Gezondheid alle pijlers

Wel of niet naar feestje?

13-12-2014 08:17 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi

Van de week bij dokter geweest. Dochter heeft keelontsteking en rode plekjes van het kwijlen.

Nu blijkt dat nichtje krentenbaard heeft. Ze hebben elkaar afgelopen week nog gezien bij oma. Onze dokter heeft duidelijk benoemd dat onze dochter geen krentenbaard heeft.

Nu kwam gisteren schoonmoeder die gelijk riep dat zij denkt dat onze dochter krentenbaard heeft. Ik heb gezegd dat ik uitga van wat de dokter zegt. Maar ja nu slaat de twijfel natuurlijk toe.

Vanmiddag hebben we een familiefeestje. Leuk om familie weer eens te zien.

Maar ja wat nu?
Oppas regelen zodat je kunt gaan zonder dat je dochter alles bij 'n ander onder kan kwijlen met haar bacillen.
Krentenbaard ziet er echt anders uit dan 'rode plekjes van het kwijlen'.

De enige overeenkomsten zijn de plek (rond de mond) en de kleur (voornamelijk rood).

Maar bij krentenbaard gaat het om een echte ontsteking, met pus e.d.

Ik zou een dokter ook meer deskundig achten dan je schoonmoeder.

Maar wat heeft het te maken met de keuze om wel of niet naar het feestje te gaan?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ja, wat nu? Gewoon gaan en een gezellige middag hebben. Ik snap het probleem niet geloof ik.
Je kunt altijd oppas regelen inderdaad, of anders gewoon gaan. Want als de dokter het zegt zal het wel zo zijn. Je schoonmoeder heeft een ander kindje met krentenbaard gezien en is er nu extra op gespitst.
Keelontsteking is besmettelijk, zeker als de drager ervan z'n bacillen niet bij houdt omdat het nog 'n kind is wat alles laat lopen en alles ondersmeert. Ik zou die niet in mijn huis willen hebben als ik de gastvrouw van die familiebijeenkomst was. Zometeen lopen die mensen met 'n keelontsteking en moeten ze zich ziekmelden van hun werk. Zou het kind dus gewoon thuislaten als je zelf wil gaan.
Wat het ook is, waarom wil je een ziek kind meenemen?
Hi

Het probleem is dat ik dan weer ga twijfelen. En ja aan de dokter....

Dat ik dan weer bang ben dat ze het wel heeft en dan anderen besmet....

Maar inderdaad hij is deskundig. Die zal het wel weten. Gewoon bij mijn plan blijven dus...
Who cares wat je schoonmoeder vindt? Is zij dokter?

Voor de rest kun je zelf best inschatten of je dochter fit genoeg is om te gaan.
Ze heeft toch keelontsteking en ze kwijlt ook nog? Dát is besmettelijk, dus daar moet je anderen niet mee belasten!
quote:bootje_op_de_golven schreef op 13 december 2014 @ 08:36:

Voor de rest kun je zelf best inschatten of je dochter fit genoeg is om te gaan.Nogmaals gaat 't niet om die peuter, die nog alle tijd heeft om ziek te kunnen zijn, maar om alle volwassenen die TO bewust bloot wil stellen aan de bacillen van haar kind. Gewoon oppas en thuislaten, dan kan TO ook relaxt zitten ipv continu haar kwijlende bacillenbron bij iedereen en alles weghouden.
quote:elninjoo schreef op 13 december 2014 @ 08:37:

[...]

Nogmaals gaat 't niet om die peuter, die nog alle tijd heeft om ziek te kunnen zijn, maar om alle volwassenen die TO bewust bloot wil stellen aan de bacillen van haar kind. Gewoon oppas en thuislaten, dan kan TO ook relaxt zitten ipv continu haar kwijlende bacillenbron bij iedereen en alles weghouden.Ach EN, jij altijd met je gezeur over kinderen
quote:elninjoo schreef op 13 december 2014 @ 08:36:

Ze heeft toch keelontsteking en ze kwijlt ook nog? Dát is besmettelijk, dus daar moet je anderen niet mee belasten!In deze tijd van het jaar loopt iedereen wel ergens mee. Ik heb vorig jaar twee maanden met kinkhoest gelopen zonder dat ik dat wist. Zolang je geen norovirus bij je draagt valt het allemaal wel mee.
Ik zou ook niet happy zijn met 'n volwassene met 'n dikke keelontsteking in mijn buurt, maar die kwijlen hun bacillen tenminste niet in 't rond.
Gewoon gaan als kind zich goed genoeg voelt. Neem aan dat ze aan de betere hand is. Negeer Elninjo, die is besmettelijk met kinderhaat waar ze anderen mee belast. Krentenbaard uit zich heel duidelijk, dat is iets anders dan een schrale huid door haar verkoudheid. Mocht ze echt nog last hebben van keelontsteking dan zou ik haar inderdaad thuislaten. Moeite niet waard als kind niet helemaal beter is en straks nog zieker terugkomt.
quote:elninjoo schreef op 13 december 2014 @ 08:37:

[...]

Nogmaals gaat 't niet om die peuter, die nog alle tijd heeft om ziek te kunnen zijn, maar om alle volwassenen die TO bewust bloot wil stellen aan de bacillen van haar kind. Gewoon oppas en thuislaten, dan kan TO ook relaxt zitten ipv continu haar kwijlende bacillenbron bij iedereen en alles weghouden.Jou bijdragen lijken nog het meest op die van een dreinende peuter.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
quote:elninjoo schreef op 13 december 2014 @ 08:42:

Ik zou ook niet happy zijn met 'n volwassene met 'n dikke keelontsteking in mijn buurt, maar die kwijlen hun bacillen tenminste niet in 't rond.Nee, die hoesten zonder hand voor hun mond. Of ze doen wel hun hand voor hun mond en pakken daarna de deurkruk beet die jij ook beetpakt. Zelfde effect.
Jeetje EN, wat een fanatisme op de vroege zaterdagmorgen. Ben jij ook uitgenodigd voor dat feestje of zo, dat je je zo druk maakt?
Ja ja Elninjo we weten wel dat jij niks om kindjes geeft. De plaat blijft hangen....

We kijken vanmiddag hoe het gaat met dochter. Ze is al aan de beterende hand inderdaad. Ze speelt goed alleen het eten gaat wat moeizamer...
Ik ben het niet gauw met elninjoo eens maar dit keer wel.

Voor een kind met keelontsteking is het echt niet prettig om naar een feestje te moeten(waar misschien ook nog wel gerookt wordt)en de rest van de gasten doe je ook vast geen plezier met je bacillenmonstertje.

En nee ik ben absoluut geen kinderhater,ik ben zelfs peuterjuf

Kinderen met keelontsteking heb ik dan ook liever niet in mijn groep want voor je het weet heb ik 14 zieken en mijzelf erbij.

Dus ik zou zeggen laat je kind lekker thuis.
Met Elninjoo eens. Niet gaan.
Mabelle, als je alleen wilt horen dat je moet gaan dan moet je hier de vraag niet stellen. Persoonlijk zou ik het helemaal niet op prijs stellen als je met een ziek kind bij mij komt. Heeft niets te maken met wel of niet van kinderen houden.
Helemaal met je eens hgjb266
quote:elninjoo schreef op 13 december 2014 @ 08:21:

Oppas regelen zodat je kunt gaan zonder dat je dochter alles bij 'n ander onder kan kwijlen met haar bacillen.Haha, je maakt mijn dag nu al goed!
Hoelang is krentenbaard besmettelijk? De dochter van TO heeft door de keelontsteking al een verlaagde weerstand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven