Mode & Beauty alle pijlers

Bruine mascara

30-11-2014 14:03 22 berichten
Ik heb een mascara situatie waar ik niet uitkom. Ik heb gezocht op dit onderwerp, maar mijn specifieke probleempje staat er niet tussen. Ik hoop op tips.

Ik ben hartstikke blond en heb een lichte huid. Mascara maakt voor mij dus het verschil, maar dan wel graag bruine mascara. Zwart vind ik zo 'hard' staan en geeft me gelijk zo'n opgemaakt gezicht.

De beste mascara die er is wat mij betreft: Lash Architect 4D van L'Oreal, maar dan dus wel graag in het donkerbruin... Geweldig spul, maar je raadt het al, ik kan hem nergens meer krijgen. Overal is er alleen nog maar zwart, ook bij Douglas, ook bij Ici.

De laatste tube van mijn geliefde bruine Lash Architect heb ik opgeduikeld bij de Etos op het station in Groningen toen ik daar toevallig een keer was...

Mijn lievelingsmascara is inmiddels onvindbaar...

Mijn vraag aan jullie is: weten jullie een goed verkrijgbaar alternatief? Een mascara die wat doet voor je wimpers, maar dan wel in het bruin? Ik begin behoorlijk wanhopig te worden...
Alle reacties Link kopieren
Clinique high impact mascara, is er in zwart en zwartbruin. En als eyeliner gebruik ik intense eye chocolat van clinique. Bruin is inderdaad net wat minder hard.
Ik heb bruine van de Hema. Bevalt me prima. Vond een bruine vinden sowieso lastig. Dit was de enige die ik vond ( in mijn prijs klasse dan).

Ik blijf het lastig vinden welk borsteltje nu fijn is. Ook heb ik erg gevoelige ogen. Daarom geef ik er liever niet te veel aan uit, zonde als ik m dan weg moet gooien.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Etos huismerk waterproof. Blauwe verpakking.
@ Satsuma

Thanks voor de tip. De mascara van Clinique heb ik nog niet uitgeprobeerd, misschien is dat iets.
Hier ook altijd de bruine mascara van de HEMA

Bevalt mij prima en is niet zo duur
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Max Factor
HEMA en huismerken qua bruine mascara's zijn de revue in de afgelopen jaren al gepasseerd. Het aanbod bruin is niet heel groot.

Wat ik er nog bij vergeten te vertellen heb; ik gebruik geen waterproof mascara. Slecht voor wimperharen en ik vind het niet lekker aanvoelenn.

Overigens mag het best wat kosten, maar dan wil ik wel zeker weten dat het werkt. En als het een goedkope mascara is die goed werkt; nog mooier.

Misschien moet ik mijn wimpers maar weer laten verven. Vrij ideaal voor doordeweeks als je naturel door het leven gaat. Maar ja, soms een likje eyeliner vind ik ook wel leuk en daar hoort toch echt mascara bij.

Ik zoek dus echt mascara wat een beetje volume geeft. HEMA heeft dat soort mascara's wel, maar dan in het zwart...
Ouderwetse Miss Sporty
Yves Rocher. Regelmatig in de aanbieding en dan heel betaalbaar.
Ik heb laatst per ongeluk 2000 Calories van Max Factor in het bruin gekocht. Die is net zo goed als de zwarte variant die ik eigenlijk wilde.
Deze van Yves Rocher, het geeft wel geen fake wimpers effect, eerder natuurlijk.

Etos, heeft alle varianten, waterproof, niet waterproof, voor gevoelige ogen, voor contactlensdragers.
verba volant, scripta manent.
En die vind ik dus beroerd opbrengen.
Chanel ben ikzelf fan van.
Ik heb lenzen en die van clinique is niet waterproof maar heb nooit last van mijn ogen. Ik heb ook alle mascara's geprobeerd en nooit echt tevreden maar de high impact van clinique gebruik ik nu al twee jaar. Erg tevreden erover. Nu bij ici paris met proefje en remover voor 18 eur. Is dan wel zwart. Is ook niet korrelig en scheidt mijn wimpers goed. Wel zigzagbeweging maken.
Ik heb max factor, waterproof, donkerbruin, al jaren, wil echt geen andere
quote:nephthys schreef op 30 november 2014 @ 14:59:

Deze van Yves Rocher, het geeft wel geen fake wimpers effect, eerder natuurlijk.

[img]http://livingchiconthecheap.com/wp-cont ... scara1.png[/img]Deze heb ik ook, erg fijne mascara.
quote:betjebig schreef op 30 november 2014 @ 14:58:

Ik heb laatst per ongeluk 2000 Calories van Max Factor in het bruin gekocht.

Die heb ik ook. Ook in het bruin, ik wil ook geen zwarte mascara. Ik koop altijd deze of de Masterpiece Max.

Ze zijn regelmatig 1+1 gratis of met 50% korting, dan vind ik ze wel te betalen. Doe er in ieder geval langer dan een half jaar mee.
Masterpiece heb ik ook nog niet geprobeerd.ik ga vanmiddag eens even op pad. Dank dames voor de tips!

Etos vind ik inderdaad ook beroerd opbrengen, net als Yves Rocher. Het is de combinatie van een iets gekromd borsteltje en een goede substantie van de mascara zelf.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 30 november 2014 @ 15:05:

En die vind ik dus beroerd opbrengen.Ik denk dat je die met dat kromme borsteltje bedoelt, niet echt handig maar het went wel.
verba volant, scripta manent.
Ik heb de 2000 calories gekocht en ik ben blij! Deze mascara is net zo goed als de Lash Architect! Thanks ladies!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven