Anders zijn dan je denkt

25-11-2014 18:10 3259 berichten
Hoe kan het als iemand telkens heel boos op je word door de dingen die je zegt maar dat je het gevoel hebt dat je eigenlijk geen hele rare dingen zegt. Kan het zijn dat sommige mensen niet door hebben hoe ze echt zijn? Is dat een stoornis, en kan je daar zelf aan werken?

En hoe kan je aan jezelf werken dat je aardiger wordt en je innerlijk veranderd?
quote:Bente- schreef op 25 november 2014 @ 23:40:

[...]

Nee familie dus die mij dagelijks zagen en echt wel zagen hoe ik was.maar die kunnen geen diagnoses stellen
Ik heb eigenlijk geen zin om weer een topic te hebben over wel of geen behandeling/opname, daarvoor opende ik het ook niet.
quote:Bente- schreef op 25 november 2014 @ 23:42:

Ik heb eigenlijk geen zin om weer een topic te hebben over wel of geen behandeling/opname, daarvoor opende ik het ook niet.nee je wilde weten of je een persoonlijkheidsstoornis hebt. Wat voor antwoorden had je graag gezien?
Wat een onzin dat je geen makkelijk kind was en je daarom nu schuldig of verantwoordelijk moet voelenvoor de huidige situatie. Laat je niets aanpraten! Lastige kinderen bestaan niet, er zijn alleen kinderen die wellicht meer aandacht vragen dan anderen. Maar daar is niets mis mee!!! Je bent zoals je bent en het is aan je opvoeders om je zo goed mogelijk te begeleiden op weg naar de volwassenheid. Lastige kinderen.... Ik kan er echt héél boos om worden!
probeer in te zien dat je er thuis ook mag zijn

maar zoveel ellende die daar speelt, daar zijn maar weinig mensen tegen op gewassen.

jullie hebben allemaal pijn en verdriet, vergeet dat niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Bente- schreef op 25 november 2014 @ 23:40:

[...]

Hoe kan ik dat het beste zelf doen?

Ik heb daar geen pasklaar antwoord op eigenlijk.

Ik kan vanachter een scherm niet voor jou bepalen of anderen gelijk hebben over je gedrag en of je dat ook moet veranderen.

Dat mensen boos op je reageren, kan idd een reactie op je gedrag zijn. Maar boosheid van anderen kan ook voortkomen uit eigen ongenoegen.
Het lijkt alsof je zelf eigenlijk ook weet dat je momenteel beter in opname zou gaan, klopt dit?

Dat zou goed zijn voor jou, want dan ben je weg uit je thuissituatie. Die gespannen sfeer is voor niemand goed.
Life is short. Eat dessert first.
Zolang we thuis woonden hebben ik, mijn zussen en broers elkaar voor geflipt, achterlijk en krankjorum uitgemaakt. Als we hele vervelende, puberale dingen deden ( brommer opvoeren en er mee gaan crossen , bommen maken van rotjes, geen bal uitvoeren op school, spijbelen, dronken thuis komen ) riepen onze ouders ook weleens wanhopig/ boos " heb je een kronkel in je hoofd/ gaatje in je kop ? " oid.

Kennelijk zijn dit soort dingen bij jou blijven hangen. In welke situaties werd het dan tegen jou gezegd, Bente? Als je niet binnen twee dagen je veters had leren strikken? Toen je moeite had met de tafel van 7? Of in gevallen waarbij er iets kapot ging, of in gevaarlijke situaties?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 november 2014 @ 23:44:

[...]

nee je wilde weten of je een persoonlijkheidsstoornis hebt. Wat voor antwoorden had je graag gezien?Nee dat was mijn vraag niet. Ik vroeg me af of je zo kan zijn dat je zelf niet door hebt wat voor mens je werkelijk bent. En hoe ik dit kan veranderen, en hoe ik mezelf kan veranderen.
quote:iamalady schreef op 25 november 2014 @ 23:44:

Wat een onzin dat je geen makkelijk kind was en je daarom nu schuldig of verantwoordelijk moet voelenvoor de huidige situatie. Laat je niets aanpraten! Lastige kinderen bestaan niet, er zijn alleen kinderen die wellicht meer aandacht vragen dan anderen. Maar daar is niets mis mee!!! Je bent zoals je bent en het is aan je opvoeders om je zo goed mogelijk te begeleiden op weg naar de volwassenheid. Lastige kinderen.... Ik kan er echt héél boos om worden!Dat doe ik ook niet echt, ik vind het zelf namelijk ook. Lastige kinderen bestaan denk ik wel namelijk, niet alle kinderen zijn makkelijk.
ja nou
Mijn vader en ik hadden voortdurend ruzie sinds mijn puberteit totdat ik uit huis ging. Te sterke en te uiteenlopende karakters onder één dak, dat gaat niet goed. Nu gaat het prima.

Geen idee of je hier iets mee bent, Bente, maar mss laat dit jou zien dat het vaker voorkomt.
nou lady, medunkt dat er lastige kinderen bestaan
quote:Bente- schreef op 25 november 2014 @ 23:52:

[...]

Nee dat was mijn vraag niet. Ik vroeg me af of je zo kan zijn dat je zelf niet door hebt wat voor mens je werkelijk bent. En hoe ik dit kan veranderen, en hoe ik mezelf kan veranderen.

Dat was je vraag wel hoor.

Dit schrijf je in de OP: Is dat een stoornis, en kan je daar zelf aan werken?

antwoord is

1. daarvoor moet je naar een psychiater

2. als je daar toch bent, laat je dan opnemen voor het grootste probleem.
quote:fluim schreef op 25 november 2014 @ 23:45:

probeer in te zien dat je er thuis ook mag zijn

maar zoveel ellende die daar speelt, daar zijn maar weinig mensen tegen op gewassen.

jullie hebben allemaal pijn en verdriet, vergeet dat niet

Voor mijn gevoel mag ik er niet zijn als ik eerlijk ben. Daarom probeer ik ook zo min mogelijk te bestaan en niet tot last te zijn, maar het gaat vaak toch mis en dan krijg ik dat gevoel nog meer. Ik heb niet het idee dat ik enige waarde heb of aan iemand zijn leven toevoeg. Ik hoop niet dat ik hiermee zielig overkom, dat bedoel ik niet.

Ik zou graag ook gewoon wat aardiger en wat minder moeilijk willen zijn.
quote:Bente- schreef op 26 november 2014 @ 00:00:

[...]

Voor mijn gevoel mag ik er niet zijn als ik eerlijk ben. Daarom probeer ik ook zo min mogelijk te bestaan en niet tot last te zijn, maar het gaat vaak toch mis en dan krijg ik dat gevoel nog meer. Ik heb niet het idee dat ik enige waarde heb of aan iemand zijn leven toevoeg. Ik hoop niet dat ik hiermee zielig overkom, dat bedoel ik niet.

Ik zou graag ook gewoon wat aardiger en wat minder moeilijk willen zijn.

Begin eerst eens met aardiger te zijn voor jezelf

Haal jezelf uit de situatie, dat zal denk ik ( hoop ik) veel rust op gaan leveren.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 november 2014 @ 23:50:

Zolang we thuis woonden hebben ik, mijn zussen en broers elkaar voor geflipt, achterlijk en krankjorum uitgemaakt. Als we hele vervelende, puberale dingen deden ( brommer opvoeren en er mee gaan crossen , bommen maken van rotjes, geen bal uitvoeren op school, spijbelen, dronken thuis komen ) riepen onze ouders ook weleens wanhopig/ boos " heb je een kronkel in je hoofd/ gaatje in je kop ? " oid.

Kennelijk zijn dit soort dingen bij jou blijven hangen. In welke situaties werd het dan tegen jou gezegd, Bente? Als je niet binnen twee dagen je veters had leren strikken? Toen je moeite had met de tafel van 7? Of in gevallen waarbij er iets kapot ging, of in gevaarlijke situaties?Ja stom dat ik mezelf er zo druk om maak. De situaties kan ik niet echt meer herinneren, alleen sommige dingen die zijn gezegd of gedaan. Ik weet wel dat ze vonden dat ik altijd veel ruzie maakte, ik kan het niet herinneren en ik weet ook niet waarom ik dat deed.
quote:consuelabananahammok schreef op 26 november 2014 @ 00:03:

[...]

Begin eerst eens met aardiger te zijn voor jezelf

Haal jezelf uit de situatie, dat zal denk ik ( hoop ik) veel rust op gaan leveren.Eens. Ik denk dat jouw thuissituatie zeker niet helpt.
Ik weet dat ik nu wel uit huis moet gaan, ik durf het alleen echt niet. Ik ben bang dat ik dan hier helemaal niet meer bij hoor en ze blij zijn dat ik weg ben, en dat ik dus echt niemand meer heb. En ik heb wel meer redenen, ook dat ik heel bang ben voor schulden te krijgen. Ik weet dat het stom overkomt.
maar juist door je zo klein (lees mager) te maken besta je des te meer, het is een schreeuw om aandacht zoals ik al eerder schreef

en dat is nou niet echt de beste schreeuw, toch.

aardiger zijn is niet moeilijk. minder moeilijk kan ook, aangezien je dat zelf al wil.

schaar

en nog wat, ik voeg ook weinig toe en weet je dat mij dat echt niets uitmaakt. ik kan er ook niks aan doen dat ik op aard ben geworpen.
Waarom vind je dan dat ik meer besta als ik mager ben? Ik vind het juist van niet, hoe minder er van mij bestaat hoe beter.

Wel knap dat je hem probeert te accepteren vind ik. Een last zijn voor anderen is ook moeilijk.
quote:Bente- schreef op 26 november 2014 @ 00:09:

Ik weet dat ik nu wel uit huis moet gaan, ik durf het alleen echt niet. Ik ben bang dat ik dan hier helemaal niet meer bij hoor en ze blij zijn dat ik weg ben, en dat ik dus echt niemand meer heb. En ik heb wel meer redenen, ook dat ik heel bang ben voor schulden te krijgen. Ik weet dat het stom overkomt.je hebt helemaal geen controle over wat ander mensen van je vinden. of je nu thuis blijft wonen of niet, maakt dus niet uit. schulden krijg je pas als je ze maakt
nee, jezelf tot last voelen dat is moeilijk
quote:[message=17208945,noline]Bente- schreef het één en ander.hoe magerder je bent hoe zieker, je hebt al eerder aangegeven dat jij denkt dat je dan serieuzer genomen wordt. En iedereen maakt zich natuurlijk zorgen om je gezondheid. dus door mager te worden bereik je niet dat je onzichtbaarder bent. integendeel
hoe opvallender je uiterlijk, hoe meer de mensen je zien

dat kan zijn dmv groen haar of door lieve lolitajurkjes of door te mager te zijn.

voor jouw gevoel is het, halveer ik mezelf, dan ben ik nog maar een halve last. (gok ik zo even)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven