Gezondheid alle pijlers

IK sterf van de kou.

14-12-2014 20:31 70 berichten
Hallo allemaal,

Ik snap er helemaal niets van. Het is hier 22 graden en toch zit ik te vernikkelen van de kou. Dit is al een paar weken aan de gang, terwijl ik buiten nergens last van heb.

Ik kan me niet voorstellen dat het te droog is in huis, want ik tocht elke morgen het huis door.

Hebben jullie ideeën waar het aan kan liggen?
Alle reacties Link kopieren
Niet genoeg geslapen? Niet genoeg gegeten? Ziek?
Zeg maar Spijker.
Je leeftijd? *bukt alvast*
Ye ken.
Thermostaat kapot?
Schildklier?

Beweeg je wel genoeg? Dat houdt je interne kachel aan de gang.
Koude voeten?
quote:GrannyWeatherwax schreef op 14 december 2014 @ 20:33:

Je leeftijd? *bukt alvast**PETS!*
Alle ramen en tochtroosters helemaal dicht?

En anders proberen als je het koud hebt, even iets te gaan doen of onder een warme douche.

Stuk lopen buiten wil ook nog wel eens helpen, is het thuis weer te warm dan.
Ja, iki beweeg voldoende en ja ik heb ijskoude voeten, ondanks mijn vachtpantoffels.
Hier idem, laatste tijd enorm kouwelijk.

Wat het is? Geen idee... ik pak maar een kleedje op de bank, sloffen aan mijn voeten en een elektrische deken in mijn bed.

Ik bewoog en beweeg overigens ruim voldoende, maar dat mocht niet baten.
Ook eet en slaap ik voldoende.

Op het moment ben ik water aan het verdampen in de hoop dat dat iets helpt.

Ik heb het op de gezondheidspijler gezet, maar eigenlijk ben ik dus gewoon gezond, voor zover ik weet.
Als ik koude voeten heb dan is de rest ook koud, zou voor jou misschien ook zo kunnen werken. Sokken aan in je warme toffeltjes?
Ik heb er ook last van, met name vlak na het avondeten. Ik sla nu maar gewoon een fleecedeken om mezelf heen en zet de verwarming 's avonds hoog (en voordat ik ga slapen weer uit).
quote:little_angel89 schreef op 14 december 2014 @ 20:41:

Hier idem, laatste tijd enorm kouwelijk.

Wat het is? Geen idee... ik pak maar een kleedje op de bank, sloffen aan mijn voeten en een elektrische deken in mijn bed.

Ik bewoog en beweeg overigens ruim voldoende, maar dat mocht niet baten.Heb jij er buiten last van?
Slechte doorbloeding? Rook je? Ik geloof van wel toch?
Voeten, handen en neus zijn bij mij ijzig. Ik zag wel elektrische voetenwarmer bij de lidl voor 15 euro. Ik denk er nog over.
Ye ken.
Bij je werk en/of vrienden heb je er geen last van?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:SilverShadow schreef op 14 december 2014 @ 20:41:

Als ik koude voeten heb dan is de rest ook koud, zou voor jou misschien ook zo kunnen werken. Sokken aan in je warme toffeltjes?Is een plan, amar alles dat uitsteekt is koud, ook mijn handen en rara, mijn borsten, die vriezen zowat van mijn lijf en toch ben ik goed aangekleed in sweatstof.
quote:StoraHuntur schreef op 14 december 2014 @ 20:43:

Slechte doorbloeding? Rook je? Ik geloof van wel toch?Ik damp.
quote:GrannyWeatherwax schreef op 14 december 2014 @ 20:43:

Voeten, handen en neus zijn bij mij ijzig. Ik zag wel elektrische voetenwarmer bij de lidl voor 15 euro. Ik denk er nog over.Ja, daar heb ik ook aan gedacht, maar ik vraag me af wat zo'n ding slurpt aan stroom.
quote:Mylene_Valerie schreef op 14 december 2014 @ 20:44:

Bij je werk en/of vrienden heb je er geen last van?Buiten als ik loop heb ik er geen last van, maar ik kan moeilijk 8 uur per dag buiten lopen.
quote:Cateautje schreef op 14 december 2014 @ 20:45:

[...]

Is een plan, amar alles dat uitsteekt is koud, ook mijn handen en rara, mijn borsten, die vriezen zowat van mijn lijf en toch ben ik goed aangekleed in sweatstof.

Borsten zijn bij mij wel warm, bij mij is m'n neus ijskoud en oren, handen en voeten ook, maar dan trek ik extra sokken aan.

Irritant hé, als je het niet warm en behaaglijk kunt krijgen.
quote:oldwood schreef op 14 december 2014 @ 20:39:

Alle ramen en tochtroosters helemaal dicht?

En anders proberen als je het koud hebt, even iets te gaan doen of onder een warme douche.

Stuk lopen buiten wil ook nog wel eens helpen, is het thuis weer te warm dan.Droge lucht warmt beter dan vochtige lucht. Goed luchten is dus juist heel belangrijk om een huis warm te stoken.
Heb ik ook wel 'ns terwijl 't idd 22+ in huis is. Bij mij werkt 't om 'n gluhweintje te drinken, daar warm je inwendig lekker van op en dan trekt de warmte ook door in je handen en voeten.
Ben je erg slank? Een isolatie-laagje (lees wat vet op het lichaam) zorgt meestal ook dat je het wat warmer hebt. Korte termijn oplossing: neem een borreltje? Elektrisch dekentje in bed wil ook wel helpen maar daar heb je overdag weinig aan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven