Misselijkheid
donderdag 1 januari 2015 om 12:13
Hallo
Ik ben nu 14 weken zwanger en extreem misselijk.
mijn eerste maaltijd wat ik eet is me avond eten omdat ik de rest niet binnen houd.. zelfs een kop thee is al te veel
Heb al contact gehad met de huisarts maar die wil me niets geven die zegt dat ik maar op Google moet kijken...
Iemand van jullie misschien tips ??
Groetjes Michelle
Ik ben nu 14 weken zwanger en extreem misselijk.
mijn eerste maaltijd wat ik eet is me avond eten omdat ik de rest niet binnen houd.. zelfs een kop thee is al te veel
Heb al contact gehad met de huisarts maar die wil me niets geven die zegt dat ik maar op Google moet kijken...
Iemand van jullie misschien tips ??
Groetjes Michelle
donderdag 1 januari 2015 om 12:20
donderdag 1 januari 2015 om 12:45
Wat een lompe huisarts! Ik ben ook 14 weken zwanger en extreem misselijk/overgeven. Helaas al in t ziekenhuis gelegen ook. Pas op dat je niet uitdroogt. ORS werd mij geadviseerd (zo vies, niet handig als je zo misselijk bent) en ik drink sportdrankjes. Dat neemt je lichaam ook snel op. Vocht is heel belangrijk.
Probeer kleine beetjes te blijven eten. Biscuitjes eten kreeg ik ook nog als tip Vd diëtist.
Het is heel naar. Weet helaas precies hoe je je voelt. Sterkte.
Probeer kleine beetjes te blijven eten. Biscuitjes eten kreeg ik ook nog als tip Vd diëtist.
Het is heel naar. Weet helaas precies hoe je je voelt. Sterkte.
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
donderdag 1 januari 2015 om 12:51
ORS is tegen uitdroging. Dan ben je al een stap verder. Daarnaast haalt het de misselijkheid niet weg, dus kan je nog niet eten. Omeprazol is een maagzuurremmer. Rennies zorgen ervoor dat je maagzuur minder wordt (wat bij mij niet werkte, al vrat ik het doosje erbij op). Omeprazol voorkomt maagzuur. Kon gelijk weer bijna alles eten.
donderdag 1 januari 2015 om 13:33
Bij mij bleven smoothies en milkshakes goed binnen. Dus daar heb ik de vorige zwangerschap zo ongeveer op geleefd tot de 22 weken zwangerschap. Is er niks wat je wat beter trekt? Warme dranken en eten ging bij mij bijvoorbeeld ook echt niet, hoe kouder hoe beter. En geen al te vaste of zware dingen.
donderdag 1 januari 2015 om 14:36
Hoi, ik had hier laatst ook een topic geopend omdat ik (nu 19 weken) ook sinds week 10 ontzettend misselijk ben. Enige verschil is dat ik dus wel mijn eten binnenhoud en alleen gal spuug. Omdat ik liever geen medicijnen wil kreeg ik hier als tips; gemberthee, vanillevla en kleine kinderkwarkjes eten. Vooral de vanillevla heeft erg goed geholpen! Wie weet ook iets voor jou? Ik vind de reactie van je huisarts ook een beetje lomp, zo van "zoek het zelf maar uit..". Ik zou als je toch graag een medicijn wil proberen aan de verloskundige vragen of voorstellen emasefene te gaan gebruiken. Heb daar ook goede dingen over gehoord en gelezen al werkt het niet voor iedereen. Sterkte in ieder geval!
---
donderdag 1 januari 2015 om 16:45
Gember ben ik inderdaad gisteren mee begonnen tot nu toe merk ik nog niks maar dat Al wel even duren...
Warme melk probeer ik ook wel dat gaat 50% van de keren goed.
Moet 6 januari weer naar de verloskundige en wil het bij haar ook aankaarten. Ben net op de weegschaal gaan staan. Nadat ik 4 kilo was aangekomen ben ik er nu week 5 afgevallen.
Bedankt voor al jullie reactie geeft weer iets moed dat het over gaat
Ga de vla en toetjes eerst proberen dat is wat vloeibaarder dat moer hoop ik beter gaan.
En dan toch de stap maar zetten naar een andere huisarts.
Warme melk probeer ik ook wel dat gaat 50% van de keren goed.
Moet 6 januari weer naar de verloskundige en wil het bij haar ook aankaarten. Ben net op de weegschaal gaan staan. Nadat ik 4 kilo was aangekomen ben ik er nu week 5 afgevallen.
Bedankt voor al jullie reactie geeft weer iets moed dat het over gaat
Ga de vla en toetjes eerst proberen dat is wat vloeibaarder dat moer hoop ik beter gaan.
En dan toch de stap maar zetten naar een andere huisarts.
donderdag 1 januari 2015 om 17:08
Eet je dan gewoon stukjes gember? Of zet je er thee van? Ik vond het echt niet lekker dus heb gelijk vanille-vla en van die soort danoontjes geprobeerd. Ging erg goed En stom gezegd, als ik nu moet spugen gaat dat ook makkelijker omdat de vla er dus wel uitkomt in tegenstelling tot brood of fruit. Je bent wel een hoop afgevallen zeg, lijkt me heel vervelend! Hoop dat je er met je verloskundige een goed gesprek over kunt hebben en een andere huisarts lijkt me een goed idee. Succes!
---
donderdag 1 januari 2015 om 19:51
Nee heb gember capsules. Het Enige Nadeel ze zijn heel groot en neem ze dus alleen in met avond eten. Eigenlijk moet het s morgen ook maar dat lukt mij niet...
Zag net dat ik nog danoontjes in de koelkast staan dus ga het morgen vroeg proberen.
Ja dat is wel een minder en idee als je dan moet spugen... ben altijd alleen al bang voor het idee dat ik moet spugen.
Zag net dat ik nog danoontjes in de koelkast staan dus ga het morgen vroeg proberen.
Ja dat is wel een minder en idee als je dan moet spugen... ben altijd alleen al bang voor het idee dat ik moet spugen.
donderdag 1 januari 2015 om 21:48
Nou ja zeg! Op zoek naar een andere HA! Maar je VK kan ook Emasefene voorschrijven he? Het is echt niet goed voor je als je zoveel afvalt. Ik heb destijds wel de Emasefene gehad in vorm van tabletten, hielp de eerste paar weken goed, vooral de ochtenden. Ben daarna overgestapt op kinderkwark want het ging niet zo goed.
Hooo dat je je snel beter gaat voelen
Hooo dat je je snel beter gaat voelen