IK sterf van de kou.
zondag 14 december 2014 om 20:31
Hallo allemaal,
Ik snap er helemaal niets van. Het is hier 22 graden en toch zit ik te vernikkelen van de kou. Dit is al een paar weken aan de gang, terwijl ik buiten nergens last van heb.
Ik kan me niet voorstellen dat het te droog is in huis, want ik tocht elke morgen het huis door.
Hebben jullie ideeën waar het aan kan liggen?
Ik snap er helemaal niets van. Het is hier 22 graden en toch zit ik te vernikkelen van de kou. Dit is al een paar weken aan de gang, terwijl ik buiten nergens last van heb.
Ik kan me niet voorstellen dat het te droog is in huis, want ik tocht elke morgen het huis door.
Hebben jullie ideeën waar het aan kan liggen?
zondag 14 december 2014 om 21:21
Hier ook zon kleum. Twinitg graden, dekentje en trui ten spijt.
Denkfout die je volgens mij maakt is dat luchten juist zorgt dat de lucht droog wordt. Tenminste zo heb ik het altijd begrepen. (En dat kan het probleem hier bij mij ook veroorzaken. Luchtvochtigheid is 22% nu. Ik lucht veel en heb hier mechanische ventilatie. Maar goed elders heb ik het bij deze temperatuur ook koud.)
Denkfout die je volgens mij maakt is dat luchten juist zorgt dat de lucht droog wordt. Tenminste zo heb ik het altijd begrepen. (En dat kan het probleem hier bij mij ook veroorzaken. Luchtvochtigheid is 22% nu. Ik lucht veel en heb hier mechanische ventilatie. Maar goed elders heb ik het bij deze temperatuur ook koud.)
zondag 14 december 2014 om 21:40
quote:Wapiti schreef op 14 december 2014 @ 21:21:
Denkfout die je volgens mij maakt is dat luchten juist zorgt dat de lucht droog wordt. Tenminste zo heb ik het altijd begrepen. (En dat kan het probleem hier bij mij ook veroorzaken. Luchtvochtigheid is 22% nu. Ik lucht veel en heb hier mechanische ventilatie. Maar goed elders heb ik het bij deze temperatuur ook koud.)Nu ik een liter water op heb laten koken, voel ik de warmte wel.
Denkfout die je volgens mij maakt is dat luchten juist zorgt dat de lucht droog wordt. Tenminste zo heb ik het altijd begrepen. (En dat kan het probleem hier bij mij ook veroorzaken. Luchtvochtigheid is 22% nu. Ik lucht veel en heb hier mechanische ventilatie. Maar goed elders heb ik het bij deze temperatuur ook koud.)Nu ik een liter water op heb laten koken, voel ik de warmte wel.
zondag 14 december 2014 om 23:07
maandag 15 december 2014 om 00:14
Borreltje, fleecedekens op de bank, elektrische deken in bed, echte wollen pantoffels, een kersenpittenzak opwarmen, warme melk drinken, etc Bij Kruidvat en Xenos etc heb je van die handwarmers voor in de magnetron, daar heb je ook sloffen van.
Inderdaad zorgen dat je voeten warm zijn, anders wordt alles koud.
Inderdaad zorgen dat je voeten warm zijn, anders wordt alles koud.
Ab imo pectore
maandag 15 december 2014 om 16:28
quote:emmylou schreef op 15 december 2014 @ 00:14:
Borreltje, fleecedekens op de bank, elektrische deken in bed, echte wollen pantoffels, een kersenpittenzak opwarmen, warme melk drinken, etc Bij Kruidvat en Xenos etc heb je van die handwarmers voor in de magnetron, daar heb je ook sloffen van.
Inderdaad zorgen dat je voeten warm zijn, anders wordt alles koud.Vindt ze vies.
Inderdaad zorgen dat je voeten warm zijn, anders wordt alles koud.Vindt ze vies.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
maandag 15 december 2014 om 17:49
quote:emmylou schreef op 15 december 2014 @ 00:14:
Inderdaad zorgen dat je voeten warm zijn, anders wordt alles koud.?Hu¿ Dan smelt je toch?
Inderdaad zorgen dat je voeten warm zijn, anders wordt alles koud.?Hu¿ Dan smelt je toch?
verba volant, scripta manent.
donderdag 18 december 2014 om 07:45
Ik kan dat ook wel hebben, heeft bij mij puur te maken,met stilzitten. Het enige wat bij mij helpt is of badjas aan of als een mummie in een dekentje. Ik ben gevoelig voor koude handen en voeten en die krijg ik niet altijd weer warm door een extra paar sokken dus dan word het bovenstaande.. Mijn eigen huis is veel warmer dan waar ik werk (oppas), maar daar beweeg ik meer en heb ik het dus minder snel koud. Totdat de kinderen er niet zijn en ik alleen thuis ben daar. Dan begint het weer Buiten overigens minder gauw last van.
donderdag 18 december 2014 om 13:23
Ik herken het...ik duik onder een dekentje, dikke sokken en een groot glas thee...soms meerdere. Een kruik kan ook nog extra dienst doen.
Vaak als je eenmaal warm bent gaat het wel goed merk ik.
Dit klinkt als oma, maar....draag je een hemd onder je kleding? Dat wil mij nl. nog weleens helpen om wat warmer te blijven.
Vaak als je eenmaal warm bent gaat het wel goed merk ik.
Dit klinkt als oma, maar....draag je een hemd onder je kleding? Dat wil mij nl. nog weleens helpen om wat warmer te blijven.
Leef nu! Maar hoe.....