krullen terug
zondag 7 december 2014 om 00:39
Ik heb een paar kappersdrama's achter de rug en mijn haar, dat vol was en van nature s krulde, heeft nu slag en is bovenop steil. Ik las in een ander topic dat je je haar even tijd moet gunnen en dat die krullen wel weer terug komen. Op een andere site las ik dat een kapper adviseerde om het korter te knippen en dan niet nat, maar droog. Heeft iemand van jullie daar ervaringen mee? Ook tips (bijvoorbeeld als je een goede kapper weet) zijn welkom. Ik heb e al een keratine masker van L'anza ingedaan en het ziet er wel gezonder uit maar het blijft slomig haar.
zondag 7 december 2014 om 16:45
quote:sendre schreef op 07 december 2014 @ 15:32:
Het is echt meer dood dan levend, ik denk niet dat het wat uitmaakt welke conditioner ik er ingooi. Ik koop dus ook geen andere producten meer, denk niet dat dat zin heeft. Ik gebruikte al allerlei (dure) spullen, zonder siliconen etc., het heeft niks uitgehaald.Heb je die conditioners dan ook gebruikt in combinatie met een warme handdoek?
Het is echt meer dood dan levend, ik denk niet dat het wat uitmaakt welke conditioner ik er ingooi. Ik koop dus ook geen andere producten meer, denk niet dat dat zin heeft. Ik gebruikte al allerlei (dure) spullen, zonder siliconen etc., het heeft niks uitgehaald.Heb je die conditioners dan ook gebruikt in combinatie met een warme handdoek?
zondag 7 december 2014 om 16:54
zondag 7 december 2014 om 20:55
He bah wat vervelend voor je. Misschien is er hoop. Dacht dat er ook geen hoop meer voor mijn haar was, maar echt best ok geworden. Heb je nergens 'sterk' haar? Is het overal kapot? Bij mij was dat namelijk alleen bovenop. En dat is me de lagen flink gekortwiekt. Trouwens een goede van die maskers.. Heb er 1 van goldwell waardoor m'n haar nu niet zo goed krult.. Hm misschien toch maar niet zoveel meer gebruiken
maandag 8 december 2014 om 03:55
De hele 'deklaag' zeg maar, is kapot. Alleen onderop ziet het er nog wel redelijk uit.Het oogt echt 'ontploft' nu, zo kun je het het beste omschrijven. En bovenop zou ik het echt moeten millimeteren want daar is het superlelijk. Ik heb er ook serums en olie etc. In gedaan maar het helpt echt niks. Ik heb nu een afspraak om weaves te laten zetten (Europees, echt haar).
dinsdag 9 december 2014 om 21:03
Zelfde probleem gehad. Na mijn zwangerschap waren m'n krullen weg en ik zag er gewoon niet meer uit als mezelf. Herkenbaar zeker? De enige oplossing is een hele goeie kapper. Ik ken er 1 in Delft (kamkam heet de zaak). Kost me een uur rijden maar ik heb het er voor over. Ik dacht: als hij m'n krullen niet terug krijgt dan lukt het niemand meer. En ja hoor, ik heb m'n vertrouwde kop weer terug. De techniek die hij gebruikt heet efileren (of ephileren, geen idee hoe je het schrijft). Je haarpunten worden dan een beetje zigzaggend geknipt. Na het wassen kun je er morrocan oil in doen, werkt goed. Succes!
maandag 23 maart 2015 om 22:13
Hier ff een update: geen extensions laten zetten, dat leek me toch teveel gedoe. Mijn krullen zijn inmiddels weer terug. Heb mijn haar even 'met rust' gelaten. Niet te vaak wassen etc. En niet teveel spul erin gesmeerd. John Frieda's krullenlijn gebruikt en nu weer overgestapt op L'anza. Ook naar een speciale krullenkapper geweest want het groeit gelukkig snel. Ik gebruik ook Vitamine F crème uit een tube, wat iemand hier aanraadde. Dat is inderdaad goed spul. Alleen zit ik nu met een enorme uitgroei - ben zelf donkerblond- maar goed, ik ga niet weer verven etc.