Ruzie met dochter van 6

04-01-2015 14:19 294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames.

Graag wat advies... Zojuist ruzie met mijn dochter van 6 gehad.

Ik wilde wat leuks doen vanmiddag met haar en mijn zoontje. Ze had er zin in zei ze, vervolgens had ze iets anders aangetrokken waardoor haar staartjes niet goed meer zaten. Deze wilde ik goed doen en toen begon ze te huilen en zei dat ze niet meer wilde, achteraf de reden was dat ze niet wilde dat ik haar staart eruit zou halen en netjes zou doen. Tanden poetsen, haar doen, nagels knippen. Ze begint al te huilen voordat ik het doe, kan grapjes maken maar niks werkt. Er is nooit wat naars voorgevallen, maar ze kan er niet tegen. Haar vader mag het wel allemaal doen maar met moeite en heel zachtjes...

We zijn niet meer gegaan vanmiddag en ze is nu op der kamer. Ik heb gezegd dat het jammer is want ze heeft een leuke middag laten schieten.

Bah voel me echt rot, lijkt wel of onze band nu al kapot is ofzo.

Wat nu?
anoniem_143531 wijzigde dit bericht op 04-01-2015 14:24
Reden: N e
% gewijzigd
Srs waarom zou ik liegen over een roadtrip, zou blij zijn als dat mijn topic was en ik lekker ertussenuit geweest was. Zal even toelichten. Heb het haar toen ze hier op visite was direct laten plaatsen op mijn laptop, verdacht? Prima dit is wel hoe t zit en ook niet echt iets om verder op in te gaan toch?

Problemen met mijn man zijn opgelost en momenteel vormen we een fijn en gezellig gezin, hoe de toekomst gaat geen idee, maar het gaat goed nu en we zijn gelukkig.

Bedankt he kurrisj
quote:vitamined schreef op 04 januari 2015 @ 15:44:

[...]

Dacht ik al, maar ik dacht: misschien ben je wel om!
Zij heeft niemand gevonden via viva maar als dat het geval was was het contact toch via mail oid gegaan en was het toch duidelijk geworden.
Problemen met mijn man zijn opgelost en momenteel vormen we een fijn en gezellig gezin, hoe de toekomst gaat geen idee, maar het gaat goed nu en we zijn gelukkig

* Waarom dan dit topic aanmaken.
Ja, dat is toekomst muziek... Dat is mooi om naar te luisteren..
quote:actrice schreef op 04 januari 2015 @ 15:44:

Bedankt he kurrisj

Graag gedaan hè mop.

Nu weet je wat ik doe als ik me verveel.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Lijkt me heel zwaar voor een meisje van 6, zo'n instabiele moeder.

Ze heeft duidelijkheid en grenzen nodig, elke dag de zelfde grenzen en een moeder die de leiding neemt.
Amaqanda: "Zien wij er uit als een zwangerschapstest?"
quote:NummerZoveel schreef op 04 januari 2015 @ 14:44:

Ze is 6, geen 16! Wat zij wil / vindt / niet wil... dat maakt allemaal niets uit! Jij bent haar moeder en jij beslist.

Dat gezeur over praten en goedmaken. Wordt maar eens een keer echt boos. Ik geef je op een briefje dat mevrouwtje dan heel snel bijdraait.Je bent me voor, denk er precies zo over. Overspannen gedoe zeg
quote:marielle75 schreef op 04 januari 2015 @ 15:47:

Problemen met mijn man zijn opgelost en momenteel vormen we een fijn en gezellig gezin, hoe de toekomst gaat geen idee, maar het gaat goed nu en we zijn gelukkig

* Waarom dan dit topic aanmaken.Dit topic is ook helemaal niet aangemaakt door TO, maar door haar overbuurvrouw. Gok ik.
quote:Lady-Voldemort schreef op 04 januari 2015 @ 15:55:

[...]

Dit topic is ook helemaal niet aangemaakt door TO, maar door haar overbuurvrouw. Gok ik.

Wacht, dit wordt verwarrend.

Gaat het topic dan ook over de overbuurvrouw?

Of heeft de overbuurvrouw het wel voor TO geschreven?

WIe heeft er nou drie kinderen? De overbuurvrouw?

Of heeft de overbuurvrouw ruzie met de dochter van 'TO'?

Ik ben het spoor bijster
En zo worden de prinsjes en prinsesjes gemaakt. Belachelijk.

Gewoon niet zeuren, haar in staarten en mee. Huppetee.

En als het dan nog steeds drama is de hele middag, dan heb je dat aan jezelf te wijten.

Een kind is het product van de opvoeding. Je hebt zelf toegestaan dat ze zo geworden is.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:actrice schreef op 04 januari 2015 @ 15:13:

Iets wat ik nooit heb ervaren? Wat een onzin dit. Nogmaals ik wil jullie adviezen ter harte nemen maar ik moet mijn dochter wel kunnen verzorgen en als ik te streng wordt raakt ze overstuur. Haar vader is heel makkelijk en laat alles toe, doet alles zachtjes en noem maar op. Ik heb geen diepgaande problemen met mijn dochter het is alleen iets wat al een tijd speelt en wat deze keer dus zo uit de hand is gelopen.Ik vind streng opvoeden altijd erg overschat. Duidelijk en consequent is veel belangrijker. Die tanden moeten gepoetst worden. Dat is gewoon geen discussiepunt. Blijf kalm en duidelijk. Niet zo onder de indruk zijn van dramatisch gedrag hoor.
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”

[...]

Dit topic is ook helemaal niet aangemaakt door TO, maar door haar overbuurvrouw. Gok ik.

En nu wat écht belangrijk is: wie bedoel je met de overbuurvrouw?

De buurvrouw náást je eigen buurvrouw (dat denk ik), of de buurvrouw die tegenóver jou woont (dat denkt vriend).

Pas als ik dat weet, kan ik dit topic op waarde schatten.

[...]

Dit topic is ook helemaal niet aangemaakt door TO, maar door haar overbuurvrouw. Gok ik. ohh en ik dacht nog wel dat het echt was. Ha ha ha
Omg wat een hilarisch topic!

Ik lach me kapot.

Dat soort gedrag, daar stond in huize VanDetta vruuger maar één sanctie op...

En weet je.

Ik ben een prima volwassen vrouw geworden.
Huts!
Ruzie met mijn dochter van 6? Je bent toch zelf geen 7?

Kom op, wie is hier nou de moeder? Zij bepaalt de regels toch niet?
ik heb nogmaals drie kinderen,

Tja, weet het nou ook niet meer. TO schreef bovenstaande zin....

Zijn die dan van de buurvrouw (naast haar) of van de buurvrouw tegenover haar.

Lastig.....
quote:BellatrixVanDetta schreef op 04 januari 2015 @ 16:09:

Ik lach me kapot.

Lameraaien: een waai om je oren?

Hmm.. ik had verder moeten lezen zie ik.
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
quote:BellatrixVanDetta schreef op 04 januari 2015 @ 16:09:

Ik lach me kapot.

En weet je.

Ik ben een prima volwassen vrouw geworden.

Yep, gewoon luisteren en anders had je een nog veel groter probleem.

Ik liet het wel uit m'n hoofd om moeilijk te doen.

En ik ben hartstikke leuk opgedroogd, al zeg ik het zelf
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:NummerZoveel schreef op 04 januari 2015 @ 14:50:

[...]

Serieus?! Wat dacht je van: "En nu is het afgelopen met dat gesodemieter! We gaan NU jouw haar doen en daarna krijg je een glas chocomel".Dat.
quote:actrice schreef op 04 januari 2015 @ 15:00:

Als ik haar dwing om te luisteren wordt ze zo overstuur dat ze gaat kotsen, hoe moet ik dat doen.Zakje meenemen
Ja, pak 'r bij haar iren en zeg dat huilen niet werkt. Ze is zes, dus tijd om te communiceren over e.e.a. Van haar uit. Kan ze dat niet, prima, behandel je haar als een 4-jarige. Jij bent de baas.

Echt het werkt. Mijn zoon van 6 beweerde van de week gillend en schreeuwend toch geen zin te hebben een dagje weg te gaan. Dat kan, maar we gaan toch. Niet zeuren, gewoon mee. En waag het niet de dag te verpesten voor ons!

Hij heeft de hele dag genoten. En kreeg er heel veel knuffels voor 's avonds...
Mijn aanpak? Zeggen dat kind de auto in moet, doet kind dat niet, dan gaat kind onder de arm en alsnog de auto in. En aangezien ze dat hier donders goed weten hoef ik dat al vanaf dat ze pak em beet 3 zijn niet meer te doen.
quote:Lady-Voldemort schreef op 04 januari 2015 @ 16:12:

[...]

Lameraaien: een waai om je oren?

Kop of munt heeft mijn voorkeur
Amaqanda: "Zien wij er uit als een zwangerschapstest?"
Oh en 'je hoeft het niet leuk te vinden, als je mond maar houdt en het voor de rest niet verpest' werkt ook prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven