Stel ik me nou echt aan?

maandag 28 juli 2008 om 22:33

Ok, het verhaal. Vriendje is een week op vakantie geweest met drie vrienden. Ze deelden met zijn 2-en een kamer. Zijn kamergenoot versierde op een avond een meisje uit de buurt. Dit meisje was daar samen met een vriendin. 
Kamergenoot is met meisje weggegaan en kwam niet meer terug. Hij liet mijn vriend alleen met het meisje achter. De andere twee waren al gaan slapen. Vriend bleef een paar uur wachten op zijn kamergenoot. Deze kwam niet meer terug.
De vriendin kon dus niet naar huis, meisje had auto meegenomen. Die vriendin is dus bij mijn vriend op de kamer blijven slapen.
Ik vind dit dus totaal respectloos naar mij toe. Vriendje vindt dit doodnormaal. Ik geloof echt wel dat er niets gebeurd is, vriendje is niet zo'n versierder. Maar ik vind het gewoon echt niet normaal.
Volgens vriendje maak ik me druk om niets.
Wie heeft er gelijk? Stel ik me echt aan, of heb ik een punt?
Als ik dit nu goed vind, wat gebeurt er dan volgend jaar...
                    Kamergenoot is met meisje weggegaan en kwam niet meer terug. Hij liet mijn vriend alleen met het meisje achter. De andere twee waren al gaan slapen. Vriend bleef een paar uur wachten op zijn kamergenoot. Deze kwam niet meer terug.
De vriendin kon dus niet naar huis, meisje had auto meegenomen. Die vriendin is dus bij mijn vriend op de kamer blijven slapen.
Ik vind dit dus totaal respectloos naar mij toe. Vriendje vindt dit doodnormaal. Ik geloof echt wel dat er niets gebeurd is, vriendje is niet zo'n versierder. Maar ik vind het gewoon echt niet normaal.
Volgens vriendje maak ik me druk om niets.
Als ik dit nu goed vind, wat gebeurt er dan volgend jaar...

maandag 28 juli 2008 om 22:39

maandag 28 juli 2008 om 22:40

Tja, kan er geen zinnig woord over zeggen (waarom probeer ik het dan ? )
Geloof je hem? zo ja, wat is dan het probleem? wat had hij dan moeten doen volgens jou? meisje op straat zetten, ruzie met zijn vriend maken achteraf? Wat had hij in jouw ogen moeten doen zodat het niet respectloos was geweest?
En geloof je hem niet? dan is dat dus een groter probleem want ja, dan heb je iedere keer dat ie alleen iets gaat doen dat dit soort situaties kunnen onstaan..
Hoe oud zijn jullie? hoe zeker ben je van je relatie?
                    Geloof je hem? zo ja, wat is dan het probleem? wat had hij dan moeten doen volgens jou? meisje op straat zetten, ruzie met zijn vriend maken achteraf? Wat had hij in jouw ogen moeten doen zodat het niet respectloos was geweest?
En geloof je hem niet? dan is dat dus een groter probleem want ja, dan heb je iedere keer dat ie alleen iets gaat doen dat dit soort situaties kunnen onstaan..
Hoe oud zijn jullie? hoe zeker ben je van je relatie?

maandag 28 juli 2008 om 22:45

het ligt er maar helemaal aan hoe je er achter bent gekomen. Mijn vriend zou nooit een meisje op straat zetten als ze nergens naar toe kan. Als jouw vriend zich er een beetje ongemakkelijk bij voelde en het jou ook had gebracht als een sitautie van 'niet echt fijn, maar wat kon ik anders', dan moet je er echt niet kwaad om worden. Maar dat hij zich niks aantrekt van jouw gevoelens en er geen begrip voor toont, daar zit hij verkeerd. 
Maar Carlice heeft zeker gelijk, dit is zo'n situatie waar je niet uitkomt en waar je je energie dus ook niet in moet stoppen. Wees gewoon duidelijk dat jij het niet fijn vond en of hij het DAAROM volgende keer anders wil aanpakken/overbrengen, ookal is het voor hem normaal.
                    Maar Carlice heeft zeker gelijk, dit is zo'n situatie waar je niet uitkomt en waar je je energie dus ook niet in moet stoppen. Wees gewoon duidelijk dat jij het niet fijn vond en of hij het DAAROM volgende keer anders wil aanpakken/overbrengen, ookal is het voor hem normaal.

Als het meisje echt niet meer naar huis kon, dan vind ik dat je vriend juist heeft gehandeld en erg galant is geweest door dat meisje onderdak te verlenen. Wat had hij anders moeten doen?
Dat meisje op straat laten staan?
Maar eh er bestaat ook nog zoiets als een taxi.
Als ik dat meisje was geweest dan had ik een taxi of een familielid gebeld en was gewoon naar huis gegaan om vervolgens geen vriendinnen meer te willen zijn met een meisje dat mij zo in de steek had gelaten.
Dus ik heb mijn vraagtekens bij zijn verhaal.
                    Dat meisje op straat laten staan?
Maar eh er bestaat ook nog zoiets als een taxi.
Als ik dat meisje was geweest dan had ik een taxi of een familielid gebeld en was gewoon naar huis gegaan om vervolgens geen vriendinnen meer te willen zijn met een meisje dat mij zo in de steek had gelaten.
Dus ik heb mijn vraagtekens bij zijn verhaal.

Sluit me aan bij de eerdere reacties.
Wat vind je precies niet normaal?
Dat die andere 2 hem met iemand opgescheept laten zitten? Of dat hij zo'n griet niet de straat opkwakt?
Of dat zij is blijven slapen en er niks gebeurd is?
Daarbij, hij had het ook niet kunnen vertellen om dit gedoe te voorkomen.
                    Wat vind je precies niet normaal?
Dat die andere 2 hem met iemand opgescheept laten zitten? Of dat hij zo'n griet niet de straat opkwakt?
Of dat zij is blijven slapen en er niks gebeurd is?
Daarbij, hij had het ook niet kunnen vertellen om dit gedoe te voorkomen.

maandag 28 juli 2008 om 22:51

Bedankt voor de snelle reacties!
Ok paar punten die jullie genoemd hebben waar ik dus mee zit:
Als jouw vriend zich er een beetje ongemakkelijk bij voelde en het jou ook had gebracht als een sitautie van 'niet echt fijn, maar wat kon ik anders', dan moet je er echt niet kwaad om worden. Maar dat hij zich niks aantrekt van jouw gevoelens en er geen begrip voor toont, daar zit hij verkeerd.
Dat is het dus echt precies! Hij bracht het echt zo van dat is hartstikke normaal en ach, jammer dat jij dat niet vind. Zeg het dan wat normaler...
En inderdaad zorg dan voor een taxi! Die bestaan ook tegenwoordig, die zijn er niet voor niets...
Op zich ben ik best zeker van mijn relatie, van het weekend nog tegen een vriendin van me gezegd dat dit echt voor de rest van mijn leven zou zijn. We hebben nu 7 jaar een relatie, dus hij weet ook echt wel dat ik dit niet leuk zou vinden...
Dat is ook een beetje het punt denk, dat hij echt wel wist dat ik dit niet leuk zou vinden. Bel dan eerst en 'vraag' het of zo iets...
                    Ok paar punten die jullie genoemd hebben waar ik dus mee zit:
Als jouw vriend zich er een beetje ongemakkelijk bij voelde en het jou ook had gebracht als een sitautie van 'niet echt fijn, maar wat kon ik anders', dan moet je er echt niet kwaad om worden. Maar dat hij zich niks aantrekt van jouw gevoelens en er geen begrip voor toont, daar zit hij verkeerd.
Dat is het dus echt precies! Hij bracht het echt zo van dat is hartstikke normaal en ach, jammer dat jij dat niet vind. Zeg het dan wat normaler...
En inderdaad zorg dan voor een taxi! Die bestaan ook tegenwoordig, die zijn er niet voor niets...
Op zich ben ik best zeker van mijn relatie, van het weekend nog tegen een vriendin van me gezegd dat dit echt voor de rest van mijn leven zou zijn. We hebben nu 7 jaar een relatie, dus hij weet ook echt wel dat ik dit niet leuk zou vinden...
Dat is ook een beetje het punt denk, dat hij echt wel wist dat ik dit niet leuk zou vinden. Bel dan eerst en 'vraag' het of zo iets...

maandag 28 juli 2008 om 22:54

Sorry, maar als hij zelf op vakantie is en jou belt om te vragen of er een meisje bij hem kan overnachten die daar gedumpt is door vriendin, zou dat werken denk je?? ..
buiten dat, het gaat om het feit of je hem vertrouwt, je twijfelt blijkbaar aanz ijn verhaal want waarom zou het anders een probleem zijn??
                    buiten dat, het gaat om het feit of je hem vertrouwt, je twijfelt blijkbaar aanz ijn verhaal want waarom zou het anders een probleem zijn??

maandag 28 juli 2008 om 23:00

Sorry, denk dat je eigen onzekerheid in je in de weg zit. Hij heeft de juiste keuze gemaakt Hij heeft haar tenminste niet de straat op gegooid. een goede relatie is ook een kwestie van vertrouwen in elkaar.
Wanneer m'n vriendin zich zo druk zou maken hierover, zou ik mn vraagtekens zetten? Is onze relatie na 7 jaar zo flinterdun? Met een vreemde het bed in duiken is geen pak suiker kopen.
                    Wanneer m'n vriendin zich zo druk zou maken hierover, zou ik mn vraagtekens zetten? Is onze relatie na 7 jaar zo flinterdun? Met een vreemde het bed in duiken is geen pak suiker kopen.

maandag 28 juli 2008 om 23:03

Je mag blij zijn dat je zo een vriendelijke jongen hebt.. Stel je het eens andersom voor, jij bent met een vriendin uit en zij piept er tussen uit.. Dan mag je blij zijn dat je bij een vriendelijke jongen mag blijven slapen op zijn kamer en je gewoon rustig laat slapen. Wat heb je om niet te vertrouwen??

maandag 28 juli 2008 om 23:08

maandag 28 juli 2008 om 23:11

quote:Laavie schreef op 28 juli 2008 @ 22:33:
Als ik dit nu goed vind, wat gebeurt er dan volgend jaar...Als je dit niet goed vindt, dan weet ik wel wat er volgend jaar gebeurt. Dan is hij waarschijnlijk niet meer zo eerlijk tegen je als zoiets voorvalt...
Kom nou toch, je vertrouwt je vriend of je vertrouwt hem niet. Als jij dit goed vindt denk jij dan dat hij daar een vrijkaart in ziet om volgend jaar nog makkelijker te zijn? Raar soort vertrouwen heb je dan in je vriend.
Als ik dit nu goed vind, wat gebeurt er dan volgend jaar...Als je dit niet goed vindt, dan weet ik wel wat er volgend jaar gebeurt. Dan is hij waarschijnlijk niet meer zo eerlijk tegen je als zoiets voorvalt...
Kom nou toch, je vertrouwt je vriend of je vertrouwt hem niet. Als jij dit goed vindt denk jij dan dat hij daar een vrijkaart in ziet om volgend jaar nog makkelijker te zijn? Raar soort vertrouwen heb je dan in je vriend.
                                    oh that purrrrrrrrrfect feeling

maandag 28 juli 2008 om 23:17

Nou....Ik heb al gereageerd en ook gezegd dat je hier geen ruzie over moet maken en dat je niet zomaar een meisje op straat kan zetten, maar ik zou me er ook niet helemaal fijn bij voelen. Niet omdat ik mijn vriend niet zou vertrouwen, maar omdat een meisje bij MIJN vriend op de kamer heeft geslapen. Alleen IK wil dat doen. Mijn vriend zou precies hetzelfde vinden als het andersom zou zijn.
Maar nogmaals, maak er geen ruzie over, hij kon niet anders en hij heeft niks verkeerds gedaan. Er is ook totaal geen aanleiding om te denken dat hij volgend jaar een stap verder zou gaan!
                    Maar nogmaals, maak er geen ruzie over, hij kon niet anders en hij heeft niks verkeerds gedaan. Er is ook totaal geen aanleiding om te denken dat hij volgend jaar een stap verder zou gaan!

maandag 28 juli 2008 om 23:17

Persoonlijk vind ik ook dat je je drukker maakt dan nodig. Mijn man had dat meisje ook laten slapen en me het verteld op een toon van: er is niks aan de hand. Persoonlijk had ik het erger gevonden als hij het meisje midden in de nacht in een taxi had gestopt in haar eentje. 
Ja ik weet het, de meeste taxichauffeurs zijn te vertrouwen, maar ze zal toch die ene tegen komen... En wie weet waren vriend en ander meisje wel naar hun (van de meiden dus) kamer gegaan, had het arme schaap buiten kunnen wachten??
                    Ja ik weet het, de meeste taxichauffeurs zijn te vertrouwen, maar ze zal toch die ene tegen komen... En wie weet waren vriend en ander meisje wel naar hun (van de meiden dus) kamer gegaan, had het arme schaap buiten kunnen wachten??