Gezondheid alle pijlers

Menstruatie blijft uit

01-12-2014 10:56 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik menstrueer normaal gesproken altijd heel regelmatig, maar de vorige keer werd ik een week later dan gepland ongesteld en momenteel had ik het al drie weken geleden moeten worden. Een vriendin zegt dat dat echt niet normaal is en ik naar de huisarts moet, terwijl ik denk, nou, eventjes geduld misschien nog even?

Ik slik geen pil en ben niet zwanger. Ergens een stemmetje ver weg maakte me al bang door te roepen dat het misschien de overgang al is, maar dat vind ik ook wat vergezocht (ik ben begin dertig). Nou ja, al met al weet ik het dus niet.

Hoe (ab)normaal vinden jullie deze onregelmatigheid van menstruatie?
Je weet heel zeker dat je niet zwanger bent?

Opzich de menstruatie een keer overslaan kan, je lichaam is geen machine.
Niet getest, maar haast onmogelijk. Laatste keer is maanden geleden en nadien heb ik nog wel gemenstrueerd.
Ik lees mee, ik ben ook al jaren regelmatig ongesteld, altijd rond de 28-29 dagen. Nu werd ik een ronde hiervoor bijna een week eerder ongesteld. En nu ben ik het juist een week later geworden. Ineens onregelmatig dus, ik ben ook achter in de de 30 , lijkt mij ook te vroeg voor de overgang. Toch heb ik wel eens gelezen dat je rond deze leeftijd al wat minder regelmatig kan worden, maar wat daar van waar is ? Misschien meer ervaringen hier ?
Volgens mij kan dat ook door stress enzo komen.

Maar goed, waarom vraag je het niet even aan je huisarts?
Even eerlijk: wat kan en wil een huisarts doen in dit met mijn verhaal in dit stadium? Niets. En ik maak me ook niet ontzettende zorgen, maar ben benieuwd of andere vrouwen dit herkennen, die onregelmatigheid.
quote:zonn schreef op 01 december 2014 @ 11:06:

Even eerlijk: wat kan en wil een huisarts doen in dit met mijn verhaal in dit stadium? Niets. En ik maak me ook niet ontzettende zorgen, maar ben benieuwd of andere vrouwen dit herkennen, die onregelmatigheid.Eh ja tuurlijk iedereen kan toch onregelmatig zijn? Wij kunnen je nog minder vertellen dan een huisarts hoor.
quote:phoebe1982 schreef op 01 december 2014 @ 11:04:

Volgens mij kan dat ook door stress enzo komen.

Maar goed, waarom vraag je het niet even aan je huisarts?Ja, daar dacht ik ook aan.
Er zijn wel 1000 redenen waardoor je menstruatie een keer anders kan verlopen.

Stress, leeftijd, hormonen zijn er een aantal van. Ik zou er niets achter zoeken.
quote:zonn schreef op 01 december 2014 @ 11:06:

Even eerlijk: wat kan en wil een huisarts doen in dit met mijn verhaal in dit stadium? Niets. En ik maak me ook niet ontzettende zorgen, maar ben benieuwd of andere vrouwen dit herkennen, die onregelmatigheid.

Wat dacht je van dat wij alleen maar kunnen speculeren en de arts

voor dit soort vragen een paar dagen op school gezeten heeft en dus

met feiten kan komen ipv maar wat te gokken??
.
Hoe is je BMI?
Ik zou me er geen zorgen over maken, ik had het ook laatste paar cycli (waren bezig met zwanger worden) ook altijd regelmatig en ook plots af en toe een week later. Toen ook afspraak bij huisarts gemaakt, die stelde een paar vragen maar vertelde dat het niks vreemds is. Nu zwanger dus voorlopig geen last van 😃

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven