Werk & Studie alle pijlers

Salaris onderhandeling

26-11-2014 18:33 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even snel een 'account' gemaakt omdat ik niet al te herkenbaar wil zijn.

Korte uitleg situatie:

2 jaar geleden ben ik in dienst gekomen bij een winkel. Na een half jaar werkzaam te zijn geweest als medewerker, heb ik de taken van de bedrijfsleidster overgenomen omdat deze haar taken niet correct uitvoerde. Een half jaar daarna ben ik benoemd tot bedrijfsleidster. Mijn baas en ik hebben toen besloten om het een jaar 'aan te kijken' en dan te gaan onderhandelen over contract, uren, uurloon etc. Mijn huidige bruto uurloon is 10.64 en ik werk gemiddeld 36uur per week.

Nu is het jaar bijna voorbij en is het dus de bedoeling dat ik ga onderhandelen. Ik weet al wel dat ik 36uur per week voldoende vind op papier. Standaard werk ik meer maar dit wordt gewoon uitbetaalt dan. Dit is voor mijn baas ook geen punt. Wij hebben beide een ander 'bruto uurloon' in gedachten. Hij wil mij ¤11,00 bruto geven maar zelf zit ik eerder aan ¤13/¤14 te denken.

Misschien belangrijk om te vermelden; sinds ik aangesteld ben als bedrijfsleidster zijn de omzetten gestegen met gemiddeld 25% per maand. Ook heb ik op vele kostenposten kunnen besparen waardoor de winst voor mijn baas dus flink is gestegen.

Mijn baas wil dat ik met een tegenbod kom (No way, dat ik die ¤11,00 accepteer haha. Ik wil meer!)

Maar wat is reëel? Help!

-Liever niks kopiëren, dan kan ik het later verwijderen -
bats!
Alle reacties Link kopieren
quote:girasole3 schreef op 27 november 2014 @ 22:30:

Ja, dat snap ik wel.

In jouw quote worden bruto maandsalarissen genoemd voor bedrijfsleiders in de horeca; TO moet gaan praten over een uurloon. Vandaar dat ik de maandbedragen uit dat stukje heb omgerekend naar een uurloon, zodat TO een beetje idee krijgt.

En dat die 21 Euro waarover ze praat, totaal niet realistisch is.

Realistisch of niet, dat kreeg ze. Ik neem niet aan dat mijn baas al haar loonstroken etc heeft veranderd na de tijd. Het staat zwart op wit.

Maar daar gaat het niet om, dat was haar uurloon en niet de mijne. Zij heeft alles verkloot, ik heb al haar 'zooi'kunnen opruimen. 21 euro vind ik zelf ook niet realistisch, het is geen multinational bedrijf oid. Maar 11,- vind ik gewoon vrij weinig t.o.v. mijn huidige uurloon.
bats!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven