Ticket boeken met stopover

23-11-2014 12:33 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek en zoek en zoek. Van Expedia tot Momondo, van Skyscanner tot Kilroy, van Cheaptickets tot allerlei sites van maatschappijen zelf. Maar ik kom er maar niet uit.

Ik wil naar de Malediven en naar Sri Lanka. Een hoop vluchten naar de Malediven gaan via Colombo. Dus ik zoek naar vluchten naar de Malediven waarbij ik een gratis/goedkope stopover kan maken in Colombo. Of naar vluchten naar Colombo, en dan kan ik met Emirates voor ongeveer 200 naar de Malediven vliegen.

Ik zie echt door de bomen het bos niet meer, ik kijk al weken zo niet maanden en ik heb totaal geen overzicht meer. Mis ik een handige optie/site? Zie ik iets over het hoofd? Maak ik het te ingewikkeld? HELP!
Ticketspy.nl
Misschien vind je hier wat: http://www.stopover.nl/vl ... en/male_vliegtickets.html
Yasmijn en EN, op beiden kan ik niks bruikbaars vinden (had ook die sites al gehad...).
google
quote:winnie2000 schreef op 23 november 2014 @ 12:46:

googleJe meent het! Bedankt voor deze bijdrage.
Je kan bij cheaptickets toch een 'via' bestemming selecteren?
quote:sterrenmunt1 schreef op 23 november 2014 @ 12:56:

Je kan bij cheaptickets toch een 'via' bestemming selecteren?Klopt. Bij vele sites. Kom je een heel eind duurder uit dan een gewoon ticket naar de Malediven. Als dat de manier zou zijn kost een stopover blijkbaar ruim 200 euro meer dan gewoon een paar uurtjes op het vliegveld hangen.
Heb je al bij Emiraten gekeken naar multy city of meerdere bestemmingen
quote:janneke44 schreef op 23 november 2014 @ 13:05:

Heb je al bij Emiraten gekeken naar multy city of meerdere bestemmingenJa. Héél duur.
Ik denk dat je het te ingewikkeld maakt. Stopovers op dit soort ongebruikelijke routes zijn altijd duur.

Ik zie alleen een optie met Emirates voor een kleine 1100 euro (in maart, willekeurige datum).
Kun je niet een open jaw AMS-CMB en MLE-AMS boeken met een enkeltje CMB-MLE erbij?
quote:stippensokken schreef op 23 november 2014 @ 13:06:

Ik denk dat je het te ingewikkeld maakt. Stopovers op dit soort ongebruikelijke routes zijn altijd duur.

Ik zie alleen een optie met Emirates voor een kleine 1100 euro (in maart, willekeurige datum).Dan zou ik dus gewoon losse tickets moeten kopen? Want dan kan ik nog net onder de 1000 blijven. Is ook al weer veel meer dan ik wilde uitgeven.
quote:stippensokken schreef op 23 november 2014 @ 13:07:

Kun je niet een open jaw AMS-CMB en MLE-AMS boeken met een enkeltje CMB-MLE erbij?Oh! Dat heb ik nog niet geprobeerd! Hoe doe je dat, en waar, een open jaw?
quote:Frizz schreef op 23 november 2014 @ 13:08:

[...]

Oh! Dat heb ik nog niet geprobeerd! Hoe doe je dat, en waar, een open jaw?

Een 'open jaw' is een retourvlucht met dezelfde maatschappij waarbij je bijvoorbeeld heen vliegt op Colombo en terug vanaf Male.

Ik heb het net getest en je komt met een enkeltje CMB-MLE erbij rond de 950 euro uit (wederom willekeurige datum in maart, andere maanden kunnen duurder/goedkoper zijn natuurlijk)
Waarom wil je die twee bestemmingen combineren dan? Kan dat niet in twee losse vakanties?
Ja ik heb het ook ontdekt, even verder zoeken nog. Kayak is goed in open jaw constructies heb ik net gelezen.

Ik wil die twee combineren omdat ze vlak bij elkaar liggen en het zo logisch leek. Ik heb hele plannen gemaakt voor beide bestemmingen.
Heel eerlijk zou ik 't niet doen als het niet 'n vaste stopover route betreft waarbij je dus geen extra geld kwijt bent. Colombo is niet zo interessant en kun je beter doen als je een keer 'n rondreis Sri Lanka boekt waarbij je toch al op Colombo vliegt.
Dat is dus juist de bedoeling EN, om te gaan reizen in Sri Lanka.
Je kunt ook kijken op het forum van Lonely Planet?
Oh, dus geen stopover maar 'n reis door Sri Lanka met een verlenging op de Malediven? Dat is toch wel te regelen? Er zijn tenslotte ook veel reisorganisaties die zulke rondreizen en verlengingen aanbieden. Vliegt Air Asia ook in Sri Lanka? Dan kun je gewoon 'n retourtje Colombo boeken en via AA je tripje naar de Malediven.
AirAsia vliegt alleen Colombo - Kuala Lumpur.
AA vliegt niet op de Malediven EN. Het blijkt echt ingewikkelder dan ik dacht.

Ik begin me nu af te vragen of vliegen op Kuala Lumpur of Bangkok en dán naar Colombo en Male niet goedkoper is dan mijn huidige constructie. Kuala Lumpur Colombo kan weer wel.

Phoolan wat doet LP dan?
Misschien je tussenbestemming wijzigen in Maleisie? Dat is wel een vaste stop voor Malaysia

airlines, dus misschien lukt dat wel.
Klopt. Ik ben dus goedkoper uit als ik via Kuala Lumpur ga. Voor zo'n 550 zit je op KL, voor 112 vlieg je met AA naar Colombo, en je kan van Colombo naar Male retour voor 200.

Ik zie nu echt héél veel bomen en geen bos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven