wat zouden jullie doen?
zaterdag 13 december 2014 om 16:34
ik heb me net aangemeld omdat ik al een tijdje ergens tegen aan loop wat betreft het eten met de kerst.
nu is kerst natuurlijk gewoon kerst en kan iedereen dat vieren op zijn/haar eigen manier.
wij kunnen de kerst helaas niet vieren, en dat is al een tijdje bekend.
we hebben 10 euro te besteden voor de kerstmaaltijd.
we zijn met zn 5en: 2 volwassenen en 3 kinderen.
is er iemand die tips heeft om er misschien toch nog iets leuks van te maken?
niet zo zeer omdat wij als ouders dat willen, maar meer om het toch nog een beetje speciaal te maken voor de kinderen.
het maakt me als moeder erg verdrietig dat we dit over moeten slaan, vooral op school horen ze verhalen dat vriendjes leuke/speciale dingen doen/eten met de kerst.
we hebben zelf gedacht om wat patat te maken en daarbij een halmburgertje en wat sausjes, maar misschien heeft iemand anders een ander leuker idee.
alle tips, adviezen zijn zeer welkom.
nu is kerst natuurlijk gewoon kerst en kan iedereen dat vieren op zijn/haar eigen manier.
wij kunnen de kerst helaas niet vieren, en dat is al een tijdje bekend.
we hebben 10 euro te besteden voor de kerstmaaltijd.
we zijn met zn 5en: 2 volwassenen en 3 kinderen.
is er iemand die tips heeft om er misschien toch nog iets leuks van te maken?
niet zo zeer omdat wij als ouders dat willen, maar meer om het toch nog een beetje speciaal te maken voor de kinderen.
het maakt me als moeder erg verdrietig dat we dit over moeten slaan, vooral op school horen ze verhalen dat vriendjes leuke/speciale dingen doen/eten met de kerst.
we hebben zelf gedacht om wat patat te maken en daarbij een halmburgertje en wat sausjes, maar misschien heeft iemand anders een ander leuker idee.
alle tips, adviezen zijn zeer welkom.
zaterdag 13 december 2014 om 19:26
quote:karossis schreef op 13 december 2014 @ 19:23:
daar ga ik verder niet op in.
ik ga het leven van mijn ouders of die van mn schoonouders niet op een openbaar forum bekend maken.
daarbij is dit natuurlijk niet hun probleem maar dat van mij en mn partner.
het is al erg genoeg dat er een stuk van mijn en mn kinderen hun leven op een forum wordt bekend gemaakt.Hoe kwam je eigenlijk bij het viva forum terecht?
daar ga ik verder niet op in.
ik ga het leven van mijn ouders of die van mn schoonouders niet op een openbaar forum bekend maken.
daarbij is dit natuurlijk niet hun probleem maar dat van mij en mn partner.
het is al erg genoeg dat er een stuk van mijn en mn kinderen hun leven op een forum wordt bekend gemaakt.Hoe kwam je eigenlijk bij het viva forum terecht?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:sandt2.0 schreef op 13 december 2014 @ 19:23:
[...]
Jeetje wat ben jij raar bezig! Je verandert de quote om je gelijk te halen. Als je alles leest zoals het geschreven is staat er namelijk dit:
[...]
[...]
Als deze voor mij bedoeld was: ik heb helemaal niks aan de quote aangepast. Ik heb gequote, iets geschreven en gepost. Klaar.
[...]
Jeetje wat ben jij raar bezig! Je verandert de quote om je gelijk te halen. Als je alles leest zoals het geschreven is staat er namelijk dit:
[...]
[...]
Als deze voor mij bedoeld was: ik heb helemaal niks aan de quote aangepast. Ik heb gequote, iets geschreven en gepost. Klaar.
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
zaterdag 13 december 2014 om 19:27
zaterdag 13 december 2014 om 19:28
zaterdag 13 december 2014 om 19:29
quote:karossis schreef op 13 december 2014 @ 19:16:
appelflappen is ook een goed idee.
we gaan hem erbij zetten.
dank je wel.http://www.bakingbeauty.nl/appeltaartrolletjes/
Misschien leuk voor het kerstontbijt.
appelflappen is ook een goed idee.
we gaan hem erbij zetten.
dank je wel.http://www.bakingbeauty.nl/appeltaartrolletjes/
Misschien leuk voor het kerstontbijt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 13 december 2014 om 19:30
Nouschi,
ik kom al jaren op het viva-forum, ik ben echt fan van het viva-forum.
ik durf me alleen nooit ergens in te schrijven, wat dat betreft ben ik echt een bangerik.
maar omdat ik al zoveel topics heb gelezen in de afgelopen jaren en er altijd hele goeie adviezen tussen zaten hoopte ik dat er voor mij ook adviezen zouden zijn waar ik in mijn situatie iets aan zou hebben, en dat is gelukkig gebeurt.
is er erg veel waar ik niet alleen nu maar ook erna nog wat aan heb.
ik kom al jaren op het viva-forum, ik ben echt fan van het viva-forum.
ik durf me alleen nooit ergens in te schrijven, wat dat betreft ben ik echt een bangerik.
maar omdat ik al zoveel topics heb gelezen in de afgelopen jaren en er altijd hele goeie adviezen tussen zaten hoopte ik dat er voor mij ook adviezen zouden zijn waar ik in mijn situatie iets aan zou hebben, en dat is gelukkig gebeurt.
is er erg veel waar ik niet alleen nu maar ook erna nog wat aan heb.
zaterdag 13 december 2014 om 19:32
quote:sandt2.0 schreef op 13 december 2014 @ 19:27:
[...]
Jawel! Je hebt de laatste zin gewist in de quote van TO! Waardoor er iets heel anders staat!
Ik heb niks aangepast zeg ik. Dat jij dat niet gelooft, is jammer maar niet mijn probleem verder. Geen idee waarom die laatste zin er niet instaat in mijn quote. Was me niet opgevallen tot ik hier lekker werd aangevallen.
Ik heb het wel gezien hier in dit topic. Fijne avond verder
[...]
Jawel! Je hebt de laatste zin gewist in de quote van TO! Waardoor er iets heel anders staat!
Ik heb niks aangepast zeg ik. Dat jij dat niet gelooft, is jammer maar niet mijn probleem verder. Geen idee waarom die laatste zin er niet instaat in mijn quote. Was me niet opgevallen tot ik hier lekker werd aangevallen.
Ik heb het wel gezien hier in dit topic. Fijne avond verder
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
zaterdag 13 december 2014 om 19:34
quote:elninjoo schreef op 13 december 2014 @ 19:21:
[...]
Beide ouderparen zitten zelf ook in de sanering?
Zelfs als ze zelf van 'n heel klein inkomen leven zouden ze toch wel 'n tas boodschappen kunnen missen voor hun dierbare kinderen? En waarom kunnen geen van die ouders langskomen bij jullie?Jeetje elninjoo, dat gaat je toch gewoon geen reet aan? Ze heeft duidelijk gemaakt dat ze dat niet wil vertellen, hou er dan over op zeg. Ze vroeg om tips en niet om geld, dat hebben de lieve forummers zelf aangeboden!
[...]
Beide ouderparen zitten zelf ook in de sanering?
Zelfs als ze zelf van 'n heel klein inkomen leven zouden ze toch wel 'n tas boodschappen kunnen missen voor hun dierbare kinderen? En waarom kunnen geen van die ouders langskomen bij jullie?Jeetje elninjoo, dat gaat je toch gewoon geen reet aan? Ze heeft duidelijk gemaakt dat ze dat niet wil vertellen, hou er dan over op zeg. Ze vroeg om tips en niet om geld, dat hebben de lieve forummers zelf aangeboden!
zaterdag 13 december 2014 om 19:34
quote:karossis schreef op 13 december 2014 @ 19:32:
ooh die rolletjes zijn ook super zeg.
.http://www.ah.nl/producte ... i106583/dr-oetker-custard
Kost geen drol.
ooh die rolletjes zijn ook super zeg.
.http://www.ah.nl/producte ... i106583/dr-oetker-custard
Kost geen drol.
zaterdag 13 december 2014 om 19:36
quote:GarciaCM schreef op 13 december 2014 @ 19:32:
[...]
Ik heb het wel gezien hier in dit topic. Fijne avond verderJeetje wat een toeval, zo'n verdwijnende zin. Je had de zin vast wel gelezen voor je quote, dus dan is je opmerking ook helemaal niet gepast!
[...]
Ik heb het wel gezien hier in dit topic. Fijne avond verderJeetje wat een toeval, zo'n verdwijnende zin. Je had de zin vast wel gelezen voor je quote, dus dan is je opmerking ook helemaal niet gepast!
zaterdag 13 december 2014 om 19:37
Goedkope appelmoes even verwarmen en wat kaneel ( en een extra schepje ( vanille)suiker , evt krentjes/ rozijnen ) er door smaakt ook een stuk feestelijker.
Gewoon ijs iets ontdooien en doorroeren met - oude - koekkruimels ( speculaasjes, bijv. ) ; net " echt " .
Gewoon ijs iets ontdooien en doorroeren met - oude - koekkruimels ( speculaasjes, bijv. ) ; net " echt " .
zaterdag 13 december 2014 om 19:37
quote:sinnombre schreef op 13 december 2014 @ 19:35:
[...]
Door te Googlen op 'waar kan ik het beste bedelen'.
Het loopt toch de spuigaten uit die bedelacties op het forum?Je hoeft niets geven als je dat niet wilt! En met mijn ene euro kan ik heus niet iedereen helpen, maar dit voelde goed, dus ik doe het wel!
[...]
Door te Googlen op 'waar kan ik het beste bedelen'.
Het loopt toch de spuigaten uit die bedelacties op het forum?Je hoeft niets geven als je dat niet wilt! En met mijn ene euro kan ik heus niet iedereen helpen, maar dit voelde goed, dus ik doe het wel!
zaterdag 13 december 2014 om 19:38
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 december 2014 @ 19:37:
Goedkope appelmoes even verwarmen en wat kaneel ( en een extra schepje ( vanille)suiker , evt krentjes/ rozijnen ) er door smaakt ook een stuk feestelijker.
Gewoon ijs iets ontdooien en doorroeren met - oude - koekkruimels ( speculaasjes, bijv. ) ; net " echt " .Goede tips, mijn kinderen zouden dat ook heerlijk vinden!
Gewoon ijs iets ontdooien en doorroeren met - oude - koekkruimels ( speculaasjes, bijv. ) ; net " echt " .Goede tips, mijn kinderen zouden dat ook heerlijk vinden!
zaterdag 13 december 2014 om 19:43
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 december 2014 @ 19:37:
Dit is leuk voor kinderen!
Edit: voor volwassenen ook, vooral dat ijs.
Dit is leuk voor kinderen!
Edit: voor volwassenen ook, vooral dat ijs.
Life is short. Eat dessert first.