Mager oud besje

03-09-2014 23:07 63 berichten
Onze Mechelse herder van dik 11 jaar is geleidelijk aan erg dun geworden, of beter gezegd, je kan haar ribben heel goed zien. Nou las ik hier het volgende:

"Het spierweefstel en het onderhuidse vet verminderen sterk op oudere leeftijd, waardoor de beenderen, zoals ribben en wervels, onder de huid te zien zijn. Hierdoor krijgt het lichaam een hoekig en knokig aanzien. Deze uiterlijke kenmerken zijn voor de hond geen probleem en daarom ook niet zo belangrijk."

Maar jeetje, het ziet er best eng uit en we krijgen veel opmerkingen hierover. 't Is dat ze verder heel alert en speels is, fit uit haar ogen kijkt, heel goed eet, appels uit de boom plukt (ja echt) en ze op eet. Ze krijgt al seniorenvoeding én ik heb net een wormkuur gehaald voor de zekerheid. Dierenartsbezoek staat op de planning vanwege verplichte vaccinatie omdat ze over een tijdje een paar dagen naar een pension gaat.

Herkend iemand dit bij een hond op leeftijd?
Alle reacties Link kopieren
quote:niekie1 schreef op 11 november 2014 @ 07:23:

Bij deze een update:

Ze heeft een gezwel bij de lever en milt. De dierenarts heeft haar een injectie gegeven om de spiermassa te vergroten en pillen voorgeschreven om in gewicht toe te nemen, wat vetter te worden, zodat ze wat meer bij te zetten heeft. Haar hart en longen lijken verder goed. Pijn heeft ze in elk geval niet. We hopen dat ze zo nog een tijdje mee kan...

Ach, wat erg. Ik hoop dat ze nog even mee kan, je lieve oudje. Verwen haar zo veel je kan, maak veel foto's en filmpjes en blijf zoveel mogelijk lekker thuis bij haar.

Wij hebben onze Brutus helaas moeten laten inslapen. Ik las dit topic terug en toen was ie er nog.

Sterkte en geniet zoveel mogelijk nog van je oudje.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 11 november 2014 @ 11:13:

[...]

Ach, wat erg. Ik hoop dat ze nog even mee kan, je lieve oudje. Verwen haar zo veel je kan, maak veel foto's en filmpjes en blijf zoveel mogelijk lekker thuis bij haar.

Wij hebben onze Brutus helaas moeten laten inslapen. Ik las dit topic terug en toen was ie er nog.

Sterkte en geniet zoveel mogelijk nog van je oudje.

Ik las vanmiddag jouw topic over Brutus er spreekt veel liefde uit.

Gladoortje74, ze kan eigenlijk alles wel eten, als dat stopt moet ik mij pas zorgen maken.
Straks toch maar even overleggen met de dierenarts; ik weet niet of het door de anabolen-injectie komt of door de Prednison (of toeval), ze gaat nu ineens snel achteruit. Amper nog willen opstaan, rochelen. Een heel ander beest dan vorige week toen ze de vuilnismannen nog achterna blafte. En gisteren at ze haar bak dus niet meteen leeg, pas in de loop van de dag. Ook nog nooit meegemaakt.
Oei oei. Ik denk dat je er goed aan doet om te overleggen met de dierenarts. Heel veel sterkte!
Heel veel sterkte met je lieve oude bes.
Procrastinate now and panic later.
Ze ligt hier heel rustig, wil graag geaaid worden. Mijn oudste zoon is net langs geweest. Ik had hem gevraagd te komen. Morgen komt de dierenarts, mogelijk beslissen we dan haar in te laten slapen dus misschien de laatste kans voor hem haar te zien. Ze was blij dat ze hem zag maar probeerde niet eens meer op te staan. Zó zielig. Er komt groene troep uit haar ogen en ze rochelt soms. Ik heb zo met haar te doen...

Blijf maar lekker dicht bij haar vannacht, dat zal ze vast fijn vinden.

Sterkte.
De dierenarts is net weg, hij heeft haar laten inslapen.
Oh wat erg Niekie, ik weet hoe het voelt om je beste/liefste maatje te moeten missen. Verschrikkelijk.

Maar liefde is ook loslaten, je hebt het beste gedaan voor de hond en daaruit spreekt uit hoeveel liefde hij heeft gekregen van je.

Sterkte.
Ach, wat ontzettend verdrietig.

Wat zal het leeg, stil en koud zijn in je huis nu. Wat vreselijk om zo snel afscheid te moeten nemen.

Dank je voor jullie lieve woorden.

Het is niet alleen koud in huis, ik heb het ook koud. Daar helpt geen kachel tegen.
Bah wat naar. Afscheid nemen van zoiets dierbaars doet verschrikkelijk veel pijn.

Veel sterkte niekie
Ach jee, wat ontzettend verdrietig! Heel veel sterkte bij dit grote verlies.
Procrastinate now and panic later.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven