk ik wel gebruiken. Even lekker met zijn allen tot rust komen.

Waar op Kreta gaan jullie heen?

En donderdag al weg. Stiekem ben ik jaloers op je hoor.

Ik ga morgen weer werken. Het is wel een tijdelijke functie, maar lijkt me wel heel leuk. Bij een heel groot advocaten-/notariskantoor. Vandaag sollicitatie en of ik zsm kon beginnen. Wel leuk, maar ook wel even slikken zo snel al.

Hoe is het met de rest?
gefeliciteerd josephine!!

wij gaan naar gouves op kreta. en dat we het verdiend hebben, daar zijn de meningen over verdeeld (hubbie!!). hij vindt 1x per jaar meer dan genoeg. maar goed, ik heb er wel ontzettend veel zin in...

succes met je baan, ik lees het volgende week wel.

wil
zo wij zijn terug.

het was leuk en met het weer hadden we ook geluk. laatste dagen precies door de buien gefietst.

was zeer zwaar, voornamelijk door het gewicht van de kar en zoon die achterop zat.

kreeg snel buikpijn dus moest wat oppassen dat ik op tijd ging stoppen ed.

maar verder heel leuk gehad. dochter had veel geholpen dus dat was makkelijker en heel lief.

gisteren ook voor eerst echt de baby gevoelt. van te voren wel eens wat maar niet echt overtuigt de baby. nu wel. dus al weer wat echter he.

tot snel. man heeft vrij en dan zit ik neit zo langt achter dit ding.

wil ik hoop dat je fijne vakantie hebt. beetje te laat wss nu maar ja.
Gutje je bent weer terug! Dus jullie hebben een leuke vakantie gehad? Wat klink jij stoer zeg; met je zoon achterop en een fietskar! En dat voor een zwangere mama! Je hebt de baby gevoeld! Wat goed! Hoeveel weken zwanger ben je nu precies? Meid, het schiet alweer op!

Wil je gaat naar Kreta! Wat heerlijk zeg, maarre....we hebben hier toch ook geweldig weer?? Haha, dat wist je natuurlijk nog niet toen je de reis boekte. Kan me voorstellen dat je met al die regen van de afgelopen tijd wel eens wat anders wilde. Heel veel plezier!

Swane zo te lezen was Joost z'n verjaardag erg geslaagd! Hoe is het nu met z'n arm? Ik heb een dergelijk verhaal wel vaker gehoord overigens. Volgens mij heeft de dochter van m'n zus dit ook wel eens gehad toen ze klein was. Dan gebruiken ze ineens inderdaad de arm niet meer maar in het ziekenhuis zijn geen afwijkingen te vinden.

Josephine een nieuwe baan! Van harte gefeliciteerd! Je eerste werkdag zit er al weer op, hoe bevalt het? Heb je leuke collega's?

Ik heb vanavond m'n eerste Puregoninjectie gezet. Toch wel spannend hoor, maar gelukkig viel het mee. Merk wel dat ik het hele gedoe erg beu ben en graag verder wil. We doen nog maximaal 3 IUI-pogingen maar het zou zomaar zo kunnen zijn dat we eerder stoppen. Ondanks dat de wens voor een broertje of zusje voor onze zoon heel groot is, vinden we dat het hele zwanger-worden-gebeuren nu al lang genoeg deel uitmaakt van ons leven (2 jaar).

Gutje, Luna, Swane en Nicky willen jullie op de group in de tabel zetten wanneer jullie zouden kunnen afspreken? Overigens al een poos niets van Nicky gehoord!
Jeetje wat is het stil hier!!! Alles goed met iedereen? Ook met de kersverse mama's Purper en Moon?

Vandaag voor een echo geweest (2 iets grotere eitjes en de rest kleiner) en moet vrijdag terugkomen. Hopelijk blijft het bij die twee en groeien ze niet allemaal door! Duimen jullie voor me? Tot later!
ik duim voor je maria. 2 zijn goed genoeg toch? of neti?

ik ben jarig vandaag!!!! leuk he!!!

van de kids en vent al kado's gehad lol. maar moet nu weg haha, vent staat al te wachten, verteld later verder.

gaan straks bqqen hahaha.
Hé Gutje: nog van harte! Heb je nog iets leuks gedaan vandaag? Ik was vorige week vrijdag jarig, ben nu dus 38 ! En jij 28? Ik pas het meteen even aan in de tabel!

Hoe gaat het met je? Nog veel "klachtjes" of valt het mee? Ik vind het hier erg stil hoor, ook al een poosje niets van Moon en Purper gehoord. Hopelijk gaat het goed bij hen! (en bij de rest natuurlijk!)

Twee eitjes zou goed zijn hoor, maar als het er meer dan 3 zijn dan gaat de IUI niet door, dus even duimen dat de kleine eitjes niet óók gaan doorgroeien. A.s. vrijdag weet ik meer!

Fijne avond nog!
Nou hè hè,

het heeft een tijd geduurd maar ik ben er weer!

Heb een heleboel nieuwtjes gelezen zeg!Josephine die gaat trouwen en een nieuwe baan heeft...van harte gefeliciteerd zeg!Hoe beviel je eerste werkdag?

Wanneer krijgen jullie nou de sleoutel of had je die nou al gehad?Ben het eventjes kwijt,sorry hoor.

Gutje:Nog gefeliciteerd met je verjaardag en wat lekker dat je je nu een stuk beter voelt als in het begin.Ook de kleine nu gevoeld.Dat zal ook wel heel mooi zijn geweest.Je hebt er al wel twee maar ik denk toch dat het een bijzonder iets blijft.

Wil:Als het goed is ben je alweer aan het voorbereiden op de terugreis nu!Hebben jullie het lekker gehad?Het zal vast heel erg mooi weer zijn geweest.En weet je wat het is,je man kan het dan wel genoeg vinden maar een last minute is vaak net zo duur als dat je een huisje van bv CP huurt ofzo.Dat kost ook een kapitaal.Ik ga op de group eens kijken naar je verhaal over je werk etc want ik geloof dat ik dat gemist heb.

Jij ook nog gefeliciteerd met alle jubileums.Dat was ook wel reden voor een feestje ja!

Maria: Ik vind het zo sterk en knap van jou dat je elke keer je verhaal weer zo goed kan doen en dat je je gevoel zo met ons kan delen.En dat je ook blij voor ons bent en zo mee leeft terwijl je zelf nu moeite hebt met zwanger worden.

Ik wilde dit heel graag tegen je zeggen.Een kind komt niet op bestelling al denken veel mensen dat (we némen kinderen,alsof ze zo te koop zijn in de supermarkt!) of in elk geval zouden ze dat willen maar zo werkt het niet.Door jouw verhalen besef ik heel erg goed hoe frustrerend een mmm is en hoeveel emoties etc het met zich mee brengt.

Ik besef heel erg goed dat ik heel erg veel geluk heb gehad met mn twee zangerschappen (al ging dat ook niet helemaal zoals ik het had gewild, immers 2 "miskramen" en een bbz).

Ik hoop nog steeds uit de grond van mn hart dat het binnenkort raak zal zijn voor jullie want zo'n mmm brengt heel erg veel met zich mee.

Nu weer wat vrolijker.Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Swane:Gefeliciteerd nog met de 1e verjaardag van Joost!

Wat gaat dat snel hè?Ik wilde ook altijd heel snel een tweede maar ik ben achteraf blij dat er zo lang tussen zit.Dan heb je de aandacht voor je eerste en ze zijn al een stuk zelfstandiger als ze wat ouder zijn.Dat lijkt me lekkerder als dat je 2 kindertjes hebt die nog in de luiers zitten en waarvan er een dan de peuterpubertijd krijgt om maar iets te noemen.

Luna: Hoe gaat het bij jullie?Zijn jullie eigenlijk nog weg geweest?We hebben al zo lang niks meer van je gehoord (moet je horen wie het zegt (: D))!

Tijger:Hebben jullie eigenlijk ook veel slecht weer gehad?

Want jullie waren natuurlijk al vroeg echt op vakantie.Dan is het wel zonde als je dan daarna hier nog heel erg slecht weer hebt.Gaat jouw dochter nou eigenlijk ook binnenkort naar school of zit ze er al op?

Purper:Wat lekker dat het zo goed gaat met Joep!Alleen wel te hopen dat je zn voorkeurshouding nog kan afleren.De tips vanTijger waren idd wel goed.Wat dat betreft is bv geven ook een goed iets want dan wissel je automatisch al van arm elke keer met voeden.

Heb je zn eerste lach inmiddels al gekregen?Thomas lacht nu volop.Zo grappig!Hij heeft een mobile boven zn box hangen en hij heeft de grootste lol met dat ding!Helemaal geweldig om hem te zien lachen en te horen "brabbelen".ITessa heeft een liedje geleerd op school en als ik dat voor hem zing dan is hij helemaal vol aandacht en gaat soms ook "mee doen".Prachtig.

Je vroeg of Thomas met een speentje sliep.Soms wel en soms niet.Hij vindt het vaak wel fijn om mee in slaap te vallen maar hij spuugt hem eruit in zn slaap.Heerlijk want ik hoef er snachts niet uit zoals bij Tessa.Hij kreeg hem al na drie dagen want ik zag het ook niet zitten om met een pink in zn mond te moeten blijven liggen.Omdat hij het meteen zo ontzettend goed deed aan de borst vond de kraamhulp het geen probleem.Maar ik merk wel dat het bij een tweede allemaal veel makkelijker is.Je bent zelf veel relaxter.Ik denk nu sneller ach,dat kan best.Bij de 1e wil je alles nog zoveel mogelijk volgens het boekje doen en bij de tweede geloof je het wel.Dan ga je veel meer op je gevoel af!

Hij krijgt ook al vaak een flesje met afgekolfde bv.Dat kreeg hij al meteen de eerste week.Ik heb flessen van Tommee Tippee.Helemaal het einde.Ze zeggen altijd dat de Aventflessen het best op de borst lijken maar dat doen deze nog veel meer en ze zijn ook veel zachter op de een of andere manier.Tessa en Thomas moesten de Avent allebei niet.

Thomas slaapt ook nog niet door hoor.Maar hij maakt nu vaak wel een "nacht" van 6 uur en daar ben ik al heel erg blij mee.Ik stop hem 's avonds laat in bad (meestal zo rond tienen maar gister was het half twaalf) en daarna smeer ik hem helemaal in met bodycrème (ik maak er een soort massage van) en dan krijtgt hij nog eten.Daar slaapt hij dus zo'n uurtje of 6 op.Daarna komt hij dan weer na een uurtje of 3 a 4.Dat doet hij overdag ook.Soms zit er ook wel eens twee tussen maar dan krijgt hij ook gewoon hoor.Het is bij ons echt voeden op verzoek.Van het CB moest ik hem na 4 uur wakker maken overdag maar dat doe ik niet hoor.Het is niet dat hij ervan moet groeien (hij zit bovenin de curve) dus ik laat hem lekker slapen als hij slaapt.Daar groeien ze ook van!

Hij heeft afgelopen maandag zn eerste twee inentingen gehad.Hij heeft de hele middag gehuild want hij had er zo'n last van.Zo zielig.Je moet als Joep zn inentingen krijgt even twee washandjes meenemen die met joud water nat gemaakt zijn.En dan die op zn beentjes houden na de inenting.Datgeeft verkoeling en zorgt ervoor dat ze niet zo stijf worden.

Hij was trouwens flink gegroeid en aangekomen.Hij was nu 59 cm en 5975 gram!Dat is 11 cm en 2,3 kilo vanaf dat hij geboren is!En dat in 8 weken!!!!! Ik heb echt slagroom.Ik kolf trouwens ongeveer 1x pd af.Soms wel eens vaker.Ik heb nu tien of elf bekertjes (van Avent,met deksel, erg handig!) in de vriezer staan.

Ik moet volgende week weer beginnen.Ik had van te voren het idee om al afgebouwd te zijn als ik weer met werken zou gaan beginnen maar ik vind het nog veel te fijn om bv te geven nu het zo goed gaat!Ik kijk wel hoe het allemaal gaat verlopen.Ik wil zowiezo de avond,nacht en ochtendvoedingen nog bv blijven geven.Dan kolf ik de rest wel af.Mar we zien wel hoe het gaat lopen.

Ik heb weer eens als vanouds een hele lap tekst geproduceerd hahaha en ga nu mn kleine man eten geven.Dat is alweer 5 uur geleden!!!!Hij heeft uitgeslapen vanmorgen!

Groetjes
maria, en hoe was het gegaan vandaag? niet te veel eitjes?? ik hoop het zo voor je!!

moon, ik deed de voeding altijd invriezen in ijsblokjeszakjes. dan kun je als ze ouder worden meer voeding eruit halen zonder te verspillen.

hoe vind je het om weer te gaan werken? zie je er tegen op of heb je er juist zin in?

hier ook op controle geweest bij de huisarts vandaag.

alles goed. was wat afgevallen maar ja wat wil je na dat fietsen hihi.

wat wel wat vervelend en jammer was was dat hij het hartje niet kon vinden voor lange tijd en op het laatst hij hem maar heel vaag op de achtergrond tussen hoop ruis had.

die vent was er duidelijk in begin niet gerust op.

nu had ik de baby al wel gevoelt vanochtend en gisterenavond heel veel dus was niet zo snel ongerust maar was toch even vervelend.

jammer was ook dat dochter mee was, normaal zit die op school natuurlijk als ik ga en die kon het dus niet heel duidelijk horen.
Gutje: wat jammer dat je bij de huisarts het hartje niet goed kon horen. Gelukkig voel je het kindje goed en dat zegt veel meer! Het is ook af en toe wel zoeken naar de juiste plek om het goed te kunnen horen! Dus je bent afgevallen door de fietsvakantie? Ach, de kilootjes komen vast nog wel !

Hé Moon leuk dat je er weer bent! Dank je voor je lieve reactie! Een kind komt inderdaad niet op bestelling (als dat zo was dan liep er hier al een tweede rond van een jaar haha!). Maar ik kan er ook redelijk goed mee omgaan merk ik. Tuurlijk heb ik wel momenten dat ik er verdrietig onder ben maar ik besef me ook heel goed dat we ook heel erg blij moeten zijn met onze zoon, als ik soms lees hoe lang mensen aan het ploeteren zijn voor een eerste, dan ben ik toch wel blij dat dat ons bespaard is gebleven. Aan de andere kant zie ik om me heen ook veel gezinnen met 2 of 3 kinderen en dan denk ik:"waarom wij niet?". Het zijn ook niet alleen maar voordelen die ik zie van een tweede kind. Mochten we over een paar maanden er definitief een streep onder zetten, dan heb ik al veel plannen. Dan wil ik dingen gaan doen (studie/hobby's/inrichting in huis) die we niet zouden gaan doen als er weer een babytje komt. En daar kan ik me stiekem ook wel een beetje op verheugen. Ook weet ik zéker dat als ik binnenkort tóch zwanger mocht raken, dat ik dan nog wel eens zal denken:"willen we dit eigenlijk wel?? is het kindje wel gezond??" Haha stom he? Tuurlijk willen we graag een tweede maar als die er niet komt dan zijn we ook gelukkig (al zullen we aanvankelijk echt nog wel even verdrietig zijn).

Zondag ben ik geweest voor de laatste echo (follikelmetig). Heerlijk trouwens dat dat in deze kliniek gewoon op zondag kan! Er was maar één follikel doorgegroeid (hopelijk een goede) dus de IUI zal morgen plaatsvinden. Wel weer even spannend en dan weer 2 weken afwachten.

Tot later!
maria, ik duim heel erg voor je.

zoon heeft baby gevoelt gisteren. zo lief hahahha.
maria, hoe is het gegaan vandaag??

gutje; wat leuk dat je zoon de baby heeft gevoeld. wat vond hij ervan? en je dochter? heeft zij dat geluk ook al gehad? en petje af voor jouw vakantie hoor! dat doe ik je niet na, met 2 kids fietsend door nederland.

moon; van jou alleen maar positieve verhalen he? fijn hoor!

mag ik hier iets bekennen wat ik nog aan niemand verteld heb? bij mij kriebelt het soms ook (weer)......

weet nog of ik me al gemeld had na de vakantie, maar we zijn dus weer terug. we hebben het heerlijk gehad!!! ben zo blij dat we gegaan zijn. ik kan nog wel balen als het regent, maar ik heb in ieder geval mijn broodnodige portie zon gehad...

volgende week begint mijn loopbaanbezinningstraject. gaat een half jaar duren en hopelijk weet ik dan wat ik wil. mijn werkgever betaalt het hele traject, en ik blijf officieel in dienst, en krijg dus salaris. goed geregeld he? weet nog niet hoe het er in praktijk uit gaat zien, dus ben erg benieuwd. kom maar op...!

fijne avond allemaal

wil
Hoi meiden,

Ik ben er nog hoor. Ben een paar dagen "op vakantie" geweest met z'n drietjes. Was heerlijk...maar er ligt nu een berg was te wachten...

Later meer...

Kus Purper

Wil: bij mij kriebelt het NU alweer...
Gutje wat leuk dat je zoon de baby nu ook heeft gevoeld! Het schiet al op he? Voor je het weet is de baby er! Dat vond ik bij de andere meiden hier ook zo snel gaan. Hoe ervaar je deze zwangerschap? Positiever dan bij je zoon en dochter? Heb je al ideetjes voor de babykamer?

Wil zo te lezen hebben jullie het heerlijk gehad op Kreta! Dat loopbaanbezinningstraject van je klinkt best oké en dat met behoud van salaris, helemaal niet vekeerd! Dus bij jou begint het nu ook weer te kriebelen voor een derde? Eerlijk gezegd wist ik niet of je dat wilde, ik meen me te herinneren dat je man het al wel eerder aangegeven had. Misschien is dit nu ook juist wel een goed moment, zo gedurende dat traject.

Purper bij jou kriebelt het NU alweer?? Jeetje dat is wel heel erg snel, maar je hoort het wel vaker hoor dat mama als de kleine 4 maanden is alweer zwanger is! Meiden ik gun jullie álle kinderen van de wereld, maar ik wil er zelf ook nog zo graag één ! Blijft toch af en toe wel moeilijk hoor. Ik hoor vaak van mensen om me heen dat ze vinden dat ik er zo knap mee omga en ik kan inderdaad heel nuchter zijn maar het doet wel pijn hoor....ik denk ook vaak:"waarom wij niet??" En ik begrijp er ook écht geen bal van waarom het niet lukt en kan er soms ook écht vreselijk boos om worden! Daarna relativeer ik natuurlijk ook wel weer maar toch....

Zo, dat moest ik toch even kwijt !
maria; ik sluit me helemaal aan bij die mensen om je heen. ik vind ook dat je er ontzettend goed mee omgaat. maar dat neemt niet weg dat we ook wel weten dat je het er toch heel moeilijk mee hebt. waarschijnlijk hou je dat stukje voor jezelf???

ik gun het je zo

wilma
mijn 20 weken echo is dus verzet pfffff. echt balen, had me er zo op verheugd morgen.

nu wordt het pas 26 aug.

de verloskundige deed deze echo niet en ik moest maar een afspraak maken bij de gyn. de 1e echo's deden ze altidj wel maar de 20 weken echo niet als je onder behandeling bent van huisarts. is ook lekker dat ze dat zo snel vertellen, die afspraak stond al weken.

dus een beetje erg een teleurstelling. de zoveelste pffff

sorry voor geklaag hoor maar zo is er elke keer iets zeg......

of ik er positiever insta tja. ik probeer wel ja. moet eerlijk zeggen dat ik het wel heel lastig vind. aan de ene kant is het heel erg leuk enzo en aan de andere kant is het echt nog steeds zo onwerkelijk. denk doordat het zo lang duurde weer en we (man vind het ook nog heel nep en heeft ook nog neit echt het gevoel....) ons teveel weer beschermt hebben qua gevoel.

zodoende ook dat voor ons gevoel die echo zo belangrijk was. dan is het weer een stukje echter, asl je ziet wat het is kun je je er ook al meer op instellen ed.

verder ben ik wel vrolijk enzo. tot nu toe geen teken van depressie oid. en er wel bang voor maar de huisarts weet ervan en zal wss er na de bevalling rekening mee houden. is wel prettig.

dochter heeft nog neit gevoelt,. man pas wel hahah. ze durft neti goed. komt nog wel denk ik.

de babykamer gaan we jungle/sprookjesbos maken, dus probeer er een boom in te maken en dierenknuffels enzo. even kijken of het lukt.

maria, ik snap precies hoe je je voelt. echt! het is echt zo dubbel. we hebben het 2 keer gehad dat het langer duurde en dan kan het zo zeer doen als mensen in je omgeving het wel lukt of dat je via via hoort over ongelukjes ed. en echt je gunt het mensen ook wel maar voor je eigen gaat het zeer doen.

en als je nu echt precies wist of het ooit gaat lukken is het anders maar je zit met die twijfel tot heover je doorgaat. het is dus neit vanzelfsprekend meer dat er een baby komt. en ook die onzekerheid maakt dat een deel leven stilstaat.

bij alles denk je maar als ik zwanger ben ooit, hoe moet dat dan enzo....... de hobby's, studie en kamertje ed....

en als je wist wat er precies niet goed is medisch ofzo als er wat zou zijn dan lijkt het me ook makkelijker te accepteren.

maar een dikke knuf van hier. je bent een schat naar ons allemaal toe ondanks alles wat bij jou speelt.................

zo zo allemaal kriebels hier al hahaha leuk hoor.
Hoi meiden,

Daar ben ik dan even weer.............ik heb me voorgenomen te proberen meer tijd voor jullie vrij te maken. We hebben al best veel gedeeld samen en het klikt zo goed.........oftewel ik mis het contact gewoon. Vanaf morgen gaat dochterlief naar de basisschool en ik heb ik hopelijk wat meer tijd voor mij, als zoonlief ligt te slapen.

Want oei dat is ook al een echt handenbindertje aan het worden, hij tijgert nu de kamer door (jaja hij is wat later dan gemiddeld maar ach) en ik moet dus constant opletten haha.

Ik heb vluchtig de laatste berichtjes gelezen.

Maria en Gutje jullie zijn allebei jarig geweest toch? Nog van harte gefeliciteerd meiden. Zelf ben ik vorige maand 30 geworden, klein feestje dus, ik heb er geen moeite mee maar vond het toch wel gek hoor........klinkt ineens zo 'groot' haha.

En Swane jouw zoon is alweer één geworden. Gefeliciteerd meid. Wat gaat het hard hé? Hebben jullie een leuke dag gehad? Hij is vast gruwelijk verwend.....

Wil, goed te lezen dat je een fijne vakantie hebt gehad, zo herkenbaar, ik heb mijn portie zon ook nodig hoor anders ben ik niet te genieten................wij hebben gelukkig nog een zonnebank dus als het echt moet...........maar toch is dat natuurlijk niet hetzelfde. Als het goed is ben je nu bezig met je loopbaanbezinning. Zoiets heb ik ook gedaan, niet helemaal hetzelfde, voornl. soll.training e.d. maar ook kijken: wie ben ik, wat kan ik en wat wil ik. Zo ben ik vanuit de comm. sector de ggz in gerold en dat bevalt me prima. Succes iig er mee.

Gutje, fijn dat het goed met je gaat. Ik denk dat iedereen het dubbele gevoel wel herkend hoor, ik heb heus ook wel eens gedacht: ohjee een tweede, lukt dat wel, wil ik dat wel. Is gewoon de onzekerheid denk ik voor het onbekende. Wel ontzettend balen dat je echo verzet is joh, dat zijn dingen waar je echt naar uit kunt kijken en dan lijkt 26 aug nog mijlenver weg. Meid probeer te genieten van je zwangerschap......voor je het weet is het alweer voorbij!!

Purper, lekker een paar daagjes eruit geweest met z'n drietjes, voor het eerst. Waar zijn jullie heen geweest?

En hoe gaat het met je kleine mannetje?

Josephine, jij gaat trouwen lees ik? Wat leuk joh!! Wanneer gaat het gebeuren?

Moon, wat groeit jouw ventje goed zeg. Ik word bijna 'jaloers' als ik hoor hoe goed de bv bij jou loopt........begrijp me niet verkeerd hoor.......maar ik wilde dat het bij mij zo verliep. Nouja niet meer over nadenken.

Wat zielig dat hij zo naar was van de vaccinaties. Ik deed bij Esmée en nu Roán ook altijd een beetje johannesolie op het plekje, dat leek wel te helpen. Af en toe wel eens een zetpilletje bij moeten geven.

Tijger, hoe is het met jou?

Maria, ik heb het wel eens vaker gezegd, ik bewonder je kracht, zo positief als je vaak bent. En ik begrijp echt wel dat het heel vaak ontzettend moeilijk voor je is. Dat kan ook niet anders...........spreek dat ook gewoon uit hoor, als je dat wilt tenminste. Het is gewoon ontzettend zwaar waar je door heen gaat. En meis ik blijf zeggen dat ik hoop dat ook jij heel binnenkort een kindje bij je mag gaan dragen, ik gun het je zo enorm.

Ik lees dat het bij sommigen 'alweer' kriebelt? Nou hier niet hoor. Wij houden het bij twee kids. Ik vind het goed zo. Ik ben hardstikke gek op mijn kids hoor maar het kost ook wel heel veel energie en tijd. En ik ben er ook wel aan toe om weer aan mezelf toe te komen. Ik wil graag een studie gaan doen en een beetje carriere maken. En dat vind ik met babies gewoon niet te doen. Er zullen vast vrouwen zijn die dat er gewoon 'even' naast doen maar zo steek ik niet in elkaar.

Daarbij zijn mijn beide zwangerschappen niet bepaald voorspoedig verlopen en mag ik in mijn handjes knijpen dat ik twee gezonde kinderen heb gekregen..........wie zegt me dat dat weer goed zal gaan!! Nee ik ben er wel klaar mee. Al blijf ik die schattige kleine babietjes prachtig vinden, ik geniet wel mee van die van een ander.........die mag je terug geven als ze huilen haha.

Meiden, Roán ontwaakt uit zijn middagdutje, ik ga hem lekker naar beneden halen. Hij heeft trouwens onwijs last van zijn tandjes, zo zielig. Hij heeft er nu vier door en nr 5 staat op doorkomen lijkt het.

Tot gauw

Liefs Luna
luna, lekker dat je weer wat meer mee gaat proberen te schrijven, je hoort er gewoon bij hier he.

josephine!!!!!! gefeliciteerd en geniet van de mooie dag vandaag (je gaat toch trouwen?!)
Hai Josephine,

Veel plezier vandaag!

Groetjes,

Brenda
josephine; wat een mooie dag vandaag om te trouwen. geniet ervan!

maria; je schreef laatst dat je de volgende dag de IUI zou hebben. daarna schreef je niets meer erover. is het wel doorgegaan? en zit je dus nu te wachten of het aanslaat? zoja, dan is dit voor jou....

HEEL VEEL SUCCES!!!!!

wil
oh Josephine...........ben je vandaag getrouwd???

Ik hoop dat je een hele fijne dag hebt gehad en dat je nu lekker aan het feesten bent.

Van harte gefeliciteerd meid.

Liefs Luna
Maria, hoe is het met jou meis?
Oww stom helemaal vergeten: Josephine van harte gefeliciteerd! Hebben jullie een leuke dag gehad? En heb je de achternaam van je man aangenomen? (ik niet, ik ben lekker eigenwijs !) En had jullie kleine mannetje nog door dat het een bijzondere dag was?

Luna alweer 30...ik pas het meteen aan in de tabel. Je bent nog hartstikke jong hoor, ik ga alweer richting 40! En eerlijk gezegd merk ik niet zoveel verschil met een aantal jaren geleden. Dus Roán heeft al aardig wat tandjes? Wat kunnen ze daar soms toch last van hebben he? Dat vind ik wel sneu.

Swane met jullie alles goed?

Tijger heeft Niels inderdaad de waterpokken gekregen of is het bij die paar plekjes gebleven? Ik ben benieuwd, hopelijk krijgt Marit ze niet voor de tweede keer .

Gutje wat sjit zeg dat de echo niet is doorgegaan! Ik vind het behoorlijk slecht geregeld hoor! Hoezo "verloskundige doet de 20 weken echo niet als je onder controle staat bij de huisarts"??! Dat wist ze toch ook neem ik aan toen je haar belde voor die afspraak?! Dus nu wordt het een 22 weken echo? Ik vind het echt raar hoor en heel rot voor je. Kan me goed voorstellen dat deze echo voor jullie heel bijzonder is. Zo'n 20 weken echo is toch een extra stukje bevestiging. Probeer positief te blijven ook al is het soms moeilijk. Maar je doet hartstikke je best dat lees ik tussen de regels door .

Wil hoe is het deze week gegaan met je loopbaanbezinningstraject (leuk scrabblewoord trouwens !)?

De IUI is vorige week dinsdag inderdaad doorgegaan. M'n NOD is officieel de 19e (verjaardag van m'n man, een positieve test zou een leuk verjaardagskadootje zijn!), maar doorgaans kwam m'n menstruatie al 12 dagen na de IUI, dus dat is dan a.s. zondag. Ik vind het zo afgezaagd klinken maar ik denk weer dat het niet raak is. M'n darmen rommelen alweer en vandaag had ik hoofdpijn en dat heb ik meestal een paar dagen voor m'n menstruatie. Ik hoop echt dat ik het mis heb en dat ik zwanger ben maar ik denk het niet...

Tot later allemaal!!! (en weer even F5 voor de nieuwe tabel!)
Niels heeft idd de waterpokken, en hoe!! Het arme mannetje zit helemaal onder. Ik zal straks even een foto op mijn hyves zetten. Die foto is van gisteren, maar vandaag is het nog erger geworden. Ik hoop echt dat dit het hoogtepunt is. Afgelopen nacht heeft hij heel slecht geslapen, lag steeds te huilen. Hij wordt gek van de jeuk. Zo zielig joh.

Nou, het lijkt erop dat er een datum is geprikt voor onze ontmoeting, leuk! Ik hoop dat iedereen erbij is!! Maria en ik hebben elkaar inmiddels al een keertje ontmoet, afgelopen dinsdag is ze met zoonlief hier geweest. Het was erg gezellig en ik weet zeker dat het 18 oktober ook erg gezellig wordt!!

Maria, ik zal voor je duimen. Spannend!! Dat zou idd het ultieme verjaardagscadeau zijn.

Josephine, hoe was je trouwdag gisteren? Je had zowaar een eigen topic! Misschien dat je daar al verslag hebt gedaan, ik ga snel even kijken.
Grrr vanochtend weer ongesteld geworden. Niet dat het als een verrassing kwam, ik had immers al een paar dagen de bekende klachtjes. As maandag maar weer de kliniek bellen voor de nieuwe ronde, dus dag 3 weer gaan injecteren en rond dag 8 weer de eerste echo. Wordt alleen lastig dit keer want we gaan dan net een lang weekend weg met z'n drietjes. Dus de echo zal pas op dag 10 of 11 kunnen maar dat lijkt me geen probleem, immers was de IUI de vorige keer ook pas op dag 15. Ga denk ik wel informeren naar de mogelijkheid om extra progesteron te krijgen in de periode na de IUI. Nu had ik m'n eisprong op dag 15, en dit keer dus een cyclus van 25 dagen. Ergens blijf ik die luteale fase toch kort vinden. Wordt vervolgd.... Fijn weekend allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven